Gå til innhold

Juballongen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ble bare forvirret på plantasjen i går og klarte ikke å kjøpe noe :ler: Det ble for mange butikker på en dag :rolleyes: Nå angrer jeg for må hjelpe mamma i dag og jeg mangler både lyskjeder og juletre.. og det er jo håpløst å parkere. 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

67843442.jpg?imageId=67843442&x=0&y=0&cr

67843438.jpg?imageId=67843438&x=0&y=0&cr

67843436.jpg?imageId=67843436&x=0&y=0&cr

Litg juleblomster til å pynte opp i tråden. God julehelg, alle. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
11 minutter siden, Frøkensina skrev:

Jeg ble bare forvirret på plantasjen i går og klarte ikke å kjøpe noe :ler: Det ble for mange butikker på en dag :rolleyes: Nå angrer jeg for må hjelpe mamma i dag og jeg mangler både lyskjeder og juletre.. og det er jo håpløst å parkere. 

Åh det blir nok kaos i dag ja, lykke til!

Skal du være hos din mor i julen? :)

Endret av Rumle
  • Liker 1
Skrevet

I lige måde Lille Lerke. :) Denne dagens handletur gikk  bra hos meg. Folk er stille, målrettede og beherskede både i butikken og trafikken. Jeg kjørte et stykke for å handle litt utenfor sentrum og på landsens veier kommer det folk slentrende i vårklær og faktisk en person kun i t-skjorte. :klo: Min temperaturmåler utenfor stuevinduet viser veldig vårlige tall som max-temp i dag og hvor i all verden har vinteren blitt av? Jeg klager såmenn ikke, men blir litt forbauset. I år også...for å si det sånn. 

Uansett; jeg fant meg en stor hvit azalea, lilla kronlys på veldig tilbud (de brenner jevnt og lenge) og noe annet krimskrams til lav pris. Kjøpte to melkekaker med rosiner og de er oppkuttet og nedfryst. Jeg småpusler, lufter, spiller musikk og er glad for at jeg er ferdig med alt jeg skulle gjøre. Nå kan de hellige dagene komme så mye de vil. Jeg har molte-is i frysen. Bl.a. :lur: 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Melkekaker? Er det det samme som julebrød?

Synes nesten alltid det kommer en mild periode på denne tiden jeg :Nikke: Jaffal her på mine kanter :)

Endret av Rumle
  • Liker 2
Skrevet

Og fikk du tak i kokosmakroner, hoppen? :spise:

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Rumle skrev:

Så fint, Lerke :ninuskapus: Hvordan er formen? :)

Sån  tålelig. Og din? 

2 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

I lige måde Lille Lerke. :) Denne dagens handletur gikk  bra hos meg. Folk er stille, målrettede og beherskede både i butikken og trafikken. Jeg kjørte et stykke for å handle litt utenfor sentrum og på landsens veier kommer det folk slentrende i vårklær og faktisk en person kun i t-skjorte. :klo: Min temperaturmåler utenfor stuevinduet viser veldig vårlige tall som max-temp i dag og hvor i all verden har vinteren blitt av? Jeg klager såmenn ikke, men blir litt forbauset. I år også...for å si det sånn. 

Uansett; jeg fant meg en stor hvit azalea, lilla kronlys på veldig tilbud (de brenner jevnt og lenge) og noe annet krimskrams til lav pris. Kjøpte to melkekaker med rosiner og de er oppkuttet og nedfryst. Jeg småpusler, lufter, spiller musikk og er glad for at jeg er ferdig med alt jeg skulle gjøre. Nå kan de hellige dagene komme så mye de vil. Jeg har molte-is i frysen. Bl.a. :lur: 

Jeg håper folk snart kommer seg ut av butikkene og bort fra veiene, slik at jeg kan gå/kjøre en tur ut. Jeg får kle meg ut med maske :hoho: i form av munnbind for å unngå å bli smittet av de influensasyke. Jeg vil ha litt flere nisser og de bør være nedsatt på pris nå. :jolie:

Men fortell meg, hva er melkekake? Det har jeg aldri hørt om. 

Temperaturene er absolutt vårlige ja. Spørsmålet er hva kler man på seg når kalenderen viser midtvinter og gradestokken vår? 

• Liker 2
Skrevet

I år har endelig vrihasselen min blitt stor nok til at jeg kan ta inn en gren eller to :hoppe:

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Rumle skrev:

Og fikk du tak i kokosmakroner, hoppen? :spise:

Kokosmakronene til Rema er bare :sikle:

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Lille Lerke skrev:

Sån  tålelig. Og din? 

Jeg håper folk snart kommer seg ut av butikkene og bort fra veiene, slik at jeg kan gå/kjøre en tur ut. Jeg får kle meg ut med maske :hoho: i form av munnbind for å unngå å bli smittet av de influensasyke. Jeg vil ha litt flere nisser og de bør være nedsatt på pris nå. :jolie:

Men fortell meg, hva er melkekake? Det har jeg aldri hørt om. 

Temperaturene er absolutt vårlige ja. Spørsmålet er hva kler man på seg når kalenderen viser midtvinter og gradestokken vår? 

Ikke så verst her. Håper du kommer deg igjennom julen uten influensa! :unsure: 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Lille Lerke skrev:

Kokosmakronene til Rema er bare :sikle:

Jaaaaaa ikke sant? De er vanvittig gode! :Nikke:

Skrevet (endret)
6 timer siden, Rumle skrev:

Ikke så verst her. Håper du kommer deg igjennom julen uten influensa! :unsure: 

Det håer jeg og.  

