Gå til innhold

Juballongen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så det var alt du lurte på midt oppi alt sammen? :laugh:   

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 4.11.2017 den 15.23, Frøkensina skrev:

Altså beklager kjære søteste Aldrisur og ballongfarere for treig deltagelse, hjemkomsten har bydd på en helt ekstrem utmattelse og søvnproblemer :daane: Nå begynner jeg såvidt å bli meg selv igjen, i det minste forstår jeg siden i går at jeg er hjemme når jeg våkner :ler: 

Samtidig har jeg gått helt glipp av å lese til eksamen som starter mandag :unsure: I går fikk jeg dog endelig igjen kofferten min som tross gjentatte løgner på Schipol stod igjen i Barcelona :rolleyes: Så nå har jeg de bøkene jeg skulle ha lest! :ler: 

Jeg fikk ikke sove normalt siden jeg kom hjem, var altfor sliten så fikk en rekke perioder med to timers søvn og skikkelig kjipe søvnparalyser. Er enda ikke restituert helt, både hodet og kroppen er ganske merkelige. 

Turen var flott den :rodmer: , helt fullspekket med kunst og forelesninger. Men jeg var jo ikke i form når jeg dro og har presset meg over evne i 14 dager fysisk og samtidig prøvd å henge med faglig. Jeg hadde ikke helt tid til å slappe av og bare nyte Italia, men jeg fikk likevel være med på det som egentlig er sjeldent i livet nettopp å lære masse kunst in situ. Våknet gjerne som en gammel krok med føtter som allerede gjorde vondt, men stolt av at jeg klarte det meste og at jeg fikk til en god framlegging av mitt utvalgte monument og artikkel :rodmer: Gikk glipp av en dagstur til en fantastisk by, men da jeg forsov meg virket jeg bare ikke lenger og fikk da lest til framlegget. 

Jeg tviler på at jeg skal fly med et slikt lavpris selskap igjen, i hvertfall om det innebærer mellomlandinger! Hjemturen gjorde meg nok dårligere enn nødvendig. 

Goooood lørdag! :klemmer: 

Huffameg for en slitsom hjemtur du må ha hatt. Vel, nå er det vel bare et dårlig minne og jeg er glad for å ha deg helskinnet (?) hjemme igjen. :klemmer:

På 5.11.2017 den 19.40, Winza skrev:

Jeg lager pizza :sikle: @Aldrisur og @Rumle må skynde seg hvis de vil ha et stykke :lur:

Jeg vet. Er altfor seint ute til pizza. :(

På 5.11.2017 den 23.10, Rumle skrev:

Har savnet dere også! Har vært innom og smuglest litt innimellom, så jeg følger da litt med! :lur: Tastene/knottene er selvfølgelig helt koko, og jeg blir enda mer koko av det hele, så kommer nok ikke tilbake på ordentlig før jeg har en ny løsning opp å kjøre her :sukk:

Håper alle har det bra :klemmer:

:vinke: Ruuuumleeee! Du er jammen flink til å stikke innom selv om du ikke har alt det tekniske på stell. Vi får krysse fingre for en ny løsning i løpet av høsten. :klem: Håper du har der veldig bra ellers.  

På 6.11.2017 den 7.27, FruN skrev:

68CD7C0E-9CA0-42E5-A7C5-867BBD6F27E9.thumb.jpeg.a9b7348a8cf1e139728342a1f9fb3654.jpeg

Denne, bare i sort, uten knapper :) Skal lage et par små hemper i toppen til en halsknapp ho har :jepp: Også lurer jeg på om jeg skal kante hele saken med bånd som matcher bunaden, om jeg finner det :jepp: Så tenkte jeg å prøve meg på kysa i samme slengen :Nikke: 

Krøllete skjorteermer gir jeg blaffen i! :ler: Om den blir veldig krøllete da, aner ikke. Men samme får det være, ho er unnskyldt med å være (nesten) to år :ler: 

Alltid spennende med klipping! :hoppe: Bilde når den er ferdig? :engel: 

Så koselig jakke til Lillemor. Det er nå artig å se hvordan disse "gammeldagse" modellene har blitt moderne igjen. Veldig fin blir hun. :hjerter_rundt: 

På 6.11.2017 den 16.44, Frøkensina skrev:

:vinke:  :kaffekopp: 

I dag har jeg fått eksamensoppgaven(e) og jeg har tenkt til å prøve å knote ned noe hvertfall :ler: 

Har startet med en liten nødvendig oppfriskning av kildebruk, fotnoter og litteraturliste :ac:

Hvordan går det med oppfriskingen? Og når skal du ha denne eksamenen? Jeg må vite det så jeg kan sende gode tanker underveis vettu. :klem1:

På 6.11.2017 den 20.20, Calandria skrev:

Hvordan står det til i ballongen ? :hallo:

Det ser ut til å gå bra her synes jeg. :skravle:  :ler:

På 6.11.2017 den 21.41, Lille Lerke skrev:

Nå er det valgets kval; Helene Sandvik flytter inn (på Blakstad) eller Farmen? 

Helene Sandvik er virkelig et nydelig menneske. Hun har et herlig vesen og virker både klok og snill. 

På 7.11.2017 den 16.34, Hoppetaujenta skrev:

Det hjalp visst ikke, så hva med et par luksuscrocs, Aldri? :laugh: 
       c7014077bd36bf616d01569e1cee71ed.jpg?t%5

Ikke helt min stil Hoppe, men siden de er en gave fra deg skal jeg ta dem på og gå med dem. (Om jeg klarer) :fnise:

På 7.11.2017 den 16.36, Winza skrev:

Snart så kommer jeg til å logge av for en ganske god stund framover, jeg håper dere alle får en fortsatt fin høst :) Jeg vil alltid ha dere i tankene :klem1:

Fortsatt fin høst til deg også Winza! :xpb_knuddel:Og snart er det jul! 

22 timer siden, Mynona skrev:

Jepp. Jeg er i varmere strøk. Og det er ganske deilig skal jeg si deg! 

Er du i varmere strøk nå igjen?

Også jeg som trodde jeg hadde hel og total oversikt over disse feriene dine!? :bond:Kos deg videre. 

18 timer siden, Severus skrev:

Nei, var med på oul. Skal få enda ei søster

Hvor kommer alle disse småsøsknene dine fra for tiden da? 

Jaja, Grattis i alle fall Severus! :roser:

9 timer siden, WubWub skrev:

Invasjon? Herre min hatt! Run for the hills, ze germans is coming! :link:

Ingenting å frykte her WubWub! Invasjonen består hverken av ailiens eller germans, bare vakre, kjente og velkomne  jordboere. Men det er mange av dem. :ninja:

5 timer siden, Hoppetaujenta skrev:

Jeg blir stående under den her litt jeg for det er så lenge siden noen har kastet seg rundt halsen min
og klemmesmasket på meg med overlegg. :nigo: 

Det sier de alle sammen for sikkerhetens skyld. :lur: 

Vet du hva? Jeg var innom og leste litt her på formiddagen i dag og da lå det en helt alldeles nydelig liten historie i dette innlegget. Bare så du vet det så synes jeg det var en sånn fin og pussig liten hendelse. En sånn som frisker opp litt i hverdagen om du skjønner hva jeg mener? Samtidig tenkte jeg at dette var da veldig godt delt av Hoppe! Hun som er så hemmelighetsfull. 

Og det har du all mulig rett til du søte fine Hoppetuss. Bare vit at jeg leste historien din. :klem::yvonne:   :fnise:

-------------------

Nommin...:rodmer:

722213c7efb103e5734170bcdb728f18.jpg

• Liker 2
Skrevet

:vinke: til fru Aldri. Leser senere, jeg skal avsted, nå? Eller ganske snart, nå?

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Severus skrev:

fra kjerringa til pappa

Okei. :) Så da er det vel ikke gamle kjerringa dette da. 

Hva synes du om det? Koselig...eller? 

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, Aldrisur skrev:

Okei. :) Så da er det vel ikke gamle kjerringa dette da. 

Hva synes du om det? Koselig...eller? 

Hun er 37, synes det er helmax jeg 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Severus skrev:

Det er jo kjempekuuuult!

Du som er så glad i sånne småttinger. :klem:

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Severus skrev:

Hvem er 37?

Skrevet

Severus skal bli tante, Winza. Mamman til ungen er 37 år. :) 

8 timer siden, Aldrisur skrev:

Vet du hva? Jeg var innom og leste litt her på formiddagen i dag og da lå det en helt alldeles nydelig liten historie i dette innlegget. Bare så du vet det så synes jeg det var en sånn fin og pussig liten hendelse. En sånn som frisker opp litt i hverdagen om du skjønner hva jeg mener? Samtidig tenkte jeg at dette var da veldig godt delt av Hoppe! Hun som er så hemmelighetsfull. 

Og det har du all mulig rett til du søte fine Hoppetuss. Bare vit at jeg leste historien din. :klem::yvonne:   

Tusen takk. Ja, jeg er jo ikke av de mest gjennomsiktige på nett, men det hender da at jeg får en raptus.  :fnise: 
Så stryker jeg alt ut igjen og nekter for at det noen gang har skjedd. Hva er det egentlig du snakker om nå. Aldri? 

5 timer siden, Severus skrev:

Ungen blir heldig, for den får verdens beste Severus til å vise seg rundt i dette merkelige som heter livet.
Gratulerer så masse om en liten stund, Sev. :klem: 

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, Hoppetaujenta skrev:

Severus skal bli tante, Winza. Mamman til ungen er 37 år. :) 

Tante? Jeg trodde hun skulle bli storesøster :klo: 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Lille Lerke skrev:

Tante? Jeg trodde hun skulle bli storesøster :klo: 

Da hadde hun vært veldig ung når hun fikk Sev :P

Skrevet

Det går an å skille seg Winza

• Liker 1
Skrevet

Nå er jeg forvirret. Har jeg blitt helt tullerusk og har tatt feil?
Uansett, ungen får sin helt egen Severus til odel og eie i gave. :jepp: 

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, Winza skrev:

Da hadde hun vært veldig ung når hun fikk Sev :P

Vel, for å få et søsken så kan fedrene produsere til langt oppi årene. Mødre kan det være mange av... :fnise:

Ser du tok den, lenger nede på siden.

• Liker 2
Skrevet

Les og lær! :fnise:

I dag har jeg fått en splitter ny tann og jeg er kjempefornøyd. Ikke fordi jeg har fått tann, men mer fordi jeg er ferdig med å få en tann. :P Selv om tannlegen min er den snilleste og flinkeste tannlegen man kan ha, så sitter minnene om skoletannlegen langt fram i minnebrasken min. En skikkelig streng dame med et bor som kunne borre herfra til evigheten om hun ville det. Og det ville hun ofte. :raven:

Jeg møtte henne forresten som voksen på et av kjøpesentrene her i Oslo. Dvs. jeg kjente henne ikke igjen med en gang, fikk bare en fornemmelse av at jeg hadde dett henne før, deretter ble jeg kvalm og hadde bare lyst til å komme meg vekk fra butikken. Dessverre henvendte hun seg til meg og spurte hvor jeg hadde funnet de "lekre serviettene som du holder i hånden?". Det klarte jeg selvfølgelig å ikke huske, jeg ble paralysert av engstelse. :huh: Jaja, tror ikke jeg er alene om å ha dårlig erfaring med skoletannlegen. Og spesielt ikke dette fruentimmeret her. Vi snakker alltid om henne når jeg møter de gamle klassekameratene mine.   

Håper der har hatt en fin dag og får en fin kveld også. :kghjerte: 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Aldrisur skrev:

Les og lær! :fnise:

I dag har jeg fått en splitter ny tann og jeg er kjempefornøyd. Ikke fordi jeg har fått tann, men mer fordi jeg er ferdig med å få en tann. :P Selv om tannlegen min er den snilleste og flinkeste tannlegen man kan ha, så sitter minnene om skoletannlegen langt fram i minnebrasken min. En skikkelig streng dame med et bor som kunne borre herfra til evigheten om hun ville det. Og det ville hun ofte. :raven:

Jeg møtte henne forresten som voksen på et av kjøpesentrene her i Oslo. Dvs. jeg kjente henne ikke igjen med en gang, fikk bare en fornemmelse av at jeg hadde dett henne før, deretter ble jeg kvalm og hadde bare lyst til å komme meg vekk fra butikken. Dessverre henvendte hun seg til meg og spurte hvor jeg hadde funnet de "lekre serviettene som du holder i hånden?". Det klarte jeg selvfølgelig å ikke huske, jeg ble paralysert av engstelse. :huh: Jaja, tror ikke jeg er alene om å ha dårlig erfaring med skoletannlegen. Og spesielt ikke dette fruentimmeret her. Vi snakker alltid om henne når jeg møter de gamle klassekameratene mine.   

Håper der har hatt en fin dag og får en fin kveld også. :kghjerte: 

Gratulerer med fullverdig perlerad :nigo:  og lettere bankkort :rolleyes: Godt å bli ferdig både med å gape og å betale for tenner. 

Skoletannlegene har vi vel alle våre minner om? Skrekk og gru! 

Hvor fin kvelden blir er umulig å si, jeg må vel begynne å sy og klippe i strikketøyet skal helgebesøksjenta få kofte denne helgen. Men jeg vil egentlig ikke......klippe. 

• Liker 1
Skrevet

Takk Lerke. Bankortet var heldigvis forberedt på lettelsen. :laugh:

Lykke til med klippingen! 

good-luck-glitters-13.gif?id=540136&thum

• Liker 1
Skrevet

Har ikke noe dårlige minner fra skoletannlegen, jeg :) Ikke at jeg husker mye av skoletannlegen i det hele tatt da :fnise: 

Gratulerer til Aldrisur med sin nye tann :nigo: 

Skrevet
2 minutter siden, FruN skrev:

Har ikke noe dårlige minner fra skoletannlegen, jeg :) Ikke at jeg husker mye av skoletannlegen i det hele tatt da :fnise: 

Gratulerer til Aldrisur med sin nye tann :nigo: 

Fortrengning! Ingen kan ha gode opplevelser hos skoletannlegen :fnise:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...