Lille Lerke Skrevet 27. november 2017 #29961 Skrevet 27. november 2017 2 minutter siden, Aldrisur skrev: Å ja, sånn å forstå. Ja, det er jo mange av oss i disse dager. På barneskolen forsøkte de å få meg til å bytte skrivehånd. Men det ble med forsøket. Jeg er tvunget hjemmefra til å spise og skrive med høyre hånd. Akkurat det var en fordel da jeg ble brannskadet på venstresiden før skolestart. Men jeg tenker og gjør det meste annet venstrevridd. Jo, strikker og høyrehendt, men leser mønsteret fra venstre og kan dermed ikke strikke hva som helst uten at det blir krøll. 1
Frøkensina Skrevet 27. november 2017 #29962 Skrevet 27. november 2017 5 minutter siden, Aldrisur skrev: Å ja, sånn å forstå. Ja, det er jo mange av oss i disse dager. På barneskolen forsøkte de å få meg til å bytte skrivehånd. Men det ble med forsøket. Leonardo da Vinci var venstrehendt 2
Lille Lerke Skrevet 27. november 2017 #29963 Skrevet 27. november 2017 2 minutter siden, Frøkensina skrev: Leonardo da Vinci var venstrehendt Mange kunstnere og frisører av alle ting er venstrehendte. 3
Aldrisur Skrevet 27. november 2017 Forfatter #29964 Skrevet 27. november 2017 4 minutter siden, Lille Lerke skrev: Jeg er tvunget hjemmefra til å spise og skrive med høyre hånd. Akkurat det var en fordel da jeg ble brannskadet på venstresiden før skolestart. Men jeg tenker og gjør det meste annet venstrevridd. Jo, strikker og høyrehendt, men leser mønsteret fra venstre og kan dermed ikke strikke hva som helst uten at det blir krøll. Det skakke væra enkelt Lerke! 3 minutter siden, Frøkensina skrev: Leonardo da Vinci var venstrehendt Ja visst var han det. Akkurat nå, Lille Lerke skrev: Mange kunstnere og frisører av alle ting er venstrehendte. Jeg klarer ikke å plukke blåbær med venstre hånd. Bare høyre. 3
Lille Lerke Skrevet 27. november 2017 #29965 Skrevet 27. november 2017 2 minutter siden, Aldrisur skrev: Det skakke væra enkelt Lerke! Ja visst var han det. Jeg klarer ikke å plukke blåbær med venstre hånd. Bare høyre. Jeg bruker bærplukker. vil ikke bli blå på fingrene, vet du 2
FruN Skrevet 27. november 2017 #29966 Skrevet 27. november 2017 Jeg gleder meg til å kunne plukke bær, jeg.. jeg vet jo at det fint går an å ha med små på tur, men har ikke utstyret til det. Så da satser jeg på neste år Og håper solbærbuskene mine overlever beskjæringen de sårt trenger 3
Aldrisur Skrevet 27. november 2017 Forfatter #29967 Skrevet 27. november 2017 Akkurat nå, Lille Lerke skrev: Jeg bruker bærplukker. vil ikke bli blå på fingrene, vet du Blå fingre er jo en del av blåbærturen da, men er enig i at det går raskere med en bærplukker. Åh, nå fikk jeg lyst på blåbær... 2
Aldrisur Skrevet 27. november 2017 Forfatter #29968 Skrevet 27. november 2017 1 minutt siden, FruN skrev: Jeg gleder meg til å kunne plukke bær, jeg.. jeg vet jo at det fint går an å ha med små på tur, men har ikke utstyret til det. Så da satser jeg på neste år Og håper solbærbuskene mine overlever beskjæringen de sårt trenger Ja, du kan fint vente til neste år FruN. Er så dårlig med bær nå atte... 2
Frøkensina Skrevet 27. november 2017 #29969 Skrevet 27. november 2017 Det var utrolig lite blåbær i år, det var pga både tørke og humlemangel 1
Frøkensina Skrevet 27. november 2017 #29970 Skrevet 27. november 2017 Solbærbusker overlever nesten alt 3
Lille Lerke Skrevet 27. november 2017 #29971 Skrevet 27. november 2017 (endret) Små barn på bærtur er hyggelig. Finn en liten søt barnebærplukken til storesøster, da blir børplukking ekstra gøy. Og se opp for ormenlange! Måtte kong vinter være mild og slinn og raskt gjøre seg ferdig med sine prosjekter, særlig de hvite og kalde. Skogens konge gjennom bilvinduet! Skrekk,og gru på tv2. Endret 27. november 2017 av Lille Lerke 1
Aldrisur Skrevet 27. november 2017 Forfatter #29972 Skrevet 27. november 2017 1 minutt siden, Frøkensina skrev: Det var utrolig lite blåbær i år, det var pga både tørke og humlemangel Her også. De minste og mest inntørkede blåbær noensinne. 1
Hoppetaujenta Skrevet 27. november 2017 #29973 Skrevet 27. november 2017 2 timer siden, Lille Lerke skrev: Den Danske bondemannen liker jeg ikke. / Men jeg tror rosa er mer riktig enn blått, altså. Å, neivel. / Jaha....time will tell. 1 time siden, FruN skrev: Oldemorsruter kan jeg Da er det jo ikke noen sak...og små ruter satt sammen går ganske mye fortere. 49 minutter siden, Aldrisur skrev: Men den bondemannen din kan du ha helt for deg selv. ------- Jeg er dårlig på å hekle altså, men skulle ønske jeg kunne det litt bedre. De som har forsøkt å lære meg det har heklet med høyre hånd og jeg er så venstrehendt som det går an å bli. Får det liksom ikke inn. Uffda. Er det bare meg som er et naturens barn her inne? / Finnes det ikke venstreheklings-videoer på nett da? 28 minutter siden, Aldrisur skrev: På barneskolen forsøkte de å få meg til å bytte skrivehånd. Men det ble med forsøket. Du er fullstendig god nok som du er du. 1
Lille Lerke Skrevet 27. november 2017 #29974 Skrevet 27. november 2017 3 minutter siden, Hoppetaujenta skrev: Uffda. Er det bare meg som er et naturens barn her inne? Du skal få ha bondemannen din helt for deg selv, ser du. Hver kvinne sin mann Har han ikke alt en kvinne i sitt liv, bondemannen 1
Aldrisur Skrevet 27. november 2017 Forfatter #29975 Skrevet 27. november 2017 6 minutter siden, Hoppetaujenta skrev: Du er fullstendig god nok som du er du. 1
Hoppetaujenta Skrevet 27. november 2017 #29976 Skrevet 27. november 2017 10 minutter siden, Lille Lerke skrev: Du skal få ha bondemannen din helt for deg selv, ser du. Hver kvinne sin mann Har han ikke alt en kvinne i sitt liv, bondemannen Ehh...men nå var det ikke selve mannen som sådan jeg "likte". Hele pakka er artig. Noen som brenner for å gjøre ting andre ikke gjør og som ikke gir opp fordi det kanskje er langsomt, tungvint eller mye å jobbe med hele tiden. Idealistiske folk er litt morsomt. 1
Lille Lerke Skrevet 27. november 2017 #29977 Skrevet 27. november 2017 15 minutter siden, Hoppetaujenta skrev: Ehh...men nå var det ikke selve mannen som sådan jeg "likte". Hele pakka er artig. Noen som brenner for å gjøre ting andre ikke gjør og som ikke gir opp fordi det kanskje er langsomt, tungvint eller mye å jobbe med hele tiden. Idealistiske folk er litt morsomt. Ja men altså mannen din har ikke sjarm og karma (ord lært på kg ) Alt det har storsjarmøren Oppfinneren i Norske heia og på Øistøl.
Hoppetaujenta Skrevet 27. november 2017 #29978 Skrevet 27. november 2017 Oppfinneren? ...er det han som høvler og skrur stort sett hele tiden kanskje? *avsløre hva hun nok ikke ser på for mye*
FruN Skrevet 27. november 2017 #29979 Skrevet 27. november 2017 1 time siden, Aldrisur skrev: Ja, du kan fint vente til neste år FruN. Er så dårlig med bær nå atte... Sier du det?? 1 time siden, Frøkensina skrev: Solbærbusker overlever nesten alt Flott! 1 time siden, Lille Lerke skrev: Små barn på bærtur er hyggelig. Finn en liten søt barnebærplukken til storesøster, da blir børplukking ekstra gøy. Og se opp for ormenlange! Måtte kong vinter være mild og slinn og raskt gjøre seg ferdig med sine prosjekter, særlig de hvite og kalde. Skogens konge gjennom bilvinduet! Skrekk,og gru på tv2. Æææææh, ikke si sånne skumle ting som de snikende beistene der Da tør jeg ikke gå i skogen... Jeg har overbevist meg selv om at de ikke liker seg i høyden her vi bor Ja, storesøster blir bra å ha med på tur Men har ikke bæremeis, så har vært vanskelig å ha ho med før, og i år har det vært lillebror som har holdt meg inne. Men snart snart Storesøster HAR vært på fjelltur da Tante fikk låne bæremeis så vi fikk med frøkna på tur Kjøre taubane fikk ho og
Lille Lerke Skrevet 27. november 2017 #29980 Skrevet 27. november 2017 (endret) 12 minutter siden, Hoppetaujenta skrev: Oppfinneren? ...er det han som høvler og skrur stort sett hele tiden kanskje? *avsløre hva hun nok ikke ser på for mye* Det er han med legoryddemaskinen, den gamle fabrikken og mye annet rart https://tv.nrk.no/serie/oppfinneren Endret 27. november 2017 av Lille Lerke 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå