Gå til innhold

Juballongen

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Lille Lerke skrev:

Flott. Mye bortkastet gruing, altså. 

Du bør ikke spise noe melkemat i dag. Det legger seg som hinne både i munnen, halsen og der tannen var. Blir lett ekkelt, særlig når du har bedøvelse på vei ut. 

Haha, ja. Var så redd at jeg skalv da jeg ankom tannlegen. 

Hm, så rart ikke tannlegen sa noe om det. Får ikke spise før bedøvelsen er ute da og har kjøpt corsydol å rense med. Skal ikke brukes lenge siden det kan misfarge tennene, men under 10 dager går visst fint. Skal bare bruke det et par-tre dager uansett da, tror ikke jeg trenger det mer. Kanskje heller spise brød da og skjære opp i småbiter og tygge på andre siden. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med bedøvelse så kan du lett svege vrangt og få maten i luftrøret derfor er det viktig å vente. 

Jeg er operert flere ganger i munnen og venter lenge før jeg spiser noe melkemat etterpå. Det blir lett ekkelt. 

• Liker 1
Skrevet

Ja, vet, så må bare vente selv om magen rumler. 

Da spiser jeg rundstykke med skinke i stedet og skjærer opp i biter sånn at jeg tygger på den andre siden. Takk for tips. :) Jeg som hadde gledet meg til skyr, haha. Men er nok lurere med brød da, ja. En time og 17 min til jeg kan spise. Sulter snart ihjel, men viktig å vente til bedøvelsen er helt ute, ja. 

Skrevet

Forresten, kan man drikke kaffe når bedøvelsen er ute eller er det dumt? Glemte å spørre tannlegen og orker ikke ringe. Skal ikke drikke kaffe før sent i ettermiddag/tidlig kveld da. 

Skrevet
7 minutter siden, Salka skrev:

Forresten, kan man drikke kaffe når bedøvelsen er ute eller er det dumt? Glemte å spørre tannlegen og orker ikke ringe. Skal ikke drikke kaffe før sent i ettermiddag/tidlig kveld da. 

Kaffe liker ikke jeg, men det bør gå bra. Jeg drikker te. Ta deg et glass vann før du begynner å spise så får magen en liten starter. 

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Lille Lerke skrev:

Kaffe liker ikke jeg, men det bør gå bra. Jeg drikker te. Ta deg et glass vann før du begynner å spise så får magen en liten starter. 

Te? Bob...Bob...Bob. :P Neida, te er også godt, men syns kaffe er best. Det skal jeg gjøre, tusen takk for tips! :) Spise sakte også så jeg ikke får "fotball" i magen som jeg kaller det, du vet sånn man blir om man spiser litt for fort når man er veldig sulten. 

Skrevet

Det er 20 grader ute, dette er dårlig praksis

Skrevet
På 7.6.2017 den 11.47, Hoppetaujenta skrev:

Bra. Jeg legger mitt unge liv i Demses trygge hender. :jepp: 

Det gikk heldigvis bra - ble ikke halvparten av det regnværet de (værmelderne) meldte om. :strix:

19 timer siden, Mynona skrev:

Det jeg har lært i løpet av mitt ikke så altfor lange liv enda, er at det verste med alt man gruer seg til, er selve gruingen. Det blir som regel mye enklere enn det man er redd for. 

Ja, ikke sant? Så mye tid man har kastet bort til å grue seg for ingenting. :klaske:

19 timer siden, Severus skrev:

Dere snakker om tannleger, farvel. Ring meg når dere er ferdige

Rrrrrrring rrrring! :klem1:

18 timer siden, Rumle skrev:

Heisan!:duskedame:

Heisan og hoppsan og fallerallera Rumle! 

Alt vel i Rosehagen? 

6 timer siden, Salka skrev:

Hei dere. Gikk bra hos tannlegen. Visdomstannen var lett å få ut og slapp å dele den eller sy. Lammet i kjeften av all bedøvelsen da og får ikke spise før halv to, så blir sen frokost idag. :P Magen rumler som bare det, så blir godt med en Skyr etterpå.

Jipppiiiii! :hoppendeglad: Jeg har tenkt masse på deg i dag Salka. Kom hjem sent fra jentefest i går kveld og leste om bekymringene dine for de jæveltennene!

Ble skikkelig glad nå jeg leste at det gikk bra. Håper du ikke får noe vondt utover kvelden. :klem:

5 timer siden, Severus skrev:

Det er 20 grader ute, dette er dårlig praksis

Det må da være herlig etter den lange vinteren hos deg Sev.?

---------------------------------------

I går kveld var jeg på jenteparty. I dag er jeg støl i magen etter å le. Det er noe magisk som skjer når jenter kommer sammen i fri utfoldelse. :lillesky:

Dro tidlig i dag til søta bror for å handle inn til kjempebursdagslag på lørdag. Deilig å være ferdig med det, nå gjenstår bare litt rundvask og baking.

:wink: Tja, sånn ellers har det visst ikke skjedd så mye...masse seilbåter på fjorden her, overskyet med litt sol, skjærer som skvatrer på nabokatten og nabobarn som hopper tau i stua (eh..i nabostua). Ja, det var vel det. 

Håper dere får en fin torsdagskveld. tekola1.thumb.jpg.a1a895ef0c8e876065874af05589f3ac.jpg

Åhh, fant denne nusselingen her og kunne ikke annet enn å tenke på @Tekola. Lenge siden hun har vært sammen med oss, men skal vedde en hundrings på at hun leser i ballongen av og til. :strix:

• Liker 1
Skrevet

Sånne jentekvelder er gull verdt!! 

Er det mange som har bursdag på lørdag? Eller er det bar mange gjester som kommer til en som har bursdag?

Skrevet
1 minutt siden, Mynona skrev:

Sånne jentekvelder er gull verdt!! 

Er det mange som har bursdag på lørdag? Eller er det bar mange gjester som kommer til en som har bursdag?

Jaaa, de er det! :laugh:

En som har bursdag og mange som kommer. :P

Hvordan er det med deg? Har du grei reisevei til og fra jobben i ditt nye hjem? 

• Liker 1
Skrevet

Det blir stas! Skal dere kokkelere til en hel haug også da?

Jada, bruker like lang tid. Bare at før gikk jeg, og nå sitter jeg på med t-bane. Så det er veldig greit. Har kjøpt meg aktivitetsarmbånd da, så jeg ser jo at jeg burde gått litt mer. Sjelden jeg runder 10.000 skritt på en normal dag. Jeg kan gå hjem nå også, men det tar så lang tid at jeg ikke har giddet enda. 

Skrevet
9 minutter siden, Mynona skrev:

Det blir stas! Skal dere kokkelere til en hel haug også da?

Jada, bruker like lang tid. Bare at før gikk jeg, og nå sitter jeg på med t-bane. Så det er veldig greit. Har kjøpt meg aktivitetsarmbånd da, så jeg ser jo at jeg burde gått litt mer. Sjelden jeg runder 10.000 skritt på en normal dag. Jeg kan gå hjem nå også, men det tar så lang tid at jeg ikke har giddet enda. 

Kokkelere til en hel haug ja. :laugh: Vi liker jo det vi vettu. 

Men du så ålreit å ha muligheten til å gå dersom det skulle rykke i gåfoten en vakker dag. :strix:

Skrevet

Jeg hater sommer, serriøst jeg flytter til Bergen.

Skrevet
Akkurat nå, Severus skrev:

Jeg hater sommer, serriøst jeg flytter til Bergen.

Voffo det då? :overrasket:

Skrevet
Akkurat nå, Aldrisur skrev:

Voffo det då? :overrasket:

Vått og kaldt å breiflabb over alt

Skrevet
Akkurat nå, Severus skrev:

Vått og kaldt å breiflabb over alt

:hoho:

Tror du det er så mye bedre i Bergen da?

Skrevet

De har skillingsboller

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Severus skrev:

De har skillingsboller

Ja da forstår jeg hvorfor du vil flytte dit. :fnise: 

Skrevet

Å tog til Oslo som ikke bruker 17 timer og 32 minutter

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, Aldrisur skrev:

Det gikk heldigvis bra - ble ikke halvparten av det regnværet de (værmelderne) meldte om. :strix:

Ja, ikke sant? Så mye tid man har kastet bort til å grue seg for ingenting. :klaske:

Rrrrrrring rrrring! :klem1:

Heisan og hoppsan og fallerallera Rumle! 

Alt vel i Rosehagen? 

Jipppiiiii! :hoppendeglad: Jeg har tenkt masse på deg i dag Salka. Kom hjem sent fra jentefest i går kveld og leste om bekymringene dine for de jæveltennene!

Ble skikkelig glad nå jeg leste at det gikk bra. Håper du ikke får noe vondt utover kvelden. :klem:

Det må da være herlig etter den lange vinteren hos deg Sev.?

---------------------------------------

I går kveld var jeg på jenteparty. I dag er jeg støl i magen etter å le. Det er noe magisk som skjer når jenter kommer sammen i fri utfoldelse. :lillesky:

Dro tidlig i dag til søta bror for å handle inn til kjempebursdagslag på lørdag. Deilig å være ferdig med det, nå gjenstår bare litt rundvask og baking.

:wink: Tja, sånn ellers har det visst ikke skjedd så mye...masse seilbåter på fjorden her, overskyet med litt sol, skjærer som skvatrer på nabokatten og nabobarn som hopper tau i stua (eh..i nabostua). Ja, det var vel det. 

Håper dere får en fin torsdagskveld. tekola1.thumb.jpg.a1a895ef0c8e876065874af05589f3ac.jpg

Åhh, fant denne nusselingen her og kunne ikke annet enn å tenke på @Tekola. Lenge siden hun har vært sammen med oss, men skal vedde en hundrings på at hun leser i ballongen av og til. :strix:

Tuuuusen takk! Jeg har vondt/støl i kjeven og er ganske medtatt, så har sovet mye siden jeg kom hjem. Er kronisk utmattet pga ganske alvorlig kronisk sykdom og blir generelt veldig utmattet av veldig lite, så dette tar litt ekstra på. Men gikk veldig fint. Litt engstelig for infeksjon, dry socket og sånt, men har kjøpt corsydol å skylle med, så går vel bra. :) Skal skylle med det morgen og kveld i noen dager. Tror jeg har ganske god sårheling, så satser på at alt går som det skal. :) Nå har jeg til og med spist litt superchips. Måtte ha litt trøst, hehe og er veldig sulten og det er lite mat som frister, ikke orker jeg å lage noe heller og kokken (gubben) er fortsatt på jobb. Tar små biter av flakene og tygger på den andre siden så jeg ikke risikerer å få flakbiter i såret. Er jo bare torsdag, men syns jeg fortjente litt digg idag ass. Er litt hoven på kinnet/kjeven og, ser nesten ut som en mild grad av kusma, haha.  Håper kjeven er bedre imorgen. Ikke så veldig vondt der tannen har vært, men kjører på med smertestillende jevnt og trutt de første døgnene da. Jæveltenner ja, nå har jeg bare tre sånne jævler igjen, håper de får stå, hehe. Alle er fullt utvokst da, så kan trekkes på normalt vis om de må. Så selv om jeg er så vis at jeg fikk alle 4 er jeg ihvertfall heldig med at alle er fullt utvokst. 

Hørtes kos ut med jentefest. :) 

Ntåååå, så søøøøøt da! :rodmer: Jeg har en kjempekatt på fanget. Hun passer på mamman sin. :rodmer: Rart med det, minste pusen er av typen som ser en farlig tiger når hun ser seg selv i speilet, mens den største tror hun er en bitteliten kattunge og prøver å legge seg oppi bittesmå esker som kommer i posten. Tror hun får plass i en bitteliten kicks-eske liksom, hehe. Snodig dyr. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...