Gå til innhold

Juballongen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg må rydde skikkelig her, så kan jeg lage red velvet kake å invitere pappa

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 timer siden, Lille Lerke skrev:

:tekola: :hoppendeglad::klappe:

:takke:

5 timer siden, Aldrisur skrev:

Rotter er nok ikke velkomne i nabolaget her nei. :fnise:

Jeg liker ikke denne helsetilstanden din for tiden altså. Skulle ønske jeg hadde en vidundermedisin aka antioksidanter og tryllestøv som kunne hjelpe deg. :klemmer:

Den reklamesnutten du snakker om her jeg ingen peiling på, og ikke på han Poirot heller. :kaklehone: Har aldri sett noe med P., men tviler ikke på at det er en interessant person og serie. 

Dette blir jo full klaff FruN. Er det *Den store barnedåpen* til helgen? :babygutt:

Det er det :jepp: Litt morsomt at vi var i kusinas dåp første adventshelg i fjor :ler: 

5 timer siden, Frøkensina skrev:

Jaaa det blir hun nå! :lillesky: Gratulerer med nesten ferdig (bunad?) :lillesky2:

Takk! Selve bunaden har vært klar i mange år (arvebunad i svigermors familie), men jeg har laget tilbehør :jepp: 

Bilde kommer, altså :opplyser: 

I dag er lillebror 3 mnd, og vi skal på kontroll. :overrasket: 

Håper alle får en fin dag!

• Liker 2
Skrevet

Jøjjemeg. Tre mnd alt...gratulerer og jeg gleder meg med dere i den lille, men stadig voksende familien.
God siste dagen i november alle sammen. Bak pent i svingene, eller hva dere nå holder på med.  :biggrin:

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, FruN skrev:

Det er det :jepp: Litt morsomt at vi var i kusinas dåp første adventshelg i fjor :ler: 

Takk! Selve bunaden har vært klar i mange år (arvebunad i svigermors familie), men jeg har laget tilbehør :jepp: 

Takk for på minnelse, i dag er bilen min 3 mnd. Og noen timer gammel  :ler:

Hvordan gjorde du med størrelsen på lua? Og har du prøvd på? 

• Liker 1
Skrevet

Jøss, er alle våkne her inne? 

• Liker 1
Skrevet

Kjempevåkne!  :jepp:  Dette kommer til å bli en fin dag. Yupp.

• Liker 1
Skrevet (endret)
24 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Jøjjemeg. Tre mnd alt...gratulerer og jeg gleder meg med dere i den lille, men stadig voksende familien.
God siste dagen i november alle sammen. Bak pent i svingene, eller hva dere nå holder på med.  :biggrin:

Takk, takk :jepp: Ha en fin siste-novemberdag-på-ett-år du og :jepp: 

24 minutter siden, Lille Lerke skrev:

Takk for på minnelse, i dag er bilen min 3 mnd. Og noen timer gammel  :ler:

Hvordan gjorde du med størrelsen på lua? Og har du prøvd på? 

Gratulerer til/med bilen :fnise:

At det sikkert ikke gjorde noe med den største str, ho blir ikke så lenge utenfor bil/kirke/lokale at det gjør så mye :) tror ikke den er sååå stor uansett. Har ikke prøvd den på enda, ble ferdig etter leggetid, og frøkna skal få sove litt i dag så ho er ikke oppe enda. Dagsovingen blir bare krøll i dag, siden vi skal være på helsestasjonen en halvtime før leggetid. Og vi må ha ho med for å sjekke noe eksem ho har fått. 

23 minutter siden, Lille Lerke skrev:

Jøss, er alle våkne her inne? 

Det kan egentlig diskuteres :ler::Gjesp: 

Endret av FruN
  • Liker 3
Skrevet

:hallo:  vi skal diskutere våkenhet, altså :ler:

Men jeg er ikke med på den diskusjonen etter klokken 15, for da er nok trettheten min på plass. Øver på å porsjonere kreftene over hele dagen, men det er vanskelig når hodet vil mer enn kroppen henger med på. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Da skal jeg si noe helt annet som jeg kjenner presse seg på. Jeg liker normalt sett ikke reklame noe sted
og jaffal ikke på tv...men NÅ er jeg nesten som nusselig forelsket i den lille, søte nissen som sier ifra
om hvordan ting skal være. SMØR handler det om. Han er så søt. :rodmer: Snuttene ligger her om noen vil se:
http://kampanje.com/reklame/2017/11/tine-satser-pa-fjosnissen-denne-jula/

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 1
Skrevet
29 minutter siden, Lille Lerke skrev:

:hallo:  vi skal diskutere våkenhet, altså :ler:

Men jeg er ikke med på den diskusjonen etter klokken 15, for da er nok trettheten min på plass. Øver på å porsjonere kreftene over hele dagen, men det er vanskelig når hodet vil mer enn kroppen henger med på. 

Kan diskuteres :ler: Ihvertfall hvor våken jeg egentlig er :P Har fått satt på en klesvask og hentet opp det som var på snora da. Matet guttungen og «spilleavhengigheten» min :P Så får jeg vel få opp frøkna så jeg får smøret ho og vi får spist frokost :Nikke: 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Da skal jeg si noe helt annet som jeg kjenner presse seg på. Jeg liker normalt sett ikke reklame noe sted
og jaffal ikke på tv...men NÅ er jeg nesten som nusselig forelsket i den lille, søte nissen som sir ifra
om hvordan ting skal være. SMØR handler det om. Han er så søt. :rodmer: Snuttene ligger her om noen vil se:
http://kampanje.com/reklame/2017/11/tine-satser-pa-fjosnissen-denne-jula/

Han liker jeg og! :laugh: Skikkelig fjøsnisse! 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, FruN skrev:

Kan diskuteres :ler: Ihvertfall hvor våken jeg egentlig er :P Har fått satt på en klesvask og hentet opp det som var på snora da. Matet guttungen og «spilleavhengigheten» min :P Så får jeg vel få opp frøkna så jeg får smøret ho og vi får spist frokost :Nikke: 

Stakkers liten, må hele hun smøres? 

Skrevet
12 minutter siden, Lille Lerke skrev:

Stakkers liten, må hele hun smøres? 

Vet ikke helt, men jeg gjør det. Det ligger tydelig der, selv om det ikke synes, for ho klør så ho klorer seg på enkelte steder. Ho er heldigvis blid og fornøyd da, og veldig samarbeidsvillig når det kommer til smøringen :jepp: 

Skrevet
10 timer siden, Frøkensina skrev:

---

Har vært skikkelig dårlig i dag, men føler meg litt bedre nå på kvelden/natta :jepp: Håper dette går over snart, skulle gjerne hatt noe som tok det bort. Hyggelig at du har noe gøy å se på, jeg har ikke sett den dog. 

Forresten har noen av dere sett reklame eller talkshowsnakket om nyinnspillingen av Orientekspressen? :hakeslepp:  Kan ikke fatte at noen vil gjøre noe sånt mot Poirot!! Kenneth Branagh med en slags kost som bart :bond: Selv om Johnny Depp er med tviler jeg sterkt på om jeg kan se denne altså, Suchet er og blir den beste og eneste i virkelig forstand Poirot.

:klemmer: 

Håper du føler deg bedre i dag :klemmer:

Jeg har bare sett bilder fra nyinnspillingen! Og jeg bokstavelig talt bare :hakeslepp: når jeg så Branagh og den horrible barten!!! 

Liker det ikke!!!! :jolie:

10 timer siden, FruN skrev:

Ferdiiig med lua til storesøster :mynona:Da er det bare å få på bånd på jakka :jepp: 

Blir så fin frøken atte :rodmer: 

:strix:

13 timer siden, Aldrisur skrev:

Aldrisurur har aldri vært på Island. :fnise: Høres veldig kaldt ut, men står på bucket-listen. :)

Naturen har også pyntet seg til advent og førjulstid. :rodmer:

771493d40834c45daa97c83feabf742b.jpg

Apropos småfuglene og mating, må jeg innrømme at den nå begrenses til meiseboller i det Aldrisurske hjem. Mating med solsikkefrø og nøtter gikk helt fra konseptet når hele spurvefamilien(på ca. 12) gikk amok i matfatet og fordelte maten utover hele nabolaget her. :ler: Rotter er også glad i frø og nøtter. :haar: Men jeg er ikke glad  rotter. 

Håper dere har en fin onsdag forresten. :klemmer: ---

Åhhh kan du ikke sende spurvefamilien til meg?!! Jeg har ikke hatt noen spurver her fast på maange år og jeg elsker spurver!!! :ninuskapus: De skal få akkurat hva de vil ha!!! :jepp:

• Liker 2
Skrevet

P.s. jeg så også en snutt av Branagh og det blir om mulig enda mer feil enn da han forsøkte seg på Wallander. :nei: 
Dette må han slutte med. Jeg liker skuespilleren, men han får finne seg nye roller i nye serier som han kan tolke. 

• Liker 1
Skrevet

Takk Rumle :klemmer: Har en spurv på besøk nå  :jepp: Blir litt voldsomt når de er ti-tjue på balkongen som i sommer (de kommer selv uten mat for de har lagt sin elsk på alpinklematisen min), men nå har det bare vært maks tre. Leste at mange spurver dør om vinteren, fryser hjel eller blir spist av spurvehauk. (Spør en ornitolog eller noe i den duren på nett). Disse små lassaronene er velkomne i slike små opplag :jepp: 

Tenkte nok jeg ikke var alene om å reagere på denne såkalte Poirot!  Nå er det jo Kenneth Branagh som regisserer også, kan virke som han har noen problemer med å begrense seg :dry: Har ikke noe mot han som skuespiller, men dette blir bare så veldig feil :nei: Poirot med sin pertentlighet og fakter, og ikke minst barten, er så nøye beskrevet i bøkene at det er helt snålt å hoppe over dette og lage en slags børstebarteSam :jolie: 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Frøkensina skrev:

Takk Rumle :klemmer: Har en spurv på besøk nå  :jepp: Blir litt voldsomt når de er ti-tjue på balkongen som i sommer (de kommer selv uten mat for de har lagt sin elsk på alpinklematisen min), men nå har det bare vært maks tre. Leste at mange spurver dør om vinteren, fryser hjel eller blir spist av spurvehauk. (Spør en ornitolog eller noe i den duren på nett). Disse små lassaronene er velkomne i slike små opplag :jepp: 

Tenkte nok jeg ikke var alene om å reagere på denne såkalte Poirot!  Nå er det jo Kenneth Branagh som regisserer også, kan virke som han har noen problemer med å begrense seg :dry: Har ikke noe mot han som skuespiller, men dette blir bare så veldig feil :nei: Poirot med sin pertentlighet og fakter, og ikke minst barten, er så nøye beskrevet i bøkene at det er helt snålt å hoppe over dette og lage en slags børstebarteSam :jolie: 

Send overskuddsspurvene til meg du også! Jeg vil ha alle! :strix:

Ja, fatter ikke hva de tenker på! :jolie:

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, FruN skrev:

Gratulerer til lillebror!!! :yvonne::yvonne::yvonne:

• Liker 1
Skrevet

Hoppe! Hvordan går det med netflix, har du gitt opp? :fnise: Jeg har kommet halvveis i The killing (amerikansk versjon av Forbrytelsen) og den er veldig bra så langt

• Liker 1
Skrevet

:laugh: Spurvenes venn du :ninuskapus: Men spørs om du ville vært like glad i dem om de holdt seg på terassen din med masse bråk og skit? :fnise: Jeg er delvis glad i dem, kan bli litt mye som når jeg ikke hører meg selv tenke over bråket. Da rusker jeg lett i "busken" så flyr de ned til buskene på bakkenivå. Samtidig var det utrolig søtt når de satt og ventet på tur i dusjen med vannsprederen :rodmer: 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...