Aldrisur Skrevet 23. oktober 2017 Forfatter #28821 Skrevet 23. oktober 2017 1 minutt siden, Mynona skrev: Har ikke gjort stort av huslige greier på en stund jeg heller.. Det synes Ja, det har vel kommet over 20 paprikaer på den bitte lille planten min. Planten er vel ikke større enn 20 cm høy og 20 cm bred, men masse paprikaer. Oransje og røde. Jeg har knasket noen, Paul har knasket noen også har vi hatt noen i salat Har flere igjen enda også. Deilig med sentralt hotell som du også kan slappe av uten å bli forstyrret av venner hele tiden! Ha-ha, synes jeg ser dere! Knask-knask. Men morsomt at det ble så mange da. Ja, det er veldig godt å ha "sitt eget", blir mer ferie liksom. Akkurat nå, Hoppetaujenta skrev: Tusen takk for at det ikke var "grinebåndet" som dukket opp.... Ja, jeg liker å finne opp ord jeg altså. Nå får jeg håpe (antagelig på vegne av flere) at du holder deg hjemme til minst uti februar eller no`sånn? Fortell meg noe jeg ikke vet... Hm..takk for at du får meg til å føle meg ønsket. 1
Lille Lerke Skrevet 23. oktober 2017 #28822 Skrevet 23. oktober 2017 https://holstgarn.dk/tides-uld-silke-64/holst-garn-tides-uld-silke-19-cream-p4674 Der er garnet jeg har brukt. 300 gram er mer enn nok til en voksen genser. Jeg kjøpte 500 gram (den store) og har rikelig igjen. 1
Aldrisur Skrevet 23. oktober 2017 Forfatter #28823 Skrevet 23. oktober 2017 4 minutter siden, Lille Lerke skrev: https://holstgarn.dk/tides-uld-silke-64/holst-garn-tides-uld-silke-19-cream-p4674 Der er garnet jeg har brukt. 300 gram er mer enn nok til en voksen genser. Jeg kjøpte 500 gram (den store) og har rikelig igjen. Det garnet så utrolig delikat ut. Strikket du genser etter frihånd eller hadde du oppskrift?
Lille Lerke Skrevet 23. oktober 2017 #28824 Skrevet 23. oktober 2017 (endret) Bare min er offhvite. Jeg låner strikkebøker på biblioteket. Denne stod i en Klompelompebok. Endret 23. oktober 2017 av Lille Lerke 1
Aldrisur Skrevet 23. oktober 2017 Forfatter #28825 Skrevet 23. oktober 2017 2 minutter siden, Lille Lerke skrev: Bare min er offhvite. Jeg låner strikkebøker på biblioteket. Denne stod i en Klompelompebok. Wow Lerke! Den ser jo helt nydelig ut! Takk for kjempegod inspirasjon. (Men den armen så ikke enkel ut)
Lille Lerke Skrevet 23. oktober 2017 #28826 Skrevet 23. oktober 2017 Det er bare å følge mønsteret, ha en postit lapp og flytte oppover for hver gang du er ferdig med en omgang. Jeg strikket begge armene på magic loop, noe som gjorde saken mye enklere. (Du strikker begge armene rundt på en 100 cm lang rundpinne samtidig.) Google og du finne gode videoer. Facebook lærdom. 2
Hoppetaujenta Skrevet 23. oktober 2017 #28827 Skrevet 23. oktober 2017 22 minutter siden, Lille Lerke skrev: Denne stod i en Klompelompebok. Aldri hørt det navnet i hele mitt liv...og det var midt i blinken for meg! 1
Aldrisur Skrevet 23. oktober 2017 Forfatter #28828 Skrevet 23. oktober 2017 15 minutter siden, Lille Lerke skrev: Det er bare å følge mønsteret, ha en postit lapp og flytte oppover for hver gang du er ferdig med en omgang. Jeg strikket begge armene på magic loop, noe som gjorde saken mye enklere. (Du strikker begge armene rundt på en 100 cm lang rundpinne samtidig.) Google og du finne gode videoer. Facebook lærdom. Ja skjønner. Det er bare å ta skritt for skritt og følge nøye med på hva man gjør. Allikevel synes jeg du har vært flink. 1 minutt siden, Hoppetaujenta skrev: Aldri hørt det navnet i hele mitt liv...og det var midt i blinken for meg! Klompedumpehoppetusse! 1
Lille Lerke Skrevet 23. oktober 2017 #28829 Skrevet 23. oktober 2017 (endret) Vel, får jeg oppdatere dere i Klompelompeverdenen? Hvem som er @Hoppetaujenta er vel hemmelig Endret 23. oktober 2017 av Lille Lerke 2
Aldrisur Skrevet 23. oktober 2017 Forfatter #28830 Skrevet 23. oktober 2017 4 minutter siden, Lille Lerke skrev: Vel, får jeg oppdatere dere i Klompelompeverdenen? Hvem som er @Hoppetaujenta er vel hemmelig Så koschjelig! Akkurat sånt som jeg liker. 1
Lille Lerke Skrevet 23. oktober 2017 #28831 Skrevet 23. oktober 2017 1 minutt siden, Aldrisur skrev: Så koschjelig! Akkurat sånt som jeg liker. Klompelompe erke no' å kjimse av, altså ikke bøker generelt heller, altså. 3
Aldrisur Skrevet 23. oktober 2017 Forfatter #28832 Skrevet 23. oktober 2017 Akkurat nå, Lille Lerke skrev: Klompelompe erke no' å kjimse av, altså ikke bøker generelt heller, altså. Nei, sant det. Bøker er verdifulle i seg seg selv. Husker jeg som åtteåring tenkte: *Hvilken stor verden som ligger der ute og venter på meg* - Alt man man kan lese og finne ut av ved å lese bøker. Det er bare helt fantastisk. 1
Hoppetaujenta Skrevet 23. oktober 2017 #28833 Skrevet 23. oktober 2017 Veldig fin og myk stil! Gøy å lage små barneplagg syns jeg, for de har en sjanse til å bli ferdig. *hilsen hoppelompe* 1
Aldrisur Skrevet 23. oktober 2017 Forfatter #28834 Skrevet 23. oktober 2017 Akkurat nå, Hoppetaujenta skrev: Veldig fin og myk stil! Gøy å lage små barneplagg syns jeg, for de har en sjanse til å bli ferdig. *hilsen hoppelompe* 1
Lille Lerke Skrevet 23. oktober 2017 #28835 Skrevet 23. oktober 2017 Akkurat nå, Hoppetaujenta skrev: Veldig fin og myk stil! Gøy å lage små barneplagg syns jeg, for de har en sjanse til å bli ferdig. *hilsen hoppelompe* Hoppeklompen 2
Aldrisur Skrevet 23. oktober 2017 Forfatter #28836 Skrevet 23. oktober 2017 Vi som ønsker å forandre det norske ordet "frosk" til "hoppeklump" Join group Group members: 2 Description: Hvorfor kan ikke det norske språket friskes litt opp? Her samles vi som ønsker å omdøpe "frosk" til "hoppeklump", har dere flere ideèr er det bare å komme med dem 1
Mynona Skrevet 23. oktober 2017 #28837 Skrevet 23. oktober 2017 Klompelompe er så fine! Jeg vurderte mellom den og en annen bok sist jeg var på Ark, og det ble den andre. Men det blir nok en Klompelompe etterhvert og. Jeg har sett de har mindre hefter i strikkebutikken også, så kan hende jeg kjøper et mindre hefte. En venninne har masse hjemmestrikkede klompelompe gensere til børna sine! 1
Aldrisur Skrevet 23. oktober 2017 Forfatter #28838 Skrevet 23. oktober 2017 2 minutter siden, Mynona skrev: Klompelompe er så fine! Jeg vurderte mellom den og en annen bok sist jeg var på Ark, og det ble den andre. Men det blir nok en Klompelompe etterhvert og. Jeg har sett de har mindre hefter i strikkebutikken også, så kan hende jeg kjøper et mindre hefte. En venninne har masse hjemmestrikkede klompelompe gensere til børna sine! Dette er så spennende! Jeg har hengt meg opp i Nøstebarn, men ser nå at det er en ny verden som åpner seg for meg. Takk Lerke og Mynona. 1
Hoppetaujenta Skrevet 23. oktober 2017 #28839 Skrevet 23. oktober 2017 Jeg blir med på språkknaingsgruppe! 1
Lille Lerke Skrevet 23. oktober 2017 #28840 Skrevet 23. oktober 2017 2 minutter siden, Hoppetaujenta skrev: Jeg blir med på språkknaingsgruppe! Noe nytt på facebook 3 minutter siden, Aldrisur skrev: Dette er så spennende! Jeg har hengt meg opp i Nøstebarn, men ser nå at det er en ny verden som åpner seg for meg. Takk Lerke og Mynona. Nøstebarn er ukjent for meg. Nå juksestrikkeprøver jeg på Voss festivalkofte. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå