Gå til innhold

Juballongen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Biscuit = kjeks i min bok, men.... :klo:

Ja for europere er det kjeks, i statene bakverk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Buttermilk er kulturmelk/kefir,selfrising flour er mel tilsatt natron så man slipper å ha det i å shortening er noe ala delfia fett

Wow! :klappe: Hva du vet! :hoppe:

Skrevet

Self rising flour = mel med litt bakepulver i

Shortening = vegetabildsk fett i fast form

Buttermilk = snodig type melk.

Wow til deg også sier nå bare jeg! :pls:

• Liker 1
Skrevet

Self rising flour = mel med litt bakepulver i

Shortening = vegetabildsk fett i fast form

Buttermilk = snodig type melk.

Bruker man kefir, så må man bruke natron. Det lager karbondioksid som får bakverket til å heve seg.

Skrevet

det stod selfRISING ja. Ikke selfriNsing :ler: Hadde jeg lest rett hadde jeg jo kanskje skjønt det av meg slev…

Skrevet

Bruker man kefir, så må man bruke natron. Det lager karbondioksid som får bakverket til å heve seg.

Åh, der gikk jeg rett i fella sammen med deg! :fnise:

Skrevet

Wow til deg også sier nå bare jeg! :pls:

Jeg vet alt! :opplyser:

Neida, jeg baker ut fra engelske oppskrifter. :fnise:

Det ironiske her er selvsagt at oppskriften på norsk blir ganske komplisert. :ler:

Først må en mikse buttermilk, (kan bruke melk med litt eddik i) og så må en mikse mel og natron og bakepulver, og så må en fundere ut hva som fungerer som shortening. Og så kan en endelig spise kompliserte kjeks.

• Liker 1
Skrevet

Lønningspils for hele senteret i morgen

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet alt! :opplyser:

Neida, jeg baker ut fra engelske oppskrifter. :fnise:

Det ironiske her er selvsagt at oppskriften på norsk blir ganske komplisert. :ler:

Først må en mikse buttermilk, (kan bruke melk med litt eddik i) og så må en mikse mel og natron og bakepulver, og så må en fundere ut hva som fungerer som shortening. Og så kan en endelig spise kompliserte kjeks.

Det der er typisk sånt som jeg ikke gidder asså! :daane:

Skrevet

Nå har jeg lagt ut masse knust hvitløk i hekken, så nå får vi se om ikke kattene tisser i en annen hage! :fnise:

I år skal jeg plante en sommerfuglbusk i hagen min, hvis det er å få kjøpt på plantesenteret da.

Jeg vil ha sommerfugler og gode dufter i sommer! :hoppendeglad:

9plKw3M.jpg

Noen av dere blomsterelskere som har en sånn? Den skal tiltrekke seg sommerfugler. :)

• Liker 1
Skrevet

Tror jeg nøyer meg med en kjøpe-bixit med sjokolade her i gården. Jeg er ikke så avansert av meg. :)

Skrevet

Nå har jeg lagt ut masse knust hvitløk i hekken, så nå får vi se om ikke kattene tisser i en annen hage!

:sjokkert: Wut???? Jeg gir meg ende over: har du stappet masse hvitløk i "hekken"??? :skratte: Du er mere avansert enn man skulle tro...

• Liker 1
Skrevet

Kanskje nabolaget til Aldri kommer til å lukte sterkt av hvitløkskattefis :P

• Liker 1
Skrevet

Jeg er sulten, men har ikke lyst til å spise.

Skrevet

Drikk en smoothie i steden?

Skrevet

Drikk en smoothie i steden?

Da må jeg lage den, er så giddaløs idag

Gjest Inggolf
Skrevet

Så la være da....

Halloooo i ballongen :)

Katter er noe hærk ja Aldri, mamma hadde det problemet i fjor sommer... Kattene lagde seg bolig under terassen hennes... Vi fylte bøtter med vann og kastet etter dem vi.. Det høres grusomt ut, men det var aldri meningen å treffe dem og hadde vi prøvd å treffe, så hadde vi nok ikke klart det uansett (heldigvis). Men de holdt seg bra unna etter en del bøttekast altså...

Skrevet

Jeg innrømmer at jeg har sittet i ly med vannmaskingevær og skutt etter strøkets mobbekatter....de plaget husets kattebeholdning noe så voldsomt,

så jeg har ikke dårlig samvittighet. Alt ble forsøkt, men de ga seg ikke. Da satte jeg foten ned og ga jernet...og de forsvant!

Skrevet

Vurderer å dra på lønningspilsa i morgen, er flere fra jobb som skal å.

Skrevet

Av en eller annen grunn ble aldri lønningsbrus det helt store... :vetikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...