Gå til innhold

Juballongen

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)

Er noen år siden.

Endret av Catalina Culès
Skrevet (endret)

Fredag :rope:   @Rumle  

I morgen kommer @Aldrisur hjem :danser: 

Er småpikene (les; @Hoppetaujenta m.fl.) ferdig med å vaske, lufte og rydde? 

Endret av Lille Lerke
Skrevet

Holder på oppå kjøkkenskapene + litt lister der nå, men straks klar. :jepp: 

15 timer siden, Winza skrev:

Reiser på ettermiddagen. Liker du å reise?

Ja, men kun når jeg kjører egen bil. Det ligger stor frihet i å slippe å reise som sild i tønne syns jeg. :) 

Skrevet

Dere snakket om norske epler for en stund siden. I dag kjøpte jeg norske gravensten epler. Kjøpte bare 4 stk, men angrer på at jeg ikke kjøpte fler. De var jo DØDSGODE!! 

Helgens anbefaling til alle! 19,90/kg på Meny. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Akademiske @Frøkensina, jeg har en liten Quiz til deg. Hvem er herren på min avatar? Du har ikke lov til å Google, ikke det at jeg tenker at du trenger det - du tar den lett! Ho fede in te, amico mio ;) Så du mye fint i løpet av reisen din forresten? Du vet å plukke ut de riktige landene og besøke :opplyser:

Endret av WubWub
Skrevet

Det er notert, My. :)  Jeg kjøpte clementiner der i går, men de hadde ikke fått den skikkelige smaken ennå. 

• Liker 1
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Det var dumt, finnes ikke Meny her jeg bor :sukk: 

Skrevet
Akkurat nå, Blair Waldorf skrev:

Det var dumt, finnes ikke Meny her jeg bor :sukk: 

Kan tenkes de har det i andre butikker også? Var bare tilfeldig innom Meny i dag da jeg så det. Helt tilfeldig var det ikke. Handler alltid på Meny på fredager. Ekstra godt brød til helgen, og ekstra god middag. 

Skrevet

De får nok ikke nødvendigvis levert fra samme gårdene i alle menybutikkene. My har vært veldig heldig tror jeg. 

Skrevet (endret)
1 time siden, Mynona skrev:

Dere snakket om norske epler for en stund siden. I dag kjøpte jeg norske gravensten epler. Kjøpte bare 4 stk, men angrer på at jeg ikke kjøpte fler. De var jo DØDSGODE!! 

Helgens anbefaling til alle! 19,90/kg på Meny. 

Takk for infoen. Jeg har letet etter Gravenstein i hele høst. Det er nemlig de eneste eplene jeg spiser ubehandlet. Må altså til Meny på eplejakt i morgen. 

5 timer siden, Hoppetaujenta skrev:

Holder på oppå kjøkkenskapene + litt lister der nå, men straks klar. :jepp: 

Blir det litt mye for deg så kan du vel ta en innsamling på KG slik at du kan leie inn et seriøst vaskebyrå i det Aldriske hjem :jepp: 

1 time siden, WubWub skrev:

Akademiske @Frøkensina, jeg har en liten Quiz til deg. Hvem er herren på min avatar? Du har ikke lov til å Google, ikke det at jeg tenker at du trenger det - du tar den lett! Ho fede in te, amico mio ;) Så du mye fint i løpet av reisen din forresten? Du vet å plukke ut de riktige landene og besøke :opplyser:

Hvor lenge skal hun være bortreist? 

:ninja: Pakker Fru og Herr Aldri nå? 

Endret av Lille Lerke
  • Liker 1
Skrevet
50 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

De får nok ikke nødvendigvis levert fra samme gårdene i alle menybutikkene. My har vært veldig heldig tror jeg. 

Epler på gårder :bond:  vokser ikke epler i eplehangene? 

Javelneidaaltså, jeg får ikke sitere og endre mer i samme innlegg :sur: 

Skrevet
51 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Det er sant. Jeg så ikke hvor de var fra, selv om jeg prøvde. Fant ikke noe på esken de kom i. 

1 minutt siden, Lille Lerke skrev:

Takk for infoen. Jeg har letet etter Gravenstein i hele høst. Det er nemlig de eneste eplene jeg spiser ubehandlet. Må altså til Meny på eplejakt i morgen. 

Jeg vet ikke hvor du holder til i landet, men i Oslo var det hvertfall på Meny :) Og jeg har ikke spist norske epler på mange år. Jeg spiser egentlig lite epler. Men jeg må på tokt i morgen igjen å hamstre, for de kommer til å gå fort. Nesten bedre enn sjokolade. 

Skrevet
8 minutter siden, Mynona skrev:

Det er sant. Jeg så ikke hvor de var fra, selv om jeg prøvde. Fant ikke noe på esken de kom i. 

Jeg vet ikke hvor du holder til i landet, men i Oslo var det hvertfall på Meny :) Og jeg har ikke spist norske epler på mange år. Jeg spiser egentlig lite epler. Men jeg må på tokt i morgen igjen å hamstre, for de kommer til å gå fort. Nesten bedre enn sjokolade. 

Jeg går oftere forbi Meny enn inn der, fordi jeg synes de er en dyr butikk, når de ikke har spesielle tilbud. Gravenstein er fantastiske til tilslørte bondepiker, til å lage syltetøy av (dyrt), inni rullekaker og i eplekaker i tillegg til å spiser som de er. 

Men jeg lurer litt på om de har endret litt på noe i de eplene. Har et vagt minne om det, slik at de ikke ser ut slik de gjorde for noen år siden. Og derfor kjenner jeg ikke eplene igjen i butikkene :klo:  Viktoria plommer har jeg heller ikke sett i år. 

Vi får vente til Ballongførersken kommer hjem. Hun var jo på eplefestival tidligere i høst. 

Skrevet

Mine så ut som hageepler. Små, litt rare i fasongen noen av de, og med noen merker og prikker sånn som de får i hagen. Ikke blankpolerte, store og jevne som resten-av-året-eplene. 
Og ja, Meny er dyrt. Jeg handler bare der på fredager, og da går jeg rett i den hylla med varer som går ut på dato snart å velger middag derfra :P I dag var det salmalaks der, så da ble det det til middag. Også hadde de tilbud på disse norske eplene da. 

Skrevet
31 minutter siden, Lille Lerke skrev:

Epler på gårder :bond:  vokser ikke epler i eplehangene? 

Joo, de vokser i eplehagene, men forskjellig klima og vokseforhold setter jo preg på fruktens smak og utseende. ;) 

Skrevet
17 minutter siden, Mynona skrev:

Mine så ut som hageepler. Små, litt rare i fasongen noen av de, og med noen merker og prikker sånn som de får i hagen. Ikke blankpolerte, store og jevne som resten-av-året-eplene. 
Og ja, Meny er dyrt. Jeg handler bare der på fredager, og da går jeg rett i den hylla med varer som går ut på dato snart å velger middag derfra :P I dag var det salmalaks der, så da ble det det til middag. Også hadde de tilbud på disse norske eplene da. 

Dette blir bare bedre og bedre, Salmalaks :ninuskapus: 

Vi spiser Toogoodtogo fra et hotel i dag. 

Skrevet

Jeg skal lage ceviche av salmaen i dag, også skal den stekes i morgen. Det var den laaaange, så det blir to dagers middag. 30% og den går ikke ut før på mandag. :jepp:  Jeg er alltid først i de hyllene i butikkene på let etter et kupp som også kan bestemme hva jeg skal lage til middag. For en stund siden fikk jeg hele middagen derfra. Mozarella, kjøtt, spirer, tomater og en saus :jepp:  Fornøyd med kuppet mitt. Paul kaller meg gjerrig :fnise: 

Jeg har tenkt på å teste toogoodtogo, men har lest at det er litt dårlig i Oslo, for det er alltid utsolgt. Så jeg har ikke kommet så langt enda. 

Skrevet

Nå er aldris kjøkken fullstendig på stell og hun er velkommen når som helst. :jepp: 
buketter-5.jpg?quality=90

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...