Gå til innhold

Juballongen

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 timer siden, Aldrisur skrev:

Jeg trenger nok *God bedring* ja. Har forstått det selv også, så takk Hoppe. :fnise:

Ja du har lekt du også Frøkensina, men som sagt var det vanskelig å oppsummere det hele så alle fikk sitt! :laugh:

I drømmeverdenen er man både manusforfatter, regissør og skuespiller selv. Slitsomt er det. :daane:

Var ikke deg jeg ble :trist: av. Ganske utrolig hva hjernen kommer opp med. Ofte glemmer jeg det meste jeg har drømt, men når man husker livlige drømmer enten av det gode eller vonde slaget.

:klemmer: 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

God bedring Aldrisur.

Lå også syk uka før jul, men ble akutt frisk igjen! ;)

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, Aldrisur skrev:

I drømmeverdenen er man både manusforfatter, regissør og skuespiller selv. Slitsomt er det. 

Synd at ikke årsinntekten står til alt slitet en har lagt ned i drømmene. Burde ha vært sånn. :jepp: 
Nå skal jeg ha sen frokost her. Litt tregt å komme i gang her i dag. 

Skrevet

Skal det være ferske boller med eller uten rosin eller sjokolade? Jeg kjøpte litt av alle jeg. :) 
Boller-med-rosin-e1359730322704.jpg

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror at folk hadde det litt bedre i innstillingene sine før. De hadde ikke så mye og tok vare på det de hadde så det skulle vare lenge. De hadde ting og hendelser å glede seg til, for det hendte ikke så ofte at de kunne unne seg noe nytt. Ungene hadde det også mye bedre tror jeg. De gledet seg over enkle ting å leke med. Det var enklere og tryggere rammer rundt familien. I alle fall er det det jeg vil se i dette bildet her. Rett og slett et fint bilde syns jeg at det er. :rodmer: 
standard_husmor.jpg
Så snakker vi ikke om at det fantes mengder av fallgruver da som nå. :fnise: 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Jeg tror at folk hadde det litt bedre i innstillingene sine før. De hadde ikke så mye og tok vare på det de hadde så det skulle vare lenge. De hadde ting og hendelser å glede seg til, for det hendte ikke så ofte at de kunne unne seg noe nytt. Ungene hadde det også mye bedre tror jeg. De gledet seg over enkle ting å leke med. Det var enklere og tryggere rammer rundt familien. I alle fall er det det jeg vil se i dette bildet her. Rett og slett et fint bilde syns jeg at det er. :rodmer: 
standard_husmor.jpg

Også fantes ikke sosiale medier. Ingen visste stort om det som skjedde før avisen hadde blitt trykket og sendt ut.

Lurer på hvordan og når tid forumet oppstod :klo:  Hvem var første bruker? 

• Liker 2
Skrevet

Aner ikke. :klo:  Tror det er veldig bra å kun ha verden og livet slik som en har det her og nå og ikke sitte med hodet oppe i himmelen via skjermer hele tiden. Å være til stede i sitt eget liv på ordentlig. Vet ikke om jeg klarer det, men en gang kanskje...

• Liker 1
Skrevet

Synes det er litt både og jeg. Kunne absolutt ikke tenkt meg å gått tilbake til å leve uten internett i det hele tatt. Men, å være mer tilstede i øyeblikket og være bevisst på å logge helt av nett tror jeg vi alle har veldig godt av :Nikke:

• Liker 2
Skrevet

Med internett og tv i huset går ikke det som "hot i fose" nødvendigvis. :glare:  Ikke her jaffal.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Hoppetaujenta skrev:

Med internett og tv i huset går ikke det som "hot i fose" nødvendigvis. :glare:  Ikke her jaffal.

Nei, det er jo nettopp det. Men, det blir jo som andre valg man aktivt må ta. Det er ikke alltid lett, men  det er ofte verdt det likevel.

Jeg kvittet meg med TV for noen år siden. Gikk i grunnen veldig mye lettere enn jeg hadde trodd. Men, jeg ser jo en del Netflix feks i stedet da. Men, det synes jeg er helt ok egentlig.

