Gå til innhold

Juballongen

Fremhevede innlegg

Skrevet
5 timer siden, Aldrisur skrev:

Blir det Tacomiddag? :fnise:

:nori:

Hei på deg Rumlemor! :vinke: I dag fant jeg bon ørsmå knopper på en av rosene mine. :hoppendeglad:De var ikke der i går.

Å uff. Du sliter om dagen. :klem:

Klarer du å få gjort det du må ift. skolearbeidet?

-------------------------------------

Det er ikke rettferdig at enkelte av oss skal slite med å bære på så tunge ryggsekker at det blir vanskelig å nyte livet. :sad:

I dag har jeg vært i byen; dvs. i Oslo Sentrum, og det slo meg at jeg ikke er der så ofte for tiden. Så mange mennesker som bare virrer rundt uten mål og mening. I hver fall kan det virke slik på en helt vanlig onsdags formiddag.

Min eneste utfordring var å få kjøpt meg en ny bikini, og finne et greit sted å tisse. :Knegg: Bikinien gikk greit, men.....Fikk rotet meg ned i underetasjen på City hvor det før satt en hyggelig dame og tok i mot 5 kroner. Enn femmer for å få benytte toalettet er helt greit. I dag aner jeg ikke hva det koster. Det sto en diger automat foran inngangen som man skulle legge penger på, ut av den kom det en billett, billetten skulle man så holde over en lampe som lyste rødt og på den måten få grønt lys og to plastdører åpnet seg! 

En forsoffen og hyggelig fyr kjøpte billetten, han forsto ikke hva han skulle gjøre med den, men siden jeg har vært en del på flyplasser :murvegg:forsto jeg at han måtte holde den over lyset, sånn for å sjekke inn - liksom. Det virket. En eldre pakistansk dame tok meg i armen og sa: -Kom med meg, vi sniker oss inn etter den mannen! Og det gjorde vi. Inn i hver vår bås og damen ropte: Venter du på meg, så vi kan gå sammen ut igjen? Vi tisset i kor og kom oss heldigvis ut igjen  - uten billett. 

Fikk takket mannen for god hjelp også. Han ville ikke ha penger av meg, men sa at "denne runden spanderte han".:hoho:

:opplyser: Nå skinner sola her, det er 19 grader og har hatt hjemmelaget Meksikansk fiskesuppe med chili, hvitløk, tomater og masse annet oppi, til middag. 

Saa morsomt naar de plutselig bare dukker opp! :nori:

Og for en herlig historie! :laugh:

4 timer siden, Hoppetaujenta skrev:

Hihi...skal si at du har hatt en opplevelsesrik bytur.  :fnise:  Sånn opplever ikke jeg. lol

Altsaa hallo, naa maa jeg nesten minne deg paa historien fra det nye senteret, eller hva det var du var paa_ Uansett, der det var toaletter med veeeeldig gjennskinn i gulvflisene_ :laugh:

4 timer siden, Hoppetaujenta skrev:

Du er unik og vakker i sinn og skinn. Sånn er det med den saken. Du har lyst opp byen i dag. :jepp: 

Jupp! :)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 timer siden, Aldrisur skrev:

Pøh, han våkner nok nå, for nå skal jeg prøve den nye bikinien min! :hoho::hoho::hoho:

:Gjesp:

Uff. Gikk glipp av det. :angry:

Ja, ja..neste gang, da.  :lur:

• Liker 2
Skrevet

God morgen god morgen..:romeo:

1. juni og alle husker å lese av strømmåleren i dag? :kaffekopp:

Om dere ønsker en rolig start på dagen...:rodmer:

• Liker 1
Skrevet

Strømmåler ja, får prøve å huske det ikveld. Sånt blir stadig glemt. 

Den låta tør jeg ikke spille. :hoho: Høres mistenkelig ut som noe dænsebænd og jeg HATER dænsebænd! Den eneste musikksjangeren jeg blir sinna av og har lyst til å knuse radioen/tvn av bare jeg hører en bitteliten strofe.  :fnise: Grusefulle greier. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Salka skrev:

Strømmåler ja, får prøve å huske det ikveld. Sånt blir stadig glemt. 

Den låta tør jeg ikke spille. :hoho: Høres mistenkelig ut som noe dænsebænd og jeg HATER dænsebænd! Den eneste musikksjangeren jeg blir sinna av og har lyst til å knuse radioen/tvn av bare jeg hører en bitteliten strofe.  :fnise: Grusefulle greier. 

Ha-ha-ha :nori:Jeg er heller ikke særlig fan av danseband Salka.

Dette er IKKE danseband men Gøran Fristorp, en helt nydelig låt om du tør å lytte da- pysa! :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Denne er litt tryggere, hehe. FOR en stemme han hadde! Og i 2030-årene reiser jo de første til Mars om alt går i orden. Jeg er så spent på det prosjektet der! Om det går, om de klarer å overleve der og hvordan det er der om 100 år. Ikke at jeg får se det da, men likevel. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Aldrisur skrev:

Ha-ha-ha :nori:Jeg er heller ikke særlig fan av danseband Salka.

Dette er IKKE danseband men Gøran Fristorp, en helt nydelig låt om du tør å lytte da- pysa! :fnise:

Skeptisk. Meeeeeget skeptisk. :hoho: 

Skrevet
1 minutt siden, Salka skrev:

Denne er litt tryggere, hehe. FOR en stemme han hadde! Og i 2030-årene reiser jo de første til Mars om alt går i orden. Jeg er så spent på det prosjektet der! Om det går, om de klarer å overleve der og hvordan det er der om 100 år. Ikke at jeg får se det da, men likevel. 

For en stemme og for en sjaaaaaarm! Jeg elsker David Bowie  :rodmer:-  så takk for fin morgenmusikk. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
12 minutter siden, Aldrisur skrev:

For en stemme og for en sjaaaaaarm! Jeg elsker David Bowie  :rodmer:-  så takk for fin morgenmusikk. 

Ja, han var helt fantastisk på alle måter og hadde i tillegg til en rå stemme og masse sjarm og utstråling på scenen en unik evne til å fornye seg. Hans dødsfall er det artistdødsfallet som har gått mest inn på meg. :dagens-rose: Fine Bowie, håper han har det bra der han er nå.:hjerte:

Endret av Salka
  • Liker 2
Skrevet

Denne versjonen er heeeelt FANTASTISK!:rodmer: Spesielt starten, sååååå nyyyyydelig. 

• Liker 2
Skrevet

Bowies musikk er en del av oppveksten vår, og det er det som er så bra. Musikken til alle våre :hjerte:-artister kan ingen ta fra oss. Den gode musikken er som skatter vi kan glede oss over selv om artistene "går over til den andre siden". :)

Jeg er ikke glad i svensk dansebandmusikk, synes alt høres likt ut, derimot har jeg en håndfull svenske artister som jeg er veldig glad i. Blant annet Mikael Wiehe, Kent, Hakan Hellstrøm og ikke minst Bjørn Afzelius (den beste av dem). 

Skravle skravle :skravle:, kunne ha snakket om musikk i all evighet. :ler:

• Liker 1
Skrevet

Bare slipp deg løs og snakk du. :jepp:  Lett krydret med videosnutter blir det en om mulig enda bedre trådvariant.

11 timer siden, Rumle skrev:

Altsaa hallo, naa maa jeg nesten minne deg paa historien fra det nye senteret, eller hva det var du var paa_ Uansett, der det var toaletter med veeeeldig gjennskinn i gulvflisene_ :laugh:

Ehh...den hadde jeg glemt gitt. Nå kom opplevelsen tilbake med full fart. Fryktelige greier. :sjokkbla:

1 time siden, Aldrisur skrev:

1. juni og alle husker å lese av strømmåleren i dag? 

Jeg har avlest! :opplyser: 

33 minutter siden, Salka skrev:

Den låta tør jeg ikke spille.  H

Å komigjenda, pysa! :fnise:  Den ER fin altså. Ikke noe tull her. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Bare slipp deg løs og snakk du. :jepp:  Lett krydret med videosnutter blir det en om mulig enda bedre trådvariant.

Ehh...den hadde jeg glemt gitt. Nå kom opplevelsen tilbake med full fart. Fryktelige greier. :sjokkbla:

Takk for god støtte Hoppis :takke:

:ler:

Se og Hør på denne du @Salka!

:hoho:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ååå....jeg fant et bilde som jeg bare må dele med dere, som inspirasjon til fredagens kakekjøp. :rodmer:  Napoleonskake med en liten vri...som ser ufattelig godt ut! Bare nyt synet av hva de lager på denne lille plassen i Tromsø...tror jeg det er.  http://www.koseverden.no/smaker-som-vi-tilbyr-2/  Jeg vil flytte på sekundet!!!
20140614_182801.jpg

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Hoppetaujenta skrev:

Ååå....jeg fant et bilde som jeg bare må dele med dere, som inspirasjonen til fredagens kakekjøp. :rodmer:  Napoleonskake med en liten vri...som ser ufattelig godt ut! Bare nyt synet av hva de lager på denne lille plassen i Tromsø...tror jeg det er.  http://www.koseverden.no/smaker-som-vi-tilbyr-2/  Jeg vil flytte på sekundet!!!
20140614_182801.jpg

Fredagens kakekjøp? :nigo:

Jeg tror jeg nøyer meg med å nyte synet og danse litt samtidig. :danser:

• Liker 1
Skrevet

Aha..god idè å forbrenne litt før innkjøpet begås. :nigo: 

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, Aldrisur skrev:

Bowies musikk er en del av oppveksten vår, og det er det som er så bra. Musikken til alle våre :hjerte:-artister kan ingen ta fra oss. Den gode musikken er som skatter vi kan glede oss over selv om artistene "går over til den andre siden". :)

Jeg er ikke glad i svensk dansebandmusikk, synes alt høres likt ut, derimot har jeg en håndfull svenske artister som jeg er veldig glad i. Blant annet Mikael Wiehe, Kent, Hakan Hellstrøm og ikke minst Bjørn Afzelius (den beste av dem). 

Skravle skravle :skravle:, kunne ha snakket om musikk i all evighet. :ler:

Den musikken hans som jeg hører mest på er fra en god stund før jeg ble født og i barndommen/tenårene spilte jeg nesten bare dance, techno, britpop, Backstreet Boys og sånt (jeg gremmes!), men han preget jo mye av musikkbildet da også og ble spilt mye på radio selv om jeg var for ung og dum til å sette pris på det. Jeg er født i 83, altså samme år som let's dance ble gitt ut. Ble skikkelig fan først da jeg var kanskje rundt 20 og liker best det han kom med på 70-tallet. Hadde jeg fått gå tilbake i tid og oppleve et tiår jeg ikke har opplevd måtte det blitt 70-tallet tror jeg. Tenk å oppleve Bowie da og gå på konserter, det hadde vært så gøy. Er født 20-30 år for sent tror jeg. :P 

Men ja, musikken er en skatt som lever for alltid selv om artistene går over til den andre siden og band oppløses. :hjerte: Selv R.E.M. og Pink Floyd begynte jeg å digge først i sene tenår, har vært blodfan siden. Så tok litt tid før jeg skjønte hva virkelig bra musikk var, hehe. Syns fortsatt det er gøy å høre på techno/dance av og til da, men holder med en låt eller to. 

Jeg har rett og slett fobi for danseband. Jeg hater det så intenst. Men ja, mye bra svensk musikk, veldig glad i Kent, men det kan jo ikke sammenliknes med danseband, hehe. Var blodfan av Roxette i barndommen, liker dem litt enda selv om det ikke er det jeg hører så ofte på lenger. 

Enig, musikk kan man skravle om i evigheter, særlig når man deler mye musikksmak. Livet hadde vært kjipt uten musikk altså. 

7 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Hehe, har ikke mulighet akkurat nå, men skal spille den når jeg har mulighet. :) Loooover. :nigo: Haha, ja skeptisk og pysete til alle svenske tekster jeg ikke vet hva er. :hoho: 

• Liker 2
Skrevet
29 minutter siden, Aldrisur skrev:

Takk for god støtte Hoppis :takke:

:ler:

Se og Hør på denne du @Salka!

:hoho:

Trond Viggo er dødskul. Jeg har digga han hele livet. Fantastisk morsom mann. Skal spille den når jeg får mulighet. :) 

• Liker 1
Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)
1 time siden, Salka skrev:

Denne versjonen er heeeelt FANTASTISK!:rodmer: Spesielt starten, sååååå nyyyyydelig. 

Den sangen er helt fantastisk, ja. Min favoritt Bowie låt.

Endret av Catalina Culès

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...