FruN Skrevet 15. mai 2014 #3501 Skrevet 15. mai 2014 (endret) Det kan jeg Krydderkake a la FruNs mamma: 10 dl hvetemel 6 dl sukker 4 ts natron 4 ts kanel 2 ts ingefær 2 ts malt nellik 1 l kefir Bland alt til en jevn røre, ha i en langpanne dekket med bakepapir og stek i ca 30 min på 180 grader. Jeg pleier å dele den i 4 når jeg fryser den (Passer fint inn i brødpose da ) Del den opp når den er kald/avkjølt! Hvis ikke blir det en del kliss Endret 15. mai 2014 av FruN 1
Rofl Skrevet 15. mai 2014 #3502 Skrevet 15. mai 2014 Kreta Gj.sn. dagtemp. i juni 25 grader - natt 21. Hot as heaven! 25 er ikke så gale men jeg hadde nok smeltet litt Er så varm til vanlig så om det blir varmt ute sier kroppen min WHAT!!! Så blir den bare enda varmere og jeg drikker ca 100 liter veske Ooo, fancy iskrem maskin! Hvilken type er det? Jeg skulle få en kamerat av meg sin fancy maskin siden han måtte ha en større en
Gjest Tekola Skrevet 15. mai 2014 #3503 Skrevet 15. mai 2014 Kreta i juni er superdigg! Vi var på sørdelen av Kreta i begynnelsen av juli for noen år tilbake, det var utrolig digg!
Rumle Skrevet 15. mai 2014 #3504 Skrevet 15. mai 2014 Heisann Rumle! I år valgte jeg å ha geranium i verandakassene. Jeg fant noen som hadde en helt spesiell rosafarge og veldig mørk grønne blader. Kjøpte 8 planter og håper de skal vokse seg store og frodige utover sommeren. Nesten som disse: Åhh de var jo helt nydelige 1
Rumle Skrevet 15. mai 2014 #3505 Skrevet 15. mai 2014 https://www.youtube.com/watch?v=sl8CCVsO46A Har dere fått med dere denne superhero-katten? 2
Hoppetaujenta Skrevet 15. mai 2014 #3506 Skrevet 15. mai 2014 (endret) Fantastisk og ganske utrolig å se, Rumle. -----Jeg vil også gjerne høre litt mere om den vidundermaskinen oppi der, takk. Endret 15. mai 2014 av Hoppetaujenta 1
Rumle Skrevet 15. mai 2014 #3507 Skrevet 15. mai 2014 Jeg synes det er stor forskjell mellom 25 grader her (jeg hadde garantert smeltet!) ogHellas? Er det ikke litt sånn pga større luftfuktighet her eller noe? 1
Hoppetaujenta Skrevet 15. mai 2014 #3508 Skrevet 15. mai 2014 Jeg hadde ikke dratt til "varmere strøk" om jeg så fikk alt dekket og en klekkelig betaling for det.Jeg er som isbjørnen; trives aller best i kjøligere strøk av kloden...men jeg unner andre å "kose seg" med varmen. 2
Gjest Inggolf Skrevet 15. mai 2014 #3509 Skrevet 15. mai 2014 Ha.ha! Du har kanskje forstått at jeg er ganske så løsningsorientert Noz? Ja, det er nettopp det! Løsningsorientert, kreativ og rett og slett utrolig morsom! 1
Mynona Skrevet 15. mai 2014 #3510 Skrevet 15. mai 2014 (endret) Jeg synes det er stor forskjell mellom 25 grader her (jeg hadde garantert smeltet!) ogHellas? Er det ikke litt sånn pga større luftfuktighet her eller noe? Jo, luftfuktigheten avgjør mye av hvordan varmen føles. I Vietnam, spesielt i Ho Chi Mihn var det 33 grader hver dag. Det synes jeg er helt ok i syden f.eks, men pga den høye luftfuktigheten var vi konstant svette og klamme. Var ikke noe vits å sminke seg og fikse håret for man var blank i huden, sminker rent bort og håret frissete på 10 min. De 33 føltes som minst 45! Pga luftfuktigheten. Endret 15. mai 2014 av Mynona
Gjest Inggolf Skrevet 15. mai 2014 #3511 Skrevet 15. mai 2014 (endret) Kreta i juni er superdigg! Vi var på sørdelen av Kreta i begynnelsen av juli for noen år tilbake, det var utrolig digg! Varme!! Jeg var i Afrika i juli/august sammen med min daværende kjæreste. Jeg hadde jammens stranda for meg selv (ganske så bokstaveligtalt også!) hver dag, fordi jeg lå der å marinerte meg selv i sololje uten faktor.......Mens kjæresten lå å "døde" inne av heteslag. Han hadde også faktisk klart å pådra seg varmealergi (i følge legen der nede, ikke at jeg aner hva det er for noe men...) og soleksem.. Og vet dere? Det artigste er at han er halvt fra Sudan! Burde han ikke tåle varmen og solsteika da da!? Jeg ble faktisk brunere enn han den sommeren. Det synes godt på bildene! Endret 15. mai 2014 av Noz 2
