Gjest Winza Skrevet 22. oktober 2017 #28781 Skrevet 22. oktober 2017 Her er hun med Herr Aldrisur på vei hjem fra flyplassen og hun har med gaver til oss vi har bakt en kake til henne som en velkommen hjem gave
Aldrisur Skrevet 22. oktober 2017 Forfatter #28782 Skrevet 22. oktober 2017 God søndags morgen får'n si! Jeg landet (med SAS) klokken kvart på ett i natt og var hjemme ved 03-tiden. Så det ble en lang dag. Turen hjem gikk kjempegreit, ingen forsinkelser eller annet ræl, men kom meg ikke i seng før halv fem. 14 dager med sol og blå himmel, sandstrand, gode venner og god mat - ingen av oss hadde lyst til å reise hjem igjen. Men nå er vi her i gråtåka og koser oss med hjemmebrygga kaffe og egen seng. Tusen takk for at dere har gjort det så pent og ryddig i ballongen tll jeg skulle tilbake. Dere er noen fine venner å ha. Virkelig. Jeg er litt opptatt med å steke brød og sette i gang vaskemaskiner akkurat nå, men lover å komme sterkere tilbake etter hvert. 2
Gjest Winza Skrevet 22. oktober 2017 #28783 Skrevet 22. oktober 2017 Akkurat nå, Aldrisur skrev: God søndags morgen får'n si! Jeg landet (med SAS) klokken kvart på ett i natt og var hjemme ved 03-tiden. Så det ble en lang dag. Turen hjem gikk kjempegreit, ingen forsinkelser eller annet ræl, men kom meg ikke i seng før halv fem. 14 dager med sol og blå himmel, sandstrand, gode venner og god mat - ingen av oss hadde lyst til å reise hjem igjen. Men nå er vi her i gråtåka og koser oss med hjemmebrygga kaffe og egen seng. Tusen takk for at dere har gjort det så pent og ryddig i ballongen tll jeg skulle tilbake. Dere er noen fine venner å ha. Virkelig. Jeg er litt opptatt med å steke brød og sette i gang vaskemaskiner akkurat nå, men lover å komme sterkere tilbake etter hvert. Kjekt å ha deg tilbake
Hoppetaujenta Skrevet 22. oktober 2017 #28784 Skrevet 22. oktober 2017 (endret) Aldriiiiiiii...ai...ai...låvv ju! *ehh...tok kanskje litt hardt i der, men la gå* Velkommen hjem! Endret 22. oktober 2017 av Hoppetaujenta 1
Lille Lerke Skrevet 22. oktober 2017 #28787 Skrevet 22. oktober 2017 Rop på @Aldrisur og hun kommer Og @Hoppetaujenta den farkosten på foregående side er til fri kopiering. Men Gravensteins eplene mine på kjøkkenet de er mine og ikke til fri benyttelse. Bollene har vi spist opp, eplekaken er i fryseren, rundstykkene skal vi ha til formiddagsfrokost og brødet skal vi ha til godt ut i uken. Alt for kr. 35 fra baker'n og toogoodtogo. (Kan ikke la være å fortelle om den fantastiske ordningen.) 2
Gjest Catalina Culès Skrevet 22. oktober 2017 #28788 Skrevet 22. oktober 2017 Velkommen hjem Håper du har hatt en fin tur og kost deg masse
Hoppetaujenta Skrevet 22. oktober 2017 #28789 Skrevet 22. oktober 2017 Åhh....så heldig du er, Lerke. Det høres så velsmakende og direkte omsorgsfullt koselig ut. Jeg hadde benyttet meg av det om jeg hadde kunnet, men det finnes ikke sånne ting her hvor jeg bor. Jeg har spurt folk i omegnen og ingen har hørt om det. Jaja...kanskje det kommer hit en gang. Jeg venter.
Lille Lerke Skrevet 22. oktober 2017 #28790 Skrevet 22. oktober 2017 4 minutter siden, Hoppetaujenta skrev: Åhh....så heldig du er, Lerke. Det høres så velsmakende og direkte omsorgsfullt koselig ut. Jeg hadde benyttet meg av det om jeg hadde kunnet, men det finnes ikke sånne ting her hvor jeg bor. Jeg har spurt folk i omegnen og ingen har hørt om det. Jaja...kanskje det kommer hit en gang. Jeg venter. Hæ? Bor du i Sverige, du da? Finnes over hele det ganske sør-øst-og-innland jo. Danmark, Frankrike og UK. Jeg gikk stadig rusa på Gravensteinseplejakt og tenkte på hvilket brød jeg skulle helgekjøpe. Skulle tekste herr Lerkefugl og spørre da appen lyste på min mobil. Gikk inn og skrev navnet på senteret jeg var på og vips, masse ledige poser hos bakeren. Trykket jatakk, betalte og gikk videre til fryseren med nedsatt pris grunnet dato. Men der hadde nok mange Mynonaer vært før meg. Gjorde meg ferdig, gikk i bilen med alle posene. Venta litt og så folk stimle sammen utenfor bakeren og studerte dem som jobba. De satte opp poser i mengder, tok ut alt de hadde i hyllene og fordelte alt i posene etter antall de hadde fått beskjed om via appen. Lettere sjokkert over at all maten ville gått i søpla om ikke appen hadde fordelt det. Hotelmaten er jeg ikke tilhenger av. Men byens beste bakerier de er jeg varm tilhenger av. Mye godt for småpenger og vi redder dagfersk mat fra å bli søppel. Har dere undersøkt kartet i appen der dere bor? http://toogoodtogo.no/ Kluet er at du må ha smarttelefon eller drasse med deg hele pc'en. 1
Hoppetaujenta Skrevet 22. oktober 2017 #28791 Skrevet 22. oktober 2017 Jaha...da får jeg sjekke ut dette, men jeg må betale i samme øyeblikk som jeg sier ja? Vipps? Du skjønner det, Lille: alle av oss er ikke oppdaterte på tekniske nyvinninger som visst er allemannseie der ute. Setter min lit til dere i tråden og at det finnes svar og veiledning I STORE LETTLESTE BOKSTAVER for oss som ikke er aktive på duppeditt-karusellene. På forhånd takk.
Hoppetaujenta Skrevet 22. oktober 2017 #28792 Skrevet 22. oktober 2017 Samtidig vil jeg benytte anledningen til å sende en hilsen til vår kriminelt gode forfatter @Zenobia som gjemmer seg i den kreative hulen sin. Hvis hun ikke får løsrevet seg nok til å få tak i en slik pose, så sender jeg en liten oppmerksomhet herved. Det er for velsmakende og godt til å kastes faktisk! 1
Lille Lerke Skrevet 22. oktober 2017 #28793 Skrevet 22. oktober 2017 (endret) værsågod. Du kan finne steder som er med i ordningen på flere måter når du har hentet ned appen. Enten ved å få opp alle spisesteder og butikker som er med på by eller tettstedsnavn, postnummer eller ved å gå på kartet. Der er en grønn prikk på spisesteder der det er ledig porsjoner, og grønt flagg på kartet. Rødt flagg(!) eller rød prikk = ingenting å kjøpe. Noen steder åpner de for bestilling klokken 00:00 andre steder like før stengetid. Når jeg finner et sted med noe som frister og de har grønn prikk så trykker jeg på stedet. Så trykker jeg på handlekurven og blir sendt videre med valgmom betalingsmåte. Jeg har lagt inn kredittkort og velger den metoden. Så spør mobilen om jeg er sikker på at jeg vil betale? Ja, takk, helt sikker neste: kvittering og kjøpebekreftelse til eposten jeg har lagt inn. Så kommer beskjed om hentetidspunkt. Still i kø, vær høflig og si takk etter at butikken har vært inne på mobilen og kvittert at du har hentet din pose. Kjør direkte hjem og nyyt. (: Altså ikke reis og vask bilen først. Det anbefales heller ikke å plukke opp andre familiemedlemmer med godt duftende bakervarer i bilen. Grunnet surmuling fordi det luktet eplekake i hele bilen og jeg hadde ikke kjøpt vaniljeis eller krem til. Da altså! Kremt, er bokstavene store nokkk @Hoppetaujenta Endret 22. oktober 2017 av Lille Lerke 2
Hoppetaujenta Skrevet 22. oktober 2017 #28794 Skrevet 22. oktober 2017 Jatakk, og på grunnlag av dette skal du få sjefsjobb i forumets opplysningsdisk nede i storhallen. Vennligere og tydeligere skal en lete lenge for å finne det.
Lille Lerke Skrevet 22. oktober 2017 #28795 Skrevet 22. oktober 2017 Akkurat nå, Hoppetaujenta skrev: Jatakk, og på grunnlag av dette skal du få sjefsjobb i forumets opplysningsdisk nede i storhallen. Vennligere og tydeligere skal en lete lenge for å finne det. En liten deltidstilling kan jeg vel til nød takke ja til. 2
Hoppetaujenta Skrevet 22. oktober 2017 #28796 Skrevet 22. oktober 2017 Gjør deg klar til å bli deltidsomsvermet!
Lille Lerke Skrevet 22. oktober 2017 #28797 Skrevet 22. oktober 2017 32 minutter siden, Hoppetaujenta skrev: Gjør deg klar til å bli deltidsomsvermet! Arbeider med saken. 1
Gjest Winza Skrevet 22. oktober 2017 #28798 Skrevet 22. oktober 2017 6 timer siden, Hoppetaujenta skrev: Jaha...da får jeg sjekke ut dette, men jeg må betale i samme øyeblikk som jeg sier ja? Vipps? Du skjønner det, Lille: alle av oss er ikke oppdaterte på tekniske nyvinninger som visst er allemannseie der ute. Setter min lit til dere i tråden og at det finnes svar og veiledning I STORE LETTLESTE BOKSTAVERfor oss som ikke er aktive på duppeditt-karusellene. På forhånd takk. Har du ikke mobil?
Severus Skrevet 22. oktober 2017 #28799 Skrevet 22. oktober 2017 Kanskje hun har en gammel mobil :tenk:
Lille Lerke Skrevet 22. oktober 2017 #28800 Skrevet 22. oktober 2017 Akkurat nå, Severus skrev: Kanskje hun har en gammel mobil :tenk: Kanskje hun trenger en ny mobil, :tenke høyt:. (Filler'n der fikk hun direkteknapp til både @Severus , @Aldrisur , @Rumle og undertegnede). 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå