Mynona Skrevet 25. mai 2015 #15721 Skrevet 25. mai 2015 Mitt problem har alltid vært å få det helt tett i "hjørnet" der hvor en er ferdig med å lage hælen og skal begynne å strikke rundt igjen. Blir ofte et lite luftehull der ja. Men flink er du, M! Jeg knøyt sammen den beige og den hvite tråden i hjørnet der jeg Så ble de helt tette Litt juks Lite hvite prikker under foten også for å spare beige Også stod det i oppskriften at man skull strikke vridde rette masker, men det vet jeg ikke hva er, og gadd ikke google, så det dreit jeg i Hælen ser helt super ut den! Her driver vi å forbereder grillmiddag. Det tar sin tid med alt som skal gjøres i stand før man begynner å steke det hele. Og så har jeg åpnet en flaske Jeg skal ikke på jobb i morgen. Og til Ery oppi der: Jeg synes du er veldig interessant! Det er jo som regel damene som står på kjøkkenet og lager alt tilbehør osv, og mannen som griller og får all rosen for middagen etterpå Skal dere ha gjester også, eller er det bare dere to? 1
Aldrisur Skrevet 25. mai 2015 Forfatter #15722 Skrevet 25. mai 2015 Jeg knøyt sammen den beige og den hvite tråden i hjørnet der jeg Så ble de helt tette Litt juks Lite hvite prikker under foten også for å spare beige Også stod det i oppskriften at man skull strikke vridde rette masker, men det vet jeg ikke hva er, og gadd ikke google, så det dreit jeg i Det er jo som regel damene som står på kjøkkenet og lager alt tilbehør osv, og mannen som griller og får all rosen for middagen etterpå Skal dere ha gjester også, eller er det bare dere to? Ser ikke ut som om det gjorde noe at du dreit i det! I dag er det bare oss to, og vi deler som regel på oppgavene - ca. 50/50 tenker jeg. Men jeg er enig i at det som oftest er slik du beskriver det. 2
Roadrunner Skrevet 25. mai 2015 #15723 Skrevet 25. mai 2015 Vridd rett er ikke vanskelig, Myona, man strikker i bakre maskedel i stedet for fremre Men ble veldig bra den sokken der - imponert! Blitt lite strikking her i det siste - mest maling... Men nå håper jeg at jeg nærmer meg mål, ble passe frustrert i stad da jeg tok av maskeringstapen og deler av malingen under fulgte med Frem med ny kost og åpne gammelt spann igjen.. Men nå håper jeg det er ok.
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 25. mai 2015 #15724 Skrevet 25. mai 2015 (endret) Oiioiioioiioiiiiiiiiiiiiiiiiiii så flink du er til å pynte og stelle i stand!! Jeg har faktisk kastet ut litt inventar her og erstattet med 2 barne-stresslesser KOm til å tenke på det av å se bildet, at synet av Pål og meg i hver vår sånn ministol må se temmelig bra ut Håper du har hatt og har en fin og flott bursdagdag! Tenk å ha slike ballonger i neste barnebursdag her da!! *drømme* (Feil sitering her visst. Men planen var egentlig å sitere innlegget med bilder av de mange flotte ballongsakene i taket!) Endret 25. mai 2015 av Mrs. Random Nick
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 25. mai 2015 #15725 Skrevet 25. mai 2015 Vi har fått oss hus, vi! Overtakelse settes etterhvert Gratulerer med eget hus!
Mynona Skrevet 25. mai 2015 #15726 Skrevet 25. mai 2015 Vridd rett er ikke vanskelig, Myona, man strikker i bakre maskedel i stedet for fremre Men ble veldig bra den sokken der - imponert! Blitt lite strikking her i det siste - mest maling... Men nå håper jeg at jeg nærmer meg mål, ble passe frustrert i stad da jeg tok av maskeringstapen og deler av malingen under fulgte med Frem med ny kost og åpne gammelt spann igjen.. Men nå håper jeg det er ok. Da får jeg prøve det neste gang. Altså.. må nesten strikke den neste sokken lik som denne da, men den 3.sokken får jeg prøve vridd. Ser det anderledes ut da? Hva maler du? og hvilken farge?
FruN Skrevet 25. mai 2015 #15727 Skrevet 25. mai 2015 Gratulerer med eget hus! Takk! Argh! Vi skulle være kjempeflinke til å ta siste pakkerasket i stua i dag, og kanskje litt mer. Men jeg har vært dum, og glemt å spise noe særlig etter frokost. Retter opp i det nå da Så blir det kanskje litt mer effekt på oss før en sein middag
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 25. mai 2015 #15728 Skrevet 25. mai 2015 Takk! Argh! Vi skulle være kjempeflinke til å ta siste pakkerasket i stua i dag, og kanskje litt mer. Men jeg har vært dum, og glemt å spise noe særlig etter frokost. Retter opp i det nå da Så blir det kanskje litt mer effekt på oss før en sein middag Mat er viktig å få i seg. Jeg blir i alle fall en skikkelig grinebiter uten. (Nei, jeg er ikke gravid). Det tar tid med flytting..
Roadrunner Skrevet 25. mai 2015 #15729 Skrevet 25. mai 2015 Da får jeg prøve det neste gang. Altså.. må nesten strikke den neste sokken lik som denne da, men den 3.sokken får jeg prøve vridd. Ser det anderledes ut da? Hva maler du? og hvilken farge? Lurt å strikke to like ja Når du strikker vridd rett svinger maskene motsatt vei i forhold til vanlig rett. Eksempelvis om du strikker to masker rett sammen vil de "lene" seg enn vei, strikker du de vridd rett sammen lener de seg motsatt vei. På hæl strikkes det gjerne vridd rett på ene siden og rett på andre siden av hælen, for at maskene skal "lene" seg i samme retning på både utsiden og innsiden av foten. Håpløs til å forklare, og er ikke noen racer på sokkestrikking... Maler det minste gjesterommet, det har vi strippet helt ned og har hatt på recover-tapet. Malt tre vegger i lys antikk, og en fondvegg i mørk aubergine. I går og i dag har jeg malt vinduslister og dørlister - det kjeeeeedeligste... Og da må det maskeres litt... 1
Mynona Skrevet 25. mai 2015 #15730 Skrevet 25. mai 2015 Aha.. det var det jeg gjorde når jeg strikket sammen hælen det. Med 3 masker da. Mørk aubergin er en fin farge. har hatt den på en fondvegg jeg og før. Men lister - det er dørgenes kjdelig ja!
Aldrisur Skrevet 25. mai 2015 Forfatter #15731 Skrevet 25. mai 2015 Mat er viktig å få i seg. Jeg blir i alle fall en skikkelig grinebiter uten. (Nei, jeg er ikke gravid). Det tar tid med flytting.. Driver ikke du og flytter også Mrs.? Er du ferdigflyttet nå kanskje? Lurt å strikke to like ja Når du strikker vridd rett svinger maskene motsatt vei i forhold til vanlig rett. Eksempelvis om du strikker to masker rett sammen vil de "lene" seg enn vei, strikker du de vridd rett sammen lener de seg motsatt vei. På hæl strikkes det gjerne vridd rett på ene siden og rett på andre siden av hælen, for at maskene skal "lene" seg i samme retning på både utsiden og innsiden av foten. Håpløs til å forklare, og er ikke noen racer på sokkestrikking... Maler det minste gjesterommet, det har vi strippet helt ned og har hatt på recover-tapet. Malt tre vegger i lys antikk, og en fondvegg i mørk aubergine. I går og i dag har jeg malt vinduslister og dørlister - det kjeeeeedeligste... Og da må det maskeres litt... Høres kjempefint ut Roadrunner.
Floki Skrevet 25. mai 2015 #15732 Skrevet 25. mai 2015 Det er så mange flinke, fine folk her inne! Ønsker dere alle en fin-fin mandagskveld 1
Aldrisur Skrevet 25. mai 2015 Forfatter #15733 Skrevet 25. mai 2015 Det er så mange flinke, fine folk her inne! Ønsker dere alle en fin-fin mandagskveld Jaaaaa, ikke sant det er? Du er så mer enn hjertelig velkommen til være sammen med oss - men det skjønte du vel sist du var innom?
Floki Skrevet 25. mai 2015 #15734 Skrevet 25. mai 2015 Jaaaaa, ikke sant det er? Du er så mer enn hjertelig velkommen til være sammen med oss - men det skjønte du vel sist du var innom? Tusen takk, blir veldig gjerne med! Sitter her og kikker litt på pinterest etter ideer til hjemmelagede kattesenger jeg! Lurer på om jeg skal lage en sånn her en, av en søt, rød gammel koffert jeg har 1
Aldrisur Skrevet 25. mai 2015 Forfatter #15735 Skrevet 25. mai 2015 Tusen takk, blir veldig gjerne med! Sitter her og kikker litt på pinterest etter ideer til hjemmelagede kattesenger jeg! Lurer på om jeg skal lage en sånn her en, av en søt, rød gammel koffert jeg har Da vet vi i hvert fall èn ting om deg Floki! Du har katt! Det er mange katteelskere her i ballongen, mange som har katt også. Jeg har ikke, jeg koser meg med naboenes katter i stedet.
Floki Skrevet 25. mai 2015 #15736 Skrevet 25. mai 2015 Da vet vi i hvert fall èn ting om deg Floki! Du har katt! Det er mange katteelskere her i ballongen, mange som har katt også. Jeg har ikke, jeg koser meg med naboenes katter i stedet. Jeg har ikke katt helt enda Hvis alt går etter planen så kommer verdens søteste pusejente til meg om to uker Men jeg har andre firbente familiemedlemmer også
Aldrisur Skrevet 25. mai 2015 Forfatter #15737 Skrevet 25. mai 2015 Å ja, men da har du jo litt tid på deg til å innrede den fine kattekofferten?!
Floki Skrevet 25. mai 2015 #15738 Skrevet 25. mai 2015 Å ja, men da har du jo litt tid på deg til å innrede den fine kattekofferten?! Jeg er en smule overivrig og spent, så er i full sving med forbredelsene
Aldrisur Skrevet 25. mai 2015 Forfatter #15739 Skrevet 25. mai 2015 Koselig og spennende. Du må holde oss oppdater da! Ser at du har dagbok - kikker innom der imorgen, for nå er det natta (tror jeg)?
Floki Skrevet 25. mai 2015 #15740 Skrevet 25. mai 2015 Koselig og spennende. Du må holde oss oppdater da! Ser at du har dagbok - kikker innom der imorgen, for nå er det natta (tror jeg)? Takk, det skal jeg gjøre! Sov godt Aldrisur!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå