Hoppetaujenta Skrevet 24. januar 2018 #33001 Skrevet 24. januar 2018 ...men nå ombestemte jeg meg og vil forsøke på noen timer før jeg skal opp. Natta alle. D.v.s. meg selv. *dunk* 1
Gjest Catalina Culès Skrevet 24. januar 2018 #33004 Skrevet 24. januar 2018 (endret) skal det være en kopp kakao ? Endret 24. januar 2018 av Catalina Culès
Hoppetaujenta Skrevet 24. januar 2018 #33007 Skrevet 24. januar 2018 Jeg forstår ikke sånne hvite klumper....men tar gjerne en liten kopp "køukøu", som de sier på finengelsk. Takk. 1
Frøkensina Skrevet 24. januar 2018 #33008 Skrevet 24. januar 2018 Dette er ikke sjarmerende eller morsomt vintervær. Regn, slaps, is, veldig grått. 1
Hoppetaujenta Skrevet 24. januar 2018 #33009 Skrevet 24. januar 2018 Helt sant. Jeg kjenner at det hadde vært godt med skikkelig sol i flere døgn nå. Lenge siden den er sett. 2
Frøkensina Skrevet 24. januar 2018 #33011 Skrevet 24. januar 2018 Hei pausefisken, lurt med gjelder nå ja 2
Frøkensina Skrevet 24. januar 2018 #33013 Skrevet 24. januar 2018 2 timer siden, Hoppetaujenta skrev: Helt sant. Jeg kjenner at det hadde vært godt med skikkelig sol i flere døgn nå. Lenge siden den er sett. 1 minutt siden, Rumle skrev: Heh ja nemlig!! 1
Lille Lerke Skrevet 24. januar 2018 #33014 Skrevet 24. januar 2018 17 timer siden, Hoppetaujenta skrev: NÅ er det allerede en mnd siden julaften. *jeg kjenner meg veldig mye bedre enn jeg gjorde i desember* Jeg er 100 % enig med deg 17 timer siden, Hoppetaujenta skrev: ...jammen vi er på den rette siden av det meste nå. Absolutt. Det blir bare bedre og bedre for hver dag som går. Og sola er der, jeg har møtt den i mange timer over flere dager. Ja, så gar her hjemme så jeg noen stråler av den forleden. @FruN er du strømløs og innesnødd oppe i Gock? Håper ikke de søte små har sendt deg i sykesenga. @Rumle og @Frøkensina jeg falt for fristelsen og kom hjem med langstilkede kjøpesenterroseblomsterbukett, i dag. Hvordan behandles de best? Jeg stappet dem ned i frysebevarposen i bilen og bar de pent ut og inn uten å gi dem kuldesjokk. 1
Rumle Skrevet 24. januar 2018 #33015 Skrevet 24. januar 2018 (endret) 2 minutter siden, Lille Lerke skrev: Jeg er 100 % enig med deg Absolutt. Det blir bare bedre og bedre for hver dag som går. Og sola er der, jeg har møtt den i mange timer over flere dager. Ja, så gar her hjemme så jeg noen stråler av den forleden. @FruN er du strømløs og innesnødd oppe i Gock? Håper ikke de søte små har sendt deg i sykesenga. @Rumle og @Frøkensina jeg falt for fristelsen og kom hjem med langstilkede kjøpesenterroseblomsterbukett, i dag. Hvordan behandles de best? Jeg stappet dem ned i frysebevarposen i bilen og bar de pent ut og inn uten å gi dem kuldesjokk. jeg bare rensker de for blader på det som skal ned i vann, så kutter jeg de (1 cm ca.) like før jeg setter de i vann. Kjøpte en bukett for 3 uker siden, den står stadig! Dog ikke ofte de står så lenge. Endret 24. januar 2018 av Rumle 2
Frøkensina Skrevet 24. januar 2018 #33016 Skrevet 24. januar 2018 Snitt de godt med én gang og sett de i lunkent vann. Før var rådet varmt vann, men det var visst feil. Bruk en skarp snittekniv og lag et jevnt snitt på noen cm, ta gjerne et lite snitt på den resterende siden av stilken (halv cm). Bruk blomsternæring i vannet for det hjelper mot bakterier. Ja fjern bladene og tornene som kommer under vannet som Rumle sier 2
Frøkensina Skrevet 24. januar 2018 #33017 Skrevet 24. januar 2018 Det var sånn vi snittet på blomsterbutikken hvertfall. Bortsett fra at de ikke ble satt i vann med næring. 2
Rumle Skrevet 24. januar 2018 #33018 Skrevet 24. januar 2018 Jeg husker aldri å fjerne tornene, skal begynne med det 2
Lille Lerke Skrevet 24. januar 2018 #33019 Skrevet 24. januar 2018 3 minutter siden, Frøkensina skrev: Snitt de godt med én gang og sett de i lunkent vann. Før var rådet varmt vann, men det var visst feil. Bruk en skarp snittekniv og lag et jevnt snitt på noen cm, ta gjerne et lite snitt på den resterende siden av stilken (halv cm). Bruk blomsternæring i vannet for det hjelper mot bakterier. Ja fjern bladene og tornene som kommer under vannet som Rumle sier 6 minutter siden, Rumle skrev: jeg bare rensker de for blader på det som skal ned i vann, så kutter jeg de (1 cm ca.) like før jeg setter de i vann. Kjøpte en bukett for 3 uker siden, den står stadig! Dog ikke ofte de står så lenge. Takk begge to. Jeg skråsnittet dem og satte dem i lunkent vann. Jeg får la de få fred til i morgen og bytte vann og ta bort bldene da. Brukte en tapetkniv. Fiskekniven til herr Lerke har han gjemt så godt at jeg ikke finner den Tre uker @Rumle det må da være rekord for overlevelse? 1
Frøkensina Skrevet 24. januar 2018 #33020 Skrevet 24. januar 2018 De sa det var for å hindre bakterier akkurat som bladene, men jeg vet ikke hvor stor virkning tornene har. Friske «rør» i stilken og godt snitt for å øke vannopptak er nok viktigere. Blader danner nok fortere bakterier enn torner tror jeg. 2 minutter siden, Rumle skrev: Jeg husker aldri å fjerne tornene, skal begynne med det
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå