Lille Lerke Skrevet 13. mai 2017 #22141 Skrevet 13. mai 2017 2 timer siden, Aldrisur skrev: lig Lille L. 3
Severus Skrevet 13. mai 2017 #22142 Skrevet 13. mai 2017 Jeg mista den tomatsausen til enchiladas i gulvet, så jeg spiste bare stekt kjøttdeig til middag 1
Rumle Skrevet 13. mai 2017 #22143 Skrevet 13. mai 2017 3 timer siden, Aldrisur skrev: Tusen takk My! Så deilig å se at vennene mine har en god og avslappet lørdagskveld. Jeg får holde meg unna tastaturet i kveld, tror jeg, hvis jeg klarer. Det sliter så veldig på den friske hånda når den må brukes til alt, stakkars. Jeg har bakt den megaostekaken din @FruNog en diger sjokoladekake. Nå skal jeg bake forccaciabrød, burde vente til i morgen for å få det ferskest mulig - men i morgen er det tusen andre ting som må ordnes. Det er Tapas på menyen i morgen og jeg venter (det dikutable tallet) 13 personer på besøk. Håper dere får en fin lørdagskveld uten flaggermus, og husk å heie på Norge om dere ser dem! Ha en straalende dag i morgen! 1
Rumle Skrevet 13. mai 2017 #22144 Skrevet 13. mai 2017 00.35 starter Den fabelaktige Amalie fra Montmartre paa Nrk1 / om det stadig finnes noen som ikke har sett den finurlige perlen av en film 1
Lille Lerke Skrevet 15. mai 2017 #22148 Skrevet 15. mai 2017 Ble alt spist opp Takke Herr og Fru Aldrisur for prat om heliumballonger. Lerkesang om heliumballonger på 17. Mai er godt besøkt på kg. 3
Fantastica Skrevet 15. mai 2017 #22149 Skrevet 15. mai 2017 Her i Midtvesten er det VÆR! Våkna til torden og lyn og så begynte det å regne. Og da snakker vi regn! Det er meldt flere tordenstormer utover dagen med høljregn, haglskurer og voldsom vind, så dette blir morsomt! 1
Aldrisur Skrevet 15. mai 2017 Forfatter #22150 Skrevet 15. mai 2017 På 13.5.2017 den 22.30, Lille Lerke skrev: På 13.5.2017 den 22.59, Rumle skrev: Ha en straalende dag i morgen! Takk den var fiiin Rumle! På 13.5.2017 den 23.33, Rumle skrev: 00.35 starter Den fabelaktige Amalie fra Montmartre paa Nrk1 / om det stadig finnes noen som ikke har sett den finurlige perlen av en film Det er notert. og vil bli oppfulgt. På 13.5.2017 den 23.49, Severus skrev: Kjøttdeig var kjedelig middag Uff, uflaks å miste tomatsausglasset da. Men du har vel kommet over det nå tenker jeg. På 13.5.2017 den 23.55, mia83 skrev: Oi oi gratulerer med gårdagen! Takk takk Mia. Nå er det et hel tår til neste gang. Puh! 3 timer siden, Rumle skrev: Hadde du en fin feiring i gaar, aldri_ Fin feiring, fullt hus og stormende jubel. Jeg datt sammen som en klut på sofaen når alle hadde gått hjem. 1 time siden, Lille Lerke skrev: Ble alt spist opp Takke Herr og Fru Aldrisur for prat om heliumballonger. Lerkesang om heliumballonger på 17. Mai er godt besøkt på kg. Det er fremdeles mat igjen Lerka, men ingen heliumballonger. Og det blir vel med denne ene gangen for oss også. 46 minutter siden, Fantastica skrev: Her i Midtvesten er det VÆR! Våkna til torden og lyn og så begynte det å regne. Og da snakker vi regn! Det er meldt flere tordenstormer utover dagen med høljregn, haglskurer og voldsom vind, så dette blir morsomt! Hallo Midtvesten! Fortell oss hva dere fant på i uværet når du får tid. Håper dagen din blir fin uansett. ---------------------------------------- Nå trenger jeg litt bistand fra den av dere som har litt greie på bunader. Jeg har brukt hele ettermiddagen til å legge opp fald på en barnebunad. I og med at den skal vokses i ble det en dobbel fall. Hvordan presse den på best mulig måte? Så den tar seg penest ut? PÅ vranga eller? Jeg har googlet og lett på youtube, men der er det bare råd om skjortestryking.
Aldrisur Skrevet 15. mai 2017 Forfatter #22152 Skrevet 15. mai 2017 11 minutter siden, FruN skrev: Hva slags materiale er det? Det er ganske tykt sånn ullaaktig stoff. Får vel rette det til *festdrakt*, så vi ikke får besøk av bunadspolitiet her.
Lille Lerke Skrevet 15. mai 2017 #22153 Skrevet 15. mai 2017 Finnes der en vaske/strykelapp inni Er det ull, så finner du frem dampekledet, og damper forsiktig i sidesømmen på lav temperatur før du ser hvordan prøvedampingen kommer ut av prosessen. Er det ok, så går du over hele stakken på samme dampemåten. (Det er vel ikke plisestakk?) 4
Aldrisur Skrevet 15. mai 2017 Forfatter #22154 Skrevet 15. mai 2017 Akkurat nå, Lille Lerke skrev: Finnes der en vaske/strykelapp inni Er det ull, så finner du frem dampekledet, og damper forsiktig i sidesømmen på lav temperatur før du ser hvordan prøvedampingen kommer ut av prosessen. Er det ok, så går du over hele stakken på samme dampemåten. (Det er vel ikke plisestakk?) Neida det er ikke plisestakk. Jeg tenkte å bruke dampekledet, men tror du stakken bør dampes på vrangen? Evt .hele drakteb? Skal kikke etter vaskelapp.
Aldrisur Skrevet 15. mai 2017 Forfatter #22155 Skrevet 15. mai 2017 66% ull, resten viskose og polyester. Strykejern med èn prikk. Så da er jeg jo litt lenger.
Severus Skrevet 15. mai 2017 #22156 Skrevet 15. mai 2017 Nå er jeg trist, de har ikke baot is på Rema. Kun i 8 pakk å jeg trenger kun en.
Lille Lerke Skrevet 15. mai 2017 #22157 Skrevet 15. mai 2017 6 minutter siden, Aldrisur skrev: Neida det er ikke plisestakk. Jeg tenkte å bruke dampekledet, men tror du stakken bør dampes på vrangen? Evt .hele drakteb? Skal kikke etter vaskelapp. Vsnligvis damper vi på retten. Tre stakken innpå strykebrettet slik at du bare damper en del av stakken og ikke dobbelt. Når det er en prikk på strykejernet så bør dette bli en suksess. Host; bedre med en høy oppbrett enn med dobbel oppbrett. Ville tatt det opp igjen før damping, var jeg deg. 3
Aldrisur Skrevet 15. mai 2017 Forfatter #22158 Skrevet 15. mai 2017 6 minutter siden, Severus skrev: Nå er jeg trist, de har ikke baot is på Rema. Kun i 8 pakk å jeg trenger kun en. Ka e de for nokke? Båtis?
Severus Skrevet 15. mai 2017 #22159 Skrevet 15. mai 2017 Akkurat nå, Aldrisur skrev: Ka e de for nokke? Båtis? Ja baot er båt på sogndalsk 1
Aldrisur Skrevet 15. mai 2017 Forfatter #22160 Skrevet 15. mai 2017 Akkurat nå, Lille Lerke skrev: Vsnligvis damper vi på retten. Tre stakken innpå strykebrettet slik at du bare damper en del av stakken og ikke dobbelt. Når det er en prikk på strykejernet så bør dette bli en suksess. Host; bedre med en høy oppbrett enn med dobbel oppbrett. Ville tatt det opp igjen før damping, var jeg deg. Takk for gode råd Lerke, jeg skal gjøre som du sier.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå