Frøkensina Skrevet 28. november 2017 #30021 Skrevet 28. november 2017 9 timer siden, Rumle skrev: Varm kakao i natten? Åh så den ikke, tar den nå 9 timer siden, Rumle skrev: Koselig med ruskevær om natten Men de fleste lyktene blåste ut. Nå er det rene snøstormen her. 1
Rumle Skrevet 28. november 2017 #30022 Skrevet 28. november 2017 36 minutter siden, Frøkensina skrev: Åh så den ikke, tar den nå Men de fleste lyktene blåste ut. Nå er det rene snøstormen her. Har det snødd mye? 1
Frøkensina Skrevet 28. november 2017 #30023 Skrevet 28. november 2017 Ikke enda, men det snør og blåser med sånne snøfokk fra taket så det føles litt fjellaktig 1
Frøkensina Skrevet 28. november 2017 #30025 Skrevet 28. november 2017 Liker veldig godt å være inne i sånt vær, med noen små gløtt ut på balkongen Mater småfuglene denne sesongen, bare lurer på hva det er i de meisebollene jeg har som gjør at de spiser de så sakte i forhold til annen mat, håper ikke de blir dårlige eller noe Men da spiser de hvertfall mindre stearin og det må jo være bra? 1
Rumle Skrevet 28. november 2017 #30026 Skrevet 28. november 2017 Akkurat nå, Frøkensina skrev: Liker veldig godt å være inne i sånt vær, med noen små gløtt ut på balkongen Mater småfuglene denne sesongen, bare lurer på hva det er i de meisebollene jeg har som gjør at de spiser de så sakte i forhold til annen mat, håper ikke de blir dårlige eller noe Men da spiser de hvertfall mindre stearin og det må jo være bra? Det er veldig koselig, ja Jaffal helt til det blir mildt og begynner å smelte Vet hva du mener med de meisebollene, er bekymret for det samme selv. Jeg har tenkt på å prøve å lage noen selv. Kunne jo vært et artig prosjekt 1
Frøkensina Skrevet 28. november 2017 #30027 Skrevet 28. november 2017 (endret) Du kan jo prøve å lage sånne store (som jeg/vi? har sett på nettet) i bøtter Og fortelle meg hvordan det gikk Har tenkt på at det kunne vært fint på hytta, men har ikke prøvd. Litt dumt også om man mater om vinteren der uten å rekke å fylle på når det blir tomt. Åh nå savner jeg hytta og fuglene og ekornene Endret 28. november 2017 av Frøkensina 1
Rumle Skrevet 28. november 2017 #30028 Skrevet 28. november 2017 Jeg tenkte på å lage i gamle, søte porselenskopper og henge etter hanken i grener Eller i muffinsformer med tau i Sikkert best med mindre størrelser, så kan de heller byttes ut? 1
Rumle Skrevet 28. november 2017 #30029 Skrevet 28. november 2017 Når det kommer til stykket fortsetter jeg vel bare med å gi dem nøtter 1
Frøkensina Skrevet 28. november 2017 #30030 Skrevet 28. november 2017 14 minutter siden, Rumle skrev: Jeg tenkte på å lage i gamle, søte porselenskopper og henge etter hanken i grener Eller i muffinsformer med tau i Sikkert best med mindre størrelser, så kan de heller byttes ut? Jo, men mer plunder Jeg tenker stort fordi jeg tenker på hytta. 16 minutter siden, Rumle skrev: Når det kommer til stykket fortsetter jeg vel bare med å gi dem nøtter De elsker virkelig peanuttene, men de selges ikke på butikken nær meg. Samtidig lurer jeg på om de overspiser seg på de, om det er mulig? 1
Rumle Skrevet 28. november 2017 #30031 Skrevet 28. november 2017 (endret) 4 minutter siden, Frøkensina skrev: Jo, men mer plunder Jeg tenker stort fordi jeg tenker på hytta. De elsker virkelig peanuttene, men de selges ikke på butikken nær meg. Samtidig lurer jeg på om de overspiser seg på de, om det er mulig? Regner med at de regulerer det selv, tror du ikke? Noen fugler tar de jo med og gjemmer de også, jeg har hatt noen spettmeis her i perioder som har flydd i skytteltrafikk mellom matskålen og matlageret Endret 28. november 2017 av Rumle Åhhh autocorrect! 1
Frøkensina Skrevet 28. november 2017 #30032 Skrevet 28. november 2017 (endret) Jo skulle tro det, synes bare det er så rart at peanuttene forsvinner på en dag eller to mens meisebollene blir hengende lenge og småspist på. Kan det være at de vanlige meisene gjør det samme og gjemmer de? For de flyr jo også ofte avgårde med en hel nøtt! Endret 28. november 2017 av Frøkensina 1
Rumle Skrevet 28. november 2017 #30033 Skrevet 28. november 2017 Akkurat nå, Frøkensina skrev: Jo skulle tro det, synes bare det er sp rart at peanuttene forsvinner på en dag eller to mens meisebollene blir hengende lenge og småspist på. Kan det være at de vanlige meisene gjør det samme og gjemmer de? For de flyr jo også ofte avgårde med en hel nøtt! Har aldri sett at de gjemmer de. Tror de bare tar de med seg til en gren og sitter der og hakker på de. Det er i allefall det mine gjør 1
Rumle Skrevet 28. november 2017 #30034 Skrevet 28. november 2017 (endret) Jeg tenker at det nok er sannsynlig at kvaliteten på meisrbollene ikke er noe særlig når de knapt blir spist på. Derfor er jeg som sagt litt skeptisk til de også. Er redd de skal bli syke Endret 28. november 2017 av Rumle 1
Frøkensina Skrevet 28. november 2017 #30035 Skrevet 28. november 2017 1 minutt siden, Rumle skrev: Har aldri sett at de gjemmer de. Tror de bare tar de med seg til en gren og sitter der og hakker på de. Det er i allefall det mine gjør Men ikke på nærskolen Jeg holdt på å spørre om hvordan du visste at de bodde der og spiste Ok, det er sikkert det mine gjør også.
Frøkensina Skrevet 28. november 2017 #30036 Skrevet 28. november 2017 1 minutt siden, Rumle skrev: Jeg tenker at det nok er sannsynlig at kvaliteten på meisrbollene ikke er noe særlig når de knapt blir spist på. Derfor er jeg som sagt litt skeptisk til de også. Er redd de skal bli syke Men forhåpentligvis er de bare ikke like fristende, det ville jo vært sprøtt om de selger farlig fuglemat. 1
Rumle Skrevet 28. november 2017 #30037 Skrevet 28. november 2017 Akkurat nå, Frøkensina skrev: Men forhåpentligvis er de bare ikke like fristende, det ville jo vært sprøtt om de selger farlig fuglemat. Jeg vet, men det har vært en del saker om det i media har det Ikke? Mugg osv. Kan være farlig for de små fjærkledde
Frøkensina Skrevet 28. november 2017 #30038 Skrevet 28. november 2017 (endret) 3 minutter siden, Rumle skrev: Jeg vet, men det har vært en del saker om det i media har det Ikke? Mugg osv. Kan være farlig for de små fjærkledde Det har jeg ikke lest Mugne meiseboller altså? Forstår jo at frø og nøtter som blir våte kan bli mugne, det er nok giftig som for mennesker. Men bollene er jo lagd av fett, skulle tro det beskytter mot mugg. Endret 28. november 2017 av Frøkensina
Rumle Skrevet 28. november 2017 #30039 Skrevet 28. november 2017 Akkurat nå, Frøkensina skrev: Det har jeg ikke lest Mugne meiseboller altså? Forstår jo at frø og nøtter som blir våte kan bli mugne, det er nok giftig som for mennesker. Ja dessverre. Det er livsfarlig for fugler. Tror det er mye varierende kvalitet i det som blir solgt.
Frøkensina Skrevet 28. november 2017 #30040 Skrevet 28. november 2017 1 minutt siden, Rumle skrev: Ja dessverre. Det er livsfarlig for fugler. Tror det er mye varierende kvalitet i det som blir solgt. Redigerte over.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå