AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #1 Skrevet 2. februar 2014 Hvor jobber du? Hvilken utdanning/erfaring har du? Hva tjener du? Jeg vurderer å søke jobb som konsulent, er tidligere lærer, og lurer derfor på hva som er relevant å søke og hva jeg kan forvente i lønn.. Anonymous poster hash: 8ce4c...c10
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #2 Skrevet 2. februar 2014 Har jobbet som konsulent i politiet. På det meste + overtid tjente jeg litt over 500 000,- i året. Hadde ingen erfaring da jeg begynte og "utdannelsen" var grunnfag i sosiologi og kriminologi. Anonymous poster hash: 4f85c...561
Ferdigstudent Skrevet 2. februar 2014 #3 Skrevet 2. februar 2014 Hvor jobber du? Hvilken utdanning/erfaring har du? Hva tjener du? Jeg vurderer å søke jobb som konsulent, er tidligere lærer, og lurer derfor på hva som er relevant å søke og hva jeg kan forvente i lønn.. Anonymous poster hash: 8ce4c...c10 Hva slags type konsulent ønsker du å søke på? Er det privat eller offentlig? Å si man ønsker å jobbe som konsulent sier ingenting i seg selv, ettersom det finnes like mange forskjellige typer konsulenter som det finnes ulike sjokoladetyper. 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #4 Skrevet 2. februar 2014 Hehe, godt spørsmål. Derfor jeg spør om hva som er relevant mtp min utdanning. Jeg kan jo ikke søke alle type konsulentjobber jeg vil med min utdannelse. Må lufte mine tanker for å høre om det er noen som har noen råd eller tips å komme med Anonymous poster hash: 8ce4c...c10
Ferdigstudent Skrevet 3. februar 2014 #5 Skrevet 3. februar 2014 (endret) Jeg er ikke spesielt glad i stillingstittelen "konsulent", ettersom den ikke sier noe som helst om noen ting etter min mening. Mitt fagfelt er økonomi/finans, og her er den stillingstittelen satt på en pidestall blandt studentene for å si det mildt. Mange studenter sier at de skal bli konsulent. Jeg spør da hva slags konsulent vil du bli, hva vil du jobbe med? Det er visst ikke så viktig, bare det er jobb som konsulent. Poenget mitt er at du må tenke nøye gjennom hva du selv vil, hvilke bransjer, hvilke fagfelt, hvilke arbeidsoppgaver etc er det du er på utkikk etter. Å jobbe som konsulent betyr i praksis (satt på spissen) at man jobber med problemstillinger innen en bransje/fagfelt. Med din bakgrunn er det vel mest naturlig å se på offentlig sektor. Kunnskapsdepartementet og eventuelle andre departementer, offentlig forvaltning som NAV, stillinger i kommunen/fylket etc. Det er sikert mange flere muligheter enn det jeg kan komme på, muligens forlagsbransjen kan være noe, men det viktigste er hva du selv ønsker å jobbe med. Ikke at du vil jobbe som "konsulent". Endret 3. februar 2014 av Ferdigstudent
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #6 Skrevet 3. februar 2014 Veldig enig med deg der! Skjønner hvis spørsmålet mitt høres noe naivt ut. Grunnen til at jeg spør såpass "vidt" er at tidligere lærerstudenter jeg studerte med nå jobber som konsulenter i ulike firmaer. I tillegg er det også nettopp denne tittelen som blir nevnt når man vil bytte beite som lærer. Er som sagt på et veldig tidlig stadiet i denne "konsulentfasen" og lufter dermed tanker om hva som kan være aktuelt. Som du nevner vil jo offentlig sektor og stillinger som har med eller er nært knyttet lærerrollen være mest relevante. Er jo også disse feltene jeg vil jobbe innen - skole og utdanning osv. På et mer konkret nivå kan jeg nevne minoritetsspråklige, klasseledelse, problematferd, Samtidig føler jeg på at jeg vil stille bakerst i køen hos Kunnskapsdepartementet med en stusselig lærerutdannelse. Derfor håper jeg på å spe med en master i pedagogikk etterhvert. Har søkt litt på finn.no og ser at det ofte kreves utdannelse jeg ikke har, og føler dermed jeg ikke kan være så kresen heller. Anonymous poster hash: 8ce4c...c10
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #7 Skrevet 3. februar 2014 Veldig enig med deg der! Skjønner hvis spørsmålet mitt høres noe naivt ut. Grunnen til at jeg spør såpass "vidt" er at tidligere lærerstudenter jeg studerte med nå jobber som konsulenter i ulike firmaer. I tillegg er det også nettopp denne tittelen som blir nevnt når man vil bytte beite som lærer. Er som sagt på et veldig tidlig stadiet i denne "konsulentfasen" og lufter dermed tanker om hva som kan være aktuelt. Som du nevner vil jo offentlig sektor og stillinger som har med eller er nært knyttet lærerrollen være mest relevante. Er jo også disse feltene jeg vil jobbe innen - skole og utdanning osv. På et mer konkret nivå kan jeg nevne minoritetsspråklige, klasseledelse, problematferd, interkulturelle temaer osv osv. Samtidig føler jeg på at jeg vil stille bakerst i køen hos Kunnskapsdepartementet med en stusselig lærerutdannelse. Derfor håper jeg på å spe med en master i pedagogikk etterhvert. Har søkt litt på finn.no og ser at det ofte kreves utdannelse jeg ikke har, og føler dermed jeg ikke kan være så kresen heller. Anonymous poster hash: 8ce4c...c10 Satt inn utelatte ord Anonymous poster hash: 8ce4c...c10
Ferdigstudent Skrevet 3. februar 2014 #8 Skrevet 3. februar 2014 Hva slags type konsulenter er det dine tidligere medstudenter jobber som nå?
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #9 Skrevet 3. februar 2014 Føler jeg røper meg selv om jeg sier det, og det vil jeg nødig. Men kan si at det er helt andre områder enn utdanning. Bemanningsbyråer blant annet. Der jeg sa jeg visst litt likevel. Anonymous poster hash: 8ce4c...c10
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå