Hoppetaujenta Skrevet 19. mai 2017 #22281 Skrevet 19. mai 2017 Når det gjelder det med å gjemme det beste til sist av mat og sånn, er det jo det stikk motsatte som burde praktiseres: alltid ta det største og beste som er tilgjengelig. På det viset vinner en hver eneste gang. 1
Mynona Skrevet 19. mai 2017 #22282 Skrevet 19. mai 2017 20 minutter siden, Hoppetaujenta skrev: Spe LITT og litt...røre masse. Jeg spedde litt og litt i 1,5 dl. Og så klinka jeg resten av halvliteren oppi da har jeg lært leksa! 1
Lille Lerke Skrevet 19. mai 2017 #22283 Skrevet 19. mai 2017 12 minutter siden, Jerry Lee skrev: Trur jeg kasta bort ti'a mi i natt. At hvalen må sove i fryser'n er også bortkasta. Sender straks limousineballongen og henter deg, så kan du få lage og spise hvalbiff sammen med herr og fru Lerke i dag. 2
Rumle Skrevet 19. mai 2017 #22284 Skrevet 19. mai 2017 3 timer siden, Mynona skrev: Haha, vi var uheldig begge to i går da! Mamma digger den formen. Hun har flere. Melkesuppen min ble omsider litt tykkere. Måtte bare koke en halvtime jeg feiler forskjellige steder i prosessen hver gang. Men i går hadde jeg kommet godt i gang og spedd melken i, men ble overivrig og helte alt for me melk i på en gang ble god lasagne likevel. Begynner du med smoer og mel og sper paa med melk_ 2
Rumle Skrevet 19. mai 2017 #22285 Skrevet 19. mai 2017 7 timer siden, Aldrisur skrev: /// Så skulle jeg innvie min nye paiform, en slik med løs bunn (for enkelthets skyld når paien skal ut av formen)-knegg knegg. Det som skjedde var at jeg stekte paideigen i formen, avkjølte den og etter å ha stekt skinke og purre og blandet det med smeten (heter det det? eller er det svensk?) så helte jeg det hele i paiformen. Det var en pussig opplevelse å se hele skiten, dvs. 5 dl melk og 3 egg, renne ut over benken - det bare fløøøøøøt og fløøøøt og det som var igjen i paiformen var en klissete godt stekt paideig, skinke og purre. /// det har skjedd med meg ogsaa! I grunnen er det helt utrolig hvor MYE volum det er i ALL vaeske som ikke holder seg der den skal vaere! God helg alle sammen! 2
Mynona Skrevet 19. mai 2017 #22286 Skrevet 19. mai 2017 6 minutter siden, Rumle skrev: Begynner du med smoer og mel og sper paa med melk_ Ja... også blir jeg utålmodig: 14 minutter siden, Mynona skrev: Jeg spedde litt og litt i 1,5 dl. Og så klinka jeg resten av halvliteren oppi da har jeg lært leksa! 2
Rumle Skrevet 19. mai 2017 #22287 Skrevet 19. mai 2017 Akkurat nå, Mynona skrev: Ja... også blir jeg utålmodig: Hah! Ja, det leste jeg visst ikke 2
Jerry Lee Skrevet 19. mai 2017 #22288 Skrevet 19. mai 2017 8 minutter siden, Lille Lerke skrev: Sender straks limousineballongen og henter deg, så kan du få lage og spise hvalbiff sammen med herr og fru Lerke i dag. Den er grei, du. Bortsett fra herr... Han må gå seg en laaang tur. Og SÅ blir'e hvalmidda'n. 2
Jerry Lee Skrevet 19. mai 2017 #22289 Skrevet 19. mai 2017 Jærri fy'er på voksne damer som ikke kan lage saus. 1
Mynona Skrevet 19. mai 2017 #22290 Skrevet 19. mai 2017 2 timer siden, Jerry Lee skrev: Jærri fy'er på voksne damer som ikke kan lage saus. Kan masse annet da! Men hvit saus har alltid vært min fiende! 2
Aldrisur Skrevet 19. mai 2017 Forfatter #22292 Skrevet 19. mai 2017 God kvæld i stuene rundt omkring! Hurra for hvalbiff og hvit saus. Her har det vært Tacofredag og nå ser vi på finalen i norske talenter. Oooog vi heier på de samme som @FruN heier på. Hæ? Jeg prøver å skrive FruN og så får jeg opp Missus? Har du blitt Missus eller? Men i hvert fall: Håper dere har det fint alle sammen. 1
Aldrisur Skrevet 19. mai 2017 Forfatter #22293 Skrevet 19. mai 2017 7 timer siden, Hoppetaujenta skrev: Prøv, prøv og prøv igjen, My. Til sist vil det åpenbare seg en nyydelig saus som blir lett som en plett og det sitter som spikret for resten av din levetid. Hvit saus er veldig godt. Det er brun saus også... og hvalbiff med grønne erter. Personlig vil jeg ha kjøttet gjennombehandlet. Ikke rødt. Humoristisk sett er dette et veldig bra bilde i hodet mitt, men jeg ville jo aldri finne på å le av en Aldri, så det lar jeg være. *gjemme seg bort og ( ) undertrykke en skikkelig godlatter* Du assa! 1
FruN Skrevet 19. mai 2017 #22294 Skrevet 19. mai 2017 4 minutter siden, Aldrisur skrev: God kvæld i stuene rundt omkring! Hurra for hvalbiff og hvit saus. Her har det vært Tacofredag og nå ser vi på finalen i norske talenter. Oooog vi heier på de samme som @FruN heier på. Hæ? Jeg prøver å skrive FruN og så får jeg opp Missus? Har du blitt Missus eller? Men i hvert fall: Håper dere har det fint alle sammen. Missus? Tja, det ble/blir brukt som fru ihvertfall (f.eks. "Ja, frue?") Heia, heia! 2
Aldrisur Skrevet 19. mai 2017 Forfatter #22295 Skrevet 19. mai 2017 Akkurat nå, FruN skrev: Missus? Tja, det ble/blir brukt som fru ihvertfall (f.eks. "Ja, frue?") Heia, heia! Næmmen i alle dager! Prøv selv da. Det går ikke an å tagge FruN lenger. Ja heie heia! Jeg havna langt utpå bøgda når jef så dem danse i sta. 1
Lille Lerke Skrevet 19. mai 2017 #22296 Skrevet 19. mai 2017 @FruN går helt fint dette. Poste og se..... 2
Aldrisur Skrevet 19. mai 2017 Forfatter #22297 Skrevet 19. mai 2017 1 minutt siden, Lille Lerke skrev: @FruN går helt fint dette. Poste og se..... Da er det bare hos meg.
Aldrisur Skrevet 19. mai 2017 Forfatter #22299 Skrevet 19. mai 2017 Akkurat nå, FruN skrev: Ja, det gikk jo fint når Lerka prøvde..Snodig! Det er nok bare vibber fra "Åndenes Makt" 1
FruN Skrevet 19. mai 2017 #22300 Skrevet 19. mai 2017 6 minutter siden, Aldrisur skrev: Det er nok bare vibber fra "Åndenes Makt" Hattifnatter på ferde? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå