AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #1 Skrevet 1. februar 2014 Jeg og samboeren min er uenige om hva datteren vår skal hete. I alle år har jeg sagt at dersom jeg får ei jente vil jeg at hun skal hete Ingrid, fordi jeg liker det navnet så godt. Samboeren min har vært enig, men han har dessverre skiftet mening nå etter at hun ble født. Han er åpen for et liknende navn, men han vil ikke at hun skal hete akkurat Ingrid (har kanskje noe med at datteren til bestekompisen hans ble døpt dette for et halvt år siden). Har også foreslått Ingeborg, men det kan han ikke fordra... Noen forslag til liknende navn som er fine, så begge kan bli fornøyd? Anonymous poster hash: 54378...f0e
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #2 Skrevet 1. februar 2014 Astrid Sigrid Ingvild Regine Liv Ragna / Ragnhild Signe Agnes Kristin Hedvig Anonymous poster hash: 93373...33a
cattleya Skrevet 1. februar 2014 #3 Skrevet 1. februar 2014 Signe Signy Borghild Marie Elisabet Nora Alvilde
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #4 Skrevet 1. februar 2014 Takk for tips! Mange fine navn, men er på utkikk etter et som er så likt Ingrid som mulig, og da er de fleste som er nevnt ikke aktuelle Ts Anonymous poster hash: 54378...f0e
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #5 Skrevet 1. februar 2014 Takk for tips! Mange fine navn, men er på utkikk etter et som er så likt Ingrid som mulig, og da er de fleste som er nevnt ikke aktuelle Ts Anonymous poster hash: 54378...f0e Hvilke andre forslag har han, da? Selv liker jeg ingen navn på Ing-, men det er jo dere to som må finne ut av det. Anonymous poster hash: 91c9e...03c 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #6 Skrevet 1. februar 2014 Inga Ingse Ingebjørg Ingunn Idunn Ingvild Ingelinn Inger Eller rett og slett drite i hva han syntes. Anonymous poster hash: 1220b...cf5 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #7 Skrevet 1. februar 2014 Takk for tips! Mange fine navn, men er på utkikk etter et som er så likt Ingrid som mulig, og da er de fleste som er nevnt ikke aktuelle Ts Anonymous poster hash: 54378...f0e Både Sigrid og Astrid er ganske likt Ingrid. Andre navn: Ingebjørg, Ingvild, Inga, Ingunn / Idunn, Inger, Inghild, Ingelin, Ingjerd, Ingvalda Anonymous poster hash: 93373...33a 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #8 Skrevet 1. februar 2014 Eller rett og slett drite i hva han syntes. Anonymous poster hash: 1220b...cf5 Sjarmerende. Da kan like godt han velge et navn hun ikke liker da. Anonymous poster hash: 91c9e...03c 7
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #10 Skrevet 1. februar 2014 Sjarmerende. Da kan like godt han velge et navn hun ikke liker da. Anonymous poster hash: 91c9e...03c Nei, Hun kan inngå kompromiss, han velger mellomnavn eller etternavn. Han kan bestemme hva neste unge skal hete. Sålenge han var enig før fødselen, og babyen passer til å hete Ingrid, da ser jeg ikke hvorfor hun skal ta hensyn til hans tanker omkring navnet. Anonymous poster hash: 1220b...cf5
*Frida* Skrevet 1. februar 2014 #11 Skrevet 1. februar 2014 Nei, Hun kan inngå kompromiss, han velger mellomnavn eller etternavn. Han kan bestemme hva neste unge skal hete. Sålenge han var enig før fødselen, og babyen passer til å hete Ingrid, da ser jeg ikke hvorfor hun skal ta hensyn til hans tanker omkring navnet.Anonymous poster hash: 1220b...cf5 Meinar du verkeleg det du skriv her?! Ts: du får be faren komme med alternativer. Kanskje det dukkar opp et navn du likar? Han likar eg ikkje navnet Ingrid, og då syns eg du skal la det utgå. Begge foreldre må ha vetorett på navn, syns eg. 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #12 Skrevet 1. februar 2014 Ingerlin. Anonymous poster hash: 4e5e1...7c9
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #13 Skrevet 1. februar 2014 Iselin Nydelig navn.. Eller Ina? Iris? Anonymous poster hash: bebc9...f4b
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #14 Skrevet 1. februar 2014 Nei, Hun kan inngå kompromiss, han velger mellomnavn eller etternavn. Han kan bestemme hva neste unge skal hete. Sålenge han var enig før fødselen, og babyen passer til å hete Ingrid, da ser jeg ikke hvorfor hun skal ta hensyn til hans tanker omkring navnet. Anonymous poster hash: 1220b...cf5 Det er ikke et kompromiss at hun bestemmer navnet. Og at "babyen passer til å hete Ingrid" eller noe som helst annet er bare tull. Anonymous poster hash: 91c9e...03c
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #15 Skrevet 1. februar 2014 Meinar du verkeleg det du skriv her?! Ts: du får be faren komme med alternativer. Kanskje det dukkar opp et navn du likar? Han likar eg ikkje navnet Ingrid, og då syns eg du skal la det utgå. Begge foreldre må ha vetorett på navn, syns eg. Ja det mener jeg. Han kan ikke bare ombestemme seg når de var enig fra starten. Og hun har alltid villet at kommende pikebarn skulle ha det navnet. Om de var uenig fra starten da kanskje ville jeg sett det anderledes. Hun har bært frem det barnet, klart at hennes ønske skal veie tyngre. Anonymous poster hash: 1220b...cf5
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #16 Skrevet 1. februar 2014 Eldrid, Meldrid, Inghild, Eller rettogslett Ylva Anonymous poster hash: 1220b...cf5
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #17 Skrevet 1. februar 2014 Mildrid (uttales Mildri) Anonymous poster hash: bebc9...f4b
shoppedilla Skrevet 1. februar 2014 #18 Skrevet 1. februar 2014 Av de forslagene du har fått her syns jeg Ingelin(n) var finest! For meg hørtes det ganske likt ut som Ingrid også. Når jeg hørte Ingelin tenkte jeg med en gang en søt liten jente med langt blondt hår og blå øyne i nydelig kjole <3 Tror kanskje jeg kommer til å "stjele" det om jeg skulle få en jente!
Gjest Whitestripes Skrevet 1. februar 2014 #19 Skrevet 1. februar 2014 Ingvild Ingelinn Inga Ingse Ildrid
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #20 Skrevet 1. februar 2014 Ja det mener jeg. Han kan ikke bare ombestemme seg når de var enig fra starten. Og hun har alltid villet at kommende pikebarn skulle ha det navnet. Om de var uenig fra starten da kanskje ville jeg sett det anderledes. Hun har bært frem det barnet, klart at hennes ønske skal veie tyngre. Anonymous poster hash: 1220b...cf5 Selvsagt kan han ombestemme seg! Hva hun har ønsket hele livet har faktisk ingen betydning så lenge han ikke er enig. Anonymous poster hash: 91c9e...03c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå