Gancider Skrevet 31. januar 2014 #1 Skrevet 31. januar 2014 Hei! Jeg har en hund på hånden, som jeg gjerne vil ha. Jeg har snakket med selger, og jeg har sagt jeg skal bestemme meg i løpet av helgen. Alt er greit. Det eneste problemet er at jeg bor i Mo i Rana og hunden er i Oslo. Jeg har sett på alle mulige måter å komme meg nedover på, og kommer ikke under 3500 kr. Jeg syns dette er mye. Jeg fåreslo for henne at vi kunne sende bare valpen, så jeg henter den på flyplassen. Det virket veldig uaktuelt da hunden måtte være i lasterommet. Da blir det 250 kr å betale. Jeg skjønner jo at det neppe er noe trivelig for hunden å bli lemnet fra eier, og alene i ett mørkt, kaldt og bråkete rom. Men reisen tar litt over 1 t. Og etter to dager har hunden glemt hele opplevelsen. Hvis den får være i ett kjent bur, med pledd og gosaker som minner han om hjemme, er det så fælt da? Jeg tror jo igrunn at den har det like fælt under setet sammen med masse ukjente folk osv. Ville bare høre noen andres synspungter på dette. Er jeg veldig urimelig hvis jeg igjen tar opp temaet om å sende han i lasterommet? Det er jo snakk om 3000 kr.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #2 Skrevet 1. februar 2014 Gidder du ikke bruke 3000 på å hente den selv, så får du finne deg hund nærmere hjemmet. Har en hund jeg skal omplassere nå, og å sende han alene på fly er helt og holdent totalt uaktuelt. Syns ikke noe om å sende hunder i lasterommet. Anonymous poster hash: c0537...c95 12
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #3 Skrevet 1. februar 2014 Nei, det har ikke glemt det etter to dager og når du ikke forstår noe så elementært som det så er du virkelig ikke egnet til å ha hund. Anonymous poster hash: 52215...bfc 9
Cathrine88 Skrevet 1. februar 2014 #4 Skrevet 1. februar 2014 Jeg håper hun lar være å selge deg valpen. Å i det hele tatt foreslå at en bitteliten valp skal gå igjennom noe så traumatisk er helt horribelt! 10
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #5 Skrevet 1. februar 2014 Og synes du at 3000 er mye for å hente valpen, så har du ikke økonomi til å ha hund heller. Anonymous poster hash: 52215...bfc 6
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #6 Skrevet 1. februar 2014 Kunne aldri sendt dyret mitt i et fly uansett om jeg tar flyet med dyret eller ikke. Vil ikke påføre dyret mitt så mye stress. Jeg ville ikke gjort det om jeg skulle hentet en ny valp eller et annet dyr heller.Anonymous poster hash: fdc68...f32 1
bundy Skrevet 1. februar 2014 #7 Skrevet 1. februar 2014 Herregud trådstarter, skjerp deg. Hvis 3000 er mye, så er du for fattig til å ha hund. Hvis du virkelig vil traumatisere hunden bare for å få den hit via fly? 3
Gancider Skrevet 1. februar 2014 Forfatter #8 Skrevet 1. februar 2014 Hvorfor er det så horribelt??? Er vel like forbanna traumatisk å sitte i ett bur på gulvet i kabinen sammen med ukjente folk?? Jeg VET at di som jobber med lasten tar godt vare på dyrene, og kjenner mange som har sendt dyr på den måten. Selvfølgelig hadde jeg valgt en hund i nærområdet, om det var mulig. Og å si at du håper hun ikke selger valpen til meg, syns jeg er like forbanna horribelt gjort av deg!! Jeg blir irritert over at folk bare pøser ut av seg slikt, du har sett noen få setninger av noe jeg har skrevet, og dømmer meg ut fra det. Og det er ikke det at jeg ikke vil koste på 3000 for å hente valpen, for må jeg det så gjør jeg det. Hadde det vært opp til meg så ville jeg ikke hatt valpen opp i fly i det hele tatt. Men det står mellom det, og en 15 timers tur i bil. You do the math. Takk for jævla gode svar og råd. 2
Cathrine88 Skrevet 1. februar 2014 #9 Skrevet 1. februar 2014 Hvorfor er det så horribelt??? Er vel like forbanna traumatisk å sitte i ett bur på gulvet i kabinen sammen med ukjente folk??Nei, det er det selvfølgelig ikke. Du kan snakke til valpen, kose med den og roe den ned hvis den blir redd mens den sitter i kabinen. Den er ikke alene i mørket med fæle ukjente lyder og skumle skygger.Og å si at du håper hun ikke selger valpen til meg, syns jeg er like forbanna horribelt gjort av deg!!Ble du traumatisert for resten av livet? 5
QueenOfTheSidewalk Skrevet 1. februar 2014 #10 Skrevet 1. februar 2014 Hun sa det var uaktuelt, da er det nok det.
bundy Skrevet 1. februar 2014 #11 Skrevet 1. februar 2014 Hvorfor er det så horribelt??? Er vel like forbanna traumatisk å sitte i ett bur på gulvet i kabinen sammen med ukjente folk?? Jeg VET at di som jobber med lasten tar godt vare på dyrene, og kjenner mange som har sendt dyr på den måten. Selvfølgelig hadde jeg valgt en hund i nærområdet, om det var mulig. Og å si at du håper hun ikke selger valpen til meg, syns jeg er like forbanna horribelt gjort av deg!! Jeg blir irritert over at folk bare pøser ut av seg slikt, du har sett noen få setninger av noe jeg har skrevet, og dømmer meg ut fra det. Og det er ikke det at jeg ikke vil koste på 3000 for å hente valpen, for må jeg det så gjør jeg det. Hadde det vært opp til meg så ville jeg ikke hatt valpen opp i fly i det hele tatt. Men det står mellom det, og en 15 timers tur i bil. You do the math. Takk for jævla gode svar og råd. Jeg hadde heller brukt 15 timer i bil. 3
Gancider Skrevet 1. februar 2014 Forfatter #12 Skrevet 1. februar 2014 Nei, det er det selvfølgelig ikke. Du kan snakke til valpen, kose med den og roe den ned hvis den blir redd mens den sitter i kabinen. Den er ikke alene i mørket med fæle ukjente lyder og skumle skygger. Ble du traumatisert for resten av livet? Ja. Men uansett, valpen har nettopp møtt meg. Jeg pakker han i ett bur og trår han inn i en stor, skummel kaviartube. Han er allerede livredd, og aner ikke hva som venter han. Jeg kan snakke til han og prøve å roe han ned, men allikavell er det skummelt for han. Jeg bærer han ut av flyet, inn i bil, og til ett ukjent sted. Alias, matmor vender han på ett bur en ukes tid. Legger i pledd og dyne med mors lukt. Koser og avleverer han på flyplassen. Han må sitte i lasterommet, hvor det er andre hunder osv. I en times tid, før han kommer av og jeg er det første han møter. Ja jeg skjønner at det ikke er paradis for en liten skapning, men jeg syns det er like fært uansett! Det er det jeg skal frem til. Og så lenge valpen er vant til å være i bur, så vil han ikke ta skade av det. Men en 15-17 timers tur i bil tror jeg blir bra mye værre. Jeg syns det er veldi frekt av deg å si sånt. Du kjenner meg ikke, og jeg var ikke ute etter ett usakelig svar på hvor godt og ikke godt egnet jeg er som hundeeier. For denne valpen vil få det som plommen i egget, bare jeg får han 100 mil nordover. Hva du tror om det driter jeg egentlig i.
Cathrine88 Skrevet 1. februar 2014 #13 Skrevet 1. februar 2014 Hva du tror om det driter jeg egentlig i.Ville bare høre noen andres synspungter på dette. Er jeg veldig urimelig hvis jeg igjen tar opp temaet om å sende han i lasterommet? Det er jo snakk om 3000 kr. 6
Gancider Skrevet 1. februar 2014 Forfatter #14 Skrevet 1. februar 2014 Jeg hadde heller brukt 15 timer i bil. Hadde det vært sommerføre, hadde jeg valgt bil. Har kjørt den strekninga så alt for mange ganger, og VEIT hvordan det føles på min kropp, så da kan jeg tenke meg at det ikke er noe bedre for en valp.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #15 Skrevet 1. februar 2014 Jeg bor i Hammerfest og jeg KJØRTE til Oslo for å hente valpen. Den stortrivdes i bilen, fikk mye kos på veien, tur ut og slikt. Kan ikke sammenlignes med å settes i ett bur helt alene i et mørkt lasterom. Men til og med å ha hunden under setet er bedre, da kan du bøye deg ned, sette handa i buret og stryke den, gi den oppmerksomhet. Og man henter dukker ikke opp, tar hunden og drar iløpet av 10 minutt. Vær litt hos oppdretter en time eller to, så den føler seg tryggere på deg før du reiser videre. Anonymous poster hash: c0537...c95 2
Gjest stian86 Skrevet 1. februar 2014 #16 Skrevet 1. februar 2014 Har du sittet deg inn i ka det koster og ha en hund?er du skikkelig uheldig ian du få en hund som sliter med sykdom osv.noe som kan bli veldig dyrt.har hatt hundi 4 år og antar at eg har brukt over 80000. Poenget er du gnåler om 3000 då bør du så aldeles ikke ha noe hund. 2
Gancider Skrevet 1. februar 2014 Forfatter #17 Skrevet 1. februar 2014 Jeg ville høre andres synspungter på hund i lasterom. Ikke om selger burde selge meg valpen eller ikke.
Gancider Skrevet 1. februar 2014 Forfatter #18 Skrevet 1. februar 2014 Jeg bor i Hammerfest og jeg KJØRTE til Oslo for å hente valpen. Den stortrivdes i bilen, fikk mye kos på veien, tur ut og slikt. Kan ikke sammenlignes med å settes i ett bur helt alene i et mørkt lasterom. Men til og med å ha hunden under setet er bedre, da kan du bøye deg ned, sette handa i buret og stryke den, gi den oppmerksomhet. Og man henter dukker ikke opp, tar hunden og drar iløpet av 10 minutt. Vær litt hos oppdretter en time eller to, så den føler seg tryggere på deg før du reiser videre.Anonymous poster hash: c0537...c95 Kanskje jeg bare skulle kjøre da? Jeg har det bare for meg at det må bli en helt forferdelig tur for valpen.. som jeg forsto det på selger har han blitt dårlig i bil ved tidligere anledninger, og ville bare ha det hele unnagjort fort. Ja jeg er helt inneforstått med at det koster å ha hund, at den kan bli syk og må til dyrlege..
Blod Skrevet 1. februar 2014 #19 Skrevet 1. februar 2014 Jeg kan virkelig ikke forstå hvordan dere mener at 15 skumle timer i bil ikke er værre enn 1 time i lasterom... 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #20 Skrevet 1. februar 2014 Kanskje jeg bare skulle kjøre da? Jeg har det bare for meg at det må bli en helt forferdelig tur for valpen.. som jeg forsto det på selger har han blitt dårlig i bil ved tidligere anledninger, og ville bare ha det hele unnagjort fort. Ja jeg er helt inneforstått med at det koster å ha hund, at den kan bli syk og må til dyrlege.. Det ser du helt selv, men å sette en valp i lasterommet er ikke noe særlig. Spesielt ikke for en valp. Anonymous poster hash: c0537...c95 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå