Frøkensina Skrevet 14. november 2017 #29321 Skrevet 14. november 2017 Forresten @Rumle så finnes det en restaurant med glutenfri mat i Roma som blant annet lager pizza med skikkelig fine pizzabunner uten mel, smaker nesten som vanlig. Så det går an! 1
Lille Lerke Skrevet 14. november 2017 #29322 Skrevet 14. november 2017 10 minutter siden, FruN skrev: Igjen et godt spørsmål Har aldri smakt nordlandslefse Men det er en løs deig som bakes ut med litt mer mel, kjevles ut, stikker ut en rund leiv før den stekes på takke Vi pleier ikke smøre dem med noe, selv om noen sikkert ville gjort det Vise seg veldig snill og be pent om å få komme på testsmakerbesøk hos FruN. når snøen og isen er borte. 2
Frøkensina Skrevet 14. november 2017 #29323 Skrevet 14. november 2017 Fikk utrolig lyst på torta della nonna nå Kjenner jeg hadde hatt godt av en ferie etter studieturen Så kunne jeg hatt tid til å gå tilbake der det var god mat f.eks eller tid til å spise mer enn to is på 14 dager... Og tid til å se de utstillingene jeg ikke rakk og den ene jeg burde sett omigjen 1
Frøkensina Skrevet 14. november 2017 #29324 Skrevet 14. november 2017 Kommer du innom snart Aldri? Jeg har nok vært i ulage av flere årsaker, går bedre nå (håper jeg ). 1
Frøkensina Skrevet 14. november 2017 #29326 Skrevet 14. november 2017 (endret) Blir helt rørt av den videoen helt alene her og greier Jeg rakk med nød og neppe å se den utstillingen før jeg måtte hente tingene mine og rekke et tog til Roma. Først stilte jeg meg der jeg trodde køen begynte pga et stort opphold i menneskemengden i cortilen til Palazzo Strozzi. Stod der ett kvarter cirka, før jeg var så dum å ta en tlf fra mamma. Da reagerte plutselig folk og begynte å hisse seg opp og si at køen begynte mye lenger bak, temmelig skuffet så jeg at den hadde blitt skikkelig lang også. Var litt fortvilet og et snilt par fra Firenze prøvde å hjelpe meg å kjøpe billetter online på mobilen i over en halvtime før vi ga opp. Kom inn til slutt, men hadde for dårlig tid så fikk ikke sett skikkelig nok. Helt fantastisk utstilling da, og den siste i en spesiell triologi om denne perioden. Håper å komme tilbake før den er ferdig. Endret 14. november 2017 av Frøkensina 1
Mynona Skrevet 14. november 2017 #29327 Skrevet 14. november 2017 Rett fra stranda og flipflops til dunjakke og snø Erre muuuulig?! 3
Hoppetaujenta Skrevet 14. november 2017 #29328 Skrevet 14. november 2017 3 timer siden, Rumle skrev: Synes å huske at du er like glad i Brune pinner eller Kolakaker som meg? Kanskje du kan lage det? Jaa! De er veldig enkle å lage. . .og å spise opp. Bare ta med seg en to-tre "remser" til foran tv`n av og til, så er de borte veldig fort. 3 timer siden, Rumle skrev: Hjemmelagde lefser er bare helt fantastisk godt! Men, sånt kan jeg bare overhode og absolutt ikke ha i hus! Eller i alle fall ikke før sent på lille julaften .. tidligst! Der sier du noe. Jeg vet om ei bakstekone på landet som lager sånne, så det skal jeg ha i fryseboksen min. Jeg er jo litt sånn spesiell bare av og til og liker SÅ godt å ta dem ut lettfrosne og gnagesmatte sakte, både med og uten kaffe. 1
Lille Lerke Skrevet 14. november 2017 #29329 Skrevet 14. november 2017 3 minutter siden, Mynona skrev: Rett fra stranda og flipflops til dunjakke og snø Erre muuuulig?! Huff! Du har min største medfølelse. 25 minutter siden, Frøkensina skrev: Kommer du innom snart Aldri? Jeg har nok vært i ulage av flere årsaker, går bedre nå (håper jeg ). Håper det går bedre med deg nå? 3
Frøkensina Skrevet 14. november 2017 #29330 Skrevet 14. november 2017 1 minutt siden, Mynona skrev: Rett fra stranda og flipflops til dunjakke og snø Erre muuuulig?! Velkommen hjem 1
Mynona Skrevet 14. november 2017 #29331 Skrevet 14. november 2017 1 minutt siden, Frøkensina skrev: Velkommen hjem Takk... tror jeg 2
Frøkensina Skrevet 14. november 2017 #29332 Skrevet 14. november 2017 Akkurat nå, Lille Lerke skrev: Huff! Du har min største medfølelse. Håper det går bedre med deg nå? Det gjør det. Ja litt brå overgang til vinterverden for My, synes det var ille nok når jeg kom fra Roma 1
Frøkensina Skrevet 14. november 2017 #29333 Skrevet 14. november 2017 2 minutter siden, Mynona skrev: Takk... tror jeg Her Håper leiligheten deres ikke er frossen, kle deg godt 1
Lille Lerke Skrevet 14. november 2017 #29334 Skrevet 14. november 2017 2 minutter siden, Frøkensina skrev: Det gjør det. Ja litt brå overgang til vinterverden for My, synes det var ille nok når jeg kom fra Roma Bra. Var ikke helt godt da jeg kom fra Spania i oktober heller. Husker det godt selv om det ikke var snø. 3
Frøkensina Skrevet 14. november 2017 #29335 Skrevet 14. november 2017 12 minutter siden, Hoppetaujenta skrev: Jaa! De er veldig enkle å lage. . .og å spise opp. Bare ta med seg en to-tre "remser" til foran tv`n av og til, så er de borte veldig fort. Der sier du noe. Jeg vet om ei bakstekone på landet som lager sånne, så det skal jeg ha i fryseboksen min. Jeg er jo litt sånn spesiell bare av og til og liker SÅ godt å ta dem ut lettfrosne og gnagesmatte sakte, både med og uten kaffe. Jeg tror ikke jeg har smakt sånne. Smaker de cola? Lurt å få oppskrifter av sånne bakstekoner før de og godsakene forsvinner for godt. 1
Rumle Skrevet 14. november 2017 #29336 Skrevet 14. november 2017 3 timer siden, Frøkensina skrev: Det var jo fint med et nytt tips, jeg bare skjønner ikke helt hvordan jeg skal få det til, og så lurer jeg på om det går i det hele tatt siden løkene bør sette røtter før vinteren som allerede er her Vet ikke hvorfor det er så vanskelig å få nok løker til å overleve for meg, både på hytta og hjemme. Eller på hytta er det jo mye dyr som spiser opp alt, men har plantet påskeliljer som ikke blomstrer osv også. Verandakassa er veldig overfylt med jord fra før Det er stivfrossent i bakken nå, men hvem vet hvordan det blir om en måned eller to Nei, jeg vet jammen ikke jeg heller 3 timer siden, FruN skrev: Igjen et godt spørsmål Har aldri smakt nordlandslefse Men det er en løs deig som bakes ut med litt mer mel, kjevles ut, stikker ut en rund leiv før den stekes på takke Vi pleier ikke smøre dem med noe, selv om noen sikkert ville gjort det 3 timer siden, Frøkensina skrev: Forresten @Rumle så finnes det en restaurant med glutenfri mat i Roma som blant annet lager pizza med skikkelig fine pizzabunner uten mel, smaker nesten som vanlig. Så det går an! Ja? Smakte du på de altså? Så bra! Jeg har begynt å teste ut mel igjen her da, sånn litt i allefall Det er ikke enkelt å finne ut av dette her altså! 57 minutter siden, Frøkensina skrev: Fikk utrolig lyst på torta della nonna nå Kjenner jeg hadde hatt godt av en ferie etter studieturen Så kunne jeg hatt tid til å gå tilbake der det var god mat f.eks eller tid til å spise mer enn to is på 14 dager... Og tid til å se de utstillingene jeg ikke rakk og den ene jeg burde sett omigjen 19 minutter siden, Mynona skrev: Rett fra stranda og flipflops til dunjakke og snø Erre muuuulig?! Velkommen hjem til kulden 18 minutter siden, Hoppetaujenta skrev: Jaa! De er veldig enkle å lage. . .og å spise opp. Bare ta med seg en to-tre "remser" til foran tv`n av og til, så er de borte veldig fort. Der sier du noe. Jeg vet om ei bakstekone på landet som lager sånne, så det skal jeg ha i fryseboksen min. Jeg er jo litt sånn spesiell bare av og til og liker SÅ godt å ta dem ut lettfrosne og gnagesmatte sakte, både med og uten kaffe. Åhhh!!! :rodmer: jeg har spist mye frossent bakst jeg også!! Du har god smak! (Men det visste jeg jo!) 2 minutter siden, Frøkensina skrev: Jeg tror ikke jeg har smakt sånne. Smaker de cola? Lurt å få oppskrifter av sånne bakstekoner før de og godsakene forsvinner for godt. De smaker helt vidunderlig godt av fløtekaramell (etter min gane i alle fall) og de er superenkle å lage! Bare synd de har verdens kjipeste navn. Brune pinner, den som har kalt dem det er enten ualminnelig fantasiløs eller h*n likte de ikke! 1
Frøkensina Skrevet 14. november 2017 #29337 Skrevet 14. november 2017 Fløtekaramellkaker høres mye bedre ut ja Det var nok ingen i min familie som lagde det til jul, så vet ikke om jeg har smakt noen. 1
Rumle Skrevet 14. november 2017 #29338 Skrevet 14. november 2017 1 minutt siden, Frøkensina skrev: Fløtekaramellkaker høres mye bedre ut ja Det var nok ingen i min familie som lagde det til jul, så vet ikke om jeg har smakt noen. Ikke vanlig i min familie heller, tror jeg prøvde de for første gang etter å ha lest noen lovprise de her inne for mange år siden faktisk 1
Rumle Skrevet 14. november 2017 #29339 Skrevet 14. november 2017 Lurer på om de ikke kaller karamell for Lola på svensk? Dette vet sikkert hoppen 1
Rumle Skrevet 14. november 2017 #29340 Skrevet 14. november 2017 Akkurat nå, Rumle skrev: Lurer på om de ikke kaller karamell for Lola på svensk? Dette vet sikkert hoppen Nei altså, jeg mente da Kola!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå