Aldrisur Skrevet 11. august 2017 Forfatter #26121 Skrevet 11. august 2017 4 timer siden, Hoppetaujenta skrev: Det er det søteste jeg har lest på lenge. Så utrolig heldige dere er som fremdeles har hverandre og har det bra sammen. Klart at det er lov. Det er ferie og helg og...alle gode grunne som du klarer å ramse opp her. Ja, det er så sant som det er sagt Hoppe. 37 minutter siden, Winza skrev: Hvor ufølsom folk kan være på kg That's life Winza. Jeg ser det samme også utenfor KG, dessverre. -------------------------------------- I kveld har jeg vært på hjemmespa. full overhaling, dvs. bad, skrubb, smøring og lakkering. Nesten som på et bilverksted liksom. Føler meg klar til å dra på bryllupsfest i morgen. 1
Salka Skrevet 11. august 2017 #26122 Skrevet 11. august 2017 1 time siden, Winza skrev: Hvor ufølsom folk kan være på kg Skjedd noe mer tull? Mye frekke, kultne folk her, ja. men heldigvis mange fine folk også. 1
Aldrisur Skrevet 11. august 2017 Forfatter #26123 Skrevet 11. august 2017 1 minutt siden, Salka skrev: Skjedd noe mer tull? Mye frekke, kultne folk her, ja. men heldigvis mange fine folk også. Mange fine folk her Salka, og de fineste er de lekne. De som synes telletråder, ordleker og det å svare på en hyggelig måte når folk har problemer. Jeg er ikke alltid så flink til det selv, men jeg forstår allikevel ikke folk som roper troll for annenhver setning, og i tillegg kommer med frekke og ufølsomme svar. Du da, har du vært på hesteryggen i dag? 1
Salka Skrevet 11. august 2017 #26124 Skrevet 11. august 2017 1 minutt siden, Aldrisur skrev: Mange fine folk her Salka, og de fineste er de lekne. De som synes telletråder, ordleker og det å svare på en hyggelig måte når folk har problemer. Jeg er ikke alltid så flink til det selv, men jeg forstår allikevel ikke folk som roper troll for annenhver setning, og i tillegg kommer med frekke og ufølsomme svar. Du da, har du vært på hesteryggen i dag? Ikke sant? Jeg er ikke så ofte i telletrådene da, men elsker ordlekene og ikke minst denne dagboken og siste ordet-tråden. Prøver også å hjelpe folk med problemer om jeg kan og har noen råd å komme med. Jeg kan være en sarkastisk f%#* til tider, men ikke i tråder om alvorlige eller vanskelige temaer. Å ja da, det har jeg vet du. Den hesten går på speed, hehe. Imorgen er det den andre hestens tur, han går på et eller annet han også. Gøy at de er så spreke da. Nå skal jeg ut å gi hestene nattmat og sette dem inn i stallen. Håper alt er bra med deg. 2
Aldrisur Skrevet 11. august 2017 Forfatter #26125 Skrevet 11. august 2017 Akkurat nå, Salka skrev: Ikke sant? Jeg er ikke så ofte i telletrådene da, men elsker ordlekene og ikke minst denne dagboken og siste ordet-tråden. Prøver også å hjelpe folk med problemer om jeg kan og har noen råd å komme med. Jeg kan være en sarkastisk f%#* til tider, men ikke i tråder om alvorlige eller vanskelige temaer. Å ja da, det har jeg vet du. Den hesten går på speed, hehe. Imorgen er det den andre hestens tur, han går på et eller annet han også. Gøy at de er så spreke da. Nå skal jeg ut å gi hestene nattmat og sette dem inn i stallen. Håper alt er bra med deg. Takk Salka, alt bra her. Så spreke hester! Ut og gi de nattmat ja. Det er mye arbeid med hester, men jeg regner med at du synes det er verdt det 100%. 1
Hoppetaujenta Skrevet 11. august 2017 #26126 Skrevet 11. august 2017 Så kommer nattspørsmålet fra ei ukyndig ei: kan man snakke med hester? Få skikkelig kontakt som med hunder f.eks? 1
Aldrisur Skrevet 11. august 2017 Forfatter #26127 Skrevet 11. august 2017 Akkurat nå, Hoppetaujenta skrev: Så kommer nattspørsmålet fra ei ukyndig ei: kan man snakke med hester? Få skikkelig kontakt som med hunder f.eks? Ikke vet jeg, men det tror jeg man kan. I hvert fall har jeg lest en bok som heter Hesteviskeren, og han kunne. Men hva sier @Salka ? 1
Hoppetaujenta Skrevet 11. august 2017 #26128 Skrevet 11. august 2017 Hun snorker kanskje på denne tiden... 1
Aldrisur Skrevet 11. august 2017 Forfatter #26129 Skrevet 11. august 2017 1 minutt siden, Hoppetaujenta skrev: Hun snorker kanskje på denne tiden... Mnei, hun er ute og forer hestene.
Hoppetaujenta Skrevet 11. august 2017 #26130 Skrevet 11. august 2017 Kan vel snorke stående litt i solidaritet med hestene som må stå og sove vel.
Gjest supernova_87 Skrevet 11. august 2017 #26131 Skrevet 11. august 2017 Så noen andre har nevnt noe lignende før i dag, men håper det går greit om jeg blåser litt også? Folk altså. Sitter der opphøyet og tror de er kongen av empati når alt de har å lire ut av seg er "Skjerp deg! Bli voksen! Du er ikke normal!". Disser andres oppdragelse når de selv er den som er opptatt av å fortelle folk at det er noe galt med dem når de skriver at de nettopp holder på å gråte og har det fælt. Jeg klarer ikke å forstå at noen mennesker er så blottet for evne til å VISE empati og KJENNE sympati. Og ... jeg skjønner at dette er ironisk siden jeg med å si at jeg ikke forstår dem nettopp viser min manglende empati. Men jeg synes at dersom man har vokst opp uten å lære seg evnen til å føle med så kan man heller la være å si noe enn å strø salt i såret med å si ting som "du må få litt hardere hud". Folk har ulikt utgangspunkt! Uten at det gjør den ene syk eller unormal. Vi bare har ulike startstreker. Må gå an å normalisere livserfaringer samtidig som man skjønner at livet, ja det er så mangt. Gah. Folk skulle bare vært litt greiere med hverandre, hatt litt mer forståelse for at livsopplevelsen ikke er den samme for alle. Vi skal ikke bruke silkehansker alltid, men noen ganger blir jeg bare satt ut av hvor nærmest OND noens tankeløshet virker. Sorry.
Salka Skrevet 11. august 2017 #26132 Skrevet 11. august 2017 28 minutter siden, Aldrisur skrev: Takk Salka, alt bra her. Så spreke hester! Ut og gi de nattmat ja. Det er mye arbeid med hester, men jeg regner med at du synes det er verdt det 100%. Hehe, ja de er ville i nikkersen og jeg digger det! Er jo litt jobb, men ikke så mye som mange tror og verdt det 110%, ja. . Har jo bare to hester og de er ikke så store heller. Møkkingen tar ca en halvtime tilsammen med boksene og ute på beitet og jeg er nøye. Fôring tar heller ikke så mye tid egentlig og nå på sommeren beiter de halve dagen nesten og. 23 minutter siden, Hoppetaujenta skrev: Så kommer nattspørsmålet fra ei ukyndig ei: kan man snakke med hester? Få skikkelig kontakt som med hunder f.eks? Det kan man. Jeg kaller det heller å kommunisere jeg da. Har veldig tett forhold til både hestene og kattene mine og vi kommuniserer svært godt og har skikkelig god kontakt. De merker med en gang om jeg er deppa f.eks, da viker de ikke fra min side. Dyr forstår mye mer enn man tror. Det jeg derimot ikke har tro på er dyretolk. Det er bare svada i mine øyne. Såkalte dyretolker som tar masse penger for å fortelle at hesten har sagt at den ønsker seg rosa dekken, liksom. Men kommunikasjon blir noe helt annet, det gjør de fleste dyreeiere tror jeg. 2
Hoppetaujenta Skrevet 11. august 2017 #26133 Skrevet 11. august 2017 Takk. Da fikk jeg svar på det og kan legge meg rolig. 1
Aldrisur Skrevet 11. august 2017 Forfatter #26134 Skrevet 11. august 2017 1 minutt siden, Salka skrev: Hehe, ja de er ville i nikkersen og jeg digger det! Er jo litt jobb, men ikke så mye som mange tror og verdt det 110%, ja. . Har jo bare to hester og de er ikke så store heller. Møkkingen tar ca en halvtime tilsammen med boksene og ute på beitet og jeg er nøye. Fôring tar heller ikke så mye tid egentlig og nå på sommeren beiter de halve dagen nesten og. Det kan man. Jeg kaller det heller å kommunisere jeg da. Har veldig tett forhold til både hestene og kattene mine og vi kommuniserer svært godt og har skikkelig god kontakt. De merker med en gang om jeg er deppa f.eks, da viker de ikke fra min side. Dyr forstår mye mer enn man tror. Det jeg derimot ikke har tro på er dyretolk. Det er bare svada i mine øyne. Såkalte dyretolker som tar masse penger for å fortelle at hesten har sagt at den ønsker seg rosa dekken, liksom. Men kommunikasjon blir noe helt annet, det gjør de fleste dyreeiere tror jeg. Det er forståelig og en veldig fin måte å tolke kommunikasjon med dyr på. Heia Salka! Skulle gjerne vært hesten din. 1
Salka Skrevet 11. august 2017 #26135 Skrevet 11. august 2017 11 minutter siden, Aldrisur skrev: Mnei, hun er ute og forer hestene. Stemmer, kom inn rett før jeg skrev forrige innlegg. Kveldsfôringen tar litt ekstra tid siden de skal settes inn også og så får de betfibergrøt til kvelds også blandet med litt kraftfôr, vitaminer og div. Også må de jo få nattakoser, viktig, viktig. 10 minutter siden, Hoppetaujenta skrev: Kan vel snorke stående litt i solidaritet med hestene som må stå og sove vel. Hester må ikke stå å sove. Når de sover skikkelig ligger de. mine er fulle av flis om morran etter å ha ligget i boksen og ligger ofte ute på beitet også. Når de står og "sover" døser de mer og passer på flokken. Men de har mye mindre søvnbehov enn oss. 2
Aldrisur Skrevet 11. august 2017 Forfatter #26136 Skrevet 11. august 2017 Akkurat nå, Salka skrev: Stemmer, kom inn rett før jeg skrev forrige innlegg. Kveldsfôringen tar litt ekstra tid siden de skal settes inn også og så får de betfibergrøt til kvelds også blandet med litt kraftfôr, vitaminer og div. Også må de jo få nattakoser, viktig, viktig. Hester må ikke stå å sove. Når de sover skikkelig ligger de. mine er fulle av flis om morran etter å ha ligget i boksen og ligger ofte ute på beitet også. Når de står og "sover" døser de mer og passer på flokken. Men de har mye mindre søvnbehov enn oss. Ah... 1
Salka Skrevet 11. august 2017 #26137 Skrevet 11. august 2017 2 minutter siden, Aldrisur skrev: Det er forståelig og en veldig fin måte å tolke kommunikasjon med dyr på. Heia Salka! Skulle gjerne vært hesten din. Tusen takk! Ja, vi har virkelig et tett forhold, det er vanskelig å forklare, men er dyrene mine jeg har aller tettest forhold til. De er alltid der og dømmer aldri og kommer med en oppmuntrende mule når jeg er deppa og kattene nekter å vike fra fanget mitt. De forstår at de må passe ekstra på meg da. De er bare fantastiske ❤️ Haha, tror du skal være glad du slipper å løpe rundt i schkævven og på banen med meg på ryggen! Ikke at jeg er så svær da, men likevel. 2
Aldrisur Skrevet 11. august 2017 Forfatter #26138 Skrevet 11. august 2017 (endret) 2 minutter siden, Salka skrev: Tusen takk! Ja, vi har virkelig et tett forhold, det er vanskelig å forklare, men er dyrene mine jeg har aller tettest forhold til. De er alltid der og dømmer aldri og kommer med en oppmuntrende mule når jeg er deppa og kattene nekter å vike fra fanget mitt. De forstår at de må passe ekstra på meg da. De er bare fantastiske ❤️ Haha, tror du skal være glad du slipper å løpe rundt i schkævven og på banen med meg på ryggen! Ikke at jeg er så svær da, men likevel. Syns jeg ser det! Endret 11. august 2017 av Aldrisur 1
Salka Skrevet 11. august 2017 #26139 Skrevet 11. august 2017 Akkurat nå, Aldrisur skrev: Suns jeg ser det! Haha, jeg og! "og inn på banen har vi Salka og hennes nye stjerne, Aldrisur!" 2
Gjest supernova_87 Skrevet 11. august 2017 #26140 Skrevet 11. august 2017 @Salka høres virkelig fint ut det forholdet du har til dyrene dine. Fikk litt sånn greater than life følelse av det du beskrev! (Selv om jeg ikke er helt sikker på om jeg vet den riktige betydningen av det uttrykket.) Jeg tenker at det må være verdens beste medisin mot tungsinn og ensomhet, noen som nekter å forlate deg når du er trist. Nå begynner jeg nesten å grine igjen. Denne dagboka er virkelig fin. Jeg kan være så sint for hensynsløse mennesker, men så er dere her så motsatt av det! @Aldrisur har du planen klar for håret da i morgen? Må du av gårde veldig tidlig? Jeg har faktisk aldri vært i bryllup!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå