Gå til innhold

Juballongen

Fremhevede innlegg

Skrevet
Akkurat nå, FruN skrev:

Både og :P fikk vasket litt klær, skiftet på senga, vasket puta til HerrN som tromles nå, litt smårydding og satt på to oppvaskmaskiner. Og nysgjerrige lillemor har vært med på vaskerommet og prøvd alt av knapper og dingser på både vaskemaskin og tørketrommel :P Nesten så jeg ble redd ho kunne ødelegge noe :overrasket: 

Nå har jeg beina høyt og tv-en på :Nikke: Skal ned og se hvordan det går med puta om ca 20 min.  Håper den blir tørr :fnise: Snart kommer vel gubbeluran hjem og :jepp: 

:hoho:Håper den blir tørr til han skal legge seg da. *Surprise! Jeg har vasket puta di i dag! :haar:

Søte Lillemor må lære seg å vaske hun også vet du. Mest sannsynlig får hun er gubbelura etter hvert hun også. :smilorange: 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

s-l1600.jpg

Jeg får meg nytt skjerf i løpet av de neste ukene

• Liker 2
Skrevet

Han vet det! :ler: Sendte "bestilling" på sånne tennis-tørkeballer siden han var på tur. Denne gangen ble det tøyskoene mine som fikk seg en tur i trommelen :ler: 

Og Joda, skal tidlig krøkes! Ho elsker å være på kjøkkenet med meg, og vil aller helst holdes oppe så ho kan se hva som skjer på ovnen :ler: Og ho skal hjelpe til med oppvaska! Husmoremne før ho er halvannet år :hoho: 

• Liker 1
Skrevet

Jeg brukte å få hu som jeg passa til å røre i sausen når hun var 3. Hun kunne sitte på benken ved komfyren å røre. Da var hun i lykkeland.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Severus skrev:

Jeg brukte å få hu som jeg passa til å røre i sausen når hun var 3. Hun kunne sitte på benken ved komfyren å røre. Da var hun i lykkeland.

Gleder meg til lillemor blir så stor :rodmer: Bare at ho kan sitte på benken uten at jeg er redd for at ho faller ned :ler: Ho gjorde det når mormor lagde mat når vi var på besøk, men har ikke helt våget meg på det her hjemme.. :sjenert: 

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, Severus skrev:

s-l1600.jpg

Jeg får meg nytt skjerf i løpet av de neste ukene

Fint da! Herr Aldri kjøpte et makent når vi var i Doha. Skjer, hodering i skinn og sånn hvit kjortel som araberne går med. Han ville ha det på 17. mai, men fikk ikke lov av meg. :hoho:

4 minutter siden, FruN skrev:

Han vet det! :ler: Sendte "bestilling" på sånne tennis-tørkeballer siden han var på tur. Denne gangen ble det tøyskoene mine som fikk seg en tur i trommelen :ler: 

Og Joda, skal tidlig krøkes! Ho elsker å være på kjøkkenet med meg, og vil aller helst holdes oppe så ho kan se hva som skjer på ovnen :ler: Og ho skal hjelpe til med oppvaska! Husmoremne før ho er halvannet år :hoho: 

Hun er bare nusselig altså. Og lille tuppa som skal bli storesøster og all ting. :rodmer:

1 minutt siden, Severus skrev:

Unger liker som oftest å føle at de er med og gjør noe nyttig. Bra det da, det er jo på den måten de lærer seg nye ting og får bra selvfølelse. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Aldrisur skrev:

Fint da! Herr Aldri kjøpte et makent når vi var i Doha. Skjer, hodering i skinn og sånn hvit kjortel som araberne går med. Han ville ha det på 17. mai, men fikk ikke lov av meg. :hoho:

Hun er bare nusselig altså. Og lille tuppa som skal bli storesøster og all ting. :rodmer:

Unger liker som oftest å føle at de er med og gjør noe nyttig. Bra det da, det er jo på den måten de lærer seg nye ting og får bra selvfølelse. 

Det var bra du satte en stopper for det, tror Herr Aldri burde ha det på hjemme å ikke ute blant folk. Det er så mye "avskum" ute å går nå for tiden.

Skrevet

Noen som har tips til hvordan vite at en dunpute er tørr? :ninja: Vil ikke at den skal mugne fordi jeg ikke tørket den godt nok.. 

Skrevet
Akkurat nå, Severus skrev:

Det var bra du satte en stopper for det, tror Herr Aldri burde ha det på hjemme å ikke ute blant folk. Det er så mye "avskum" ute å går nå for tiden.

Han bruker det ikke så ofte utenfor disse fire veggene nei. Ikke så mye her inne heller, men har hatt det på seg på karneval en gang. :)

Skrevet
Akkurat nå, FruN skrev:

Noen som har tips til hvordan vite at en dunpute er tørr? :ninja: Vil ikke at den skal mugne fordi jeg ikke tørket den godt nok.. 

La den ligge litt kjølig en stund, så kjenner du det sikkert bedre enn når den er tørketrommelvarm. 

Uff nei mugne puter er no herk! :kaklehone:

• Liker 1
Skrevet (endret)
8 minutter siden, Aldrisur skrev:

Jeg kan jo ikke si noe annet selv :rodmer: Og ja, snart storesøster! :overrasket: Det er fortsatt litt uvirkelig :ler: 

Det er veldig viktig med god selv- og mestringsfølelse! Og enda mer viktig med et godt grunnlag fra barndomsårene!

Endret av FruN
Skrevet
Akkurat nå, FruN skrev:

Jeg kan jo ikke si noe annet selv :rodmer: Og ja, snart storesøster! :overrasket: Det er fortsatt litt uvirkelig :ler: 

Bra hun skal begynne i barnehage til høsten. (Var det ikke det høsten du sa?) Jeg husker når vi fikk nummer to, og storesøster som ikke var så veldig stor, ble litt tilsidesatt av og til. Disse babyene krever jaggu sitt. :babysmokk:

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Aldrisur skrev:

La den ligge litt kjølig en stund, så kjenner du det sikkert bedre enn når den er tørketrommelvarm. 

Uff nei mugne puter er no herk! :kaklehone:

Takk! Har ikke vasket puter eller dyner før :ninja: Har liksom ikke tenkt på det :sjenert: Så har ikke så god erfaring med det :sjenert: 

Skrevet (endret)
4 minutter siden, Aldrisur skrev:

Bra hun skal begynne i barnehage til høsten. (Var det ikke det høsten du sa?) Jeg husker når vi fikk nummer to, og storesøster som ikke var så veldig stor, ble litt tilsidesatt av og til. Disse babyene krever jaggu sitt. :babysmokk:

Høst/vinter, ja. Har plass fra 1.oktober, men må bare se det an. Det er heldigvis en fleksibel barnehage! HerrN vil gjerne ha ho hjemme til ho er nærmere to, og jeg tror ho hadde hatt godt av flere barn nå. Heldigvis er vi to hjemme, om det blir senere, men alikevel.. Så er det hvorvidt jeg vil begynne med tilvenning høygravid eller med en nyfødt på armen da.. Huff, ikke en enkel kabal akkurat det der! 

Endret av FruN
  • Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, FruN skrev:

Høst/vinter, ja. Har plass fra 1.oktober, men må bare se det an. Det er heldigvis en fleksibel barnehage! HerrN vil gjerne ha ho hjemme til ho er nærmere to, og jeg tror ho hadde hatt godt av flere barn nå. Heldigvis er vi to hjemme, om det blir senere, men alikevel.. Så er det hvorvidt jeg vil begynne med tilvenning høygravid eller med en nyfødt på armen da.. Huff, ikke en enkel kabal akkurat det der! 

Disse nye småttingene i denne familien har alle sammen begynt i barnehage omtrent på 1-årsdagene sine. Jeg må si at jeg var skeptisk. De er jo nesten bare babyer ennå. MEN, for det første har jeg ikke noe jeg skulle ha sagt, :fnise: og for det andre har det vist seg at de har tålt det mer enn godt nok. 

Jeg synes man får gjøre som det passer hver familie især. Men at det er en enkel kabal - nei, det er det nok ikke. Uansett, dette fikser dere lett som en plett etter hvert. Det årnær seg. :laugh:

Skrevet

Jeg begynte i barnehage når jeg var 4, i en privat en så ikke si noe til de dere vet.

Skrevet

Skal ikke si noe jeg. 

Tar en ballongpause light! balloons.gif.d600618b30c516ce0e4cc2541b128270.gif Sees senere. 

• Liker 1
Skrevet

Det skal sies at den eides ikke av en barnehagebaron på den tiden, den var eid av en lokal produsent av fiskeprodukter. Å var egentlig barnehage for deres ansatte, men de tok opp på ordinært opptak også.

Skrevet
2 timer siden, FruN skrev:

Sendte "bestilling" på sånne tennis-tørkeballer siden han var på tur.
Denne gangen ble det tøyskoene mine som fikk seg en tur i trommelen

Jeg har kjøpt sånne to ganger og gitt de bort hver gang. De bråker så vederstyggelig i maskinen jo. :ninja: 
Gjør det sånn hos deg/dere også? Er det meningen at de skal bråke så naboene hører det? 

• Liker 1
Skrevet
25 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Jeg har kjøpt sånne to ganger og gitt de bort hver gang. De bråker så vederstyggelig i maskinen jo. :ninja: 
Gjør det sånn hos deg/dere også? Er det meningen at de skal bråke så naboene hører det? 

Har ikke prøvd de ballene enda, men skoa bråkte jo :P men ingen naboer som kan klage da :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...