Mynona Skrevet 9. november 2017 #29241 Skrevet 9. november 2017 Snø? Is?? Guriland! Det vil ikke jeg hjem til. Kanskje jeg skal bli her i 24 grader i steden! Jeg hadde masse hull som ung, men nå har jeg ikke hatt noe på 10 år tror jeg. Så jeg har kanskje vokst av meg ett eller annet?
Aldrisur Skrevet 9. november 2017 Forfatter #29242 Skrevet 9. november 2017 Akkurat nå, Frøkensina skrev: Jupp, eller fått hovedoppslag i avisene om det hadde vært nå Lærere var jo usparkbare så til de grader. Denne slibrige mannen forgrep seg mest på gutter, men det skjedde jo stadig vekk. For det meste etter skoletid da. Men han brukte tilogmed undervisningen som mulighet til å ta sine "favoritt gutter" (potensielle ofre) inn på et grupperom for å se på nakenbilder av menn, mens vi andre måtte sitte i klasserommet. Æsj fy f...n! Det rare var at de florerte jo overalt disse overgriperne, men ingen snakket om det eller gjorde noe med det. Vi har i hvert fall kommet litt lenger i dag. Ikke minst snakker vi (forhåpentligvis) med barna våre om dette med privathet og grenser når det gjelder egen kropp.
Aldrisur Skrevet 9. november 2017 Forfatter #29243 Skrevet 9. november 2017 1 minutt siden, Mynona skrev: Snø? Is?? Guriland! Det vil ikke jeg hjem til. Kanskje jeg skal bli her i 24 grader i steden! Jeg hadde masse hull som ung, men nå har jeg ikke hatt noe på 10 år tror jeg. Så jeg har kanskje vokst av meg ett eller annet? Snøen er ikke her enda. Det var faktisk sol og 8 varme i dag. Så du kan trygt komme hjem.
Mynona Skrevet 9. november 2017 #29244 Skrevet 9. november 2017 4 minutter siden, Aldrisur skrev: Snøen er ikke her enda. Det var faktisk sol og 8 varme i dag. Så du kan trygt komme hjem. Fjooo! Selv om 8 grader hørtes litt kjølig ut nå! Må bytte ut flip floppene da kanskje. 2
Aldrisur Skrevet 9. november 2017 Forfatter #29245 Skrevet 9. november 2017 Akkurat nå, Mynona skrev: Fjooo! Selv om 8 grader hørtes litt kjølig ut nå! Må bytte ut flip floppene da kanskje. Det høres fornuftig ut ja.
Frøkensina Skrevet 9. november 2017 #29246 Skrevet 9. november 2017 Akkurat nå, Aldrisur skrev: Æsj fy f...n! Det rare var at de florerte jo overalt disse overgriperne, men ingen snakket om det eller gjorde noe med det. Vi har i hvert fall kommet litt lenger i dag. Ikke minst snakker vi (forhåpentligvis) med barna våre om dette med privathet og grenser når det gjelder egen kropp. Vi snakket om det hvertfall barn i mellom, tror vi fortalte voksne mange ganger også. Han ble klaget på av flere opp gjennom tidene til skolen men ingenting gjort. I klassen min prøvde han feks å få guttene til å svømme nakne og han prøvde å "hjelpe" de og vaske tissen. Dette var jo gjennom 80-tallet og klart vi visste det var galt. 1
Frøkensina Skrevet 9. november 2017 #29247 Skrevet 9. november 2017 2 minutter siden, Mynona skrev: Fjooo! Selv om 8 grader hørtes litt kjølig ut nå! Må bytte ut flip floppene da kanskje. Er du på ny strandferie? Heldigggris, anbefaler deg å bli der 1
Aldrisur Skrevet 9. november 2017 Forfatter #29248 Skrevet 9. november 2017 2 minutter siden, Frøkensina skrev: Vi snakket om det hvertfall barn i mellom, tror vi fortalte voksne mange ganger også. Han ble klaget på av flere opp gjennom tidene til skolen men ingenting gjort. I klassen min prøvde han feks å få guttene til å svømme nakne og han prøvde å "hjelpe" de og vaske tissen. Dette var jo gjennom 80-tallet og klart vi visste det var galt. Uff og atter uff. Jeg snakker vel mer om riktig gamle dager. Den gang man ikke visste så mye om noe som hadde med kropp å gjøre. Lett å glemme at det er så stor aldersforskjell på oss *tantene* her inne. Jeg har også tenkt på alle blotterne jeg har møtt på min vei. Hvor har det blitt av dem? De har kanskje gått et skritt lenger og er mer utøvende i dag? Vet ikke. Synes det er rart at de voksne ikke gjorde noe md denne læreren. Han hadde forhåpentligvis ikke kunne holde på sånn i dag. 1
Aldrisur Skrevet 9. november 2017 Forfatter #29249 Skrevet 9. november 2017 4 minutter siden, Frøkensina skrev: Er du på ny strandferie? Heldigggris, anbefaler deg å bli der Ha-ha Du burde ikke komme hjem My! 2
Aldrisur Skrevet 9. november 2017 Forfatter #29250 Skrevet 9. november 2017 Nå MÅ jeg gå og ta ut av vaskemaskinen, ellers blir det liggende og surne der i natt! 2
Mynona Skrevet 9. november 2017 #29251 Skrevet 9. november 2017 6 minutter siden, Frøkensina skrev: Er du på ny strandferie? Heldigggris, anbefaler deg å bli der OK! Jeg blir! Litt til hvertfall. 2
Frøkensina Skrevet 9. november 2017 #29252 Skrevet 9. november 2017 1 minutt siden, Aldrisur skrev: Ha-ha Du burde ikke komme hjem My! Nei dette er jo ikke de morsomste årstidene akkurat her på berget. Jeg får skikkelig SAD (solmangeldepresjon) på toppen av alt. Men det er rart, til å begynne med slet jeg med Romavarmen og sola, skikkelig brå overgang. Men så skulle ikke vi luffe bedagelig rundt på en strand akkurat.. Siste uken ble det litt kjøligere og større forskjell natt/dag. Men klarte meg med sommerklærne stort sett, her mangler jeg jo virkelig en ytterjakke/kåpe som er sånn mellomvarm. 1
Frøkensina Skrevet 9. november 2017 #29253 Skrevet 9. november 2017 Det var morsomt å se romerne i sine boblejakker blandet med oss "turister" med tynne sommerklær De skifter virkelig etter datoen mer enn temperaturen. 6 minutter siden, Mynona skrev: OK! Jeg blir! Litt til hvertfall. Lurt
FruN Skrevet 9. november 2017 #29254 Skrevet 9. november 2017 59 minutter siden, Frøkensina skrev: Nei dette er jo ikke de morsomste årstidene akkurat her på berget. Jeg får skikkelig SAD (solmangeldepresjon) på toppen av alt. Godt du ikke bor i dalbyen oppi her Der ser de ikke sola før uti april neste år nå 1 time siden, Frøkensina skrev: Huff gleder meg ikke til is på bakken, det var tidlig FruN! Er det folk i forbindelse med dåpen som er vanskelige? Synes den kan holde seg vekk jeg og, blir vanskelig å gå ut med storesøster når jeg nesten tryner for annethvert skritt selv.. Det er ikke direkte vanskelige folk, mer «selvfølgelig trenger ikke jeg å snakke med dere om dette, jeg er jo meg. Og da forventer jeg at det blir som jeg forventer» Og noen som står bak med tilretteleggings-holdning, spesielt når det gjelder denne personen... Gjelder egentlig både dåp og jul. 1 time siden, Mynona skrev: Snø? Is?? Guriland! Det vil ikke jeg hjem til. Kanskje jeg skal bli her i 24 grader i steden! Jeg hadde masse hull som ung, men nå har jeg ikke hatt noe på 10 år tror jeg. Så jeg har kanskje vokst av meg ett eller annet? Bare her i høyden nær fjellet, My. Så det er trygt å komme hjem til lavlandet Håper du koser deg på tur 1
Frøkensina Skrevet 10. november 2017 #29255 Skrevet 10. november 2017 3 timer siden, FruN skrev: Godt du ikke bor i dalbyen oppi her Der ser de ikke sola før uti april neste år nå Synes den kan holde seg vekk jeg og, blir vanskelig å gå ut med storesøster når jeg nesten tryner for annethvert skritt selv.. Det er ikke direkte vanskelige folk, mer «selvfølgelig trenger ikke jeg å snakke med dere om dette, jeg er jo meg. Og da forventer jeg at det blir som jeg forventer» Og noen som står bak med tilretteleggings-holdning, spesielt når det gjelder denne personen... Gjelder egentlig både dåp og jul. Bare her i høyden nær fjellet, My. Så det er trygt å komme hjem til lavlandet Håper du koser deg på tur April, hjelpes Det er jo mye verre enn i nordnorge jo! Du får bebrodde deg Eller sånne sandpapirlignende flotte såler Storesøster kan jo ikke enda gjøre stort om du faller og får ryggen helt ut av funksjon Slik jeg har gjort før.. Huff synes det høres vanskelig/slitsomt ut jeg, ikke la deg bli overkjørt eller utslitt av sånt mas (regner med det er familie, ikke alltid greit og man må jo forholde seg til dem).
Lille Lerke Skrevet 10. november 2017 #29256 Skrevet 10. november 2017 5 timer siden, Aldrisur skrev: Det stemmer. Min venninne var hyper på å pusse og stelle tennene sine, men det var visst noe med spyttet som gjorde at hun fikk drøssevis av hull. Mangler en rikelig mengde med spytt så råtner tennene bort. Da blir det overvekt av "kjøpetenner" i munnen. 3 timer siden, FruN skrev: Godt du ikke bor i dalbyen oppi her Der ser de ikke sola før uti april neste år nå Synes den kan holde seg vekk jeg og, blir vanskelig å gå ut med storesøster når jeg nesten tryner for annethvert skritt selv.. Det er ikke direkte vanskelige folk, mer «selvfølgelig trenger ikke jeg å snakke med dere om dette, jeg er jo meg. Og da forventer jeg at det blir som jeg forventer» Og noen som står bak med tilretteleggings-holdning, spesielt når det gjelder denne personen... Gjelder egentlig både dåp og jul. Bare her i høyden nær fjellet, My. Så det er trygt å komme hjem til lavlandet Håper du koser deg på tur Rjukan de mangler sol til april på? Ellers synes jeg mamma til storesøster skal gå til annskaffelse av enten skikkelige brodder eller piggsko, (men ikke til bruk mot overstyrende mennesker), det er ikke kampsko, jeg snakker om altså. Flip flopp med sokker inni det ser jeg stadig vekk damer med skaut på hodet og lange stakker komme vaggende i, så @Mynona den muligheten har du om du trenger litt tid på å legge sydenskotlyet bort. Det eneste er, ser noen av oss deg på gaten, så blir du lett gjenkjent God natt og god morgen, greit med alt som er gjort. 1
FruN Skrevet 10. november 2017 #29257 Skrevet 10. november 2017 3 timer siden, Frøkensina skrev: April, hjelpes Det er jo mye verre enn i nordnorge jo! Du får bebrodde deg Eller sånne sandpapirlignende flotte såler Storesøster kan jo ikke enda gjøre stort om du faller og får ryggen helt ut av funksjon Slik jeg har gjort før.. Huff synes det høres vanskelig/slitsomt ut jeg, ikke la deg bli overkjørt eller utslitt av sånt mas (regner med det er familie, ikke alltid greit og man må jo forholde seg til dem). Det er familie, ja. Og det blir som vi vil, ikke den/de andre Den mest kravstore kan på en måte ikke helt for det, med utrolig dårlige forbilder blandet med lite krav og grenser i oppveksten. Men det hjelper ihvertfall ikke å fortsette! Noe den andre støtt sier seg enig i, og gir etter «fordi at»... 3 timer siden, Lille Lerke skrev: Mangler en rikelig mengde med spytt så råtner tennene bort. Da blir det overvekt av "kjøpetenner" i munnen. Rjukan de mangler sol til april på? Ellers synes jeg mamma til storesøster skal gå til annskaffelse av enten skikkelige brodder eller piggsko, (men ikke til bruk mot overstyrende mennesker), det er ikke kampsko, jeg snakker om altså. Flip flopp med sokker inni det ser jeg stadig vekk damer med skaut på hodet og lange stakker komme vaggende i, så @Mynona den muligheten har du om du trenger litt tid på å legge sydenskotlyet bort. Det eneste er, ser noen av oss deg på gaten, så blir du lett gjenkjent God natt og god morgen, greit med alt som er gjort. Har brodder! Og strøsand, så skal ta det på det verste Men det blir jo ikke så lett å leke ute i slike forhold, så håper det snart bedrer seg 1
Hoppetaujenta Skrevet 10. november 2017 #29258 Skrevet 10. november 2017 9 timer siden, Aldrisur skrev: Jeg snakker vel mer om riktig gamle dager. Den gang man ikke visste så mye om noe som hadde med kropp å gjøre. Lett å glemme at det er så stor aldersforskjell på oss *tantene* her inne. Det var en tid i mitt unge liv også hvor alle sånne tanker ennå ikke var født og jeg var en vakker sommerfugl i hodet mitt.
Severus Skrevet 10. november 2017 #29259 Skrevet 10. november 2017 Jeg var med på ultralyden, å siden jeg har lest litt om div ting som de sjekker. Så kunne jeg forklare på engelsk hva de leita etter. 1
Hoppetaujenta Skrevet 11. november 2017 #29260 Skrevet 11. november 2017 Da er du heldig, Severus. Jeg har aldri sett det du har sett der. God lørdag til alle sammen som ikke er her i kveld. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå