Gå til innhold

Juballongen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skaffe deg en stor katt som kan holde de andre kattene vekke?

Løve! :jepp:
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gaupe! (det kan jeg forresten huske å ha lest et sted. En kjøper markeringslukt fra stort kattedyr og alle de små kattepusene holder seg unna hagen. Spørsmålet er om eau de brunstig gaupe er en lukt en trives med i hagen? :klo: )

• Liker 2
Skrevet

Hvis en har en kurv med neseklyper som også besøkende får utlevert, skulle det gå bra. :tommelopp:

• Liker 1
Skrevet

I alle dager så mye godt det var der da! :spise:

Skrevet

Følger oppskriften med de bildene der eller? :sikle:

Skrevet

Jeg vil heller ha kokken som kan lage alt det der! :jepp:

Skrevet

Ikke sikker på oppskriftene men med bare 3 ingredienser på hver kan man vel ikke gjøre for mye feil? Men ja det er mye godt der jeg må prøve!

Skrevet

Skaffe deg en stor katt som kan holde de andre kattene vekke?

Eller en schæfer

Løve! :jepp:

Gaupe! (det kan jeg forresten huske å ha lest et sted. En kjøper markeringslukt fra stort kattedyr og alle de små kattepusene holder seg unna hagen. Spørsmålet er om eau de brunstig gaupe er en lukt en trives med i hagen? :klo: )

Hvis en har en kurv med neseklyper som også besøkende får utlevert, skulle det gå bra. :tommelopp:

Yeaaaah! :hoppendeglad: Mange gode forslag! :takke: Takk!

Eller skaffe meg en katt som jager bort alle naboenes katter ved å slenge spydigheter til dem! :hoho:

sBCeuHF.jpg

Alvorlig talat, så har jeg en stor pose med hvitløk som jeg har tenkt til å forære kattene i strøket her. Forhåpentligvis vil det holde dem ute fra hagen? Faren er at vi dauer av hvitløkslukt! :daane:

Å jøje meg Roflebofle, det var da mye godt på en gang! :tommelopp:

:blush: Her i huset blir det rett og slett *pytt-i-panne* i dag.

• Liker 1
Skrevet

Jeg prøve å strø pepper i en strek på svalgangen der jeg bodde. Fikk inntrykk av at det var lukta som skremte vekk kattene. Men det blåste bort. Prøve med hel pepper og. Hjalp ikke.

Det var helt grusomt. Hunnkatten til naboen hadde løpetid å 5 hankatter markerte på min dørmatte. Var så sterkt at det luktet inn. Bytta 3 dørmatte på kort tid og måtte til slutt løpe å skremme kattene når jeg hørte de ula.

Den stakkars lille pusen (under ett år) til naboen var jo livredd for de store hannene.

Skrevet

Nest neders på den greia til Rofl står det: Self rinsing flour og shortening + buttermilk så blir det biscuits. Men hva i alle dager er egentlig det tro?

• Liker 1
Skrevet

Nest neders på den greia til Rofl står det: Self rinsing flour og shortening + buttermilk så blir det biscuits. Men hva i alle dager er egentlig det tro?

I sør statene er biscuit et slags bakverk, litt som scones tror jeg.

Skrevet

Søt banan Vex! :fnise:

My! Må du spørre så vanskelig? :ler: Kan du ikke heller lage lemon pudding? :bolledeig:

Skrevet

Biscuit = kjeks i min bok, men.... :klo:

Skrevet (endret)

Det er da lett, for det står enkelt og greit: "forkortet, selvrensende fluor og smørrmelk"....

Åååå....bare hyggelig,- det var da så lite så. :nigo:

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 1
Skrevet

Jaja, jeg vet hva kjeks er, det var mer det selvrensende melet, shortening og buttermilk jeg lurte på.

• Liker 1
Skrevet

Det er da lett, for det står enkelt og greit: "forkortet, selvrensende fluor og smørrmelk"....

Buttermilk er kulturmelk/kefir,selfrising flour er mel tilsatt natron så man slipper å ha det i å shortening er noe ala delfia fett

Skrevet

:hoho: Du e'kje rett på en plass! lol av deg. :hoho:

Jaja, jeg vet hva kjeks er, det var mer det selvrensende melet, shortening og buttermilk jeg lurte på.

Det var nettopp det der jeg ikke skjønte heller, men nå har du jo fått en utdypende, men enkel forklaring av Hoppe så.... :hoho:

Skrevet

Self rising flour = mel med litt bakepulver i

Shortening = vegetabildsk fett i fast form

Buttermilk = snodig type melk.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...