• Liker 1
Skrevet

Nå fant jeg tre gode kandidater til kvinneguidens utgave av forum-Farmen. 10 uker uten tv, mobil og internett for den heldige vinneren :hoho: Tro om noen holder ut til siste slutt eller om alle trekker seg :hoho:

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Lille Lerke skrev:

Nå fant jeg tre gode kandidater til kvinneguidens utgave av forum-Farmen. 10 uker uten tv, mobil og internett for den heldige vinneren :hoho: Tro om noen holder ut til siste slutt eller om alle trekker seg :hoho:

Med deg som programleder?

Skrevet
1 minutt siden, Winza skrev:

Med deg som programleder?

Takk for tilliten. Den rollen skal jeg klare å fylle. :blomst:

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Lille Lerke skrev:

Takk for tilliten. Den rollen skal jeg klare å fylle. :blomst:

Da får Gaute litt pause fra farmen :P

Skrevet

En stor utfordring med å kutte ut Internett, er jo at det i dag erstatter / utfordrer tidligere medievaner.

Nettradio i stedet for FM.

Kindle/ebokleser i stedet for bøker.

Nettaviser i stedet for papiraviser. (hvem leste sist i en papiravis).

Nett-TV i stedet for linjær TV. 

Googledisk/Overdrive for bilder/film i stedet for album (og bankboks til negativer)

Mobil/nettbrett i stedet for syvende sans/filofax

Så kutter man ut internettet, kutter man jo også ut noen mediekilder, om man ikke har "originalen". I tillegg kutter man kanskje også tjenester man brukte annerledes før. Alarmtjester kan bruke Internett. Styring av varme og lys. Støvsuging/plenklipping?

Er dere sikker på du vet konsekvensen av å kutte av internettforbindelsen?

PS, @Aldrisur, jeg er heller ikke jente/kvinne, så jeg "unnslapp" i sted. Fortsatt god bedring.

• Liker 2
Skrevet

Må jo betale regninger via nett, ellers blir det fort mye dyrere. Sånne ordentlige ting ville jeg hatt nettilgang for,
men om jeg hadde en gård med dyr...ville jeg heller ha valgt det og dem. Ut med tv og inn med radio som kun
har nrk. Den er grei. :jepp: 

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, Hoppetaujenta skrev:

standard_husmor.jpg

Mye var nok bedre før, men tror ikke det var mange familier som hadde det som de på dette bildet her. Eller dvs, det jeg mener er at alle hadde sitt å slite med den gang som i dag.

...sa en veldig positiv og optimistisk Aldrisur. :ler:

4 timer siden, Dr. A. Kula skrev:

En stor utfordring med å kutte ut Internett, er jo at det i dag erstatter / utfordrer tidligere medievaner.

Nettradio i stedet for FM.

Kindle/ebokleser i stedet for bøker.

Nettaviser i stedet for papiraviser. (hvem leste sist i en papiravis).

Nett-TV i stedet for linjær TV. 

Googledisk/Overdrive for bilder/film i stedet for album (og bankboks til negativer)

Mobil/nettbrett i stedet for syvende sans/filofax

Så kutter man ut internettet, kutter man jo også ut noen mediekilder, om man ikke har "originalen". I tillegg kutter man kanskje også tjenester man brukte annerledes før. Alarmtjester kan bruke Internett. Styring av varme og lys. Støvsuging/plenklipping?

Er dere sikker på du vet konsekvensen av å kutte av internettforbindelsen?

PS, @Aldrisur, jeg er heller ikke jente/kvinne, så jeg "unnslapp" i sted. Fortsatt god bedring.

Må nok bare henge med i utviklingen for å kunne være en aktiv deltaker i samfunnet. :mynona:

10 timer siden, Atea skrev:

God bedring Aldrisur.

Lå også syk uka før jul, men ble akutt frisk igjen! ;)

Takk Atea. Å bli akutt frisk igjen er jo det beste! :ninuskapus:

------------------------------------

Litt herlig rølpemusikk i en ellers så passe hellig romjulstid. :P

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...