Endret av Lille Lerke
Skrevet (endret)

:)

Endret av Rumle
  • Liker 1
Skrevet
29 minutter siden, Rumle skrev:

Melkekaker? Er det det samme som julebrød?

Som digre boller med mye rosiner i. Vet ikke hva de kaller alle tingene jeg, men gode er de. Kuttet dem som sagt
opp før frysing for de tiner kjempefort på det viset...dessuten er de gode å gnage på frosne også. :rodmer: 

28 minutter siden, Rumle skrev:

Og fikk du tak i kokosmakroner, hoppen? 

Ja. :spise:   *men ikke slike andre godis-godsaker som du anbefalte meg å kjøpe*

27 minutter siden, Lille Lerke skrev:

Jeg gikk med "tynne klær" som ikke hører vinteren til og frøs ikke. Hadde til og med vårlige sko...uten sokker i,
så hvis jeg skulle bli syk fremover nå...så sier jeg det ikke til noen. Vi vikingkvinner blir dessuten aldri syke
for vi har sterk ryggrad OG baller både foran og bak. :laugh: 

26 minutter siden, Rumle skrev:

I år har endelig vrihasselen min blitt stor nok til at jeg kan ta inn en gren eller to

Det er kjempepynt!  :tommelopp: 

• Liker 3
Skrevet

melkekake-1.jpg

@Hoppetaujenta er det dette du kaller melkekaker? 

Stor utenuisse ble innkjøpt. Reinsdyr og en hjertenisse ble og med hjem igjen. 

Og så skulle vi på Europris for å kjøpe sider. Bonusbarnet spurte om lov til å kjøpe godtesnop siden det jo ER lørdag, egentlig. Men vi måtte ikke si noe til pappa. (Han var hjemme og vasket gulv.) 

Nesten ingen andre ute enn fedre og barn, mødrene var sikkert hjemme og vasket :ler:  

Vel hjemme igjen så spør herr Lerke når tid jenta skal ha godtesnopet de hadde kjøpt i går. Her hadde altså jenta lurt seg til dobbelt opp med godtesnop i håp om at ingen skulle oppdage noe. Hun fikk et forklarings problem. Og en godtesnop pose ble gjent til neste helg. Unger. 

@Rumle kan du være snill og endre siste siteringen din av meg oppi her? Jeg har endre innlegget. 

• Liker 2
Skrevet

image.png.1fffec10dad2c1d66a389aa77123b026.png

Næmmen i allle dager så mye fint det var skrevet her! 

Jeg kan jo ikke gå inn i jula uten å ønske dere god jul! Så da gjør jeg det: GOD JUL alle sammen! :klem:

I dag har alle juleforberedelsene falt på herr Aldri. Jeg er altfor snørrete og full av feber til å drive med mat. Han har kokt rødkål, surkål, handlet og vasket, og nå driver han å lager karamellpudding. :klem1: Jaja, jeg kommer vel sterkere igjen etter hvert. Det er det som er så bra, at det bare er en skarve forkjølelse. :forkjola:

Kos dere med juleblomster, julemat og hva ellers av gode ting som kan nytes i jula.

:xpb_knuddel: 

• Liker 4
Skrevet

Så fint bilde :ninuskapus: God Jul du snille evigblide! :xpb_knuddel: Og fortsatt god bedring! :blomst: 

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, Lille Lerke skrev:

melkekake-1.jpg

@Hoppetaujenta er det dette du kaller melkekaker? 

Stor utenuisse ble innkjøpt. Reinsdyr og en hjertenisse ble og med hjem igjen. 

Og så skulle vi på Europris for å kjøpe sider. Bonusbarnet spurte om lov til å kjøpe godtesnop siden det jo ER lørdag, egentlig. Men vi måtte ikke si noe til pappa. (Han var hjemme og vasket gulv.) 

Nesten ingen andre ute enn fedre og barn, mødrene var sikkert hjemme og vasket :ler:  

Vel hjemme igjen så spør herr Lerke når tid jenta skal ha godtesnopet de hadde kjøpt i går. Her hadde altså jenta lurt seg til dobbelt opp med godtesnop i håp om at ingen skulle oppdage noe. Hun fikk et forklarings problem. Og en godtesnop pose ble gjent til neste helg. Unger. 

@Rumle kan du være snill og endre siste siteringen din av meg oppi her? Jeg har endre innlegget. 

Er det greit nå? :)

1 time siden, Aldrisur skrev:

image.png.1fffec10dad2c1d66a389aa77123b026.png

Næmmen i allle dager så mye fint det var skrevet her! 

Jeg kan jo ikke gå inn i jula uten å ønske dere god jul! Så da gjør jeg det: GOD JUL alle sammen! :klem:

I dag har alle juleforberedelsene falt på herr Aldri. Jeg er altfor snørrete og full av feber til å drive med mat. Han har kokt rødkål, surkål, handlet og vasket, og nå driver han å lager karamellpudding. :klem1: Jaja, jeg kommer vel sterkere igjen etter hvert. Det er det som er så bra, at det bare er en skarve forkjølelse. :forkjola:

Kos dere med juleblomster, julemat og hva ellers av gode ting som kan nytes i jula.

:xpb_knuddel: 

Riktig god jul til deg også! :klemmer:

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...