Gå til innhold

Juballongen

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Severus skrev:

Kanskje, vi får se hvem som vinner budrunden. Jeg leder med den 100 lappen min

Lykke til! :yvonne: Gøy med så gamle klær. Ser ut som den er i god stand ja.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

.

Endret av Lille Lerke
  • Liker 2
Skrevet
16 minutter siden, Severus skrev:

Vet dere hva jeg alltid har ønsket meg? En sånn ullfrakk fra den sovjetiske hæren. Helt siden jeg var liten jente har jeg hatt lyst på en. Nå leder jeg auksjonen på en genuin topp fra borgerkrigen, jeg har bare bydd 100 kr

Hvor langt er du villig til å gå da Sev.? 

Skrevet
1 minutt siden, Lille Lerke skrev:

Sorry, men den tror jeg ikke er særlig gammel. Grunnen er måten sømmene er sydd på, og knapphullene. Symaskiner som kunne rygge er noe nymotens greier, og jaffal ikke 100 år gamle. Jeg er litt skeptisk til om stoffet er 100 år, nesten, gammelt og. 

MEN jeg kan ikke garantere noe som helst.

Hvordan klarer du å se at symaskinen kan rygge? Uff, håper ikke hun blir snytt nå da. :huh:

Skrevet (endret)

.

Endret av Lille Lerke
  • Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, Lille Lerke skrev:

Jeg sooomer ut max, og bruker forstyrrelsesglass. Da ser jeg det meget godt på brystlommen og på stolpen. Der er det sydd dobbelt. Når symaskiner kan rygge, så treffer de i samme sømmen. Symaskiner av gammel type uten ryggefunksjon så må du snu, da skal du være veldig dyktig for å få det resultatet vi ser på bildet. 

For nesten 100 år siden, før 2. Verdenskrig, så brukte de heller ikke svinget/utringet arm men rett klippet over arm på arbeidskjorter eller masseproduksjon, så langt jeg har lært. Finklær hadde utringet arm og "rikfolkklær".

Jeg tror du har rett altså. Zoomet inn jeg også og la merke til sømmene, spesielt på lommene. I tillegg det med armene ja. 

Æsj, det finnes så mye svindel der ute...:sad:

Skrevet

Kunne aldri gått med noe klær som er over 100 år gammelt.. :ler: Begynner å klø av bare tanken på det. Ett fett hvor mange ganger plagget har blitt vasket.. Nei, ufyselig ekkelt rett å slett.. :sjenert:

• Liker 1
Skrevet

Det er jo det! Du vet aldri hvem som har brukt de klærne..  Og hygiene var jo ikke helt det store for så lang  tid siden.. Andre sine kroppsvæsker.. Nei takk! 

Skrevet

RA8-Vk17.jpg

Her er iallefall Tsar Nikolaj og Aleksej Romanov 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Frk.K skrev:

Kunne aldri gått med noe klær som er over 100 år gammelt.. :ler: Begynner å klø av bare tanken på det. Ett fett hvor mange ganger plagget har blitt vasket.. Nei, ufyselig ekkelt rett å slett.. :sjenert:

Derfor finnes det renseri som kan rense ting mer skånsomt enn vi kan hjemme i vaskemaskinen.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Severus skrev:

Derfor finnes det renseri som kan rense ting mer skånsomt enn vi kan hjemme i vaskemaskinen.

Yeah, no.. Still not doing it for me.

Skrevet (endret)

.

Endret av Lille Lerke
  • Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, Lille Lerke skrev:

Hvem som har brukt klærne er det minste problemet. Hvor klærne har lagt, blitt oppbevart og vasket er det største problemet. :opplyser: Æsj! 

Haha, att det er 100 år gammelt er det store problemet i bunn å grunn.. At det er brukt gjør det bare ... Nasty! Thanks but no thanks liksom :ler:

At bunader og sånt går i arv innad familie er helt greit, for du kjøper jo ny skjorte og det toucher liksom ikke kroppen direkte å ble brukt max 1-3 ganger i året. Så det er noe annet. Men jeg har ikke det heller, så slipper å bekymre meg for det.. :ler:

Skrevet

Jeg har ikke noe problemer med å gå i andre sine skitne klær, klær er klær.

• Liker 1
Skrevet

Ja, er mye jeg sikkert ikke har problemer med som andre har problemer med. Vi er ikke alle like og takk for det! :)

Skrevet

s-l1600.jpg

Jeg ser det jeg også, vi får se om han andre som har bydd byr over meg. Jaja 

• Liker 1
Skrevet

Ja uff, jeg har det jo på samme måten selv når jeg tenker meg om. Kan ikke kjøpe noe på UFF en gang, synes det lukter gammelt tøy når jeg kommer inn i butikken. :icon_frown:

På den annen side, er jeg veldig positiv til resirkulering og gjenbruk av klær. Jaja, dobbeltmoralen (min) lenge leve! :klaske:  :ler:

• Liker 1
Skrevet

Men man kan fortsatt snu hele arbeidet å sy framover uten reversj på maskinen

• Liker 1
Skrevet (endret)

Mener vi gjorde det på Singeren til bestemor, snudde arbeidet for å sy tilbake. Rett og slett ta opp foten, å snu når nåla holder plagget fast.

Endret av Severus
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...