Gå til innhold

Juballongen

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Mynona skrev:

Mye bedre takk :jepp: kjøpte noen sugetabletter på apoteket og etter en sånn var hele forkjølelsen borte. Ikke mer sår i halsen. Nesa er ikke helt kurert enda da, men allmentilstanden er bedre. Paul er litt tettere enn meg. Vært syk lenger. Men ble en del bedre etter å ha badet og dukket seg i saltvannet. 

Så bra, fint at ferien ikke ble ødelagt for noen av dere :blomst: 

Høres herlig ut å bade i saltvann :rodmer: 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Aldrisur skrev:

Skremmende å vite at sånt kan skje helt plutselig. Bra du ikke var i nærheten. :daane:

:vinke: Tregt nett betyr vel mye moro på andre fronter? :hoppendeglad:Husk din kjæresteplikt  nå da My.  :regler: Å smøre Pauls rygg! :rulle:

Kjenner meg igjen jeg også. :Nikke:

:opplyser: Påminnelse: Husk å kjøpe frukt i dag! ;)

Godt valg og ønske om en innholdsrik dag til deg også, :5:

Lol. Moralen her må være *å ikke koke ned juicen, ei heller drikke en liter om dagen. :laugh:

---------------------------------

:hoppe:Guddagen alle sammen! 

Jeg ser at Frøkna og My er inne mens jeg skriver. Håper dere alle får en kjempefin dag. Det er grått og trist utenfor her, men fy flate så mye verre det er i Florida! 

Så fint at du føler deg bedre My. Hvordan går det med deg Frøkensina? 

:strix: Noen ganger synes jeg du kan hete Alltidlur :ler: 

Jeg trenger å sove litt mer, våknet etter bare fire timer. Dette viruset jeg har er seigt, hoster enda. 

• Liker 1
Skrevet

@Mynona var det de sugetablettene som jeg nevnte som også har en smertestillende effekt? 

Godt å høre at du er bedre :5:

Godt valg til alle! Selv forhåndsstemte jeg på onsdag :jepp:

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Frøkensina skrev:

:strix: Noen ganger synes jeg du kan hete Alltidlur :ler: 

Jeg trenger å sove litt mer, våknet etter bare fire timer. Dette viruset jeg har er seigt, hoster enda. 

Ha-ha, måtte lese det navnet to ganger. :P

Ja, du har fått i deg et skikkelig ekkelt virus, dessuten en real og grei unnskyldning for å gå å legge seg igjen i dette gråværet. :fnise:

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, mia83 skrev:

@Mynona var det de sugetablettene som jeg nevnte som også har en smertestillende effekt? 

Ferdig stemt her også Mia. 

Ha en fin-fin mandag der du er. :klem1:

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Aldrisur skrev:

Ferdig stemt her også Mia. 

Ha en fin-fin mandag der du er. :klem1:

Takk for det og i like måte :klem:

Akkurat nå sitter jeg på venterommet hos legen og håper at jeg kommer inn før parkeringslappen utløper :sukk:

45 min gratis parkering. Får vente og se.. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, mia83 skrev:

Akkurat nå sitter jeg på venterommet hos legen og håper at jeg kommer inn før parkeringslappen utløper :sukk:

Oi, gjør du? Lykke til hos legen og jeg krysser fingre for parkeringslappen. :tommelsmil:

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Aldrisur skrev:

Ha-ha, måtte lese det navnet to ganger. :P

Ja, du har fått i deg et skikkelig ekkelt virus, dessuten en real og grei unnskyldning for å gå å legge seg igjen i dette gråværet. :fnise:

Enda godt jeg ikke skrev feil som jeg holdt på: aldrilur :ler: 

Ja et ufyselig virus og sliter med tanketull enda. Hørte et stort smell fra balkongen før jeg stod opp, enda ikke sikker på hva det var. Godt vi ikke er i Florida :jepp: I dag skal jeg bare stemme og lese pensum om det går, i morgen er det full rulle forelesninger/kurs. 

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, Aldrisur skrev:

Skremmende å vite at sånt kan skje helt plutselig. Bra du ikke var i nærheten. :daane:

:vinke: Tregt nett betyr vel mye moro på andre fronter? :hoppendeglad:Husk din kjæresteplikt  nå da My.  :regler: Å smøre Pauls rygg! :rulle:

Kjenner meg igjen jeg også. :Nikke:

:opplyser: Påminnelse: Husk å kjøpe frukt i dag! ;)

Godt valg og ønske om en innholdsrik dag til deg også, :5:

Lol. Moralen her må være *å ikke koke ned juicen, ei heller drikke en liter om dagen. :laugh:

---------------------------------

:hoppe:Guddagen alle sammen! 

Jeg ser at Frøkna og My er inne mens jeg skriver. Håper dere alle får en kjempefin dag. Det er grått og trist utenfor her, men fy flate så mye verre det er i Florida! 

Så fint at du føler deg bedre My. Hvordan går det med deg Frøkensina? 

Paul vil ikke ha solkrem :ler: og gjett hvem som er rosa! 

Fy søren som den stormen hat herjet. Karibien er jo også helt ødelagt. Må ærlig si jeg synes mer synd på de som er rammet på Cuba, st Martin osv. I USA er de hvertfall  bedre rustet mtp bygningers robusthet og opprydning. I Karibien bor de fleste i ganske kummerlige kår, og er fattige. 

9 minutter siden, Frøkensina skrev:

Så bra, fint at ferien ikke ble ødelagt for noen av dere :blomst: 

Høres herlig ut å bade i saltvann :rodmer: 

Første kvelden var ikke noe særlig bra, men etter det ble vi bedre. 

3 minutter siden, mia83 skrev:

Deratin het det damen på apoteket ga meg. Både bedøvende og smertestillende og noe mer. 

Er du og syk Mia? 

Skrevet
Akkurat nå, Frøkensina skrev:

Enda godt jeg ikke skrev feil som jeg holdt på: aldrilur :ler: 

Ja et ufyselig virus og sliter med tanketull enda. Hørte et stort smell fra balkongen før jeg stod opp, enda ikke sikker på hva det var. Godt vi ikke er i Florida :jepp: I dag skal jeg bare stemme og lese pensum om det går, i morgen er det full rulle forelesninger/kurs. 

Sånne smell liker vi ikke.

Prøv å ikke tenke for mye og lykke til med pensumlesing i dag. :klem:

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, mia83 skrev:

Oj lykke til :blomst:

Skrevet
5 minutter siden, Aldrisur skrev:

Oi, gjør du? Lykke til hos legen og jeg krysser fingre for parkeringslappen. :tommelsmil:

Takk for det. Men da MÅ hun komme NÅ :redd:

4 minutter siden, Mynona skrev:

Fy søren som den stormen hat herjet. Karibien er jo også helt ødelagt. Må ærlig si jeg synes mer synd på de som er rammet på Cuba, st Martin osv. I USA er de hvertfall  bedre rustet mtp bygningers robusthet og opprydning. I Karibien bor de fleste i ganske kummerlige kår, og er fattige. 

Deratin het det damen på apoteket ga meg. Både bedøvende og smertestillende og noe mer. 

Er du og syk Mia? 

Nei jeg er ikke syk nå men jeg var det da jeg var på jentetur til Krakow i desember og den ene venninna mi hadde med noe lignende tror jeg :jepp:

Skrevet
2 minutter siden, Mynona skrev:

Er du og syk Mia? 

Tullepaul som ikke bruker solkrem da gitt! :bond:

Det er jeg helt enig med deg i MY. 

• Liker 1
Skrevet

Enig My, synes det er underrapportert om de karibiske øyer. Slapp Haiti unna? Virker som Cuba var veldig flinke også til å evakuere da. 

Skrevet

Deratin skal jeg huske på.

Nå er det på tide med en :dusje:

:vinke: vi snakkes! 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Aldrisur skrev:

Deratin skal jeg huske på.

Nå er det på tide med en :dusje:

:vinke: vi snakkes! 

Ha en fin dag! :klemmer: 

• Liker 1
Skrevet

Deratin fås nok bare i Spania tror jeg, men verdt å t merke seg :) 

jeg har vært på 8-10 karibiske øyer, og sett hvordan de bor og hva slags forhold det er der, så jeg synes virkelig synd på de. 95% av bygninger på st Martin er rasert! Hvis jeg finner noen hjelpeorganisasjoner som hjelper til der skal jeg overføre litt penger når jeg kommer hjem. Så at det var mye vann i Havana og. De er jo ikke akkurat rike der heller. 

• Liker 1
Skrevet

:hakeslepp:

Kan det være Irmas bittelille søster som er på visitt her? Det regner søren tute meg så vannet flyter i veien og det ser ut som en søppelfylling på verandaen.  :tristbla:

Det har seg nemlig sånn at meisebollen som jeg hadde hengt i det ene hjørnet der ute viste seg å være kjempepopulær. :) Og siden både blåmeisene og kjøttmeisene så ut til å trenge litt mer føde, så fylte jeg fuglematerøret med solsikkefrø. Meisene er så supersøte, kommer og forsyner seg med et frø av gangen og flyr hurtig tilbake til huset sitt. MEN så oppdaget spurvelurvene at det var mat i røret!

De kommer 5-6 stykker av gangen, setter seg godt til rette og med hele den lille fuglekroppen x 5-6, maser de maten utover så frøene spruter over hele gulvet. For noen grisefugler! Et teppe av solsikkefrø har nå  blitt et klissvått og grøtete gjørmeteppe. Nå angrer jeg på min godhet. 

bergensk_gr_spurv.jpg

Men stakars liten, må jo ha mat da...:engel:

• Liker 2
Skrevet

Usedvanlig snilt å begynne matesesongen allerede nå.
De kommer til å ha hurrabilder av deg i fjærforgylt ramme over lille peisen sin. :jepp: 

• Liker 2
Skrevet

Kjenner til problemet :ler: Men de masete lasaronene trenger jo mat de også.. Bare litt håpløst når de skiter ned alt og knapt en meis eller andre fugler får tak i noe som helst. Foreløpig ordnet seg her med at de har spist opp alt uten at jeg har noe påfyll. Det pleide ikke å være spurver her, men nå har de inntatt buskene nedenfor meg pluss min egen i verandakassen permanent for et par år siden. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...