Aldrisur Skrevet 9. januar 2018 Forfatter #32341 Skrevet 9. januar 2018 5 minutter siden, FruN skrev: Jeg gleder meg til vi skal ta med ungene dit Jippiiii! Tenk så mye du har å glede deg til i årene fremover. Det er en kunst å nyte denne småbarnstiden, man er jo så travel og har så stort ansvar. Jeg synes det er litt sårt å se tilbake og tenke at jeg kanskje glemte å nyte den tiden. Men sånn er livet. Man lærer ikke av andres erfaringer - og i dag tar jeg igjen alt jeg ikke hadde tid til den gang - på de minste her i familien. 1
Roadrunner Skrevet 10. januar 2018 #32342 Skrevet 10. januar 2018 10 timer siden, FruN skrev: Det er vel på generelt grunnlag. Jeg har mye mindreverdighetstanker, og har tydeligvis utviklet en type angst i den forbindelse. Føler meg...avkledd, eksponert, sårbar. Uinteressant, kjedelig. En som ingen gidder å bruke energi på å bli kjent med, for hvorfor skal de? De har vel bedre ting å gjøre. Fornuften og realiteten får sine innspill de og, men er jeg sliten blir de gjerne skjøvet unna av tulletankene. Og jeg er drit lei det! Vil jo ikke ha det sånn! Var på et "mor og barn"-type arrangement i dag som Frivillighetssentralen her har satt i gang. Det funker, for det er litt overfladisk. Men merker jo at flere kjenner hverandre, og jeg føler meg utenfor. Så noe sosial kontakt har jeg jo, det er det mer personlige slaget jeg savner og føler behov for. Jeg har jo selvfølgelig kusina til HerrN, men til og med ho har jeg et problem med å kontakte noen ganger Skal til ei i barselgruppa på torsdag da, har fått avtalt det Takk ------ Det er godt å få luftet tankene litt, håper ingen oppfatter det som syting Basert på det lille jeg "kjenner" deg fra ballongen og KG, så virker du som en utrolig god og fin person, med varmt hjerte. Håper du kan klare å se det selv også, og legge de kjipe tankene på is en stund. Det er helt sikkert mange som veldig gjerne vil være din venn! Utfordringen er at du da må slippe de til, senke forsvarsverkene og risikere å bli såret/skuffet. Men tenk om du ikke blir såret/skuffet! Sannsynligheten er stor for at du da finner en god og kjær venn Tillat deg å møte mennesker med et åpent sinn, vær blid, positiv og ikke minst, vær deg selv! Men prøv å ikke tenke de negative tankene, for da er det fort at du utstråler avstand, og folk trekker seg unna. Det er tøft å skulle være sårbar, men samtidig kan du vinne så utrolig mye! Sannsynligheten er stor for at det er flere du møter på din vei som sitter på mye av de samme tankene/følelse som deg... Og om ikke den første eller andre du treffer viser seg å bli din aller beste venn, så kanskje de blir fine venner eller bekjentskaper uansett. Hadde du bodd nærmere skulle jeg gjerne invitert deg over, eller tatt en matbit i byen sammen med deg Men har en viss følelse av at vi ikke akkurat sitter i samme landsdel... 4
Roadrunner Skrevet 10. januar 2018 #32343 Skrevet 10. januar 2018 God morgen Vært våken i to timer allerede, og arbeidsdagen er godt i gang. @Aldrisur: boka jeg leser nå er Katharina-koden av Jørn Lier Horst Lettlest og fin! Er generelt veldig glad i krim/spenning, så leser gjerne litt på senga når sjansen byr seg. Problemet mitt nå er vel at jeg leser ut de beste bøkene FØR jeg drar på ferie, jeg skulle jo egentlig spare de til ferieturen... 2
Severus Skrevet 10. januar 2018 #32344 Skrevet 10. januar 2018 Jeg synes det er veldig vanskelig å komme innpå folk i Norge, folk er så reserverte
Gjest Catalina Culès Skrevet 10. januar 2018 #32345 Skrevet 10. januar 2018 Der er jeg helt enig med deg Severus. Noen som har middagstips? har noe karbonadedeig som jeg må få brukt
Hoppetaujenta Skrevet 10. januar 2018 #32347 Skrevet 10. januar 2018 58 minutter siden, Calandria skrev: Der er jeg helt enig med deg Severus. Noen som har middagstips? har noe karbonadedeig som jeg må få brukt Lag karbonader og be en nabo på middag og bli kjent? To fluer i smekken. 2
Lille Lerke Skrevet 10. januar 2018 #32348 Skrevet 10. januar 2018 (endret) 1 time siden, Hoppetaujenta skrev: Lag karbonader og be en nabo på middag og bli kjent? To fluer i smekken. Lag karbonader og frys til senere de karbonadene Hoppetaujenta mener naboen din skal spise opp. Flere middager i en karbonadedeig. = mye lurere. Endret 10. januar 2018 av Lille Lerke 1
Mynona Skrevet 10. januar 2018 #32349 Skrevet 10. januar 2018 2 timer siden, Calandria skrev: Der er jeg helt enig med deg Severus. Noen som har middagstips? har noe karbonadedeig som jeg må få brukt Taco? Det blir det her.. På 4.dagen Prøver å spise restene før jeg kjøper noe nytt. Men 2 av dagene har vært vegetar da. Kjøttet gikk jeg tomt for på søndag. 1
Rumle Skrevet 10. januar 2018 #32350 Skrevet 10. januar 2018 Og jeg stemmer for hvitløkskjøttboller 2
Gjest Catalina Culès Skrevet 10. januar 2018 #32351 Skrevet 10. januar 2018 10 minutter siden, Rumle skrev: Og jeg stemmer for hvitløkskjøttboller Det hørtes godt ut, har du en oppskrift ?
Rumle Skrevet 10. januar 2018 #32352 Skrevet 10. januar 2018 (endret) 9 minutter siden, Calandria skrev: Det hørtes godt ut, har du en oppskrift ? Jeg gjør det superenkelt uten oppskrift; sper karbonadedeigen med ca. 2-3 ss vann til 1 karbonadedeig (du må se an deigen så den ikke blir for bløt). Har i masse finhakket hvitløk og litt salt og pepper. Former med spiseskje og steiker i godt smør De er helt enkle, men gode, jeg bruker de til alt mulig (pizza, pasta, smørbrød osv.) Endret 10. januar 2018 av Rumle
Dr. A. Kula Skrevet 10. januar 2018 #32355 Skrevet 10. januar 2018 (endret) 46 minutter siden, Rumle skrev: Jeg gjør det superenkelt uten oppskrift; sper karbonadedeigen med ca. 2-3 ss vann til 1 karbonadedeig (du må se an deigen så den ikke blir for bløt). Har i masse finhakket hvitløk og litt salt og pepper. Former med spiseskje og steiker i godt smør De er helt enkle, men gode, jeg bruker de til alt mulig (pizza, pasta, smørbrød osv.) Hverken egg eller potetmel (bindemiddel) ? Endret 10. januar 2018 av Dr. A. Kula 2
Aldrisur Skrevet 10. januar 2018 Forfatter #32356 Skrevet 10. januar 2018 10 timer siden, Roadrunner skrev: God morgen Vært våken i to timer allerede, og arbeidsdagen er godt i gang. @Aldrisur: boka jeg leser nå er Katharina-koden av Jørn Lier Horst Lettlest og fin! Er generelt veldig glad i krim/spenning, så leser gjerne litt på senga når sjansen byr seg. Problemet mitt nå er vel at jeg leser ut de beste bøkene FØR jeg drar på ferie, jeg skulle jo egentlig spare de til ferieturen... Takk Morgenfuggel, den skal jeg kikke grundigere på. Jeg må nemlig fylle Kindelen min med noe spennende før jeg reiser. 4 timer siden, Severus skrev: Jeg synes det er veldig vanskelig å komme innpå folk i Norge, folk er så reserverte Jeg synes det kommer mye an på hvordan jeg er selv jeg. 38 minutter siden, Gregor Clegane skrev: Ray ray! Er det alt du har å si Gregor? 10 minutter siden, Dr. A. Kula skrev: Hverken egg eller potetmel (bindemiddel) ? Vi lært jo det i sin tid, men man trenger ikke det altså Kula - egg eller potetmel gjør at kjøttbollene blir harde og tørrere. I hvert fall min erfaring. Hva valgte du å lage da @Calandria? 1
Rumle Skrevet 10. januar 2018 #32357 Skrevet 10. januar 2018 1 time siden, Dr. A. Kula skrev: Hverken egg eller potetmel (bindemiddel) ? Neida, bare vann Lager karbonader på samme måte, de holder også veldig fint sammen. Men, som sagt, viktig å ikke la deigen bli for tynn 55 minutter siden, Aldrisur skrev: --- Vi lært jo det i sin tid, men man trenger ikke det altså Kula - egg eller potetmel gjør at kjøttbollene blir harde og tørrere. I hvert fall min erfaring. --- Da er vi enige da Hvordan føler du deg? 1
Rumle Skrevet 10. januar 2018 #32358 Skrevet 10. januar 2018 (endret) Har sett at en del sverger til å bruke noen dager gammelt loff i kjøttbollene også. Det skal visst gjøre de ekstra saftige da det holder på væsken. Noen som har prøvd det? Endret 10. januar 2018 av Rumle 1
Aldrisur Skrevet 10. januar 2018 Forfatter #32359 Skrevet 10. januar 2018 3 minutter siden, Rumle skrev: Har sett at en del sverger til å bruke noen dager gammelt loff i kjøttbollene også. Det skal visst gjøre de ekstra saftige da det holder på væsken. Noen som har prøvd det? Loff er bra for kjøttbollene! Hei Rumle! Jeg føler meg stadig bedre, men det tar nok sin tid å bli kvitt skiten etter å ha vært dårlig så lenge. Nå spiser vi penicillin i kor her - herr Aldri og jeg - og så får vi håpe at alt er greit til vi skal reise. Det er pyton å komme syk inn i 30+-grader. 2
Rumle Skrevet 10. januar 2018 #32360 Skrevet 10. januar 2018 Akkurat nå, Aldrisur skrev: Loff er bra for kjøttbollene! Hei Rumle! Jeg føler meg stadig bedre, men det tar nok sin tid å bli kvitt skiten etter å ha vært dårlig så lenge. Nå spiser vi penicillin i kor her - herr Aldri og jeg - og så får vi håpe at alt er greit til vi skal reise. Det er pyton å komme syk inn i 30+-grader. Huff ja, håper virkelig dere blir bra til dere reiser! Når drar dere? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå