Frøkensina Skrevet 4. desember 2017 #30301 Skrevet 4. desember 2017 5 timer siden, FruN skrev: Håper @Frøkensina har fått seg litt søvn og er klar for å levere en flott oppgave! <— «se nå på denne flotte oppgaven» Ja den må jeg si var kjempefin 2
Frøkensina Skrevet 4. desember 2017 #30302 Skrevet 4. desember 2017 4 timer siden, Hoppetaujenta skrev: Lurer på om den nissen over her deler ut "opp-gaver" til frøkna allerede? Ja, for det må jo nesten bli sånn når gavene kastes opp, før de faller ned? Dette blir en undringens dag kan jeg kjenne. Kan jeg ønske meg en sånn fin oppgave til jul kanskje jah? Underfull hilsen 2
FruN Skrevet 4. desember 2017 #30303 Skrevet 4. desember 2017 45 minutter siden, Frøkensina skrev: Ho mor er det deg eller en annen mor kanskje? Ja altså tenkte det var vel fint for alle, men tenker det er ekstra spesielt å få med de eldste mens man kan Håper dere koser dere med en roligere dag i dag og kanskje noen gode rester Det er jeg som er «ho mor», ihvertfall i dette tilfellet Har vært en noe roligere dag, men vi måtte en tur til legen (endelig) med storesøster. Ho fikk noe eksem av noe slag for snart to uker siden som jeg ville gå sjekket, men har ikke hatt sjans før i dag. Og siden jeg har smurt og gitt oljebad, har det selvfølgelig forsvunnet..men ho klør så ho klorer og tidvis begynner å blø, så det var greit å ta turen. Men vi skulle bare fortsette som vi har gjort. Men da har vi vært innom for det en gang, om det skulle komme igjen 3
Lille Lerke Skrevet 4. desember 2017 #30304 Skrevet 4. desember 2017 (endret) 2 timer siden, Frøkensina skrev: Tusen takk alle sammen! Har levert noe Forhåpentligvis er det nok til godkjent (bare godkjent/ ikke godkjent på denne) selv om den ikke ble strålende Feirer litt nå Kan jeg få slippe denne jeg føler meg helt skivst 38 minutter siden, FruN skrev: Det er jeg som er «ho mor», ihvertfall i dette tilfellet Har vært en noe roligere dag, men vi måtte en tur til legen (endelig) med storesøster. Ho fikk noe eksem av noe slag for snart to uker siden som jeg ville gå sjekket, men har ikke hatt sjans før i dag. Og siden jeg har smurt og gitt oljebad, har det selvfølgelig forsvunnet..men ho klør så ho klorer og tidvis begynner å blø, så det var greit å ta turen. Men vi skulle bare fortsette som vi har gjort. Men da har vi vært innom for det en gang, om det skulle komme igjen Neste gang, om det blir en neste gang, må ho mor huske på å ta bilder av den typen hudutslett. Da kan legen lettere bedømme hva som har vært og er forbi. Endret 4. desember 2017 av Lille Lerke 1
Lille Lerke Skrevet 4. desember 2017 #30306 Skrevet 4. desember 2017 14 minutter siden, Frøkensina skrev: Lerkejuicepresse? 1
Hoppetaujenta Skrevet 4. desember 2017 #30307 Skrevet 4. desember 2017 Jeg fant en lakrissjokolade av det lille slaget og min vurdering var at den var for liten til å ferdes der ute i verden helt alene, så jeg tok den med hjem til meg selv. Vi skal småprate litt sammen etter hvert i trygge rammer. 1
Lille Lerke Skrevet 4. desember 2017 #30308 Skrevet 4. desember 2017 (endret) 2 minutter siden, Hoppetaujenta skrev: Jeg fant en lakrissjokolade av det lille slaget og min vurdering var at den var for liten til å ferdes der ute i verden helt alene, så jeg tok den med hjem til meg selv. Vi skal småprate litt sammen etter hvert i trygge rammer. Pleier ikke de biten å ha en stor familie rundt seg når de reiser ut fra produksjonsfabrikken Merkelig at den har klart å bli helt alene. ja, før du fant den, altså. Endret 4. desember 2017 av Lille Lerke 2
Hoppetaujenta Skrevet 4. desember 2017 #30309 Skrevet 4. desember 2017 Tror ikke det er særlig familiefølelse der nei. Det er kopier av hverandre. Kloner rett og slett...og denne lille ropte på meg med skjelven stemme ved kassa jeg betalte i. Jeg løftet den varsomt opp og snakket beroligende til den. Den var den eneste som skilte seg ut og viste at den virkelig var en ekte sjokolade, med masse ensomhetsfølelser som måtte ut. 2
Lille Lerke Skrevet 4. desember 2017 #30310 Skrevet 4. desember 2017 (endret) 12 minutter siden, Hoppetaujenta skrev: Tror ikke det er særlig familiefølelse der nei. Det er kopier av hverandre. Kloner rett og slett...og denne lille ropte på meg med skjelven stemme ved kassa jeg betalte i. Jeg løftet den varsomt opp og snakket beroligende til den. Den var den eneste som skilte seg ut og viste at den virkelig var en ekte sjokolade, med masse ensomhetsfølelser som måtte ut. Virkelig flott gjort av deg å redde den stakkers lille. Men hvordan behandler du og tar du vare på den ensomme og forlatte Altså, jeg kan komme med en tilståelse. Jeg var inne i en butikk i går, ja, i går. Der stod det et fint fat med pepperkaker, hele fatet snakket til meg og jeg lot meg friste, faktisk. Jeg tok et hjerte, tok et tygg, og så kom katastrofetankene. Jeg skal ikke ha godtesnop eller andre godsaker uten papir på, fordi jeg da kan få bakterier eller virus jeg ikke har godt av. Hva gjorde jeg? Jo, jeg skyndtet meg å spies opp resten av hjertet og håper på det beste. Men den der lille lillaen din, den hadde passet mye bedre til meg i år, enn til deg. Du kunne fått et pepperkakehjerte i bytte, altså. Jeg måtte bare få det ut og få dokumentert mine synder. Takk for oppmerksomheten. Endret 4. desember 2017 av Lille Lerke 2
Frøkensina Skrevet 4. desember 2017 #30311 Skrevet 4. desember 2017 27 minutter siden, Hoppetaujenta skrev: Jeg fant en lakrissjokolade av det lille slaget og min vurdering var at den var for liten til å ferdes der ute i verden helt alene, så jeg tok den med hjem til meg selv. Vi skal småprate litt sammen etter hvert i trygge rammer. 4 minutter siden, Lille Lerke skrev: Cirkelig flott gjort av deg å redde den stakkers lille. Men hvordan behandler du og tar du vare på den ensomme og forlatte Hun kan ikke spise den etter alt dette hvertfall Den må nok rammes inn og småprates med resten av sine dager 3
Lille Lerke Skrevet 4. desember 2017 #30312 Skrevet 4. desember 2017 1 minutt siden, Frøkensina skrev: Hun kan ikke spise den etter alt dette hvertfall Den må nok rammes inn og småprates med resten av sine dager Ja, altså for å si det faglig, det må bli kunst. 3
FruN Skrevet 4. desember 2017 #30314 Skrevet 4. desember 2017 1 time siden, Lille Lerke skrev: Kan jeg få slippe denne jeg føler meg helt skivst Neste gang, om det blir en neste gang, må ho mor huske på å ta bilder av den typen hudutslett. Da kan legen lettere bedømme hva som har vært og er forbi. I did! Men det gjorde ikke store forskjellenpå hva legen tipset om 2
Frøkensina Skrevet 4. desember 2017 #30315 Skrevet 4. desember 2017 5 minutter siden, FruN skrev: I did! Men det gjorde ikke store forskjellenpå hva legen tipset om Kanskje det bare er på grunn av tørr luft inne, om dette startet etter oppvarming innendørs da. 1
Lille Lerke Skrevet 4. desember 2017 #30316 Skrevet 4. desember 2017 Eller at hun ikke tåler ull? Det trodde ikke jeg var mulig, inntil jeg så hvordan en slektning så ut på hendene etter å ha strikket med ullgarn. 1
Frøkensina Skrevet 4. desember 2017 #30317 Skrevet 4. desember 2017 9 minutter siden, Lille Lerke skrev: Eller at hun ikke tåler ull? Det trodde ikke jeg var mulig, inntil jeg så hvordan en slektning så ut på hendene etter å ha strikket med ullgarn. Det er jo mulig. Jeg er sensitiv for ull, tåler ikke mohair/angora og klør fort av mange andre. 1
Aldrisur Skrevet 4. desember 2017 Forfatter #30320 Skrevet 4. desember 2017 For en nydelig dufte av sjokolade og pepperkaker! Så flott at du fikk levert *litt på oppgaven* din @Frøkensina. Det var fint å lese her at det gikk bra. Gratulere med vel overstått dåp @FruN, og jeg må si jeg ble imponert av Lillemors nydelige bunadantrekk. Den var jo som snytt ut av originalen. Hun var nok veldig fin. Ikke for å spekulere for mye om den eksemen, men det er mange barn som får utslett av snø. Spesielt snø som smelter på ull - dvs. nederst på jakkeermet. Ja, sånn er det, men du får vel se hvordan det går. Jeg leste om muligheter for storm i Balubahagen denne uken @Rumle, men dette er du vel så vant til nå. Du får skalke alle luker og ta deg et glasseller to. Kos dere i denne adventstiden alle sammen! Jeg reiser i morgen klokka 05.00 piiiip...og er tilbake om en uke. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå