Gå til innhold

Syk annenhver dag

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjenner jeg er meget lei av å være syk nå. Det er 2 uker siden jeg var hos legen fordi jeg hadde så vondt i halsen at jeg ikke fikk i meg mat. Fikk vite at prøvene jeg hadde tatt viste forhøyet CRP og full utslag på halsprøven. Stafylokokker. Halsbetennelse.

Jeg fikk antibiotika som jeg skulle ta i 10 dager, og merket forbedring allerede neste dag. 2 dager etterpå var jeg, som legen nesten lovet, nesten helt bra igjen.

Siden det har jeg hatt nesten annenhver dag med hoste, vond hals, rennende/tett nese, hodepine og ømme muskler. Hovne lymfeknuter i halsen også. Av og til feber. Jeg kan være så godt som frisk ene dagen, og så syk igjen neste dag.

Antibiotikakuren er jo ferdig, og jeg begynner å bli veldig lei av å ikke få noe litt mer stabilt.

Så er spørsmålet mitt - skal jeg dra tilbake til legen igjen? Hvorfor denne ustabile helsen, disse svingningene?

Aldri vært syk så lenge før, det bruker vanligvis å gå over etter noen få dager, maks 1 uke. Så hva gjør jeg nå?

Anonymous poster hash: f7e61...2ab
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde noe sånt for et par år siden, var syk i nesten en måned. Er visst ikke så unormalt.

Skrevet

Jeg var slik før jeg fjernet mandlene ..

Anonymous poster hash: ae3fe...77f

Skrevet

En venninne av meg sa det hørtes ut som kyssesyke, kan det være mulig? Kunne godt dratt til legen, men formen er så ustabil at jeg ikke vet hvordan det er den dagen jeg får time. Kanskje jeg er så heldig at jeg er frisk den dagen..

ts

Skrevet

En venninne av meg sa det hørtes ut som kyssesyke, kan det være mulig? Kunne godt dratt til legen, men formen er så ustabil at jeg ikke vet hvordan det er den dagen jeg får time. Kanskje jeg er så heldig at jeg er frisk den dagen..

ts

Ring den dagen du føler deg syk, og spørr om du kan få en time, evt ringe til mandag og si du vil sjekke om du har kyssesyken.. Da kan det hende du kan komme ned samme dag og ta blodprøve. Kyssesyken tar de på alvor.

Anonymous poster hash: efbbc...642

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...