Gå til innhold

Juballongen

Fremhevede innlegg

Skrevet
Akkurat nå, Hoppetaujenta skrev:

Ikke si at det var grunnen han oppga?  :sjokkbla:

Jeg vet ikke, men før har Oslofolk vært stygge mot de fra nord. De brukte å annonsere leiligheter til leie i avisa, så sto det merk ikke nordleninger eller negere. Skikkelig frekke mot folk som ikke er som de.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
19 minutter siden, Severus skrev:

Jeg vet ikke, men før har Oslofolk vært stygge mot de fra nord. De brukte å annonsere leiligheter til leie i avisa, så sto det merk ikke nordleninger eller negere. Skikkelig frekke mot folk som ikke er som de.

:klo: Hva har det med marine beltet å gjøre da? Han trenger ikke å vite at du er "original" nordlending engang. Hopper du litt fort frem til konklusjoner på at du ikke får ting pga hva som har skjedd i fortiden? 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Frk.K skrev:

:klo: Hva har det med marine beltet å gjøre da? Han trenger ikke å vite at du er "original" nordlending engang. Hopper du litt fort frem til konklusjoner på at du ikke får ting pga hva som har skjedd i fortiden? 

UiO har enda et hybelhus bare for nordlendinger, mange i Oslo tror at det går isbjørner i gata her. Å han sa han ville selge det sørpå.

Skrevet
3 minutter siden, Severus skrev:

UiO har enda et hybelhus bare for nordlendinger, mange i Oslo tror at det går isbjørner i gata her. Å han sa han ville selge det sørpå.

Fordi mange har et syn på at nordlendinger er veldig "egne" på lik linje som at folk syns at bergensere er veldig "egne", men det at han ikke vil sende kan jo være mange grunner. Ikke nødvendigvis for den grunnen at du er nordlending. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke egen, jeg hadde gitt deg klærne jeg gikk i om du trengte de. 

Skrevet

Å ikke er jeg upålitelig, jeg betaler alt jeg skal samme dagen. 

Skrevet

Jeg tror du har litt mange fordommer nå. 

Skrevet
7 minutter siden, Severus skrev:

Det var Oslo Kommune som i sin tid skjenket en egen tomt hvor det skulle bygges hybelhus til studenter fra Nord-Norge. I dag beskrives dette som et veldig hyggelig studentkompleks.

Jeg har til gode å høre om et hybelhus øremerket studenter fra Østlandet eller Vestlandet

Så dette er vel det motsatte av diskriminering i forhold til nordlendinger.

Jeg tror den personen du har snakket med har helt andre grunner til ikke å sende/selge beltet. Tviler på at han er fra Oslo selv. Det er det nesten ingen i Oslo som er nemlig. :) 

Forøvrig er det jo dumt at du ikke får det belte du ønsker deg til 17. mai. 

Skrevet

Så? Det har jo vært lenge kjent at vi er frekke fiskere som drar fiskeslo lukt med oss over alt

Skrevet
Akkurat nå, Aldrisur skrev:

Det var Oslo Kommune som i sin tid skjenket en egen tomt hvor det skulle bygges hybelhus til studenter fra Nord-Norge. I dag beskrives dette som et veldig hyggelig studentkompleks.

Jeg har til gode å høre om et hybelhus øremerket studenter fra Østlandet eller Vestlandet

Så dette er vel det motsatte av diskriminering i forhold til nordlendinger.

Jeg tror den personen du har snakket med har helt andre grunner til ikke å sende/selge beltet. Tviler på at han er fra Oslo selv. Det er det nesten ingen i Oslo som er nemlig. :) 

Forøvrig er det jo dumt at du ikke får det belte du ønsker deg til 17. mai. 

Det er fordi nordlendinger er varme og rause, det sa mammas venninne fra Nesodden. Hun hadde aldri møtt så mange hyggelige mennesker i en by, før hun kom oppover hit å jobbet.

Skrevet
1 minutt siden, Severus skrev:

Det er fordi nordlendinger er varme og rause, det sa mammas venninne fra Nesodden. Hun hadde aldri møtt så mange hyggelige mennesker i en by, før hun kom oppover hit å jobbet.

Det tror jeg så gjerne Severus, men det utsagnet ditt om at Oslofolk ikke liker nordlendinger er ca. hundre år gammelt. Og det er veldig urettferdig å legge sånne meninger på oss såkalte Oslofolk.

Dessuten det der med at dere drar med dere fiskeslo blabla, det har jeg aldri hørt før.

Jeg synes vi skal begrave sånne gamle holdninger og heller bry oss om hver enkelt person. Hyggelige folk er hyggelige folk og en drittsekk er en drittsekk. Det spiller ingen rolle hvor dem kommer fra.  :opplyser: Dermed basta. 

• Liker 1
Skrevet

Hundre år siden? De var frekke mot pappa når han var der når han var unge

Skrevet

Dere bare rotter dere fordi dere er fra sør

Skrevet (endret)

Å det er ikke bare meg i  denne byen som har opplevd at folk sørpå ikke vil ha noe med oss å gjøre selv den dag idag. Så det er enkelt å sitte der å peke finger, når dere ikke en gang har opplevd det.

Endret av Severus
Skrevet
Akkurat nå, Severus skrev:

Ingen liker Severus

Jeg liker Severus, men jeg liker ikke at Severus tar alle Oslofolk under en kam og kaller oss diskriminerende mot nordlendinger. Jeg har adri tenkt en stygg tanke om nordlendinger fordi de er nordlendinger.

Det er synes jeg er sårende og urettferdig. 

Skrevet

Så da skjønner du hvordan jeg føler det, når jeg blir det

Skrevet

De sa jeg kunne få kjøpe det om ingen sørpå ville ha det, noe som betyr at de setter meg annenrangs. 

Skrevet

Er pengene mine anderledes enn Peder fra Skjetten? 

Skrevet
4 minutter siden, Severus skrev:

De sa jeg kunne få kjøpe det om ingen sørpå ville ha det, noe som betyr at de setter meg annenrangs. 

Sa han det, virkelig? I såfall er han er det han som person som sa det.

Om du sier at alle Oslofolk er som han, så gjør jo du akkurat det samme som de som putter alle nordlendinger i en negativ bås. 

Og nå er jeg ferdig med dette. 

--------------------------------------

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...