Aldrisur Skrevet 15. mai 2014 Forfatter #3512 Skrevet 15. mai 2014 Det kan jeg Krydderkake a la FruNs mamma: 10 dl hvetemel 6 dl sukker 4 ts natron 4 ts kanel 2 ts ingefær 2 ts malt nellik 1 l kefir Bland alt til en jevn røre, ha i en langpanne dekket med bakepapir og stek i ca 30 min på 180 grader. Jeg pleier å dele den i 4 når jeg fryser den (Passer fint inn i brødpose da ) Del den opp når den er kald/avkjølt! Hvis ikke blir det en del kliss Tusen takk FruN! Denne skal jeg bake en vakker dag. 25 er ikke så gale men jeg hadde nok smeltet litt Er så varm til vanlig så om det blir varmt ute sier kroppen min WHAT!!! Så blir den bare enda varmere og jeg drikker ca 100 liter veske Ooo, fancy iskrem maskin! Hvilken type er det? Jeg skulle få en kamerat av meg sin fancy maskin siden han måtte ha en større en Blir det for varmt så HOPPER vi i havet vettu Roflen! Det er en De Longhi ICK 5000 - (den iskremmaskinen altså) Kreta i juni er superdigg! Vi var på sørdelen av Kreta i begynnelsen av juli for noen år tilbake, det var utrolig digg! Vi har vært masse på Kreta, men aldri dit vi skal år - på sørvestdelen. https://www.youtube.com/watch?v=sl8CCVsO46A Har dere fått med dere denne superhero-katten? Det er ytterst sjelden jeg banner, men fy faan for en kul katt! Fantastisk og ganske utrolig å se, Rumle. ----- Jeg vil også gjerne høre litt mere om den vidundermaskinen oppi der, takk. Vi får den visst i morgen Hoppe. Jeg har vært å kjøpt inn egg (ikke stressehandel), fløte og masse bær, sånn at vi skal få prøvd den så fort som mulig. Skal fortelle deg hvordan det går etter hvert jeg. Ja, det er nettopp det! Løsningsorientert, kreativ og rett og slett utrolig morsom! Jo, luftfuktigheten avgjør mye av hvordan varmen føles. I Vietnam, spesielt i Ho Chi Mihn var det 33 grader hver dag. Det synes jeg er helt ok i syden f.eks, men pga den høye luftfuktigheten var vi konstant svette og klamme. Var ikke noe vits å sminke seg og fikse håret for man var blank i huden, sminker rent bort og håret frissete på 10 min. De 33 føltes som minst 45! Pga luftfuktigheten. Enig, det er nesten ikke noe vits i å dusje en gang! Vi var i Thailand på sommeren (Thailands våte årstid) et år, det var ikke så mye regn å snakke om, men fy søren så klamt og fuktig. Ble klissete og våt med en gang vi stakk hode ut av hotellrommet. Kreta er ganske tørr om sommeren, men det er klart, det kan bli fryktelig varmt der også. I juli og august er det for varmt for meg å være der. Et år vi var i Rethymnon (på Kreta) i juli, var det 40 grader i skyggen. Da er det ganske begrenset hva du orker å gjøre.
Severus Skrevet 15. mai 2014 #3518 Skrevet 15. mai 2014 Nei. Jeg er mett, vil ha dessert. Kjerring kok saftsuppe
Hoppetaujenta Skrevet 15. mai 2014 #3519 Skrevet 15. mai 2014 Egentlig...hvis jeg vinner i lotto (som jeg akkurat har levert inn), da skal jeg ha et større kjøkken som har plass til alle maskinene og ha utbakingssone som det går an å kna ut deig på. Det ser så herlig ut på ha god plass...over alt, egentlig. 1
Mynona Skrevet 15. mai 2014 #3520 Skrevet 15. mai 2014 Det skal jeg også + en person som kan rydde opp etter meg når jeg har brukt alle maskinene! 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå