Gå til innhold

Juballongen

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 time siden, Aldrisur skrev:

:regler:*Den som vil ha likes av andre - må gi likes selv.:digge:(Gammelt jungelordtak)

Sant, sant. :) Gir likes hele tiden jeg, da, nesten rart jeg ikke bruker opp kvota mi, hehe. :fnise: Var ganske tilfeldig at jeg oppdaget at det var 10.999, pleier ikke å legge merke til hvor mange jeg har, kun de jeg får siden det kommer opp varsel om det. :) 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 minutter siden, Salka skrev:

Sant, sant. :) Gir likes hele tiden jeg, da, nesten rart jeg ikke bruker opp kvota mi, hehe. :fnise: Var ganske tilfeldig at jeg oppdaget at det var 10.999, pleier ikke å legge merke til hvor mange jeg har, kun de jeg får siden det kommer opp varsel om det. :) 

:jepp: 10.999 er et tall som ikke kan stå uten at man reagerer! Det skulle bare mangle. :fnise:

Den kvota er forresten noen rare greier, synes selv jeg liker og liker, men har aldri kommet over 500 likes på et døgn. Det er mange likes det! :nordvesta:

Hvordan har du det om dagen? Merker du et det blir kjøligere på kroppen og sånn? 

Skrevet
Akkurat nå, Aldrisur skrev:

:jepp: 10.999 er et tall som ikke kan stå uten at man reagerer! Det skulle bare mangle. :fnise:

Den kvota er forresten noen rare greier, synes selv jeg liker og liker, men har aldri kommet over 500 likes på et døgn. Det er mange likes det! :nordvesta:

Hvordan har du det om dagen? Merker du et det blir kjøligere på kroppen og sånn? 

Sant det. :) Samme her, har aldri kommet over 500 enda jeg liker og liker alt jeg, eeeh liker. 

Takk som spør, det er som vanlig, fryktelig slapp og utmattet, er det som er det verste med denne dritten, å orke så lite. Kunne hatt ti ganger mer vondt i kroppen om jeg slapp den altoppslukende utmattelsen. Merker mer regn og fuktig vær på kroppen enn kulde egentlig, så har mye vondt i leddene når det regner så mye og kroppen min merker lavtrykket lenge før regnet kommer. Stoler mer på leddene mine enn Gislefoss & co. :hoho: Kulde reagerer jeg ikke så mye på så lenge været er tørt, vindstille og jeg kler meg skikkelig godt. Ull er gull! Viktig å ikke fryse, for fryser jeg får jeg vonde ledd og muskler. Syns temperaturen nå er fin jeg, vært rundt 15 grader her hver dag i det siste og rundt 8 på kvelden og natten. Jeg tåler ikke varme så godt, foretrekker mer lunkne temperaturer. :) Leddene mine klager når det er varmt også, særlig når det er lummert i tillegg pluss at jeg får vondt i magen når det blir for varmt. Så 15-20 grader er helt supert for meg. :) Veldig glad i høsten egentlig selv om det har regnet altfor mye i høst. 

Du da, bra med deg? Håper alt står bra til. :klemmer: 

• Liker 1
Skrevet

Det skal jammen ikke være enkelt å være @Salka.:klemmer:

Jeg må si at jeg beundrer ditt gode humør og din innstilling til sykdommen din. Det er jo en helt vitenskap å finne ut hva slags vær/klima kroppen trives best med, utifra det du forteller. 

Tankene mine går ofte til deg og hestene og kattepusene dine Spesielt når det regner - og jeg vet ikke hvorfor. :klemmer: En varm klem til fra meg.

Takk som spør Salka. Ja alt er bra med meg. :tommelopp:

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Aldrisur skrev:

Det skal jammen ikke være enkelt å være @Salka.:klemmer:

Jeg må si at jeg beundrer ditt gode humør og din innstilling til sykdommen din. Det er jo en helt vitenskap å finne ut hva slags vær/klima kroppen trives best med, utifra det du forteller. 

Tankene mine går ofte til deg og hestene og kattepusene dine Spesielt når det regner - og jeg vet ikke hvorfor. :klemmer: En varm klem til fra meg.

Takk som spør Salka. Ja alt er bra med meg. :tommelopp:

Ikke alltid så lett nei. :) Tusen takk, jeg må jo bare prøve å være positiv, sykdommen er uhelbredelig selv om det er vanskelig å godta. Men jeg må bare holde hodet over vannet selv om jeg i blant river meg i håret og lurer på hva jeg har gjort for å fortjene dette. Men jeg kan ikke grave meg helt ned heller, da blir jeg bare enda mer deprimert over situasjonen. Veldig glad jeg har hestene og puseluskene mine, uten dem er det ikke godt å vite hva jeg hadde gjort. Og dere fininger her inne, jeg er så glad jeg fant denne tråden.:hjerte:

Så lenge det er høytrykk og ikke altfor varmt eller kaldt er leddene bedre. :) Regn, vind og tåke det verste. Jeg gleder meg faktisk til vinteren, syns det beste med Norge er at vi har 4 årstider. Håper på en fin og snørik vinter i år med lite vind og mye høytrykk og sol, men helst ikke kaldere enn -10. Jeg hater det evige mørket da, men snø og klar stjernehimmel lyser jo opp. Får bare håpe på at det blir sånn. :) Vil ikke ha en gjentakelse av fjorårets vinter, den var tung og lang. 

Tusen takk gode du, varm klem tilbake. :klemmer: 

Så bra alt er bra med deg, det fortjener du virkelig. 

• Liker 2
Skrevet

Takk til det siste der @Salka:smilyblomst:

Jeg har forstått at sykdommen din er uhelbredelig, og det gjør jo hele situasjonen din og deg helt spesiell.

Forøvrig fikk jeg skikkelig lyst på vinter nå, så flott som du beskriver den. :rodmer:

winter-gif-15.gif

• Liker 1
Skrevet

Er det en revmatisk sykdom du har Salka?

Skrevet

Nei, ikke vinter jeg vil ha sommer helt til desember. Jeg liker ikke det kalde, hvite. Uff. 

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, Mynona skrev:

Er det en revmatisk sykdom du har Salka?

Nei, det er en medfødt sykdom som først og fremst rammer sentralnervesystemet. Så er i perioder mye svimmel også i tillegg til utmattelsen som alltid er der. Jeg har alltid blitt fort sliten, men det brøt ut for fullt først for noen år siden. Før ble jeg bare fort sliten, var ikke konstant utmattet sånn som nå. Det oppfører seg veldig likt som ME, har veldig mange fellestrekk bortsett fra at dette er medfødt og uhelbredelig. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Salka skrev:

Nei, det er en medfødt sykdom som først og fremst rammer sentralnervesystemet. Så er i perioder mye svimmel også i tillegg til utmattelsen som alltid er der. Jeg har alltid blitt fort sliten, men det brøt ut for fullt først for noen år siden. Før ble jeg bare fort sliten, var ikke konstant utmattet sånn som nå. Det oppfører seg veldig likt som ME, har veldig mange fellestrekk bortsett fra at dette er medfødt og uhelbredelig. 

Har du Sjøgrens sykdom? Du trenger ikke svare om du ikke vil. 

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Salka skrev:

Åh, det hørtes fælt ut. :klem:  Håper at du har noen måter som gjør at du kan lindre symptomene dine i noen grad hvertfall. Det må være tappende å være kronisk syk. 

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, Lille Lerke skrev:

Har du Sjøgrens sykdom? Du trenger ikke svare om du ikke vil. 

Nei, ikke den, men de har en del fellestrekk. 

4 minutter siden, Mynona skrev:

Åh, det hørtes fælt ut. :klem:  Håper at du har noen måter som gjør at du kan lindre symptomene dine i noen grad hvertfall. Det må være tappende å være kronisk syk. 

Ja, er noe skikkelig dritt og den utmattelsen er så altoppslukende. Det finnes ingenting som kan lindre utmattelsen, dessverre, jeg er like slapp uansett. Muskel og leddsmerter går jeg til naprapat for. Ja, det er veldig tappende og jeg lurer innimellom på hva jeg har gjort for å fortjene dette, men som tidligere sagt må jeg bare holde hodet over vannet selv om det til tider er vanskelig. Glad jeg har dyrene mine ihvertfall og spesielt på dager jeg er ekstra dårlig eller deprimert merker kattene det med en gang og viker ikke fra min side. :ninuskapus: De er bare fantastiske altså.:hjerte:

• Liker 1
Skrevet

Fryktelig trist at du har det slik og må leve med det @Salka :( Du er en utrolig fantastisk person! Du er en av de jeg har blitt aller mest glad i på nettet generelt, jeg blir i godt humør av å prate med deg, du er en super dame :) Skulle ønske jeg kunne tatt over litt av sykdommen din så du ikke hadde det så ille, du fortjener virkelig alt det beste i verden :klem1:

Skrevet
1 time siden, Winza skrev:

Fryktelig trist at du har det slik og må leve med det @Salka :( Du er en utrolig fantastisk person! Du er en av de jeg har blitt aller mest glad i på nettet generelt, jeg blir i godt humør av å prate med deg, du er en super dame :) Skulle ønske jeg kunne tatt over litt av sykdommen din så du ikke hadde det så ille, du fortjener virkelig alt det beste i verden :klem1:

Ååååh, du er god da! :hjerte: Du er fantastisk du også, helt super er du! :) Men du fåkke lov å overta noe av denne dritten altså! :klemmer: Jeg klarer meg jeg vet du. 

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, Salka skrev:

Ååååh, du er god da! :hjerte: Du er fantastisk du også, helt super er du! :) Men du fåkke lov å overta noe av denne dritten altså! :klemmer: Jeg klarer meg jeg vet du. 

Du vil alltid ha oss her på kg, din virtuelle familie :klem: Jeg er din virtuelle lillebror :D @Hoppetaujenta din virtuelle tante og @Aldrisur din virtuelle mamma :)

Skrevet
6 minutter siden, Winza skrev:

Du vil alltid ha oss her på kg, din virtuelle familie :klem: Jeg er din virtuelle lillebror :D @Hoppetaujenta din virtuelle tante og @Aldrisur din virtuelle mamma :)

Ååååh! :hoppendeglad: Beste virtuelle familie man kan få! Dere er så fine! :klem1::klem: 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, Salka skrev:

Ååååh! :hoppendeglad: Beste virtuelle familie man kan få! Dere er så fine! :klem1::klem: 

Hadde tenkt å si bestemor men da måtte hun ha vært 13-14 år når hun fikk moren din og hun deg :fnise:

Skrevet
23 minutter siden, Winza skrev:

Klem til Salka og de beste ønsker for denne dagen. Hilsen Hoppetussetante i egen høye person. :jepp: 
*p.s. alle som føler for det kan snike til seg en liten klem altså* :laugh: 

Skrevet
14 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Klem til Salka og de beste ønsker for denne dagen. Hilsen Hoppetussetante i egen høye person. :jepp: 
*p.s. alle som føler for det kan snike til seg en liten klem altså* :laugh: 

Klem tilbake til fine tante Tussa og de beste ønsker for dagen til deg også. :klemmer: 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...