Frøkensina Skrevet 18. november 2017 #29461 Skrevet 18. november 2017 Det har absolutt noen likheter, og jeg leste det var malt med samme teknikk med mange tynne lag. Det ble også malt over flere år slik som Mona Lisa og på samme tid Jeg synes det er kjempespennende, men nå som det endelig har blitt konsensus over at det er Leonardos er også sannsynligheten med å få se det selv borte Det finnes bare rundt 20 malerier av Leonardo i verden, rundt 75 prosent av det han malte er tapt leste jeg. 1
Frøkensina Skrevet 18. november 2017 #29462 Skrevet 18. november 2017 7 minutter siden, Rumle skrev: Veldig enig i det Har det for meg at det var vanligere før enn nå at de rikeste ga kunsten til museer, synes det er på tide at de begynner med det igjen! 2
Rumle Skrevet 18. november 2017 #29463 Skrevet 18. november 2017 2 minutter siden, Frøkensina skrev: Det har absolutt noen likheter, og jeg leste det var malt med samme teknikk med mange tynne lag. Det ble også malt over flere år slik som Mona Lisa og på samme tid Jeg synes det er kjempespennende, men nå som det endelig har blitt konsensus over at det er Leonardos er også sannsynligheten med å få se det selv borte Det finnes bare rundt 20 malerier av Leonardo i verden, rundt 75 prosent av det han malte er tapt leste jeg. Er det sant? Enda større grunn til at ikke privatsamlere burde få kjøpe de, synes jeg. 1
Rumle Skrevet 18. november 2017 #29464 Skrevet 18. november 2017 Akkurat nå, Frøkensina skrev: Har det for meg at det var vanligere før enn nå at de rikeste ga kunsten til museer, synes det er på tide at de begynner med det igjen! Ja! 1
Frøkensina Skrevet 18. november 2017 #29466 Skrevet 18. november 2017 (endret) 17 minutter siden, Rumle skrev: Er det sant? Enda større grunn til at ikke privatsamlere burde få kjøpe de, synes jeg. Noe av det var hans egen feil siden han eksperimenterte så mye med materialer (som gjorde at en del verk ble ødelagt med en gang) og siden han hadde det med å ikke fullføre en del prosjekter Men ja, det er trist å tenke på at vi aldri får vite hva han ellers skapte av malerier, og trist at mye av hans vitenskapelige arbeider rett og slett ble kastet noen tiår etter hans død (mange notatbøker). Vi har ikke hatt en annen Leonardo.. alt han gjorde var så intens utforskning av naturen, mennesket og vitenskapen. Kunsten hans er bare enda en måte å utforske dette på, på alle mulige måter. Salvator Mundi er også malt med det gyldne snitt i alle proporsjoner f.eks, det kan også være en grunn til at ansiktet er litt sånn spooky Endret 18. november 2017 av Frøkensina 2
Frøkensina Skrevet 18. november 2017 #29467 Skrevet 18. november 2017 1 minutt siden, Rumle skrev: Natta folkens Rumle godt til sengs 1
Rumle Skrevet 18. november 2017 #29468 Skrevet 18. november 2017 6 minutter siden, Frøkensina skrev: Noe av det var hans egen feil siden han eksperimenterte så mye med materialer (som gjorde at en del verk ble ødelagt med en gang) og siden han hadde det med å ikke fullføre en del prosjekter Men ja, det er trist å tenke på at vi aldri får vite hva han ellers skapte av malerier, og trist at mye av hans vitenskapelige arbeider rett og slett ble kastet noen tiår etter hans død (mange notatbøker). Vi har ikke hatt en annen Leonardo.. alt han gjorde var så intens utforskning av naturen, mennesket og vitenskapen. Kunsten hans er bare enda en måte å utforske dette på, på alle mulige måter. Salvator Mundi er også malt med det gyldne snitt i alle proporsjoner f.eks, det kan også være en grunn til at ansiktet er litt sånn spooky Fascinerende! 1
Rumle Skrevet 18. november 2017 #29469 Skrevet 18. november 2017 6 minutter siden, Frøkensina skrev: Rumle godt til sengs Takk, du og! 1
Hoppetaujenta Skrevet 18. november 2017 #29470 Skrevet 18. november 2017 Frøkensina har startet opp kunstklasser som man kan droppe inn på av og til? Jeg ønsker herved dronning Aldri og hennes ballongundersotter en god og glad lørdagshelg. 2
Frøkensina Skrevet 18. november 2017 #29472 Skrevet 18. november 2017 Klasser? Humm heller sporadiske raptuser tenker jeg Men det er bare å droppe inn ja God lørdag! 2
Rumle Skrevet 18. november 2017 #29473 Skrevet 18. november 2017 *har med et skinnende, rødt eple til Frøken S* 2
Frøkensina Skrevet 18. november 2017 #29477 Skrevet 18. november 2017 Og jeg skal få transport til en butikk snart så trenger jeg ikke drive å rote rundt i buskaset i en time 2
Rumle Skrevet 18. november 2017 #29478 Skrevet 18. november 2017 1 minutt siden, Frøkensina skrev: Du skal få klistremerke Med kunst på? 2
Rumle Skrevet 18. november 2017 #29479 Skrevet 18. november 2017 (endret) 1 minutt siden, Frøkensina skrev: Og jeg skal få transport til en butikk snart så trenger jeg ikke drive å rote rundt i buskaset i en time Hva? Tar du feil av butikk og buskas uten transport?! Endret 18. november 2017 av Rumle 1
Frøkensina Skrevet 18. november 2017 #29480 Skrevet 18. november 2017 Akkurat nå, Rumle skrev: Med kunst på? Jaaaaa må vel det! 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå