FruN Skrevet 7. august 2017 #25821 Skrevet 7. august 2017 2 minutter siden, Aldrisur skrev: Å nei gud bedre, klarer ikke med krølltang en gang jeg. Det høres ikke godt ut, men nå er det vel ikke så lang tid igjen. Om det er noen trøst da. Krøller Får det til, men de blir sjelden i håret over tid Og det er det som er trøsten, ja Samvittigheten ovenfor lillemor spiller selvfølgelig inn i det da. Får bare gjøre så godt som mulig ut av det
Aldrisur Skrevet 7. august 2017 Forfatter #25822 Skrevet 7. august 2017 1 minutt siden, FruN skrev: Krøller Får det til, men de blir sjelden i håret over tid Og det er det som er trøsten, ja Samvittigheten ovenfor lillemor spiller selvfølgelig inn i det da. Får bare gjøre så godt som mulig ut av det Hvis jeg prøver å bruke krølltang eller børste setter håret seg fast, og når jeg skal ta den ut igjen ender hele sulamitten opp i å bli en eneste stor floke. Du må jo bare gjøre så godt du kan. Ingen forventer mer enn det vet du. Blir fint for henne å begynne i barnehage da - for deg også tenker jeg. Kan hende tøft til å begynne med, men det går seg jo til etter hvert. Pust med magen og ta et kvarter av gangen FruN, og ikke glem at hormonene også spiller deg et puss om dagen. 1
FruN Skrevet 7. august 2017 #25823 Skrevet 7. august 2017 12 minutter siden, Aldrisur skrev: Hvis jeg prøver å bruke krølltang eller børste setter håret seg fast, og når jeg skal ta den ut igjen ender hele sulamitten opp i å bli en eneste stor floke. Du må jo bare gjøre så godt du kan. Ingen forventer mer enn det vet du. Blir fint for henne å begynne i barnehage da - for deg også tenker jeg. Kan hende tøft til å begynne med, men det går seg jo til etter hvert. Pust med magen og ta et kvarter av gangen FruN, og ikke glem at hormonene også spiller deg et puss om dagen. Festlig hår du har da... Blir nok bra, selv om ho ikke begynner før i januar Men vi kan dra masse på besøk før den tid!
Aldrisur Skrevet 7. august 2017 Forfatter #25824 Skrevet 7. august 2017 2 minutter siden, FruN skrev: Festlig hår du har da... Blir nok bra, selv om ho ikke begynner før i januar Men vi kan dra masse på besøk før den tid! Ja det blir nok bra, men det er tøft når det står på og du føler som du gjør overfor Lillemor. Selv om det er lenge siden, husker jeg godt hvor dårlig samvittighet jeg hadde overfor hun som skulle bli storesøster når jeg gikk der høygravid å vagga på glattisen, og ikke var i stand til å leke som andre *normale* mødre. Og ikke minst hvor dårlig samvittighet jeg hadde etter at hun ble det. Allikevel var vi jo heldige som var to. Jeg tenker ofte på hvor slitsomt det må være for alenemødre å sulle bale med alt alene. Og så må man trekke veksler på familie i den grad det er mulig. 1
FruN Skrevet 7. august 2017 #25825 Skrevet 7. august 2017 6 minutter siden, Aldrisur skrev: Ja det blir nok bra, men det er tøft når det står på og du føler som du gjør overfor Lillemor. Selv om det er lenge siden, husker jeg godt hvor dårlig samvittighet jeg hadde overfor hun som skulle bli storesøster når jeg gikk der høygravid å vagga på glattisen, og ikke var i stand til å leke som andre *normale* mødre. Og ikke minst hvor dårlig samvittighet jeg hadde etter at hun ble det. Allikevel var vi jo heldige som var to. Jeg tenker ofte på hvor slitsomt det må være for alenemødre å sulle bale med alt alene. Og så må man trekke veksler på familie i den grad det er mulig. Disse morsfølelsene - blir liksom aldri helt rett når man er oppi det. Det er det jo greit det har vært litt drittsommer, selv om ho har regntøy har det liksom vært greit å være inne Ho er stort sett tålmodig med mamma'n sin da Viljesterke bablehøna Være alenemor..nei, da hadde det holdt langt med en! Er glad vi er to her og! 1
Aldrisur Skrevet 7. august 2017 Forfatter #25826 Skrevet 7. august 2017 1 minutt siden, FruN skrev: Disse morsfølelsene - blir liksom aldri helt rett når man er oppi det. Det er det jo greit det har vært litt drittsommer, selv om ho har regntøy har det liksom vært greit å være inne Ho er stort sett tålmodig med mamma'n sin da Viljesterke bablehøna Være alenemor..nei, da hadde det holdt langt med en! Er glad vi er to her og! Ja, det er mye enklere å komme seg ut når sola skinner og det er tørt og varmt i været. Jeg tenker at lille høna er veldig fornøyd med mammaen sin som hun er jeg, og ikke vil bytte henne med noen annen mamma for alt i verden. 1
Gjest supernova_87 Skrevet 7. august 2017 #25827 Skrevet 7. august 2017 Leser dere noen bøker for tiden? Er det lov å spørre hva du skriver om @Fantastica? Og @Hoppetaujenta du må ikke skremme meg sånn! Hvordan vet jeg nå liksom om jeg ble bortført av romvesen eller bare så rørende videoer? (Herlighet, kan ikke nevne hva de var om en gang ble nesten på gråten jeg igjen!) En ting jeg har lurt på men som jeg ikke har noen å spørre om for tiden, hva heter det på forsiden øverst på låret? Altså nesten i knekken mellom beina og ... kroppen/magen, men ikke lysken, mer frempå. Jeg er blitt så stiv der og skulle søke opp noen strekkeøvelser og mobilitetsøvelser men jeg vet jo ikke hva det heter!
Aldrisur Skrevet 8. august 2017 Forfatter #25829 Skrevet 8. august 2017 6 timer siden, Rainstorm skrev: Leser dere noen bøker for tiden? Er det lov å spørre hva du skriver om @Fantastica? Og @Hoppetaujenta du må ikke skremme meg sånn! Hvordan vet jeg nå liksom om jeg ble bortført av romvesen eller bare så rørende videoer? (Herlighet, kan ikke nevne hva de var om en gang ble nesten på gråten jeg igjen!) En ting jeg har lurt på men som jeg ikke har noen å spørre om for tiden, hva heter det på forsiden øverst på låret? Altså nesten i knekken mellom beina og ... kroppen/magen, men ikke lysken, mer frempå. Jeg er blitt så stiv der og skulle søke opp noen strekkeøvelser og mobilitetsøvelser men jeg vet jo ikke hva det heter! Jeg leser Bienes historie av Maja Lunde. For meg så høres det ut som om du har grodd på deg en liten penis? 1
Aldrisur Skrevet 8. august 2017 Forfatter #25831 Skrevet 8. august 2017 3 minutter siden, Hoppetaujenta skrev: Å himmel! Jæ dævver! 1
Hoppetaujenta Skrevet 8. august 2017 #25832 Skrevet 8. august 2017 Vi får en fin start på dagen med så livlig innstilling allerede nå! 1
Aldrisur Skrevet 8. august 2017 Forfatter #25833 Skrevet 8. august 2017 2 minutter siden, Hoppetaujenta skrev: Vi får en fin start på dagen med så livlig innstilling allerede nå! Ja det skal være sikkert og visst. Men kanskje ikke så snilt for Rainstorm? Skulle gjerne hatt navnet på plassen hun er stiv, men aner ikke hva det heter der jeg.
Hoppetaujenta Skrevet 8. august 2017 #25834 Skrevet 8. august 2017 Bøy og tøy pluss litt massasje hjelper nok. 1
Fantastica Skrevet 8. august 2017 #25835 Skrevet 8. august 2017 @Rainstorm, jeg skriver krim. Ei åtte år gammel jente blir meldt savnet, og når hun blir funnet avdekkes andre grusomme funn. Og litt gift og hallusinasjoner og skumle mordere og sånt.
Hoppetaujenta Skrevet 8. august 2017 #25836 Skrevet 8. august 2017 Da ønsker jeg deg all mulig utspekulert inspirasjon i dag. 1
Severus Skrevet 8. august 2017 #25837 Skrevet 8. august 2017 Tror ikke ungen til naboen har lyst til å sove eller noe annet den ikke vil, den skriker som en gris 1
FruN Skrevet 8. august 2017 #25838 Skrevet 8. august 2017 10 timer siden, Rainstorm skrev: Leser dere noen bøker for tiden? Er det lov å spørre hva du skriver om @Fantastica? Og @Hoppetaujenta du må ikke skremme meg sånn! Hvordan vet jeg nå liksom om jeg ble bortført av romvesen eller bare så rørende videoer? (Herlighet, kan ikke nevne hva de var om en gang ble nesten på gråten jeg igjen!) En ting jeg har lurt på men som jeg ikke har noen å spørre om for tiden, hva heter det på forsiden øverst på låret? Altså nesten i knekken mellom beina og ... kroppen/magen, men ikke lysken, mer frempå. Jeg er blitt så stiv der og skulle søke opp noen strekkeøvelser og mobilitetsøvelser men jeg vet jo ikke hva det heter! Hofteleddsbøyeren? 1
Fantastica Skrevet 8. august 2017 #25839 Skrevet 8. august 2017 Jeg er hvit tornado i dag og vasker og rydder. Ingen tid til skriving på formiddagen! *svosj* 1
Mynona Skrevet 8. august 2017 #25840 Skrevet 8. august 2017 12 timer siden, Rainstorm skrev: Leser dere noen bøker for tiden? En ting jeg har lurt på men som jeg ikke har noen å spørre om for tiden, hva heter det på forsiden øverst på låret? Altså nesten i knekken mellom beina og ... kroppen/magen, men ikke lysken, mer frempå. Jeg er blitt så stiv der og skulle søke opp noen strekkeøvelser og mobilitetsøvelser men jeg vet jo ikke hva det heter! Jeg har akkurat startet på Det som ikke dreper oss av David Lagercrantz. Men har bare lest 20 sider eller noe, så vet ikke om jeg kan anbefale den. ___ På stretching kaller vi det for hofta tror jeg. Se om du finner noen bevegelighetsøvelse for hofte og prøv de, se om det strekker der det er stivt. Lange lunges strekker hvertfall veldig der. *google etter bilde* Husk at foten må være foran kneet, ellers kan du skade kneet ditt. Tuck inn hofta (altså vipp rumpe fremover) og senk ned så langt du klarer mens du strammer rumpe. Rett i overkroppen, brystet frem. Ellers er pigeon ganske god på det. Husk å ha hoftene på rett linje, ikke tipp over på en side. Jo mer rett ut forreste foten er fra kneet, jo dypere stretch. Men du skal være veldig fleksible i kneet får å få det rett ut sånn som hun over. Strekk overkroppen bakover. Du kan variere med å legge deg fremover. En annen variasjon som jeg synes strekker noe HELT sykt er å løfte opp bakerste ben, så du har kneet i bakken enda, og ta tak i det med motsatt hånd som ben og dra mot deg, samtidig som du er tung i hofta. Samme kan du gjøre på den andre over. Når jeg tenker meg om, på en av de skal du bruke motsatt arm, og en av de samme arm, men nå husker jeg ikke hvem som er hvem... 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå