Aldrisur Skrevet 31. oktober 2017 Forfatter #29041 Skrevet 31. oktober 2017 2 minutter siden, Lille Lerke skrev: Kunne jaffal byttet ut en person med en flokk sauer. Enig. 2
FruN Skrevet 31. oktober 2017 #29042 Skrevet 31. oktober 2017 14 minutter siden, Aldrisur skrev: Nemlig. Ingenting forundrer meg lenger - alt kan skje. Trist og tragisk med hendelsen i New York. Enda mer galskap? 2
Aldrisur Skrevet 31. oktober 2017 Forfatter #29043 Skrevet 31. oktober 2017 4 minutter siden, FruN skrev: Enda mer galskap? Har aldri hørt om mulesing en gang jeg. Så mye grusomt som blir gjort mot dyr for at vi mennesker skal leve i luksus. Nå vil jeg ikke vite mer, for da mister jeg kan hende all lyst til å strikke igjen. Ved nærmere ettertanke er det jo ingen grenser til lidelser vi utsetter dyr for. Også når det gjelder kjøttproduksjon ++++ mye annet. 1
Lille Lerke Skrevet 31. oktober 2017 #29044 Skrevet 31. oktober 2017 12 minutter siden, FruN skrev: Enda mer galskap? Takk, @FruN jeg husket at det var noe.... Galskap overalt, hele tiden, for tiden. 3 minutter siden, Aldrisur skrev: Har aldri hørt om mulesing en gang jeg. Så mye grusomt som blir gjort mot dyr for at vi mennesker skal leve i luksus. Nå vil jeg ikke vite mer, for da mister jeg kan hende all lyst til å strikke igjen. Ved nærmere ettertanke er det jo ingen grenser til lidelser vi utsetter dyr for. Også når det gjelder kjøttproduksjon ++++ mye annet. Straks før Fårikålen blir uspiselig og, skal vi dra enda mer i temaet. Jeg har vært og spilt min Vikinglotto, for i morgen. Blir nok ikke å gå ut da heller. 2
Aldrisur Skrevet 31. oktober 2017 Forfatter #29045 Skrevet 31. oktober 2017 1 minutt siden, Lille Lerke skrev: Takk, @FruN jeg husket at det var noe.... Galskap overalt, hele tiden, for tiden. Straks før Fårikålen blir uspiselig og, skal vi dra enda mer i temaet. Jeg har vært og spilt min Vikinglotto, for i morgen. Blir nok ikke å gå ut da heller. Jeg foreslår at vi stopper der jeg. Hvordan går det med øret ditt? Er det like vondt ennå?
Lille Lerke Skrevet 31. oktober 2017 #29046 Skrevet 31. oktober 2017 2 minutter siden, Aldrisur skrev: Jeg foreslår at vi stopper der jeg. Hvordan går det med øret ditt? Er det like vondt ennå? Ørene mine, begge to, er rødglødende. Kan ikke komme nær dem, hoven langt fremover kinnet og nedover halsen. Hører nesten ingeting og er godt ruset på morfin. Håper bakterologisk og resistensbestemmelse er klart i morgen. Tror ikke antibiotikaen jeg fikk er virksom på bakteriene. Jeg har fått en helt annen respekt for barn med ørebetennelse de siste dagene. 1
Aldrisur Skrevet 31. oktober 2017 Forfatter #29047 Skrevet 31. oktober 2017 Akkurat nå, Lille Lerke skrev: Ørene mine, begge to, er rødglødende. Kan ikke komme nær dem, hoven langt fremover kinnet og nedover halsen. Hører nesten ingeting og er godt ruset på morfin. Håper bakterologisk og resistensbestemmelse er klart i morgen. Tror ikke antibiotikaen jeg fikk er virksom på bakteriene. Jeg har fått en helt annen respekt for barn med ørebetennelse de siste dagene. Men herreminskaper hvordan fikk du dette da? Høres helt grusomt ut.
FruN Skrevet 31. oktober 2017 #29048 Skrevet 31. oktober 2017 God bedring til Lerke! Høres helt forferdelig ut! Nå er det natta her God natt! 1
Lille Lerke Skrevet 31. oktober 2017 #29049 Skrevet 31. oktober 2017 (endret) Hvor jeg har snappet opp bakteriene vet ingen. Fastlegen henviste meg til ørenesehalslege på fredag fremfor å starte behandling. I tillegg tok hun bakterologisk prøve. I går var jeg hos ønh legen og fikk rensket ut med sug det som var bygget opp av guffe inni ørene og fikk antibiotika. Det er jo så vondt å få dryppet i ørene at jeg vet knapt hvor jeg skal gjøre av meg. Ber noen stille bønner om at dette går over snart og i hvertfall før jeg sliter ut sofaen Jeg er dårlig på å ligge i ro innendørs. 3 minutter siden, FruN skrev: God bedring til Lerke! Høres helt forferdelig ut! Nå er det natta her God natt! God natt til FruN og takk for ønsker om bedre ører. Endret 31. oktober 2017 av Lille Lerke 1
Aldrisur Skrevet 31. oktober 2017 Forfatter #29050 Skrevet 31. oktober 2017 Glemte å ønske deg god bedring @Lille Lerke, håper du raskt får antibiotika som er mer effektive. Også jeg, som synes synd på meg selv pga. mammografi i går og tannlege tidligere i dag. 1
Lille Lerke Skrevet 31. oktober 2017 #29051 Skrevet 31. oktober 2017 Akkurat nå, Aldrisur skrev: Glemte å ønske deg god bedring @Lille Lerke, håper du raskt får antibiotika som er mer effektive. Også jeg, som synes synd på meg selv pga. mammografi i går og tannlege tidligere i dag. "Alt har en overgang, sa grisen da den ble flådd". Et uttrykk du kanskje har hørt før? 1
Aldrisur Skrevet 31. oktober 2017 Forfatter #29052 Skrevet 31. oktober 2017 Akkurat nå, Lille Lerke skrev: "Alt har en overgang, sa grisen da den ble flådd". Et uttrykk du kanskje har hørt før? Ja men det høres ikke godt ut uansett. Ha en så god natt du kan og krysse fingre for at du er bedre i morgen. Go'natta til deg også @FruN.
Lille Lerke Skrevet 31. oktober 2017 #29053 Skrevet 31. oktober 2017 Akkurat nå, Aldrisur skrev: Ja men det høres ikke godt ut uansett. Ha en så god natt du kan og krysse fingre for at du er bedre i morgen. Go'natta til deg også @FruN. God natt, alle skribenter og lesere her inne. Håper på bedring og på resistensbestemmelsen er klar i morgen. Den avgjør hvilken antibiotikatype som best tar knekken på disse bakteriene. 1
Gjest Winza Skrevet 1. november 2017 #29054 Skrevet 1. november 2017 5 timer siden, Aldrisur skrev: Enig. Sauen Shaun?
FruN Skrevet 1. november 2017 #29055 Skrevet 1. november 2017 2 timer siden, Winza skrev: Sauen Shaun?
FruN Skrevet 1. november 2017 #29056 Skrevet 1. november 2017 Bare en måned igjen til desember! Og på søndag er det 4 uker til dåp! Bare å sette i gang å bake det som går i frysa 1
Hoppetaujenta Skrevet 1. november 2017 #29058 Skrevet 1. november 2017 10 timer siden, Aldrisur skrev: Puh.....ser det kan bli mange strikkeprosjekt her etter hvert! Jeg lover på tro og ære at jeg skal holde meg unna den slags aktiviteter, så du slipper å strikke til meg. *snill* Måtte jo google dette teppet dere snakker om nå og du verden så lunt og godt det ser ut. En glede å ha rundt et lite nurk. Så vidt jeg kan se er dette Holst-garnet (som var kjempefint i fargemeleringene) tynt, så da blir det tilsvarende nydelige og lette plagg som resultat. Syns det blir slitsomt for hendene i lengden med tynt garn, så min personlige grense er pinne nr. 3,5 - det er mulig at jeg starter med en frihåndsgenser bare for å ha noe koselig å holde på med utover på denne tiden. En riktig god 1 novembermorgen til dere alle og...husk strømavlesing til dem som driver på med slikt. >>> 1
Aldrisur Skrevet 1. november 2017 Forfatter #29059 Skrevet 1. november 2017 4 timer siden, Winza skrev: Sauen Shaun? Stemmer det. 2 timer siden, FruN skrev: Bare en måned igjen til desember! Og på søndag er det 4 uker til dåp! Bare å sette i gang å bake det som går i frysa Du er så flink du FruN. 1 time siden, Mynona skrev: God bedring!! Har ikke kommet over godnyheten ennå jeg. Koser meg ved tanken, men kom til å tenke på hvordan du har det. Håper du ikke har for plagsom morgenkvalme? 35 minutter siden, Hoppetaujenta skrev: Jeg lover på tro og ære at jeg skal holde meg unna den slags aktiviteter, så du slipper å strikke til meg. *snill* Måtte jo google dette teppet dere snakker om nå og du verden så lunt og godt det ser ut. En glede å ha rundt et lite nurk. Så vidt jeg kan se er dette Holst-garnet (som var kjempefint i fargemeleringene) tynt, så da blir det tilsvarende nydelige og lette plagg som resultat. Syns det blir slitsomt for hendene i lengden med tynt garn, så min personlige grense er pinne nr. 3,5 - det er mulig at jeg starter med en frihåndsgenser bare for å ha noe koselig å holde på med utover på denne tiden. En riktig god 1 novembermorgen til dere alle og...husk strømavlesing til dem som driver på med slikt. >>> Du er nok født snill og omtenksom du Hoppe. Jeg føler meg fri og mer kreativ når jeg strikker på frihånd, og så er det jo veldig spennende å se det ferdige resultatet. Takk for 1. november-påminnelsen. I natt, sånn ca. kl. 03.00 begynte det å pipe noe helt forferdelig i huset her. Det var brannvarsleren som sa i fra at batteriet trenger å skiftes. Trenger det å bråke så grusomt da? Varsleren er festet i taket i mellom stua og trappegangen og der er det 6 meter under taket! Var bare å finne fram stige og få røsket ut batteriet. Må huske på og sette inn et nytt i løpet av dagen. Håper det går bedre med @Lille Lerke i dag? Så lurer jeg på om @Frøkensina har overlevd Romaturen? Hvordan det gikk med @Severus på tur? Om @Rumle stadig sliter med nettet sitt. Hvordan det går med @Fantastica i skrivestuen? Mp stikke innom bloggen en tur tror jeg. Så håper jeg alle dere andre får en fin onsdag også. Jeg skulle egentlig til tannlegen i dag men ble bedt om å komme i går i stedet. Godt med alt som er unnagjort. Har en jeksel som jeg må få krone på, så den jekselen ble sliiiiipt ned i går, midlertidig tann satt på plass og ny krone skal settes på om en uke. Jaja, alder er en rar bil. Jeg føler meg nemlig ikke gammel i det hele tatt, men ser en klar sammenheng mellom vår nå 12 år gamle bil og meg selv. Den er nemlig på verksted om dagen med sprukken radiator. Og når Winza påpekte i går kveld at Aldrisur er alles forumbestemor, da.... Ha en fin-fin onsdag! 1
Hoppetaujenta Skrevet 1. november 2017 #29060 Skrevet 1. november 2017 (endret) Anbefaler serien som heter "Ukjent arving" på nrk om noen har lyst til å kjenne på trangen til å gråte litt. Trist og rørende om antatt enslige flyktninger som lever og dør ensomme og svensk hjelp til å finne arvingene som ingen visste om. Mange triste historier midt blant oss og en påminnelse om at ting ikke alltid er som vi tror at de er. Mennesker som har levd et langt liv har bagasje og...den er ikke alltid vakker. https://tv.nrk.no/serie/ukjent-arving/KOID34008917/03-10-2017 Endret 1. november 2017 av Hoppetaujenta 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå