AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #61 Skrevet 5. februar 2014 Jeg hadde ikke sendt hunden min på lasterom. Har lest historier om dette som har gått galt (dødsfall hos hund), selv om det sikkert mange ganger har gått fint også. Jeg tenker bare det beste for hunden er å slippe fly. Kanskje du bare burde se etter en annen hund som er nærmere der du bor? Anonymous poster hash: 96bbf...ffa
Gjest Skrevet 6. februar 2014 #62 Skrevet 6. februar 2014 Uansett, om valpen ligger 1 time i et bur med teppe og leker og godsaker, og det er noen på flyet som ser til vaplen, tror jeg det skal gå bra. Flyet durer nok, men det blir jo en rolig tur. Ingen ser til valpen om den sendes alene. De er i lasterommet, der får man ikke gå, det bråker mye mer enn innei kabinen og det er bekmørkt der nede, ikke noe lys.
Leahisabella Skrevet 6. februar 2014 #63 Skrevet 6. februar 2014 Jeg ville hentet hunden selv og ville aldri sendt en valp alene med fly. Da vi kjøpte ei rottweiler tispe for noen år siden fikk vi sendt henne fra Stavanger til Trondheim med fly. Da vi hentet henne på flyplassen hadde hun kastet opp på seg selv, skalv og var livredd. Hun var også redd for å være i bur etter den flyturen. Forresten, det koster 250 kr å ha hund med i fly hvis du er med på flyet selv. Hvis ikke kan det bli veldig dyrt. Vi betalte over 3000 kr.
Gjest Haaploes Skrevet 6. februar 2014 #64 Skrevet 6. februar 2014 Jeg ville hentet hunden selv og ville aldri sendt en valp alene med fly. Da vi kjøpte ei rottweiler tispe for noen år siden fikk vi sendt henne fra Stavanger til Trondheim med fly. Da vi hentet henne på flyplassen hadde hun kastet opp på seg selv, skalv og var livredd. Hun var også redd for å være i bur etter den flyturen. Forresten, det koster 250 kr å ha hund med i fly hvis du er med på flyet selv. Hvis ikke kan det bli veldig dyrt. Vi betalte over 3000 kr. Prisen på hund på fly varierer fra selskap til selskap, noen selskaper opererer også med forskjellige priser på forskjellige burstørrelser samt vekt.
Leahisabella Skrevet 6. februar 2014 #65 Skrevet 6. februar 2014 Prisen på hund på fly varierer fra selskap til selskap, noen selskaper opererer også med forskjellige priser på forskjellige burstørrelser samt vekt. Ja, men nå er det jo ikke så mange norske flyselskaper. Norwegian sender ikke dyr alene med fly hvis jeg ikke husker feil. Widerøe og SAS har samme priser.
Nieve Skrevet 7. februar 2014 #66 Skrevet 7. februar 2014 Det er trygge, voksne hunder som har hverandre i tillegg til å ha flydd flere ganger før Hunden min var valp på fly, og han syntes det var supert. Vi har flydd flere ganger etter det, og han synes det er helt greit. Han reiste forøvrig sammen med en som var fremmed for ham da, mellomlanding på 5 timer, med lufteturer o.l. Voksne hunder som aldri har flydd før har oftere større problemer enn valper. Valper er nysgjerrige og synes det meste nytt er spennende, så hvis ikke valpen er engestelig av seg fra før ser jeg ikke problemet. Det som kan bli et problem er hvis ingen er med hunden og flyet skulle bli nødt til å lande en annen plass enn der ny eier skal hente. Men jeg har inntrykk av at dyr må være i følge med en passasjer, hvis jeg ikke tar helt feil?
Sugerøret Skrevet 8. februar 2014 #67 Skrevet 8. februar 2014 Hunden min var valp på fly, og han syntes det var supert. Vi har flydd flere ganger etter det, og han synes det er helt greit. Han reiste forøvrig sammen med en som var fremmed for ham da, mellomlanding på 5 timer, med lufteturer o.l. Voksne hunder som aldri har flydd før har oftere større problemer enn valper. Valper er nysgjerrige og synes det meste nytt er spennende, så hvis ikke valpen er engestelig av seg fra før ser jeg ikke problemet. Det som kan bli et problem er hvis ingen er med hunden og flyet skulle bli nødt til å lande en annen plass enn der ny eier skal hente. Men jeg har inntrykk av at dyr må være i følge med en passasjer, hvis jeg ikke tar helt feil? Hvordan vet du at han synes det var supert?? Det å ha hund i kabin vs lasterom er 2 forskjellige ting 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #68 Skrevet 9. februar 2014 Jeg har to voksne hunder som er vant til å reise med fly. Har de alltid i kabinen -ville aldri latt de bli sendt i lasterommet. Det er nok veldig traumatisk for en liten valp Ut fra det TS har skrevet, så håper jeg at hun ikke får kjøpe den stakkars valpen... Anonymous poster hash: 833b6...0ba 1
Nieve Skrevet 10. februar 2014 #69 Skrevet 10. februar 2014 Hvordan vet du at han synes det var supert?? Det å ha hund i kabin vs lasterom er 2 forskjellige ting Han så avslappet og rolig ut både første gangen og de andre gangene vi har flydd, og sånn som jeg kjenner min hund er det et tegn på at han har det bra. Og han har forøvrig vært i lasterom alle gangene. Han har ingen problemer med å bli med på flytur, blir ikke stresset når vi er på flyplassen, når han skal inn i bur, under mellomlandinger o.l. I mine øyne er en avslappet hund en fornøyd hund.
ViljaH Skrevet 11. februar 2014 #70 Skrevet 11. februar 2014 Jeg kjenner en som sender valper til nye eiere med fly. Du må betale for et spesielt bur, og det er lurt å gi hunden reisesyketabletter så den blir litt doven og søvnig. Og ikke syk. Det har gått helt fint, ikke traumatisert dyret. Må være ganske korte flights. Dyret må ha det komfortabelt med et koseteppe og favorittleken osv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå