Gå til innhold

Blitt homo vs mistet lysten på dama

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når en mann blir homo og forteller dette til dama/kona (uten at jeg har gjort dette eller blitt homo) så er det "greit" og jeg vil tippe at dama legger inn årene rimelig raskt.

Men dersom man forelsker seg i en annen dame vil det vekke sjalusi på en annen måte, og hun vil ikke legge inn årene like raskt.

Men hva er egentlig forskjellen?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Beklager, jeg leste feil. Trodde du mente at du latet som du ble homofil for å få henne til å kaste inn årene :)

Endret av Milii
Skrevet

Først og fremst - man blir ikke homofil, det er noe man er.

Det vil være mulig å vinne tilbake en mann som har forelska seg i en annen dame fordi han faktisk er tiltrukket av damer, i motsetning til en mann som har innsett at han er homofil. Hvorfor kjempe for noe man ikke kan få? :vetikke:

• Liker 11
Skrevet

At du lyver :)

Lyver om hva da?

Skrevet

Først og fremst - man blir ikke homofil, det er noe man er.

Det vil være mulig å vinne tilbake en mann som har forelska seg i en annen dame fordi han faktisk er tiltrukket av damer, i motsetning til en mann som har innsett at han er homofil. Hvorfor kjempe for noe man ikke kan få? :vetikke:

Han var jo ikke homo tidligere, han har jo bare forelsket seg i en annen. Men i dette tilfellet var det en mann, i det andre var det en dame...

• Liker 1
Skrevet

Han var jo ikke homo tidligere, han har jo bare forelsket seg i en annen. Men i dette tilfellet var det en mann, i det andre var det en dame...

Så du snakker om en bifil mann?

• Liker 3
Skrevet (endret)

Så du snakker om en bifil mann?

Tja, han føler seg vel homo da når han forelsker seg i en mann, mulig han vil definere seg som bifil. Uansett har han vært sammen med en kvinne først.

Poenget mitt er uansett at når man forelsker seg i en annen kvinne istedet for i en mann så vil man også miste / få dramatisk redusert lyst på dama si. Det er klare paralleller her.

Endret av OlaP
  • Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet

Tja, han føler seg vel homo da når han forelsker seg i en mann, mulig han vil definere seg som bifil. Uansett har han vært sammen med en kvinne først.

Poenget mitt er uansett at når man forelsker seg i en annen kvinne istedet for i en mann så vil man også miste / få dramatisk redusert lyst på dama si. Det er klare paralleller her.

Nåtid spilte det en avgjørende rolle om et bifilt menneske forelsket seg i det motsatte eller eget kjønn først?

Er ikke essensen at når man forelsker seg i en annen så mister mange lysten på sin nåværende, uansett kjønn?

• Liker 3
Skrevet

Da skjønner jeg ikke problemstillingen.

Dersom jeg var sammen med en mann som plutselig innså at han var homofil, ville jeg ansett slaget som tapt. Men hvis jeg var sammen med en bifil mann, ville det vært akkurat like ille om han forelska seg i en mann eller ei dame.

• Liker 4
Gjest HappyWaffle
Skrevet

hvis en mann sier at han er homo, og alltid har vært det. så er det liksom ikke noe mer ei dame kan gi han.

Skrevet

hvis en mann sier at han er homo, og alltid har vært det. så er det liksom ikke noe mer ei dame kan gi han.

Haha, mulig det. Men dersom han har forelsket seg i en annen, han du så mye å gi da? Om han ikke en gang tenner på deg...

Skrevet

Fordi en homofil mann som kommer ut av skapet ikke er en mann som er utro på den måten som en mann som "mister lysten på dama" si.

En som er homofil i utgangspunktet har egentlig gått inn i et forhold med feil forutsetninger, mens en mann som "mister lysten" er en de opplever at krenker dem og er respektløse.

Det er ikke respektløst å måtte innrømme for seg selv at man er homofil. Tvert imot står det ganske mye respekt av det å komme til den avgjørelsen at man vil stå fram med dette.

Jeg antar damen ville opplevd det som verre om han IKKE stod fram, men fortsatte å leve i skapet. Spesielt hvis hun bryr seg om ham og elsker ham.

Mens en mann som får interesse for en annen sårer og krenker henne, fordi hun "ikke er bra nok" lenger.

Det er noe annet når han har en legning som gjør at han tiltrekkes av menn, selv om han var glad nok i henne til å gå inn i et forhold med henne.

• Liker 2
Skrevet

Nåtid spilte det en avgjørende rolle om et bifilt menneske forelsket seg i det motsatte eller eget kjønn først?

Er ikke essensen at når man forelsker seg i en annen så mister mange lysten på sin nåværende, uansett kjønn?

Akkurat det som var poenget mitt. Er ikke slaget tapt uansett?

Skrevet

Man kan oppleve forbigående forelskelser i andre selv om man er i forhold. Det betyr ikke at slaget er tapt, men ved faktisk utroskap er det nok langt flere som legger inn årene uansett kjønn på 'konkurrenten.'

• Liker 3
Skrevet

Man kan oppleve forbigående forelskelser i andre selv om man er i forhold. Det betyr ikke at slaget er tapt, men ved faktisk utroskap er det nok langt flere som legger inn årene uansett kjønn på 'konkurrenten.'

Så man unner den som er homo muligheten til å være i takt med seg selv, men ikke en som fremdeles er hetro?

Skrevet

Så man unner den som er homo muligheten til å være i takt med seg selv, men ikke en som fremdeles er hetro?

Nå tok jeg utgangspunkt i at mannen ikke har bestemt seg for å gå ut av forholdet. Å stalke en eks som har gått videre ser jeg ikke poenget med.

• Liker 4
Gjest Lille-pus
Skrevet

Hvor har du tenkt deg hen med dette...?

Skrevet

Hvor har du tenkt deg hen med dette...?

Nei, jeg har inntrykk av at folk ikke klarer å finne seg i at partneren forelsker seg i en annen. Selvfølgelig, sjalusi er en primitiv mekanisme vi alle har, men i prinsippet burde det være langt mer smidig å forelske seg i en annen og gå videre med det. Verden er desverre mer komplisert enn som så så det oppstår med en gang masse friksjon på flere plan. Bare en iaktagelse.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Nei, jeg har inntrykk av at folk ikke klarer å finne seg i at partneren forelsker seg i en annen. Selvfølgelig, sjalusi er en primitiv mekanisme vi alle har, men i prinsippet burde det være langt mer smidig å forelske seg i en annen og gå videre med det. Verden er desverre mer komplisert enn som så så det oppstår med en gang masse friksjon på flere plan. Bare en iaktagelse.

Forelskelser er forbigående 'affærer'. Har man et grunnlag som er bygget på mer solid materiale, og en gjensidig total åpenhet og respekt/aksept for alle livets menneskelige mekanismer, - så overlever forhold disse forelskelsene som kan oppstå gjennom et langt liv.

I mitt lille univers er det hemmelighetene og løgnene som danner grobunn for sjalusien... og sjalusien er dødsdosen for forhold.

ergo er det ikke de små forelskelsene eller eventyrene som er farlige. 'Døden' kommer innenfra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...