Gå til innhold

Juballongen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her skinner sola :sol:

Jeg burde gjøre husarbeid, men strikketøy og sofa har vunnet drakampen enn så lenge... :sjenert::P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det sol, men kald vind fra nord! :)

Dere! Er det noen av dere som har et godt råd til meg?

Her jeg bor er det katter overalt, og det er jo forsåvidt hyggelig. :sjokkbla: Problemet er at de pisser ned hagen min og nå stiiiiinker det så fælt at jeg ikke orker å oppholde meg der ute.

Er det noe man kan legge ut for å unngå at de legger igjen visittkort akkurat hos meg?

Noen som vet?

Skrevet

Jeg vet ikke om det hjelper for katteplager, men mot rådyrplager skal det visst hjelpe at mannen i huset

går en runde og "markerer sitt revir"...kanskje noe for Hr. Aldri når det har blitt mørkt, vel og merke... :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Jeg husker vi sprayet eddik rundt omkring hos den gamle naboen for å prøve å holde våre katter unna der.. (Tullingen trodde vi var de eneste som hadde katter i gata..ja jøss.. men vi var nå hjelpsomme :) )

Mener naboen hos mamma og pappa gravde ned noe som gjorde det ubehagelig for kattene å grave i beddene, rosetorner og/eller noe sånt :klo:

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet ikke om det hjelper for katteplager, men mot rådyrplager skal det visst hjelpe at mannen i huset

går en runde og "markerer sitt revir"...kanskje noe for Hr. Aldri når det har blitt mørkt, vel og merke... :fnise:

Døh! :fnise: Blir ikke noe bedre hageduft av at han går rundt og markerer også da!

• Liker 1
Skrevet

...men kattene blir sikkert skremt av synet? :klo:

• Liker 1
Gjest Tekola
Skrevet

Svart pepper, appelsinskall, rå løk? Tror de selger ufarlige midler på FK/hagesentere også :)

Skrevet

Jeg husker vi sprayet eddik rundt omkring hos den gamle naboen for å prøve å holde våre katter unna der.. (Tullingen trodde vi var de eneste som hadde katter i gata..ja jøss.. men vi var nå hjelpsomme :) )

Mener naboen hos mamma og pappa gravde ned noe som gjorde det ubehagelig for kattene å grave i beddene, rosetorner og/eller noe sånt :klo:

Sprute eddik i blomsterbeddene, ja det kan jo prøves.

Tror jeg har hørt om noe som heter cat away eller noe lignende, dom man kan grave ned. Fåes kjøpt på apoteket kanskje?

Skrevet

...men kattene blir sikkert skremt av synet? :klo:

Haha! :hoho:

Svart pepper, appelsinskall, rå løk? Tror de selger ufarlige midler på FK/hagesentere også :)

Pepper, appelsinskall og løk. Jeg er åpen for alt jeg nå, og skal jammen prøve ALT!

Den stramme pisselukten kommer inn i huset når jeg åpner døra - og det lukter ikke godt. Ikke for oss mennesker iallfall. :unsure:

Skrevet

CatAway kan du høre etter i dyrebutikker etc :opplyser:

• Liker 1
Gjest Tekola
Skrevet

Jeg bare googlet "holde katter unna hagen", og det var av de mest humane tipsene :jepp:

Skrevet

CatAway kan du høre etter i dyrebutikker etc :opplyser:

Dyrebutikker ja! Det tenkte jeg faktisk ikke på. :blomst:

Tusen takk dere!

Skrevet

Jeg bare googlet "holde katter unna hagen", og det var av de mest humane tipsene :jepp:

Smarta! :fnise:

Gjest Tekola
Skrevet

Ikke for sarte sjeler, dog! Det var en del mindre humane forslag. Folk er fæle :(

Skrevet

Husk at eddik kan ta plantene da. Svart pepper er litt slemt, mens appelsinskall og løk er superdupert for kattene.

• Liker 1
Skrevet

Ikke for sarte sjeler, dog! Det var en del mindre humane forslag. Folk er fæle :(

Så sant så sant Tekola.

Jeg hadde en kvinnnelig nabo, som har flyttet herfra nå. Hun gikk på apoteket og spurte om de hadde noe som "dreper katter". :sjokkert: Og ikke nok med det! Jeg sto der sammen med henne og ønsket at ingen skulle forstå at vi var sammen på den handleturen. :(

• Liker 1
Skrevet

Husk at eddik kan ta plantene da. Svart pepper er litt slemt, mens appelsinskall og løk er superdupert for kattene.

Ja, det med eddik og pepper er kanskje ikke så lurt, får kanskje holde meg til frukt og grønt da. :Nikke:

Skrevet

Hmm....nå så jeg plutselig for meg Aldrihagen full av kattemødre som ynglet som brunsniler...og ut fra alle gjemmer kommer det forsiktige små pusekattbabyer kravlende... :rodmer:

• Liker 1
Skrevet

Skaffe deg en stor katt som kan holde de andre kattene vekke?

• Liker 1
Skrevet

Eller en schæfer

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...