Gå til innhold

Juballongen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg frekventerer ikke denne tråden til stadighet...

...men ønsker alle som gjør det en fin romjul, og en "gøysom" nyttårsfeiring.   :takke:

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
10 minutter siden, Aldrisur skrev:

1. Hvem er han egentlig? 
2. Kan et menneske ha mer enn ti fingre? 
3. Jeg skulle ønske at noen ville fordype seg på KGs historikk og skrive det ned.
    Det vil bli mer og mer interessant etter hvert som tiden går. 
4. Jeg ble med for første gang den datoen som er skrevet under *bildet av meg*.
    Men jeg husker veldig godt at Hoppe var medlem da. Jeg husker til og med at hun hadde et annet nick.

1. En av dem som var med i "Redneck"-serien på tv for litt siden. Så ikke du på den da? :) 
2. Jeg har kjent en som ble født med elleve fungerbare fingre, men de opererte den ekstra bort tidlig.
3. Vet du...det har vi etterlyst en gang for to sjefsskifter siden. De skulle snakke sammen i moddeverdenen
    og gi oss oversikt fra A til Å om Kvinneguiden, men det har ikke kommet noe. @Mynona?
    Kunne vi være så snill å få "såga um KG" ganske snart? Har ventet tålmodig lenge nå. :jepp: 
4. Du har en vidunderlig husk skal jeg si deg! :fnise: 

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 1
Skrevet
4 timer siden, Roadrunner skrev:

:daane: 

Note to self: det er fryktelig dumt å ramle ut av ballongen, for så å forsøke å komme om bord igjen etter 3-4 uker :opplyser:

Er jo en vanvittig jobb å lese seg ajour! :daane:

Men nå! Nå er jeg ajour et lite øyeblikk...

Normalt en stille snikleser her, men vil bare få ønske dere alle en fortsatt god jul :tree:

:overrasket: Godt jobbet og god jul :ler: (lettere sjokkert og nervøs latter) :tree:

14 minutter siden, Aldrisur skrev:

Hvem er han egentlig? :fnise:

Det var et spissfindig spørsmål det der.

Jeg hadde en venn på skolen hvis bror ble født med tolv fingre. Nå er jo ikke det så helt vanlig, men kan man allikevel svare ja på spørsmålet: Kan et menneske ha mer enn ti fingre? :vetikke:

Har trippelsjekket og du har rett. Det er torsdag og snart helg igjen. :laugh:

Jeg skulle ønske at noen ville fordype seg på KGs historikk og skrive det ned. Det vil bli mer og mer interessant etter hvert som tiden går. 

Der har du mitt problem også Roadrunner! :mynona:Og hjertelig velkommen tilbake på gamle trakter. :klem1:

Jeg ble med for første gang den datoen som er skrevet under *bildet av meg*. :sjarmor: Men jeg husker veldig godt at Hoppe var medlem da. Jeg husker til og med at hun hadde et annet nick. :strix:

Okei, det var så langt jeg kom i siteringen for denne gang. (Jeg blir forstyrret av det virkelige livet hele tiden. )

Lurer på om det sitter blyhagl i skjegget på skjeggryper? Husk å spytte de ut Hoppe :opplyser: 

Godt at du har en så lang KÅGE oversikt :strix: 

:kaffekopp: 

• Liker 1
Skrevet

Den lille forskjellen mellom 10,11 og 12 fingre på mennesker versus 4,5 eller 6 spener på kyr er at 5 spener på kyr er ganske vanlig (normalisert), herunder at spenen har fått sitt eget navn, Mari-spenen.

Flere enn ti fingre er relativt sjeldent, og anses ikke normalt. Derfor er spørsmålet særdeles upresist.

• Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, Aldrisur skrev:

Hvem er han egentlig? :fnise:

Det var et spissfindig spørsmål det der.

Jeg hadde en venn på skolen hvis bror ble født med tolv fingre. Nå er jo ikke det så helt vanlig, men kan man allikevel svare ja på spørsmålet: Kan et menneske ha mer enn ti fingre? :vetikke:

Har trippelsjekket og du har rett. Det er torsdag og snart helg igjen. :laugh:

Jeg skulle ønske at noen ville fordype seg på KGs historikk og skrive det ned. Det vil bli mer og mer interessant etter hvert som tiden går. 

Der har du mitt problem også Roadrunner! :mynona:Og hjertelig velkommen tilbake på gamle trakter. :klem1:

Jeg ble med for første gang den datoen som er skrevet under *bildet av meg*. :sjarmor: Men jeg husker veldig godt at Hoppe var medlem da. Jeg husker til og med at hun hadde et annet nick. :strix:

Okei, det var så langt jeg kom i siteringen for denne gang. (Jeg blir forstyrret av det virkelige livet hele tiden. )

Tolv fingre er en arvelig gen sak. Nå skal ikke jeg si for mye og avsløre min identitet..... men jeg er ikke født med mer enn 10 fingre og 10 tær. 

8 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

Den lille forskjellen mellom 10,11 og 12 fingre på mennesker versus 4,5 eller 6 spener på kyr er at 5 spener på kyr er ganske vanlig (normalisert), herunder at spenen har fått sitt eget navn, Mari-spenen.

Flere enn ti fingre er relativt sjeldent, og anses ikke normalt. Derfor er spørsmålet særdeles upresist.

Flere enn 10 fingre eller 10 tær er ikke en skjelden sak, men der den 6. Fingeren på hånda er utenfor det vi kaller for lillefingeren eller mellom tommeltott og pekefinger så opereres den bort når barnet er mellom 3 og 6 måneder gammelt. Derfor ser folk flest dette skjeldent. Men der hvor håndas 6. Finger kommer mellom noen av de andre fingrene så blir det vurdert om fingeren skal stå eller fjernes. Noen ganger er ekstrafingeren bare hud, andre ganger er der brusk eller bein inni. Er det bare en "hudtapp" så klippes denne i lokalbedøvelse er det bein inni så må barnet i narkose. 

Det som deri ot er enda mer rart synes jeg er når fingrene eller tærne er sammenvokste og kommer til verden sammen med barnet helt fikst ferdige, uten å være separerte. Tærne forblir gjerne slik gjennom livet, mens fingrene blir operert fra hverandre. 

Til @Hoppetaujenta punkt 2. Var det bare den ene hånda som hadde fått en ekstra finger? Jeg trodde begge hendene fikk ekstrafinger når naturen først tildelte enstra fingre? 

18 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

Melkemaskiner da, er de utstyrt med mer enn 4 "dingser" til å sette på spenene? Eller er 5. Og 6. Dings ekstrautstyr? 

Alt mulig man kan diskutere i en Juballong! :skratte:akk ja, denne dagboka må være av det mer interessante slaget. Ingen mas om og stadig repetering på daglidagse repetisjonsøvelser. Stadig nye og vekslende temaer. :jepp:

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Lille Lerke skrev:

Til @Hoppetaujenta punkt 2. Var det bare den ene hånda som hadde fått en ekstra finger? Jeg trodde begge hendene fikk ekstrafinger når naturen først tildelte enstra fingre? 

Jupp. Bare på den ene hånda.

Skrevet
48 minutter siden, Jerry Lee skrev:

...men ønsker alle som gjør det en fin romjul, og en "gøysom" nyttårsfeiring.   :takke:

Takk, Jerry. Og ditto.   ((:fnise:))

Skrevet

Jeg synes det er vanskelig å holde seg ajour etter noen DAGER jeg. :sjenert:

Her skravles det jo i ett :ler:

Godt å høre at du er tilbake Aldrisur. Til tross for vonde feberdrømmer. Jeg har en tendens til å bli voldelig i mine drømmer og det er litt skremmende :redd:

Men ja det er nok ubearbeidede inntrykk/følelser. For min egen del iallefall :jepp:

Selv om slike drømmer sitter igjen en stund er det godt å våkne å finne ut at det "bare"  var en drøm. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Jerry Lee skrev:

Takk Jerry! :klem1: God romjul og gøysom nyttårsfeiring til deg også! 

1 time siden, Hoppetaujenta skrev:

1. En av dem som var med i "Redneck"-serien på tv for litt siden. Så ikke du på den da? :) 
2. Jeg har kjent en som ble født med elleve fungerbare fingre, men de opererte den ekstra bort tidlig.
3. Vet du...det har vi etterlyst en gang for to sjefsskifter siden. De skulle snakke sammen i moddeverdenen
    og gi oss oversikt fra A til Å om Kvinneguiden, men det har ikke kommet noe. @Mynona?
    Kunne vi være så snill å få "såga um KG" ganske snart? Har ventet tålmodig lenge nå. :jepp: 
4. Du har en vidunderlig husk skal jeg si deg! :fnise: 

Imponerende oppsummering fra et klart hode. :pls::Nikke:

1 time siden, Dr. A. Kula skrev:

Jeg lært i hvert fall noe nytt. :helen: Har aldri hørt om Mari-spenen før jeg. 

1 time siden, Frøkensina skrev:

MV5BZjIxY2M5OTgtOWJlYi00YzU5LTkyZjItNDgz

Denne kua har jo bare to spener!? Ikke rart den ser sjokkert ut. :hoho:

1 time siden, Lille Lerke skrev:

Tolv fingre er en arvelig gen sak. Nå skal ikke jeg si for mye og avsløre min identitet..... men jeg er ikke født med mer enn 10 fingre og 10 tær. 

Flere enn 10 fingre eller 10 tær er ikke en skjelden sak, men der den 6. Fingeren på hånda er utenfor det vi kaller for lillefingeren eller mellom tommeltott og pekefinger så opereres den bort når barnet er mellom 3 og 6 måneder gammelt. Derfor ser folk flest dette skjeldent. Men der hvor håndas 6. Finger kommer mellom noen av de andre fingrene så blir det vurdert om fingeren skal stå eller fjernes. Noen ganger er ekstrafingeren bare hud, andre ganger er der brusk eller bein inni. Er det bare en "hudtapp" så klippes denne i lokalbedøvelse er det bein inni så må barnet i narkose. 

Det som deri ot er enda mer rart synes jeg er når fingrene eller tærne er sammenvokste og kommer til verden sammen med barnet helt fikst ferdige, uten å være separerte. Tærne forblir gjerne slik gjennom livet, mens fingrene blir operert fra hverandre. 

Melkemaskiner da, er de utstyrt med mer enn 4 "dingser" til å sette på spenene? Eller er 5. Og 6. Dings ekstrautstyr? 

Alt mulig man kan diskutere i en Juballong! :skratte:akk ja, denne dagboka må være av det mer interessante slaget. Ingen mas om og stadig repetering på daglidagse repetisjonsøvelser. Stadig nye og vekslende temaer. :jepp:

Så mye rart du har greie på da Lerke! :blomst:

Alt vi lærer her inne. 

1 time siden, mia83 skrev:

Jeg synes det er vanskelig å holde seg ajour etter noen DAGER jeg. :sjenert:

Her skravles det jo i ett :ler:

Godt å høre at du er tilbake Aldrisur. Til tross for vonde feberdrømmer. Jeg har en tendens til å bli voldelig i mine drømmer og det er litt skremmende :redd:

Men ja det er nok ubearbeidede inntrykk/følelser. For min egen del iallefall :jepp:

Selv om slike drømmer sitter igjen en stund er det godt å våkne å finne ut at det "bare"  var en drøm. 

:vinke: Fint å se deg Mia!

Voldelige sengekamerater er jo et mareritt i seg selv! :hoho:

• Liker 3
Skrevet

Har søkt litt info: KG startet i 1999 så vidt jeg kan se, som bryllupsguiden. Gry som startet opp solgte til ABC startsiden i 2000(?) men kjøpte tilbake da de ikke satset på KG året etter. Så solgte hun igjen til Orkla i 2005/2006. Vet ikke om Orkla og Egmont har hatt et salg eller om det var en fusjon? 

Her er en tråd jeg ikke har lest gjennom enda ;) 

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, Mynona skrev:

Har søkt litt info: KG startet i 1999 så vidt jeg kan se, som bryllupsguiden. Gry som startet opp solgte til ABC startsiden i 2000(?) men kjøpte tilbake da de ikke satset på KG året etter. Så solgte hun igjen til Orkla i 2005/2006. Vet ikke om Orkla og Egmont har hatt et salg eller om det var en fusjon? 

Her er en tråd jeg ikke har lest gjennom enda ;) 

Så flink du er MY! Takk assa. :helen:

Dette skal jeg kikke nærmere på. 

• Liker 2
Skrevet
32 minutter siden, Aldrisur skrev:

Denne kua har jo bare to spener!? Ikke rart den ser sjokkert ut. 

Det er en slags gutt, Aldri. :ninja:   Må ikke kommentere guttenes "Mari-spener" sånn på det viset.... :fnise: 

Tusen takk, snille @Mynona :dagens-rose: Nå blir det lesestoff på meg også. 

• Liker 2
Skrevet

Hun har i allefall tre :jolie: 

latest?cb=20150717164535

Det er jo moren til Ferdinand :rodmer: 

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Det var Ferdinand som hadde et TRE som han satt under og snuuuste inn den gode blomsterduften. :fnise: 

Men se her. Jeg blir 100% nostalgistisk kan jeg kjenne... :rodmer: 
https://web.archive.org/web/20031204175516/http://forum.kvinneguiden.no/

Jeg husker ikke om jeg husker den der. Jeg tror jeg ble medlem i 2010, men jeg mistenker at jeg var her lenge før det også som gjest, ikke bruker. Husker at jeg var på ett eller annet forum litt kort tid rundt 2004/2005 kanskje. Men usikker på om det var dette. 

• Liker 2
Skrevet

Det blir nesten som å se igjen gamle bilder fra barndomshjemmet som en ikke har vært på "på hundre år". 
               "Hjem, kjære hjem!"  :jepp: 

• Liker 2
Skrevet

Jeg var såvidt innom som gjest lenge før jeg hadde noen bruker når jeg prøvde å finne ut av en sykdom. Så tenkte jeg ikke noe mer over forumet før jeg tilfeldigvis ble opphengt i en debatt som gjest :ler: 

• Liker 1
Skrevet

Jeg røret meg inn hit i 2010, på bryllupsforumet :opplyser: Så fant jeg flere av dere fine folk fra sent 2011 og utover :klemmer: 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...