Gå til innhold

Juballongen

Fremhevede innlegg

Skrevet
32 minutter siden, Mynona skrev:

Har du hørt på podcasten som kom ut i fjor (?) om den? Den var veldig interresant. 

Hvordan kan man finne den podcasten My? Vet du det? 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
8 minutter siden, Aldrisur skrev:

Hvordan kan man finne den podcasten My? Vet du det? 

Hvis du har iPhone så har du en egen app som heter podcaster (lilla), og der kan du søke på Uløst. Der har de sesong 1 tatt for seg Birgitte Tengs saken, og i sesong 2 tok de for seg Therese saken. 

Hvis du har android har jeg ikke peiling :ler: 

Edit: jeg fant den her hvis du vil høre på PC http://www.vg.no/podcast/ulost/sahortehanensamtalemedenmann-/ 

Endret av Mynona
  • Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Mynona skrev:

Hvis du har iPhone så har du en egen app som heter podcaster (lilla), og der kan du søke på Uløst. Der har de sesong 1 tatt for seg Birgitte Tengs saken, og i sesong 2 tok de for seg Therese saken. 

Hvis du har android har jeg ikke peiling :ler: 

Takk My. :hjerte:

Skrevet
Akkurat nå, Aldrisur skrev:

Takk My. :hjerte:

Så du linken også som jeg editerte inn i tilfelle du vil høre på datan?

Skrevet (endret)
3 minutter siden, Mynona skrev:

Så du linken også som jeg editerte inn i tilfelle du vil høre på datan?

Det glemte jeg. :klaske:

Å nei, glemte den visst ikke, men nå har jeg trykket på linken og det er helt perfekt! :yvonne:

Endret av Aldrisur
  • Liker 1
Skrevet
56 minutter siden, Aldrisur skrev:

Det hørtes riktig å koselig ut alt sammen. :ninuskapus:

Vi smalt noen kakebomber her om dagen og her er vitsene og visdomsordene:

* Tomannstelt brukt én gang, byttes med barnevogn. :P

* Kjærlighet er som en fiolin. Musikken kan stoppe nå og da, men strengene er der bestandig. :klo:

* Selv den som skal flytte et helt fjell må begynne med å bære vekk små stener. :rulle:

* Ikke gråt fordi det er over. Smil for at det skjedde. :Knegg:

Nå fikk dere noe å tenke på  - tenker jeg! :hoho:

(Jeg lurer på hvem som sitter å lager disse vitsene og *kloke ordene* og om de tjener penger på det?) Fornøyelig er det i hvert fall, spesielt når jeg skulle prøve å forklare betydningen til de to åtteåringene i familien. :ler:

Blir helt nngggggg!! av sånne "vitser" og "visdomsord" :alice:

Tenk om de istedet fant på noe virkelig morsomt og skrev noe mer innsiktsfullt  enn tåpelige klisjeer! 

Ja det var sikkert morsomt å forklare de hvertfall :ler: 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, Aldrisur skrev:

Det hørtes riktig å koselig ut alt sammen. :ninuskapus:

Vi smalt noen kakebomber her om dagen og her er vitsene og visdomsordene:

* Tomannstelt brukt én gang, byttes med barnevogn. :P

* Kjærlighet er som en fiolin. Musikken kan stoppe nå og da, men strengene er der bestandig. :klo:

* Selv den som skal flytte et helt fjell må begynne med å bære vekk små stener. :rulle:

* Ikke gråt fordi det er over. Smil for at det skjedde. :Knegg:

Nå fikk dere noe å tenke på  - tenker jeg! :hoho:

(Jeg lurer på hvem som sitter å lager disse vitsene og *kloke ordene* og om de tjener penger på det?) Fornøyelig er det i hvert fall, spesielt når jeg skulle prøve å forklare betydningen til de to åtteåringene i familien. :ler:

Fint visdomsord :)

Skrevet

Det er kun ett podcast jeg hører på å det er Lahlum og Lysbakken. Hans-Olav Lahlum er en slik herlig men pussig skrue.

Skrevet

Jeg hører på mange podcaster. Elsker det. Skikkelig avkobling når jeg sitter på buss, t-bane, går etc. Driver å leter etter noen nye nå. Digger true crime, men tror jeg har hørt det meste av de som er bra av de. Ellers hører jeg på sånt som lærer meg ting. 

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, Mynona skrev:

Jeg hører på mange podcaster. Elsker det. Skikkelig avkobling når jeg sitter på buss, t-bane, går etc. Driver å leter etter noen nye nå. Digger true crime, men tror jeg har hørt det meste av de som er bra av de. Ellers hører jeg på sånt som lærer meg ting. 

Jeg har visst en altfor gammel telefon for disse moderne greiene, :sukk:men jeg lærer masse av dere og skal tenke på om jeg burde skaffe meg noe mer up to date.

Eldre mennesker :sjokkbla: blir fort hengende etter i denne superraske tekniske utviklingen. :ler:

• Liker 1
Skrevet
23 minutter siden, Aldrisur skrev:

Jeg har visst en altfor gammel telefon for disse moderne greiene, :sukk:men jeg lærer masse av dere og skal tenke på om jeg burde skaffe meg noe mer up to date.

Eldre mennesker :sjokkbla: blir fort hengende etter i denne superraske tekniske utviklingen. :ler:

:fnise:  Er ikke han derre Herr Aldri litt sånn teknisk da? Eller så kan du sikkert arve telefon fra en av barna når de får seg ny, så du kan høre på podcaster du og :ler: 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Mynona skrev:

:fnise:  Er ikke han derre Herr Aldri litt sånn teknisk da? Eller så kan du sikkert arve telefon fra en av barna når de får seg ny, så du kan høre på podcaster du og :ler: 

Joa, snakket med ham om dette akkurat nå og han sier at han kan skaffe meg en app, så kan jeg høre podcast. Jeg er totalt hjelpeløs uten han forstår jeg. Når det gjelder tekniske duppeditter altså - ikke ellers. :fnise:

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, Aldrisur skrev:

Joa, snakket med ham om dette akkurat nå og han sier at han kan skaffe meg en app, så kan jeg høre podcast. Jeg er totalt hjelpeløs uten han forstår jeg. Når det gjelder tekniske duppeditter altså - ikke ellers. :fnise:

Han er sikkert hjelpesløs uten deg på noen områder også :jepp:  Godt å ha en gubbe som kan fikse litt sånt! 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, Mynona skrev:

Han er sikkert hjelpesløs uten deg på noen områder også :jepp:  Godt å ha en gubbe som kan fikse litt sånt! 

Han har sine sterke sider ja, men det hender jeg må sette på ham et Donald plaster her og der.

(Hvorfor ser jeg for meg at dette var en ønskesetning for Hoppetussa?) :ler:

• Liker 1
Skrevet

Dr Aldri to the rescue! 

• Liker 1
Skrevet
På 13.9.2017 den 21.40, Frøkensina skrev:

Denne baby jesusrestaurasjonen føler med Diana :hoho: 

87a2e87ab29d9982cc3f89c22e88707d

Jeg er litt sein i avtrekkeren Frøkensina, men lurer veldig på hva denne statuen skal forestille. Vet du det? 

• Liker 1
Skrevet
47 minutter siden, Aldrisur skrev:

Jeg er litt sein i avtrekkeren Frøkensina, men lurer veldig på hva denne statuen skal forestille. Vet du det? 

Maria med barn (vanlig motiv)  - altså Maria med baby Jesus. Det er en lignende "restaureringsproff" som har vært i sving som i Spania for noen år siden: 

2016-03-17t12-14-30-933z--1280x720.nbcne

Denne saken er fra Canada forrige oktober, kom på den når jeg så Dianaportrettet :ler: 

http://www.cbc.ca/news/canada/sudbury/sudbury-jesus-statue-head-1.3812163

https://www.sudbury.com/entertainment/local-entertainment/artist-repairing-decapitated-baby-jesus-statue-434999

:hoho: 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Frøkensina skrev:

Maria med barn (vanlig motiv)  - altså Maria med baby Jesus. Det er en lignende "restaureringsproff" som har vært i sving som i Spania for noen år siden: 

2016-03-17t12-14-30-933z--1280x720.nbcne

Denne saken er fra Canada forrige oktober, kom på den når jeg så Dianaportrettet :ler: 

http://www.cbc.ca/news/canada/sudbury/sudbury-jesus-statue-head-1.3812163

https://www.sudbury.com/entertainment/local-entertainment/artist-repairing-decapitated-baby-jesus-statue-434999

:hoho: 

Ja, det var jo som jeg trodde, synes bare den Jesusbabyen så veldig merkelig ut. Og nå skjønner jeg at det har en sammenheng med restaurering å gjøre. :fnise: Resultatet er jo nesten litt grotesk.

Den historien fra Spania husker jeg veldig godt fra media. Kan jo nesten sammenligne det med uproffe kosmetiske kirurger. Riktig så ødeleggende må jeg si. :hakeslepp: Men allikevel nokså latterlig. :ler: 

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Aldrisur skrev:

Ja, det var jo som jeg trodde, synes bare den Jesusbabyen så veldig merkelig ut. Og nå skjønner jeg at det har en sammenheng med restaurering å gjøre. :fnise: Resultatet er jo nesten litt grotesk.

Den historien fra Spania husker jeg veldig godt fra media. Kan jo nesten sammenligne det med uproffe kosmetiske kirurger. Riktig så ødeleggende må jeg si. :hakeslepp: Men allikevel nokså latterlig. :ler: 

Det er jo noen klin gale amatører som har vært på ferde i begge sakene :ler: Nå endte saken i Spania med noe bra, byen fikk inn sårt tiltrengte penger/turisme. Men ingen gode intensjoner eller gode uforutsette konsekvenser rettferdiggjør vandalisme av kunst :nei: Bare sånn i tilfelle noen får en idé om å sage ned sinnataggen igjen eller noe..

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, Frøkensina skrev:

Det er jo noen klin gale amatører som har vært på ferde i begge sakene :ler: Nå endte saken i Spania med noe bra, byen fikk inn sårt tiltrengte penger/turisme. Men ingen gode intensjoner eller gode uforutsette konsekvenser rettferdiggjør vandalisme av kunst :nei: Bare sånn i tilfelle noen får en idé om å sage ned sinnataggen igjen eller noe..

Det er så mye mennesker gjør som jeg ikke forstår. Tenk å sage av hodet på Sinnataggen da. :cry3: Han står der så søt i stekende sol i regn og i kulde med den lille blanke hånda som alle turistene har tatt på. :ninuskapus: 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...