Gå til innhold

HUFF! AKUTT KINK I NAKKEN!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå våknet jeg i dag med akutt kink i nakken.

Tenkte at jeg måtte holde sengen i hele dag, for det var helt sinnsykt vondt

når jeg prøvde å bevege på hodet.

Endte likevel opp med at jeg måtte komme meg opp av sengen (som var et reint helvete). Presterte å komme meg ned til nærbutikken for å kjøpe smertestillende.

Snakket med en venninne som sa at kluet "bare" var å komme seg opp av sengen først, ta plenty med smertestillende og legge på noe varmt.

Det har jeg nå gjort, men lurer litt på hvor lenge dette kommer til å vare.

-Noen som har hatt dette som har noen gode tips å komme med?

- Holdt dere samme stilling med hode resten av sykdomsperioden?

. Hvor lenge varte det?

Min mor snakket om hjernehinnebetennelse, og mente at jeg burde snakke med en lege. Tviler på at det er dette, i og med at man vanligvis kjenner smerter/har andre symptomer om det skulle være dette.



Anonymous poster hash: 7be61...3d8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legge på varme, holde mest mulig i ro og spise smertestillende er det eneste som funker her. Går stortsett over etter 2-3 dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset! Noe dritt er det i allefall! Har til nå klart å kave meg opp av sengen ved behov, spist, og så vidt fått lest litt. Pluss et par andre ting jeg hadde på agendagen.

Er rart med det, man presterer å putte i seg såpass masse c-vitaminer og annet for å unngå den store influensabølgen. MEN får noe så tilfeldig og unødvendig som et akutt kink i nakken.

Klarer ikke fanden å ta deg på den ene måten, så gjør han det på den andre måten:(

I tillegg lurer jeg på om det kan være en nerve som er i klem mellom "ryggskivene" for er stort sett smertefritt så lenge jeg holder meg i ro, men straks jeg løfter en ting eller anstrenger nakkemusklene så få jeg en helt ubeskrivelig intens smerte som "stråler" opp mot hodet.

Noen som vet om nerver i klem i nakken, og om dette går over av seg selv på samme måte som en vanlig kink?

Er faktisk så vondt ved anstrengelser at jeg lurer på om det kan være nevrologisk:(

En venninne fortalte meg at det ikke hadde noe å si om jeg hadde vært i våken tilstand eller sovet når kinken inntraff, og at den ville ha kommet allikevel- stemmer det?

(Sto egentlig opp først, og hadde da ingen smerter- den dukket først opp i det jeg våknet for andre gang)



Anonymous poster hash: 015d3...d9e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...