Gå til innhold

Juballongen

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, FruN skrev:

Har ikke noe dårlige minner fra skoletannlegen, jeg :) Ikke at jeg husker mye av skoletannlegen i det hele tatt da :fnise: 

Gratulerer til Aldrisur med sin nye tann :nigo: 

Takk FruN! :fnise:

Hvordan står det til hos deg? Ligger snøen ennå? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grøss - skoletannleger!! Fæle skapninger!!  

• Liker 3
Skrevet

Kanskje skoletannlege har blitt noe annet nå som så få har huller lengre? :klo: 
I alle fall det inntrykket jeg har fått, men.....hva sier dere som har unger?

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Hoppetaujenta skrev:

Kanskje skoletannlege har blitt noe annet nå som så få har huller lengre? :klo: 
I alle fall det inntrykket jeg har fått, men.....hva sier dere som har unger?

Jeg sier JA! 

For det første har de ikke lenger disse fæle tørre borrene, og så finnes det jo fluor, som mange bruker, og dessuten er vel dagens foreldre noe mer opplyst om tannstell enn det (våre) mine var. :lillesky:

Jeg mener bestemt at min sønn i en alder av voksen aldri har hatt hull i tennene. Får sjekke det neste gang jeg snakker med ham. :fnise:

Skrevet

Familien Aldri er et vakkert eksempel til etterfølgelse. :jepp: 

• Liker 1
Skrevet
56 minutter siden, Aldrisur skrev:

Les og lær! :fnise:

I dag har jeg fått en splitter ny tann og jeg er kjempefornøyd. Ikke fordi jeg har fått tann, men mer fordi jeg er ferdig med å få en tann. :P Selv om tannlegen min er den snilleste og flinkeste tannlegen man kan ha, så sitter minnene om skoletannlegen langt fram i minnebrasken min. En skikkelig streng dame med et bor som kunne borre herfra til evigheten om hun ville det. Og det ville hun ofte. :raven:

Jeg møtte henne forresten som voksen på et av kjøpesentrene her i Oslo. Dvs. jeg kjente henne ikke igjen med en gang, fikk bare en fornemmelse av at jeg hadde dett henne før, deretter ble jeg kvalm og hadde bare lyst til å komme meg vekk fra butikken. Dessverre henvendte hun seg til meg og spurte hvor jeg hadde funnet de "lekre serviettene som du holder i hånden?". Det klarte jeg selvfølgelig å ikke huske, jeg ble paralysert av engstelse. :huh: Jaja, tror ikke jeg er alene om å ha dårlig erfaring med skoletannlegen. Og spesielt ikke dette fruentimmeret her. Vi snakker alltid om henne når jeg møter de gamle klassekameratene mine.   

Håper der har hatt en fin dag og får en fin kveld også. :kghjerte: 

Gratulerer og huff til den historien! Vi hadde en skoletannlege som boret og boret i HELT friske tenner tilogmed :redd: Fikk høre mer av andre etter skoletiden for å si det mildt og så har jeg jo mange av disse gammeldagse fyllingene selv som kanskje var helt unødvendige. Hjelpes, og så husker jeg han startet med å spørre om ting fra nyhetene sånn "hva synes du om (sett inn alvorlig voksensak) daaa?"

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Familien Aldri er et vakkert eksempel til etterfølgelse. :jepp: 

Det er ofte genetiske forskjeller som bestemmer dette altså. Dette har jeg lært av en tannlege som var bestevenn med mamma. Jeg og søsken fikk helt lik mat og lik tannpuss, likevel fikk jeg hull og ikke mitt søsken.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Frøkensina skrev:

Gratulerer og huff til den historien! Vi hadde en skoletannlege som boret og boret i HELT friske tenner tilogmed :redd: Fikk høre mer av andre etter skoletiden for å si det mildt og så har jeg jo mange av disse gammeldagse fyllingene selv som kanskje var helt unødvendige. Hjelpes, og så husker jeg han startet med å spørre om ting fra nyhetene sånn "hva synes du om (sett inn alvorlig voksensak) daaa?"

Makan! :sjokk: Det var vel ingen som turde å klage på disse borrerne heller. Vi var jo helt prisgitt fandenskapet. 

Min sa til meg: *Nå ser det ut til at du begynner å få hull i fortannen din! Så nå kan du bare begynne å grine.* 

Slemma! :pisk: Jeg var 9 år. 

Jeg hadde ikke hull, men hun sa det for å skremme meg. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Frøkensina skrev:

Det er ofte genetiske forskjeller som bestemmer dette altså. Dette har jeg lært av en tannlege som var bestevenn med mamma. Jeg og søsken fikk helt lik mat og lik tannpuss, likevel fikk jeg hull og ikke mitt søsken.

Det stemmer. Min venninne var hyper på å pusse og stelle tennene sine, men det var visst noe med spyttet som gjorde at hun fikk drøssevis av hull. :skravle:

Skrevet
2 minutter siden, Aldrisur skrev:

Makan! :sjokk: Det var vel ingen som turde å klage på disse borrerne heller. Vi var jo helt prisgitt fandenskapet. 

Min sa til meg: *Nå ser det ut til at du begynner å få hull i fortannen din! Så nå kan du bare begynne å grine.* 

Slemma! :pisk: Jeg var 9 år. 

Jeg hadde ikke hull, men hun sa det for å skremme meg. 

:sjokkert: Rene middelaldereske skrekkvelder jo :bond: 

Godt vi overlevde :5:  :ler: 

• Liker 1
Skrevet

:ler: Nemlig. Med tanke på denne skoletannlegen og alle de sprøe lærerne jeg har hatt gjennom årenes løp, er det rene skjære flaksen at man har overlevd ja! :duskedame:

• Liker 1
Skrevet

Ja om man har tørr munn får man mye hull. Hm, men det har ikke jeg, samtidig fikk jeg vel det når jeg måtte bruke regulering. Det er også ulikheter i emaljene har jeg blitt fortalt. 

Jeg har senest i høst nektet å ta noen medisiner som gjorde munnen knusktørr, disse legene vil jo ikke stille opp og hjelpe med tannlegeregningen akkurat :opplyser: 

• Liker 1
Skrevet
30 minutter siden, Lille Lerke skrev:

Fortrengning! Ingen kan ha gode opplevelser hos skoletannlegen :fnise:

Når jeg ikke har hatt hull eller trengt å borre før k voksen alder, så.. :fnise: 

30 minutter siden, Aldrisur skrev:

Takk FruN! :fnise:

Hvordan står det til hos deg? Ligger snøen ennå? 

Snøen ligger, men en god del har smeltet. Så har det blitt litt is. Skal ikke langt ned før det ikke er et fnugg å se da :fnise:  Det går bra med meg, er bare litt oppgitt over folk som tar ting som en selvfølge uten å snakke med oss eller svare ordentlig på ting.. Men så har jeg vært på hyggelig barseltreff i dag, så det er gode ting og :jepp: 

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Aldrisur skrev:

:ler: Nemlig. Med tanke på denne skoletannlegen og alle de sprøe lærerne jeg har hatt gjennom årenes løp, er det rene skjære flaksen at man har overlevd ja! :duskedame:

Jeg hadde en frøken/klasseforstander fra 1-6. klasse som hatet meg, vanskelig å forstå som knøtt! :ler: Og jeg hisset på meg en av skolens overgrepslærere også, litt stolt av akkurat den nå i ettertid. 

Jupp heia alle oss overlevere :duskedame: 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Frøkensina skrev:

Ja om man har tørr munn får man mye hull. Hm, men det har ikke jeg, samtidig fikk jeg vel det når jeg måtte bruke regulering. Det er også ulikheter i emaljene har jeg blitt fortalt. 

Jeg har senest i høst nektet å ta noen medisiner som gjorde munnen knusktørr, disse legene vil jo ikke stille opp og hjelpe med tannlegeregningen akkurat :opplyser: 

Medisiner man blir tørr i munnen av er helt håpløst! Jeg fikk noen sånne en gang i tiden, og klarte ikke å snakke i telefonen en gang fordi tunga hang igjen i ganen. :sjokkbla:

1 minutt siden, FruN skrev:

Når jeg ikke har hatt hull eller trengt å borre før k voksen alder, så.. :fnise: 

Snøen ligger, men en god del har smeltet. Så har det blitt litt is. Skal ikke langt ned før det ikke er et fnugg å se da :fnise:  Det går bra med meg, er bare litt oppgitt over folk som tar ting som en selvfølge uten å snakke med oss eller svare ordentlig på ting.. Men så har jeg vært på hyggelig barseltreff i dag, så det er gode ting og :jepp: 

Du tilhører jo generasjonen til mine barn  - så da skjønner jeg jo hvorfor du slapp unna den fæle skoletannlegen. :ler:

Hyggelig med barseltreff da. 

• Liker 1
Skrevet

Huff gleder meg ikke til is på bakken, det var tidlig FruN! Er det folk i forbindelse med dåpen som er vanskelige? 

Skrevet
2 minutter siden, Frøkensina skrev:

Jeg hadde en frøken/klasseforstander fra 1-6. klasse som hatet meg, vanskelig å forstå som knøtt! :ler: Og jeg hisset på meg en av skolens overgrepslærere også, litt stolt av akkurat den nå i ettertid. 

Jupp heia alle oss overlevere :duskedame: 

Man kunne ha skrevet en hel bok. :5:

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Aldrisur skrev:

Man kunne ha skrevet en hel bok. :5:

Jupp, eller fått hovedoppslag i avisene om det hadde vært nå :ler: Lærere var jo usparkbare så til de grader. Denne slibrige mannen forgrep seg mest på gutter, men det skjedde jo stadig vekk. For det meste etter skoletid da.  Men han brukte tilogmed undervisningen som mulighet til å ta sine "favoritt gutter" (potensielle ofre) inn på et grupperom for å se på nakenbilder av menn, mens vi andre måtte sitte i klasserommet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...