Dr. A. Kula Skrevet 28. desember 2017 #31581 Skrevet 28. desember 2017 7 timer siden, Lille Lerke skrev: Tolv fingre er en arvelig gen sak. Nå skal ikke jeg si for mye og avsløre min identitet..... men jeg er ikke født med mer enn 10 fingre og 10 tær. Flere enn 10 fingre eller 10 tær er ikke en skjelden sak, men der den 6. Fingeren på hånda er utenfor det vi kaller for lillefingeren eller mellom tommeltott og pekefinger så opereres den bort når barnet er mellom 3 og 6 måneder gammelt. Derfor ser folk flest dette skjeldent. Men der hvor håndas 6. Finger kommer mellom noen av de andre fingrene så blir det vurdert om fingeren skal stå eller fjernes. Noen ganger er ekstrafingeren bare hud, andre ganger er der brusk eller bein inni. Er det bare en "hudtapp" så klippes denne i lokalbedøvelse er det bein inni så må barnet i narkose. Det som deri ot er enda mer rart synes jeg er når fingrene eller tærne er sammenvokste og kommer til verden sammen med barnet helt fikst ferdige, uten å være separerte. Tærne forblir gjerne slik gjennom livet, mens fingrene blir operert fra hverandre. Til @Hoppetaujenta punkt 2. Var det bare den ene hånda som hadde fått en ekstra finger? Jeg trodde begge hendene fikk ekstrafinger når naturen først tildelte enstra fingre? Melkemaskiner da, er de utstyrt med mer enn 4 "dingser" til å sette på spenene? Eller er 5. Og 6. Dings ekstrautstyr? Alt mulig man kan diskutere i en Juballong! akk ja, denne dagboka må være av det mer interessante slaget. Ingen mas om og stadig repetering på daglidagse repetisjonsøvelser. Stadig nye og vekslende temaer. Som skrevet allerede (om du kikket i spoileren) så har kyr aldri mer enn fire melkespener. Derfor er melkemaskinene kun utstyrt med fire spenefester/melkere. Flott opplysning om fingerutvekster der. Så fikk gitt litt folkeopplysning tilbake. Takk @Jerry Lee, og samme til deg. 2
Lille Lerke Skrevet 28. desember 2017 #31582 Skrevet 28. desember 2017 41 minutter siden, Dr. A. Kula skrev: Som skrevet allerede (om du kikket i spoileren) så har kyr aldri mer enn fire melkespener. Derfor er melkemaskinene kun utstyrt med fire spenefester/melkere. Flott opplysning om fingerutvekster der. Så fikk gitt litt folkeopplysning tilbake. Takk @Jerry Lee, og samme til deg. I min barndom så hadde de på gårdene kyr med flere melkespener med melk i, både lam og kalver ble tidvis født med to hoder, eller fem bein og andre utenfor boksen annerledesheter, men slikt skulle ikke snakkes om og dyrene fikk en rask "forsvinning" - les død noe barn ikke skulle vite noe om. 7 timer siden, Aldrisur skrev: Så mye rart du har greie på da Lerke! Alt vi lærer her inne. Når hodet blir fylt opp med lesning, og beina og vitebegjærigheten alltid har flydd rundt med spørsmål, så lærer en jo. Hvorfor det og hvordan det unger kan virke plagsomme på voksne, men det viktigste voksne gjør er å svare barn skikkelig på alt de spør om. Husk det FruN og My. Og Hallo til Jerry. Pass på å gi lesegjesten jeg har glemt navnet på arbeid, da dere! 2
Rumle Skrevet 29. desember 2017 #31585 Skrevet 29. desember 2017 Akkurat nå, Lille Lerke skrev: Kalitetssamtale. Jupp! Her skal det kvalitetssamtales i natten!
Rumle Skrevet 29. desember 2017 #31590 Skrevet 29. desember 2017 13 minutter siden, FruN skrev: Bare å forsyne seg, Rumle 12 minutter siden, Calandria skrev: Kan jeg også få ? Jaaa det er klart du kan!
Gjest Catalina Culès Skrevet 29. desember 2017 #31592 Skrevet 29. desember 2017 1 minutt siden, Rumle skrev: Jaaa det er klart du kan!
Rumle Skrevet 29. desember 2017 #31594 Skrevet 29. desember 2017 Skal du bake noe spennende til Nyttårsaften @FruN?
FruN Skrevet 29. desember 2017 #31595 Skrevet 29. desember 2017 2 minutter siden, Rumle skrev: Skal du bake noe spennende til Nyttårsaften @FruN? Neh, men skal lage karamellpudding Og elgstek - noe jeg ikke har laget før! 1
FruN Skrevet 29. desember 2017 #31596 Skrevet 29. desember 2017 22 minutter siden, Calandria skrev: Kan jeg også få ? Som Rumle sa; selvfølgelig! 7 minutter siden, Rumle skrev: Og nylaget kaffe til de som vil ha! Godt noen tar ansvar for kaffen! 1
Rumle Skrevet 29. desember 2017 #31597 Skrevet 29. desember 2017 1 minutt siden, FruN skrev: Neh, men skal lage karamellpudding Og elgstek - noe jeg ikke har laget før! Nam!
Rumle Skrevet 29. desember 2017 #31598 Skrevet 29. desember 2017 Akkurat nå, FruN skrev: --- Godt noen tar ansvar for kaffen!
Gjest Catalina Culès Skrevet 29. desember 2017 #31599 Skrevet 29. desember 2017 Tenkte å lage meg nachos på nyttårsaften jeg Kos deg med elgen FruN, håper du lykkes, men det gjør du nok.
FruN Skrevet 29. desember 2017 #31600 Skrevet 29. desember 2017 10 minutter siden, Calandria skrev: Tenkte å lage meg nachos på nyttårsaften jeg Kos deg med elgen FruN, håper du lykkes, men det gjør du nok. Hvorfor tenkte jeg ikke på å ha det til middag i dag? Det er jo så godt! Jaja, skal ha kalkunbryst med fløtegratinerte poteter, og melkesjokolademousse til dessert Er bra det og Og takk for tilliten Får vel ikke gjort noe feil i leirgryte, så setter min lit til den 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå