Frøkensina Skrevet 22. november 2017 #29661 Skrevet 22. november 2017 Ser ikke bort fra at jeg hadde hatt det på samme måte om jeg hadde hage altså Men man må visst planlegge godt og være innstilt på å grave i årets blomster om man skal sette mye løk i tide.. 1
Rumle Skrevet 22. november 2017 #29662 Skrevet 22. november 2017 11 minutter siden, Frøkensina skrev: Men jeg skjønner ikke helt hvordan du kan ha så mange nye løk hver høst? Noen kommer vel tilbake igjen? Du bor jo ikke i vinterland så det kan jo godt hende det blir mildt og plantesnilt igjen Neida, jeg planter i hovedsak tulipaner som sagt, og her er det stort sett en en-sesongsløk. Dessverre Burde sikkert gitt de Opp, men klarer ikke helt det heller, er så glad i de 1
Rumle Skrevet 22. november 2017 #29663 Skrevet 22. november 2017 10 minutter siden, Frøkensina skrev: Ser ikke bort fra at jeg hadde hatt det på samme måte om jeg hadde hage altså Men man må visst planlegge godt og være innstilt på å grave i årets blomster om man skal sette mye løk i tide.. Grave i årets blomster? 1
Rumle Skrevet 22. november 2017 #29664 Skrevet 22. november 2017 (endret) Åh ja du mener grave i det som blomstrer på høsten? Nja det går greit her, jeg planter mye i bøtter og spann, og så plasserer jeg en del der jeg likevel skal flytte om på planter. To fluer i en smekk osv. Endret 22. november 2017 av Rumle 1
Frøkensina Skrevet 22. november 2017 #29665 Skrevet 22. november 2017 Akkurat nå, Rumle skrev: Neida, jeg planter i hovedsak tulipaner som sagt, og her er det stort sett en en-sesongsløk. Dessverre Burde sikkert gitt de Opp, men klarer ikke helt det heller, er så glad i de Nei de kommer vel ikke så mye tilbake noen steder? Bortsett fra botaniske som jeg jo kjøpte til verandaen, men sikkert er ødelagte nå Jeg er kjempeglad i tulipaner, men det er jo håpløst med rådyreksplosjonen. Oj, nå kom jeg på at jeg ikke har beskyttet asaleaknoppene på hytta 1
Frøkensina Skrevet 22. november 2017 #29666 Skrevet 22. november 2017 1 minutt siden, Rumle skrev: Åh ja du mener grave i det som blomstrer på høsten? Nja det går greit her, jeg planter mye i bøtter og spann, og så plasserer jeg en del der jeg likevel skal flytte om på planter. To fluer i en smekk osv. Drukner de ikke da? Du må ha mange bøtter
Rumle Skrevet 22. november 2017 #29667 Skrevet 22. november 2017 (endret) 4 minutter siden, Frøkensina skrev: Nei de kommer vel ikke så mye tilbake noen steder? Bortsett fra botaniske som jeg jo kjøpte til verandaen, men sikkert er ødelagte nå Jeg er kjempeglad i tulipaner, men det er jo håpløst med rådyreksplosjonen. Oj, nå kom jeg på at jeg ikke har beskyttet asaleaknoppene på hytta Jeg vet jammen ikke jeg, ser ut som noen har lettere for å en del av de tilbake i alle fall, men hva som påvirker de vet jeg ikke. Føler virkelig jeg har prøvd alt for å få flere til å klare det, så nå har jeg egentlig bare gitt opp. Endret 22. november 2017 av Rumle
Rumle Skrevet 22. november 2017 #29668 Skrevet 22. november 2017 1 minutt siden, Frøkensina skrev: Drukner de ikke da? Du må ha mange bøtter Drukner? Nei, jeg lager selvfølgelig god drenering i alle bøtter før jeg planter
Rumle Skrevet 22. november 2017 #29669 Skrevet 22. november 2017 Hvordan beskytter du azaleaknoppene?
Frøkensina Skrevet 22. november 2017 #29670 Skrevet 22. november 2017 Akkurat nå, Rumle skrev: Jeg vet jammen ikke jeg, ser ut som noen har lettere for å en del av de tilbake i alle fall, men hva som påvirker de vet jeg ikke. Føler virkelig jeg har prøvd alt for å få flere til å klare Det, så nå har jeg egentlig bare gitt opp. Tror det har med sort å gjøre, og mange av de som selges er nok ikke slik at de kommer noe særlig tilbake.Mulig Darwin tulipanene kommer mer tilbake Du kan jo prøve botaniske? Er jo kjempesøte 1
Rumle Skrevet 22. november 2017 #29671 Skrevet 22. november 2017 Akkurat nå, Frøkensina skrev: Tror det har med sort å gjøre, og mange av de som selges er nok ikke slik at de kommer noe særlig tilbake.Mulig Darwin tulipanene kommer mer tilbake Du kan jo prøve botaniske? Er jo kjempesøte Har prøvd begge deler mange ganger, men de vil bare ikke altså Kommer jo noen enkelte opp her og der da, men det blir jo ikke det samme.
Rumle Skrevet 22. november 2017 #29672 Skrevet 22. november 2017 Er enig i at det finnes mange fine ville varianter 1
Frøkensina Skrevet 22. november 2017 #29673 Skrevet 22. november 2017 2 minutter siden, Rumle skrev: Drukner? Nei, jeg lager selvfølgelig god drenering i alle bøtter før jeg planter Ja for det regner vel litt på vestlandet 2 minutter siden, Rumle skrev: Hvordan beskytter du azaleaknoppene? Jeg har jo ikke gjort det før, men så ble de fleste knoppene spist opp forrige vinter. Kan prøve trikset med å pensle på tabasco og hvitløk, eller henge de dyre rådyrskremme sakene opp, men da må de henge høyt nok så ingen grevlinger klarer å spise de. 1
Rumle Skrevet 22. november 2017 #29674 Skrevet 22. november 2017 1 minutt siden, Frøkensina skrev: Ja for det regner vel litt på vestlandet Jeg har jo ikke gjort det før, men så ble de fleste knoppene spist opp forrige vinter. Kan prøve trikset med å pensle på tabasco og hvitløk, eller henge de dyre rådyrskremme sakene opp, men da må de henge høyt nok så ingen grevlinger klarer å spise de. Huff høres slitsomt ut. Kanskje du bare må gi opp de der? Spiser de rhododendronknoppene også?
Frøkensina Skrevet 22. november 2017 #29675 Skrevet 22. november 2017 De ble nemlig spist på under en uke når jeg testet de og koster over 200 kr for tre stykker
Rumle Skrevet 22. november 2017 #29676 Skrevet 22. november 2017 Huff, nei det går jo ikke. Kan du flytte de hjem til balkongen?
Frøkensina Skrevet 22. november 2017 #29677 Skrevet 22. november 2017 1 minutt siden, Rumle skrev: Huff høres slitsomt ut. Kanskje du bare må gi opp de der? Spiser de rhododendronknoppene også? Det hadde ikke vært noe problem for noen år siden! Og så er det jo rhododendron som trives best. Nei, "mine" rådyr har ikke funnet på å spise de rhododendronene som ikke er løvfellende, men har lest at amerikanske gjør det.
Frøkensina Skrevet 22. november 2017 #29678 Skrevet 22. november 2017 1 minutt siden, Rumle skrev: Huff, nei det går jo ikke. Kan du flytte de hjem til balkongen? Nei Har ikke så stor balkong da! Det var noen få knopper som ikke var spist på to tre av de,, men en busk (en duftende gul luteum) mistet alle, mens den andre luteumen stod urørt.
Rumle Skrevet 22. november 2017 #29679 Skrevet 22. november 2017 1 minutt siden, Frøkensina skrev: Nei Har ikke så stor balkong da! Det var noen få knopper som ikke var spist på to tre av de,, men en busk (en duftende gul luteum) mistet alle, mens den andre luteumen stod urørt. Hmm nei da vet jammen ikke jeg.
Rumle Skrevet 22. november 2017 #29680 Skrevet 22. november 2017 4 minutter siden, Frøkensina skrev: Det hadde ikke vært noe problem for noen år siden! Og så er det jo rhododendron som trives best. Nei, "mine" rådyr har ikke funnet på å spise de rhododendronene som ikke er løvfellende, men har lest at amerikanske gjør det. Forstår at det er kjipt, men hva kan man gjøre? Jeg har gitt opp å plante planter som sneglene elsker i hagen, fordi jeg ble bare så deppa av å se på all ødeleggelsen 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå