Gå til innhold

Juballongen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min potetmos ble god ja. Blir godere og mettere av ånkli "pølsåstappe". :jepp: 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
1 time siden, Aldrisur skrev:

Ja gjett om! :fnise: Spesielt mange eplekjekke kvinnemennesker. 

Nå er endelig eplekaka i ovnen. 

Skal vedde for at den potetmosen ble digg! :hjerter:

Jeg synes det er vanskelig å finne norske epler i butikken. Av og til er jeg heldig å finne de på Istanbul Shop (you know what I mean?) :skravle: Sjelden å finne gravenstein der også, men du får gå på høstjakt Rumle. 

Det er best og egentlig like fort gjort å lage som de posene - mener nå jeg. :sjenert: Selv om jeg slettes ikke mente det når jeg kom hjem fra jobb og to sultne skrikerunger og Mann brand ventet på middag. :rolleyes:

Jeg synes ikke det pleier aa vaere saa vanskelig aa faa tak i de jeg, kanskje det er et daarlig aar for de i aar:klo: Eller kanskje de bare er sent ute :) Jeg har et tre stappfullt av modne Discovery selv da, saa skal ikke klage. De skal bare faa et par dager til i solen og varmen de neste dagene, saa blir det hoesting! :mynona:

Ja potetstappe er jo ganske enkelt! I gaar lagde jeg med hvitloek oppi, har aldri poevd det foer av en eller annen grunn, men det var skikkelig godt! :)

Endret av Rumle
  • Liker 3
Skrevet
1 time siden, Rumle skrev:

Jeg synes ikke det pleier aa vaere saa vanskelig aa faa tak i de jeg, kanskje det er et daarlig aar for de i aar:klo: Eller kanskje de bare er sent ute :) Jeg har et tre stappfullt av modne Discovery selv da, saa skal ikke klage. De skal bare faa et par dager til i solen og varmen de neste dagene, saa blir det hoesting! :mynona:

Ja potetstappe er jo ganske enkelt! I gaar lagde jeg med hvitloek oppi, har aldri poevd det foer av en eller annen grunn, men det var skikkelig godt! :)

Kanskje det er vanskeligere å få tak i norske epler i Oslo enn i ------> :ninja::fnise: 

Hvitløk har jeg aldri prøvd i potetstappe, men nå er det notert. 

• Liker 3
Skrevet

DEt er faktisk godt med ruccula i potetstappe og :jepp: 

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, Mynona skrev:

DEt er faktisk godt med ruccula i potetstappe og :jepp: 

:hallo:Notert det også My! 

Jeg setter ut gul løk i potter på våren, og det grønne som spirer ut av de etter hvert er også godt i stappa - og mange andre steder. :briller:

• Liker 2
Skrevet

Jeg har 1 oransj paprika nå!! :mynona:  Og en som snart er rød! 

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, Mynona skrev:

:nordvesta:Hurraaa! 

• Liker 4
Skrevet (endret)
17 minutter siden, Aldrisur skrev:

Her er en link med masse flotte smileys! @Hoppetaujenta, @An0nymBruker   sa du var interessert? :fnise:http://www.picgifs.com/smileys/bath/

Du er en engel Aldrisur :klemmer: Tusen takk :hjerte: 

Hei @Hoppetaujenta :klemmer: Flere av dine jenter med rosa sløyfer er på den linken som Aldrisur er så snill å dele :) Jeg fant 3 julesmilyes med den jenta ved å velge Smileys > Christmas  smileys-christmas-204148.gif      smileys-christmas-843789.gif         smileys-christmas-877822.gif   Jeg har ikke sett på så mange kategorier der ennå, men jeg regner med at du finner flere smilyes med den jenta der :jepp:

Og denne fant jeg nå smileys-snowman-120145.gif

Endret av An0nymBruker
  • Liker 2
Skrevet

Takk, jeg håper det blir en gutt

• Liker 3
Skrevet
På 23. september 2017 den 19.29, Rumle skrev:

Hoi folkens! :yvonne:

Aner ikke om dette holder, men plutselig virket mitt koko nett igjen! :alice:Bokstavene virker dog ikke .. :laugh:

Haaper alle har det bra her inne! :)

:hoppendeglad: RUUUUUUUUUUMLEEEEE! :mynona: 

Varer det enda tro? 

:blomst::klemmer: 

• Liker 3
Skrevet
På 24. september 2017 den 14.35, Hoppetaujenta skrev:

Kanskje vi skal gjøre oss mentalt klar til mandagstrimmen vår hvis dere kan stille dere opp, jenter...og Winza. :lur: 
giphy.gif Skal ikke stå på innsatsen!

:ninuskapus: 

På 24. september 2017 den 17.10, Aldrisur skrev:

Hallo alle ballongfarere, eller som Jerry sier "alle raringer"! :klemmer:

Velkommen tilbake fineste Rumlen vår. :rodmer: Endelig. 

Nå vet jeg hva Eplefestival er: :) Den starter med masse god mat, vin, skravling og latter på fredagskvelden, opp grytidlig lørdag morgen, på med vanntette joggesko evt. gummistøvler for deretter å vandre langsmed eplehager, kornåkre, kyr og hestehager. Heldigvis hadde vi oppholdsvær, hvis regn hadde nok dette blitt en leirete opplevelse. På vandringen hadde gårdeierne satt fram epler i kurver, plommer og eplejuice - alt i alt en masse gode smaksopplevelser underveis.

Etter 6 kilometer var vi fremme på markedsplassen hvor vi fikk anledning til å spise lunsj og kjøpe alt mulig rart fra Bondens marked +++. Ja dere vet jo hva som selges på norske markeder. Alt fra elgpølser til hjemmestrikka sokker. :P  

Hele lørdagen gikk med. Jeg fikk med meg gode gravensten-epler, eplejuice fra Änglamark, og to store glass med sylta plommer. 

okologiske-epler-telemark-eplekurv.jpg?p

(det er ikke mitt bilde, men epler og kurv er identiske) 

Nå blir det først pizza, så skal jeg bake eplekake...:spise:

Norsk-Eplefest-2016-005-680x1024.jpg

...så vakre at man kan pynte stuebordet med dem...?:hjerter_rundt:

Fint å høre at epleeventyret gikk bra! Du var sikkert den eplekjekkeste av fruentimmene der :strix::ler: 

• Liker 3
Skrevet
19 timer siden, Severus skrev:

Jeg skal bli storebror

Gratulerer :klem: 

• Liker 3
Skrevet
21 timer siden, Mynona skrev:

:yvonne: Så bra! Ikke minst tok jeg ikke feil! :ler: 

• Liker 3
Skrevet
14 minutter siden, Frøkensina skrev:

:yvonne: Så bra! Ikke minst tok jeg ikke feil! :ler: 

Men det er ikke de som hadde svarte flekker på seg som har byttet farge da :ler: De er fortsatt grønne med svarte flekker... Og Paul sa her om dagen at han hadde spist 3 grønne paprikaer :sjokkert: Uten å si fra til meg. Og jeg som sparer de og greier!

I dag så jeg norske epler på Kiwi. Det var ikke Gravensten men noe på D tror jeg det var.. Diamante eller noe i den stilen. Hadde ikke lagt merke til det om det ikke var for dere :P 

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Mynona skrev:

Men det er ikke de som hadde svarte flekker på seg som har byttet farge da :ler: De er fortsatt grønne med svarte flekker... Og Paul sa her om dagen at han hadde spist 3 grønne paprikaer :sjokkert: Uten å si fra til meg. Og jeg som sparer de og greier!

I dag så jeg norske epler på Kiwi. Det var ikke Gravensten men noe på D tror jeg det var.. Diamante eller noe i den stilen. Hadde ikke lagt merke til det om det ikke var for dere :P 

Hmf :sleep:  De skal sikkert bare skjemme meg ut med vilje :ler: Men gøy at du får noen oransje og rød da :jepp: 

Ja jeg har tilogmed overført de derre sesongdruene til pappa.

• Liker 3
Skrevet
11 minutter siden, Frøkensina skrev:

Hmf :sleep:  De skal sikkert bare skjemme meg ut med vilje :ler: Men gøy at du får noen oransje og rød da :jepp: 

Ja jeg har tilogmed overført de derre sesongdruene til pappa.

Ja, de var kanskje litt obsternasi de paprikaene! Jeg tenkte jeg skulle spise den første i dag, men jeg har vært helt uten matlyst og litt småkvalm i hele dag, så det har ikke fristet. Bedre lykke i morgen.

10 minutter siden, Frøkensina skrev:

Skjerpings til Paul :opplyser: 

Ja! Han fikk et olmt blikk! :ler: 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...