Gjest Blondie65 Skrevet 2. februar 2014 #21 Skrevet 2. februar 2014 Når begynte religiøse fanatikere å respektere norske lover. Og dessverre så finnes en del leger som løper deres ærend. Hva med å la være å føre han opp som far?
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #22 Skrevet 2. februar 2014 Jeg går aldri med på det. Vi bor i Norge, gutten er norsk selvom faren er fra et annet land. Her omskjæres ikke gutter eller jenter så det kommer jeg aldri i verden til å gå med på. Frykten er at han skal få gjort det uten meg, men det godtar vell ingen leger her i Norge?Anonymous poster hash: 4540b...576 Det er ingen som sier at dette må bli utført av lege. Jeg vet ikke hvor eksen din er fra, men jeg har sett hjemmevideoer av omskjæring med tilhørende festligheter. De har en person(ikke lege) som visstnok er ekspert på sånt. Du kan forvente å få gutten hjem omskåret etter samvær. Ingenting du kan gjøre med det. Anonymous poster hash: a25be...7b7 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #23 Skrevet 2. februar 2014 Men da mister han jo omsorgen for barnet? Gjøres dette hjemme uten form for bedøvelse eller hygiene utsetter de jo barnet han for fare. Og han vil vel sa miste retten til omsorg med han?Anonymous poster hash: 4540b...576 2
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2014 #24 Skrevet 2. februar 2014 Men da mister han jo omsorgen for barnet? Gjøres dette hjemme uten form for bedøvelse eller hygiene utsetter de jo barnet han for fare. Og han vil vel sa miste retten til omsorg med han?Anonymous poster hash: 4540b...576 Det er ikke sikkert med mindre TS går rettens vei hvis det skjer.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #25 Skrevet 2. februar 2014 Tro meg, det kommer jeg til å gjøre! Har så fryktelig mye bekymringer nå. Anonymous poster hash: 4540b...576
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #26 Skrevet 2. februar 2014 Var ikke omskjæring noe dere pratet om før dere valgte å få barn? Anonymous poster hash: f07b3...dbc
Nordvesta Skrevet 2. februar 2014 #27 Skrevet 2. februar 2014 Når du og far ikke er samboere ved fødsel så får du foreldreansvaret alene (om dere ikke aktivt også vil at far også skal ha det). Det innebærer at det er du som alene bestemmer religion, medisinsk behandling, navn, pass etc. for barnet. Far kan verken omskjære i Norge eller melde barnet inn i et trossamfun uten ditt samtykke. Velger far å gå til retten for å få foreldreansvar så vil han mest sannynlig få det, men heller ikke da kan han gjøre som han vil. Da skal dere begge to samtykke til feks. valg av religion og omskjæring. Omsorg og samvær er noe du og far skal bli enige om. Bestill time på familievernkontoret og så tar dere en samtale der. 1
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2014 #28 Skrevet 2. februar 2014 Når du og far ikke er samboere ved fødsel så får du foreldreansvaret alene (om dere ikke aktivt også vil at far også skal ha det). Det innebærer at det er du som alene bestemmer religion, medisinsk behandling, navn, pass etc. for barnet. Far kan verken omskjære i Norge eller melde barnet inn i et trossamfun uten ditt samtykke. Velger far å gå til retten for å få foreldreansvar så vil han mest sannynlig få det, men heller ikke da kan han gjøre som han vil. Da skal dere begge to samtykke til feks. valg av religion og omskjæring. Omsorg og samvær er noe du og far skal bli enige om. Bestill time på familievernkontoret og så tar dere en samtale der. Ikke hvis TS argumenterer med at han var totalt uinteressert før han fikk vite at baby var en gutt.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #29 Skrevet 2. februar 2014 Var ikke omskjæring noe dere pratet om før dere valgte å få barn?Anonymous poster hash: f07b3...dbc Hvis du leser det jeg skrev først hadde vi pratet om alt før vi prøvde bli gravide.Anonymous poster hash: 4540b...576
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #30 Skrevet 2. februar 2014 Ikke hvis TS argumenterer med at han var totalt uinteressert før han fikk vite at baby var en gutt. Men det har jeg jo ingen bevis for. Han dro fra meg da jeg bør gravid og sa at jeg skulle ta abort hvis ikke ville han aldri ha noe med meg eller barnet å gjøre. Anonymous poster hash: 4540b...576
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #31 Skrevet 2. februar 2014 Men det har jeg jo ingen bevis for. Han dro fra meg da jeg bør gravid og sa at jeg skulle ta abort hvis ikke ville han aldri ha noe med meg eller barnet å gjøre. Det er kjempe fint for sønnen vår at han nå vil ta del, men syntes det er urimelig av han å komme å kreve ting nå, kun fordi det er en gutt. Det er dessverre sånn at det er mere stas å få gutter enn jenter i hans kultur. I Norge blir man glad uansett!Anonymous poster hash: 4540b...576 Anonymous poster hash: 4540b...576
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2014 #32 Skrevet 2. februar 2014 Men det har jeg jo ingen bevis for. Han dro fra meg da jeg bør gravid og sa at jeg skulle ta abort hvis ikke ville han aldri ha noe med meg eller barnet å gjøre.Anonymous poster hash: 4540b...576 Men så fikk han høre det var en gutt og ble plutselig så interessert....
Nordvesta Skrevet 2. februar 2014 #33 Skrevet 2. februar 2014 Ikke hvis TS argumenterer med at han var totalt uinteressert før han fikk vite at baby var en gutt. Skal ikke være bastant, men jeg tror ikke det vil ha så mye å si. Det er her og nå som gjelder, og nå er han interessert. Mødre som bestiller time til abort og som ombestemmer seg i siste liten får både beholde barnet og får foreldreansvar. Kanskje ikke helt sammenlignbart, men du skjønner kanskje hvor jeg vil... Sier ikke at det alltid er riktig, men det skal mye til for å ikke få foreldreansvar og like mye for å bli fradømt foreldreansvar. ps. kan være at han ikke vet om at han kan få foreldreansvar og at sak om foreldreansvar i retten ikke vil bli aktuelt
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2014 #34 Skrevet 2. februar 2014 Skal ikke være bastant, men jeg tror ikke det vil ha så mye å si. Det er her og nå som gjelder, og nå er han interessert. Mødre som bestiller time til abort og som ombestemmer seg i siste liten får både beholde barnet og får foreldreansvar. Kanskje ikke helt sammenlignbart, men du skjønner kanskje hvor jeg vil... Sier ikke at det alltid er riktig, men det skal mye til for å ikke få foreldreansvar og like mye for å bli fradømt foreldreansvar. ps. kan være at han ikke vet om at han kan få foreldreansvar og at sak om foreldreansvar i retten ikke vil bli aktuelt Du ser bort fra hva en sønn er for noe i sammenligning med en datter for muslimer.
Nordvesta Skrevet 2. februar 2014 #35 Skrevet 2. februar 2014 Du ser bort fra hva en sønn er for noe i sammenligning med en datter for muslimer. Har bare HI sin tolkning på at han bryr seg fordi det er en sønn og retten vil nok legge liten vekt på akkurat det. Min mening er verken interessant eller relevant så jeg beveger meg ikke inn på det.
Betasuppe Skrevet 2. februar 2014 #36 Skrevet 2. februar 2014 Men da mister han jo omsorgen for barnet? Gjøres dette hjemme uten form for bedøvelse eller hygiene utsetter de jo barnet han for fare. Og han vil vel sa miste retten til omsorg med han?Anonymous poster hash: 4540b...576 Da har skaden allerede skjedd... Mor må forhindre at dette noen gang vil skje. Barn er rettsløse i mange tilfeller i Norge. Det er utrolig at omskjæring ikke er straffbart på linje med grov mishandling og lemlestelse. Og det er ikke bare muslimer som gjør dette, det er jøder også. Mange barn har dødd av infeksjoner, fordi han som omskjærer biter det av / tar det av med munnen osv. Det er absolutt forkastelig. Vel, det er bra at TS har den innstillingen. Jeg hadde nesten latt være å føre han opp som far enn å heve barnebidrag for å slippe risikoen. Og det faktum at han plutselig ble interessert da det blir en gutt, får magesekken min til å vri seg. Dette høres ut som en fyr du burde holde deg LANGT unna. 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #37 Skrevet 2. februar 2014 Huff for en situasjon! Støtter rådene om å sørge for at det bare er ditt navn som står på alle papirer vedr barnet. Og ikke fortell barnefaren noe mer heretter. Sørg for null kommunikasjon slik at han ikke kan utnytte situasjonen. Har han oppholdsrett? Norsk pass? Håper nesten for din skyld at han ikke har rett til videre opphold i Norge etter bruddet. Anonymous poster hash: 2b4db...1f9 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå