Gå til innhold

Juballongen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Takk, du har rett i det. Men jeg er så redd for at det skal gjøre vondt, ta lang tid, være vanskelig å få den ut, sy, blø masse, ja alt egentlig. Har sånn tannlegeskrekk. :( Undersøkelse og borring og sånt går greit, men trekke visdomstann har jeg hørt så mange skrekkhistorier om og jeg har hørt at nede er verre enn oppe. :( Iiik. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere snakker om tannleger, farvel. Ring meg når dere er ferdige

Skrevet

Det beste du kan gjøre er å si fra til tannlegen at du er fryktelig redd. Da kan de ta hensyn til det. 
Jeg skjønner at du er redd altså, for jeg hadde vært det selv. Haaaater å gå til tannlege.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde heller drukket 15 flasker lakserolje enn å satt meg i en tannlegestol

Skrevet
6 minutter siden, Mynona skrev:

Det beste du kan gjøre er å si fra til tannlegen at du er fryktelig redd. Da kan de ta hensyn til det. 
Jeg skjønner at du er redd altså, for jeg hadde vært det selv. Haaaater å gå til tannlege.

Hun vet om det. Hun har gjort tannlegeskrekken bedre også, men akkurat når det gjelder trekking er den like ille som før. Skal nevne det for henne imorgen. Har du trukket visdomstann før? Visdomstenner er noe dritt altså, hva skal vi med dem? De har jo ingen nytte. 

Skrevet
2 minutter siden, Severus skrev:

Jeg hadde heller drukket 15 flasker lakserolje enn å satt meg i en tannlegestol

Det sa jeg også helt til jeg fikk sinnssyk tannverk og måtte til tannlegen og da var jeh glad for at tannlegen fantes. Jeg var så redd at jeg både gråt og skalv, flaut, men de er jo vant med det. Heldigvis gikk det bra, infeksjonen jeg hadde i en tann med hull i ble fikset og tannen boret og god som ny. Etter det har jeg gått hvert år, vil ikke oppleve sånn grusom tannpine igjen. 

Skrevet
4 minutter siden, Salka skrev:

Hun vet om det. Hun har gjort tannlegeskrekken bedre også, men akkurat når det gjelder trekking er den like ille som før. Skal nevne det for henne imorgen. Har du trukket visdomstann før? Visdomstenner er noe dritt altså, hva skal vi med dem? De har jo ingen nytte. 

Nei, heldigvis ikke. Har aldri trukket tenner. Har to visdomstenner som er vokst halvveis ut. Der stoppet de heldigvis, for hvis de hadde vokst mer ut måtte jeg trukket de pga retningen. 
Nei, hva skal vi med de?! Ikke skjønner jeg hvorfor de skal kalles visdoms-tenner heller. 

Skrevet
Akkurat nå, Mynona skrev:

Nei, heldigvis ikke. Har aldri trukket tenner. Har to visdomstenner som er vokst halvveis ut. Der stoppet de heldigvis, for hvis de hadde vokst mer ut måtte jeg trukket de pga retningen. 
Nei, hva skal vi med de?! Ikke skjønner jeg hvorfor de skal kalles visdoms-tenner heller. 

Så bra, håper du slipper det også. :) 

Helt enig, tåpelig navn. Ikke blir man vis av dem heller. Skulle heller kalt dem dustejeksler, for det er det de er. 

Skrevet
1 time siden, Severus skrev:

Jeg liker Audun Lysbakken

Den mannenhar faktisk bakkekontakt. Kjenner han litt på "privaten". 

36 minutter siden, Salka skrev:

Kan noen av dere søte venner roe meg ned litt? Jeg skal til tannlegen og trekke en visdomstann nede morgen og gruer meg så fryktelig. :( Er så nervøs at jeg sitter og skjelver, har hjertebank og vondt i magen. Den kjennes ganske normal ut i tannstilling, men det er hull i den, derfor må den trekkes. Noen andre som har trukket visdomstenner nede og det har gått komplikasjonsfritt og smertefritt under inngrepet? Litt smerter etterpå får man sikkert uansett, men er ikke de jeg er mest redd for. Må man sy om man bare trekker på vanlig måte og tannen ikke fjernes kirurgisk? Ikke kom med skrekkhistorier vær så snill, da blir jeg bare enda reddere. Eventuelle skrekkhistorier kan dere komme med når inngrepet er over, hehe. :) 

Her må jeg si meg enig med @Mynona det verste er gruingen. 

Ikke at jeg fikk tid til å grue meg, når visdomstennene nede måtte ut. Det gikk raskt og smertefritt, med bedøvelse. Sying var unødvendig. Men uansett, du får bedøvelse. Bedøvelsen gjør at du ikke kjenner smerte verken ved trekkingen eller ved syingen, dersom du må sy. 

Du kjenner at tannlegen "jobber" og drar, men det pleier være raskt unnagjort. Vær flink med å bite på bomullsrullene tannlegen legger inn, og ha smertestillende i bakhånd. Paracet er å foretrekke ikke Ibux, da sistnevnte kan gi økt blødning. Ikke sikkert du trenger, men litt kipt å måtte dra til apoteket med tannsmerter. Lykke til, eller tvi-tvi  :nigo:

Veldig  glad jeg er kvitt mine visdomstenner. (Hvorfor heter de det?)  Foretrekker tannlegebesøk der tannlegen fikser tennene utenfor munnen. 

• Liker 1
Skrevet

Dustejeksler ja! Eller jæveljeksler!

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Lille Lerke skrev:

Det er bra, for det har ikke jeg.Bakkekontakt altså

Skrevet
Akkurat nå, Lille Lerke skrev:

Her må jeg si meg enig med @Mynona det verste er gruingen. 

Ikke at jeg fikk tid til å grue meg, når visdomstennene nede måtte ut. Det gikk raskt og smertefritt, med bedøvelse. Sying var unødvendig. Men uansett, du får bedøvelse. Bedøvelsen gjør at du ikke kjenner smerte verken ved trekkingen eller ved syingen, dersom du må sy. 

Du kjenner at tannlegen "jobber" og drar, men det pleier være raskt unnagjort. Vær flink med å bite på bomullsrullene tannlegen legger inn, og ha smertestillende i bakhånd. Paracet er å foretrekke ikke Ibux, da sistnevnte kan gi økt blødning. Ikke sikkert du trenger, men litt kipt å måtte dra til apoteket med tannsmerter. Lykke til, eller tvi-tvi  :nigo:

Veldig  glad jeg er kvitt mine visdomstenner. (Hvorfor heter de det?)  Foretrekker tannlegebesøk der tannlegen fikser tennene utenfor munnen. 

Tusen takk for god info. Det verste er nok gruingen, ja. Skulle ønske jeg hadde noe beroligende selv om jeg aldri tar sånt. Godt å høre at det gikk raskt og smertefritt, håper det gjør det på meg også. Håper jeg også slipper å sy. Bedøvelse er viktig, ja det tar jeg uansett selv om jeg bare skal borre et lite hull. 

Trodde Ibux var det beste jeg. Der lærte jeg noe nytt idag og. Hørt mange får paralgin forte eller pinex forte av tannlegen. 

Tusen takk! :) 

Hæh, tenner utenfor munnen? :klo: 

Skrevet
9 minutter siden, Salka skrev:

Tusen takk for god info. Det verste er nok gruingen, ja. Skulle ønske jeg hadde noe beroligende selv om jeg aldri tar sånt. Godt å høre at det gikk raskt og smertefritt, håper det gjør det på meg også. Håper jeg også slipper å sy. Bedøvelse er viktig, ja det tar jeg uansett selv om jeg bare skal borre et lite hull. 

Trodde Ibux var det beste jeg. Der lærte jeg noe nytt idag og. Hørt mange får paralgin forte eller pinex forte av tannlegen. 

Tusen takk! :) 

Hæh, tenner utenfor munnen? :klo: 

Tenk på noe annet, etterpå vil du se at all gruingen var i meste laget.

Tenner utenfor munnen ja. Ja, når tennene kommer tilbake fra tannteknikeren og ikke er perfekt laget så må tannlegen tilpasse dem, utenfor munnen, prøve og borre og tilpasse litt mer. :Nikke:  til tennene er perfekte. Men du får neppe kroner der visdomstennene står. 

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, Severus skrev:

Det er bra, for det har ikke jeg.Bakkekontakt altså

Svevende i @Aldrisur sin luftballong skal det noe til å ha bakkekontakt :fnise: 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Lille Lerke skrev:

Tenk på noe annet, etterpå vil du se at all gruingen var i meste laget.

Tenner utenfor munnen ja. Ja, når tennene kommer tilbake fra tannteknikeren og ikke er perfekt laget så må tannlegen tilpasse dem, utenfor munnen, prøve og borre og tilpasse litt mer. :Nikke:  til tennene er perfekte. Men du får neppe kroner der visdomstennene står. 

Ja, prøver å tenke på noe annet, men er ikke så lett. 

Aha, sånn ja. *blond*  Det er litt bedre, ja selv om det ikke er så digg for lommeboka. Får ikke krone der visdomstennene er, nei, de borrer dem ikke heller, de bare trekker dem om det er hull i dem. De har jo ingen funksjon, jævla tulletenner. 

Skrevet (endret)

tumblr_or78z6ziTG1sks8qho1_r2_500.jpg

Dette er Rødt og SV

Endret av Severus
  • Liker 1
Skrevet

Hei dere. Gikk bra hos tannlegen. Visdomstannen var lett å få ut og slapp å dele den eller sy. Lammet i kjeften av all bedøvelsen da og får ikke spise før halv to, så blir sen frokost idag. :P Magen rumler som bare det, så blir godt med en Skyr etterpå.

• Liker 1
Skrevet

Så bra det gikkså fint, Salka :jepp: 

Skrevet
4 minutter siden, Salka skrev:

Hei dere. Gikk bra hos tannlegen. Visdomstannen var lett å få ut og slapp å dele den eller sy. Lammet i kjeften av all bedøvelsen da og får ikke spise før halv to, så blir sen frokost idag. :P Magen rumler som bare det, så blir godt med en Skyr etterpå.

Flott. Mye bortkastet gruing, altså. 

Du bør ikke spise noe melkemat i dag. Det legger seg som hinne både i munnen, halsen og der tannen var. Blir lett ekkelt, særlig når du har bedøvelse på vei ut. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...