Gå til innhold

Bakteriell vaginose


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg var hos legen for litt under en måned siden. Hun tok litt diverse prøver og trodde jeg mest sannsynlig hadde BV. Jeg fikk slike piller på resept som skulle føres inn i skjeden. Dette funket utmerket helt til jeg fikk mensen. Da kom det visst tilbake... Legen min sa at jeg bare skulle ta kontakt dersom dette ikke hjalp. Det hjalp jo, men den kom tilbake.. Så hva gjør jeg? Og hvordan tar jeg kontakt? Bestiller jeg først legetime sånn som jeg gjorde sist? Siden jeg må vel evt. få en ny resept eller en ny behandlingsform?

Beklager for litt dumme spørsmål.. Jeg har så å si aldri vært hos fastlegen før i mitt liv og jeg har heller aldri ordnet dette selv før. Håper det er noen som kan hjelpe meg litt!



Anonymous poster hash: b6df4...ac2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bestiller time igjen ja. Men du kan prøve å kjøpe sånne melkesyre tabletter til å føre inn i vaginaen på apoteket.

Eller du kan bruke sånne melkesyre kapsler du spiser, åpne dem og helle ett par stykker i et glass vann, rør det ut i vannet med en skje.

Hvis du har noen skyllesprøyter (apoteket, minste størrelsen) kan du trekke blandingen opp i denne og sprøyte det inn i vagina.

Jeg reagerer på sperm og får sånn ubehagelig lukt som man får ved BV når jeg får sperm i vaginaen, pleier derfor alltid å ta en slik tablett etter sex eller hvis ikke jeg har å lage denne blandingen, funker veldig bra. Har vel med floraen i vaginaen å gjøre, og at den bli forstyrret på forskjellige vis. Og dessverre har noen av oss et litt mer følsomt miljø der nede.

Anonymous poster hash: 9a41b...4ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit! Tusen takk for svar! Da skal jeg bestille time snart. Jeg skal også spørre henne litt om de tingene du har nevnt her.



Anonymous poster hash: b6df4...ac2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende det holder å ringe legen. Spør om å få snakke med legen, så ringer nok legen deg tilbake, om hun ikke kan snakke med deg med en gang. Du trenger neppe et nytt beaøk, bare en ny resept (enten på det samme, eller kanskje vanlige tabletter denne gangen).

Det går ikke vekk av seg selv, og melkesyrebakterietabletter demper bare problemet, de fjerner det ikke - det er en utbredt misforståelse).

Anonymous poster hash: 49d97...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende det holder å ringe legen. Spør om å få snakke med legen, så ringer nok legen deg tilbake, om hun ikke kan snakke med deg med en gang. Du trenger neppe et nytt beaøk, bare en ny resept (enten på det samme, eller kanskje vanlige tabletter denne gangen).

Det går ikke vekk av seg selv, og melkesyrebakterietabletter demper bare problemet, de fjerner det ikke - det er en utbredt misforståelse).

Anonymous poster hash: 49d97...34e

Da gjør jeg det først. Takk!

Anonymous poster hash: b6df4...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...