Gå til innhold

Juballongen

Fremhevede innlegg

Skrevet
10 minutter siden, Rumle skrev:

Saa bra! Tenker du har veeeeldig travle og koselige dager naa :klemmer:

Både og. Burde nok fått gjort litt mer enn jeg gjør, men jaja :P Ordner nå med bursdagsfeiring for HerrN og, har heldigvis vett til å delegere :ler: 

8 minutter siden, Lille Lerke skrev:

Når kommer tredjemann :lur: 

To små og en stor holder langt altså :ler: 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, FruN skrev:

Både og. Burde nok fått gjort litt mer enn jeg gjør, men jaja :P Ordner nå med bursdagsfeiring for HerrN og, har heldigvis vett til å delegere :ler: 

To små og en stor holder langt altså :ler: 

Huff da .. haaper du faar slappet av litt ogsaa!!

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, Rumle skrev:

Huff da .. haaper du faar slappet av litt ogsaa!!

Gjør det :) Nå sitter jeg med lillebror på brystet og litt strikketøy. Hendene mine virker igjen! :ler: 

• Liker 3
Skrevet

Så fint å ha deg tilbake @Rumle :) Nettproblemer er kjipe saker altså. 

• Liker 3
Skrevet

Kanskje vi skal gjøre oss mentalt klar til mandagstrimmen vår hvis dere kan stille dere opp, jenter...og Winza. :lur: 
giphy.gif Skal ikke stå på innsatsen!

• Liker 4
Skrevet

Hallo alle ballongfarere, eller som Jerry sier "alle raringer"! :klemmer:

Velkommen tilbake fineste Rumlen vår. :rodmer: Endelig. 

Nå vet jeg hva Eplefestival er: :) Den starter med masse god mat, vin, skravling og latter på fredagskvelden, opp grytidlig lørdag morgen, på med vanntette joggesko evt. gummistøvler for deretter å vandre langsmed eplehager, kornåkre, kyr og hestehager. Heldigvis hadde vi oppholdsvær, hvis regn hadde nok dette blitt en leirete opplevelse. På vandringen hadde gårdeierne satt fram epler i kurver, plommer og eplejuice - alt i alt en masse gode smaksopplevelser underveis.

Etter 6 kilometer var vi fremme på markedsplassen hvor vi fikk anledning til å spise lunsj og kjøpe alt mulig rart fra Bondens marked +++. Ja dere vet jo hva som selges på norske markeder. Alt fra elgpølser til hjemmestrikka sokker. :P  

Hele lørdagen gikk med. Jeg fikk med meg gode gravensten-epler, eplejuice fra Änglamark, og to store glass med sylta plommer. 

okologiske-epler-telemark-eplekurv.jpg?p

(det er ikke mitt bilde, men epler og kurv er identiske) 

Nå blir det først pizza, så skal jeg bake eplekake...:spise:

Norsk-Eplefest-2016-005-680x1024.jpg

...så vakre at man kan pynte stuebordet med dem...?:hjerter_rundt:

• Liker 4
Skrevet

Var det noen eplekjekke der da?

• Liker 4
Skrevet

Høres veldig ok ut syns jeg, Aldri. Tenker på god eplekake... :spise:  Skal lage potetmos på gammelmåten her.
Skikkelig høstfølelse hos meg i dag. Blir liksom ikke helt lyst, det er småsurt og yr i luften. 
Raggsokker er på, stearinlys er tent og snart blir det mat. :hoppe: 

P.s. Ser på hun Gillian Anderson i "The Fall", men det blir som å se alt annet hun har spilt i.
Spiller en politikvinne og ser akkurat likedan som hun alltid gjør jo. Max to ansiktsuttrykk.
Jeg venter liksom på ufo-partneren hennes hele tiden og venter at han skal poppe opp. :klo:  Merkelig. 

• Liker 3
Skrevet

Hva er potetmost på gamlemåten? Jeg vet bare om en måte! 

Skrevet
19 timer siden, Salka skrev:

Så fint å ha deg tilbake @Rumle :) Nettproblemer er kjipe saker altså. 

Takk for det! :blomst:

19 timer siden, FruN skrev:

Gjør det :) Nå sitter jeg med lillebror på brystet og litt strikketøy. Hendene mine virker igjen! :ler: 

Bra :)

1 time siden, Aldrisur skrev:

Hallo alle ballongfarere, eller som Jerry sier "alle raringer"! :klemmer:

Velkommen tilbake fineste Rumlen vår. :rodmer: Endelig. 

Nå vet jeg hva Eplefestival er: :) Den starter med masse god mat, vin, skravling og latter på fredagskvelden, opp grytidlig lørdag morgen, på med vanntette joggesko evt. gummistøvler for deretter å vandre langsmed eplehager, kornåkre, kyr og hestehager. Heldigvis hadde vi oppholdsvær, hvis regn hadde nok dette blitt en leirete opplevelse. På vandringen hadde gårdeierne satt fram epler i kurver, plommer og eplejuice - alt i alt en masse gode smaksopplevelser underveis.

Etter 6 kilometer var vi fremme på markedsplassen hvor vi fikk anledning til å spise lunsj og kjøpe alt mulig rart fra Bondens marked +++. Ja dere vet jo hva som selges på norske markeder. Alt fra elgpølser til hjemmestrikka sokker. :P  

Hele lørdagen gikk med. Jeg fikk med meg gode gravensten-epler, eplejuice fra Änglamark, og to store glass med sylta plommer. 

okologiske-epler-telemark-eplekurv.jpg?p

(det er ikke mitt bilde, men epler og kurv er identiske) 

Nå blir det først pizza, så skal jeg bake eplekake...:spise:

Norsk-Eplefest-2016-005-680x1024.jpg

...så vakre at man kan pynte stuebordet med dem...?:hjerter_rundt:

Tusen takk! :klemmer:

Eplefestival hoeres veldig ok ut! Jeg elsker gravensteinepler, men har ikke funnet de enda i aar! Haaper de dukker opp her snart ogsaa! :strix:

• Liker 3
Skrevet
35 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

///

P.s. Ser på hun Gillian Anderson i "The Fall", men det blir som å se alt annet hun har spilt i.
Spiller en politikvinne og ser akkurat likedan som hun alltid gjør jo. Max to ansiktsuttrykk.
Jeg venter liksom på ufo-partneren hennes hele tiden og venter at han skal poppe opp. :klo:  Merkelig. 

Det irriterte meg allerede i X files :laugh:

• Liker 1
Skrevet

Forstår ikke helt populariteten når hun er ...ehm...skal vi si litt begrenset i utfoldelsen? :laugh: 

39 minutter siden, Mynona skrev:

Hva er potetmost på gamlemåten? Jeg vet bare om en måte! 

Gammelmåten fra kokt potet som knuses, kontra tøyseposemos-måten. :jepp:  Kjempeforskjell. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Hoppetaujenta skrev:

Forstår ikke helt populariteten når hun er ...ehm...skal vi si litt begrenset i utfoldelsen? :laugh: 

Gammelmåten fra kokt potet som knuses, kontra tøyseposemos-måten. :jepp:  Kjempeforskjell. 

Ahhh... Så vanlig potetmos da :ler:  Og ikke posemos!  Da lager vi likt :jepp:  Eller.. det er Paul som er potetmosern i huset her. Han lager perfekt potetmos!

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

:laugh:

• Liker 2
Skrevet

Ordentlig potetmos .. eller potetstappe som jeg sier, er jammen noe av det beste som finnes! :ninuskapus:

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Jeg synes hun er en pen dame :)

Skrevet
5 minutter siden, Winza skrev:

Jeg synes hun er en pen dame :)

Det er hun :)

• Liker 1
Skrevet

Joda, ikke noe i veien med henne, men hun virker veldig kjølig....for å si det mildt. Istappdamen. :ninja: 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Mynona skrev:

Var det noen eplekjekke der da?

Ja gjett om! :fnise: Spesielt mange eplekjekke kvinnemennesker. 

2 timer siden, Hoppetaujenta skrev:

Høres veldig ok ut syns jeg, Aldri. Tenker på god eplekake... :spise:  Skal lage potetmos på gammelmåten her.
Skikkelig høstfølelse hos meg i dag. Blir liksom ikke helt lyst, det er småsurt og yr i luften. 
Raggsokker er på, stearinlys er tent og snart blir det mat. :hoppe: 

Nå er endelig eplekaka i ovnen. 

Skal vedde for at den potetmosen ble digg! :hjerter:

1 time siden, Rumle skrev:

Takk for det! :blomst:

Bra :)

Tusen takk! :klemmer:

Eplefestival hoeres veldig ok ut! Jeg elsker gravensteinepler, men har ikke funnet de enda i aar! Haaper de dukker opp her snart ogsaa! :strix:

Jeg synes det er vanskelig å finne norske epler i butikken. Av og til er jeg heldig å finne de på Istanbul Shop (you know what I mean?) :skravle: Sjelden å finne gravenstein der også, men du får gå på høstjakt Rumle. 

1 time siden, Rumle skrev:

Ordentlig potetmos .. eller potetstappe som jeg sier, er jammen noe av det beste som finnes! :ninuskapus:

Det er best og egentlig like fort gjort å lage som de posene - mener nå jeg. :sjenert: Selv om jeg slettes ikke mente det når jeg kom hjem fra jobb og to sultne skrikerunger og Mann brand ventet på middag. :rolleyes:

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...