Severus Skrevet 20. august 2015 #18621 Del Skrevet 20. august 2015 (endret) Jeg foreslår at vi amputerer alle brannskader, å kaster armene eller noe på søppelfyllingen. Endret 20. august 2015 av Severus 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 20. august 2015 #18622 Del Skrevet 20. august 2015 Kanskje noen bare burde lobotomere meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 20. august 2015 #18623 Del Skrevet 20. august 2015 Jeg foreslår en god natts søvn til alle her inne. Det burde hjelpe på litt av hvert. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 20. august 2015 #18624 Del Skrevet 20. august 2015 (endret) Varmt vann gjør sånn at det blir vanskelig å redde huden å noe med nerver eller noe sånt kan bli ødelagt mens lunket / kroppstemperatur på vannet kan redde dette. Det skal ikke være for varmt ei for kaldt, derfor sier jeg lunket Ok. Jeg fikk beskjed om at jeg burde kjølt det ned så hurtig som mulig, til og begynne med skal man stoppe varmeutviklingen. Senere bruke lunkent/kaldt vann (ikke varmt lunkent eller iskaldt), og så holde det vått med håndkle/kompress til jeg kom til legevakt. Endret 20. august 2015 av Frøkensina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 20. august 2015 #18625 Del Skrevet 20. august 2015 Jeg foreslår en god natts søvn til alle her inne. Det burde hjelpe på litt av hvert. Vi sier så 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.K Skrevet 20. august 2015 #18626 Del Skrevet 20. august 2015 Ok. Jeg fikk beskjed om at jeg burde kjølt det ned så hurtig som mulig, til og begynne med skal man stoppe varmeutviklingen. Senere bruke lunkent/kaldt vann (ikke varmt lunkent eller iskaldt), og så holde det vått med håndkle/kompress til jeg kom til legevakt. Hmm, godt mulig det. Jeg husker bare at vi lærte å bruke lunkent vann Også flere sykepleiere sier at man skal bruke lunkent. Men tror de har forskjellig praksis fra person til person, så kommer vel an på hvem man møter på å sikkert på hvor "gale" brannskaden er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 21. august 2015 #18627 Del Skrevet 21. august 2015 God tur, Aldrisur! *setter på kaffetrakteren etter en uke med elendige netter* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 21. august 2015 Forfatter #18628 Del Skrevet 21. august 2015 Forbudt å brenne seg i dag! Å huff Tekola, du er inne i en sånn periode for tiden...Håper det snur seg fort. Atter en nydelig sommerdag! Det er helt utrolig deilig etter den lange og kjølige sommeren vi har hatt her hjemme. Skal til frisøren og klippe tupper og lugg! Ha en fin fredag alle sammen! Sola skinner på en tue med siv, og det hele lyser som en lampe i skogen! Det er fint i skogen om dagen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 21. august 2015 #18629 Del Skrevet 21. august 2015 Høstlyset er noe for seg selv altså 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 21. august 2015 #18630 Del Skrevet 21. august 2015 Gooooooooooood helg til aldri og alle fine ballongfolk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inggolf Skrevet 21. august 2015 #18631 Del Skrevet 21. august 2015 Har dere flytta inn Noz? Vi driver på, men det tar litt tid! Målet er å sove der fra lørdag av Historien har også endret seg en god del siden sist vi var ute sammen. Vi fikk jo deeeet drømmehuset, det var så fint at det nesten ikke hadde noe på leiemarkedet å gjøre..Men det viste seg at damen og mannen ikke hadde noe som kalles kommunikasjon, så hun lovet oss huset, mens mannen hadde lovet det vekk til et annet par....Jeg sa ifra akkuratt hva jeg syntes om det, så mannen tilbød oss å leie det andre utleie-huset deres. En gigantisk enebolig med enda større tomt og med utendørs svømmebasseng. Til samme pris som det vi egentlig "fikk", 13000 kr pr mnd. Men det takket vi nei til, fordi huset ligger ganske mange mil fra Oslo. Så nå har vi fått en kjempefin leilighet hos noen som har barn på samme alder som Pål Ny tur igjen ja, Aldri, håper turen blir finere enn finest! Jeg spør av ren nyskjerrighet; Dere som er sånn skikkelig glad i å reise, tenker først og fremst på Aldri og My, men mulig det gjelder flere av dere; Kan det ikke bli for mye reising? Tenker dere aldri at dere har reist nok for en periode, at hjemme er best noen mnd nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inggolf Skrevet 21. august 2015 #18632 Del Skrevet 21. august 2015 Hmm, godt mulig det. Jeg husker bare at vi lærte å bruke lunkent vann Også flere sykepleiere sier at man skal bruke lunkent. Men tror de har forskjellig praksis fra person til person, så kommer vel an på hvem man møter på å sikkert på hvor "gale" brannskaden er. Ja, det er fordi man klarer å holde det brente stedet under lunkent vann mye lengre enn iskaldt. Det mange gjør feil er å ta så kaldt som mulig, men da klarer man ikke så mange minutter.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 21. august 2015 #18633 Del Skrevet 21. august 2015 Jeg starter alltid først med kaldtvann, og så går jeg over til halvkaldt i en skål (eller på en klut). Da kan en sitte i ro og mak. Og så går jeg over til en kladeis med krem på når det svir mindre (eller når jeg blir lei ). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 21. august 2015 #18634 Del Skrevet 21. august 2015 Så stas med flytting og samboerskap, Noz! Så fint lys, Aldrisur! Jeg gleder meg til å rusle med ungene til og fra barnehagen forbi skog og åkere i det fine lyset fremover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 21. august 2015 #18635 Del Skrevet 21. august 2015 Kom over denne i dag, kanskje noen i ballongen trenger et nytt prosjekt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 21. august 2015 #18636 Del Skrevet 21. august 2015 Tror jeg mer trenger at dere kaster meg ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruN Skrevet 21. august 2015 #18637 Del Skrevet 21. august 2015 Kom over denne i dag, kanskje noen i ballongen trenger et nytt prosjekt? Må ikke vise meg sånt! Jeg kommer til å overdekorere barnerommet når jeg endelig kommer i gang med det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inggolf Skrevet 21. august 2015 #18638 Del Skrevet 21. august 2015 Så stas med flytting og samboerskap, Noz! Jeg gleder meg til å rusle med ungene til og fra barnehagen forbi skog og åkere i det fine lyset fremover! Ja, det er jo det! Mitt første samboerskap, og så får jeg med en stk eks og 2 stk barn med i avtalen også Det er helt merkelig å plutselig ha barneseter i den lille rotta jeg har av en bil og det at jeg skal begynne å hente dem i barnehagen! ..Livet mitt har såååå endra seg på særdeles kort tid Det skjønner jeg godt!! Jeg savner mine tantebarn så det gjør vondt i beinmargen og i sjela! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 21. august 2015 #18639 Del Skrevet 21. august 2015 Ja, det er jo det! Mitt første samboerskap, og så får jeg med en stk eks og 2 stk barn med i avtalen også Det er helt merkelig å plutselig ha barneseter i den lille rotta jeg har av en bil og det at jeg skal begynne å hente dem i barnehagen! ..Livet mitt har såååå endra seg på særdeles kort tid Det skjønner jeg godt!! Jeg savner mine tantebarn så det gjør vondt i beinmargen og i sjela! Det var mye nytt på en gang Gratulerer Noz Kan du ikke raske sammen tantebarna på besøk hos dere en gang i blant kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 21. august 2015 #18640 Del Skrevet 21. august 2015 Forbudt å brenne seg i dag! Å huff Tekola, du er inne i en sånn periode for tiden...Håper det snur seg fort. Atter en nydelig sommerdag! Det er helt utrolig deilig etter den lange og kjølige sommeren vi har hatt her hjemme. Skal til frisøren og klippe tupper og lugg! Ha en fin fredag alle sammen! Sola skinner på en tue med siv, og det hele lyser som en lampe i skogen! Det er fint i skogen om dagen. Det er jo eeeeendeeeeelig sommer! Stilig bilde, nå har du vel ny sveis også Gooooooooooood helg til aldri og alle fine ballongfolk Fantabulous teknikk på gentlemannen! God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå